Şimdi Ara

dizel arabanın ısınması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
22.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar
    Özelikle son zamanlarda dizel arabamı kullanırken çok zor ısındığını farkettim. Kmlerce gidiyorum ama genede motor ısısı çok yavaş yükseliyor.
    Bu normal mi???

    Havaların soğuk olduğunun farkındayım ama bu kadar yavaş ısınması garibime gitti doğrusu. Bu arada ilk bakımda su seviyesini arabanın su haznesinin maksimum seviyesinin yukarısında doldurduklarını fakettim. Acaba bunun etkisi olabilir mi? Su seviyesi max. çizgisinin 2 parmak kadar üzerinde, teknik servite yaptıkları için bir bildikleri vardır diye düşündüm. Sizce bu fazla suyu boşaltmalımıyım arabadan???



  • Dizel araçların, benzinli araçlara göre daha geç ısınması son derece normaldir ve dizel motor prensiplerinden kaynaklanır. Dikkat etmeniz gereken tek konu motor normal çalışma sıcaklığına gelmeden fazla yüklenmemeniz ve yüksek devirlere çıkmamanızdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hattusilis

    Merhabalar
    Özelikle son zamanlarda dizel arabamı kullanırken çok zor ısındığını farkettim. Kmlerce gidiyorum ama genede motor ısısı çok yavaş yükseliyor.
    Bu normal mi???

    Havaların soğuk olduğunun farkındayım ama bu kadar yavaş ısınması garibime gitti doğrusu. Bu arada ilk bakımda su seviyesini arabanın su haznesinin maksimum seviyesinin yukarısında doldurduklarını fakettim. Acaba bunun etkisi olabilir mi? Su seviyesi max. çizgisinin 2 parmak kadar üzerinde, teknik servite yaptıkları için bir bildikleri vardır diye düşündüm. Sizce bu fazla suyu boşaltmalımıyım arabadan???


    Geç ısınma, dizel motorun çalışma prensibinden kaynaklanır.

    su seviyesi derken ilave su haznesini kastediyorsanız fazla su olması herhangi birşey değiştirmez. zaten gerekmedikçe ilave su haznesi veya diğer adıyla antifriz haznesinden su çekilmez.

    ayrıca çoğu gelişmiş motorda motor ısınana kadar, soğutma suyu radyatöre verilmez ve sadece motor içinde devirdaim eder. ve böylece motorun daha çabuk ısınması sağlanır. sizin aracınızda da böyle mi bilmiyorum. ama eğer böyle ise radyatöre gidişi, termostat sıccaklığına göre açıp kapatan bir nevi vana var. bu vana termostatın bozulmasıyla açık kalabiliyor. ve araç geç ısınabiliyor.

    ama yine belirtmek isterim ki dizel motorun, benzinli motora göre geç ısınması yanma sistemleri arasındaki farklılıktan kaynaklıdır ve normaldir...

    fazla suyu boşaltabilirsiniz. ama bir değişiklik olmaz...

    kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 24 Ocak 2008; 13:46:49 >




  • Bu sorun değil. Bende sabahları aracı çalıştırdığımda hava -10 gösteriyor Ankarada. Gideceğim yol 25 km, 20.km den sonra motorum verimli çalışma ısısına geliyor. Arkadaşlarında dediği gibi motor tam ısınmadan aracı fazla zorlamamalısın. Hatta tam ısınmadan kaloriferi açarsan araç motoru daha geç ısınız.
    Saygılar.
  • Bak bunu yeni duydum. Çok soğuklarda kaloriferi geç açmak lazım o zaman.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Bak bunu yeni duydum. Çok soğuklarda kaloriferi geç açmak lazım o zaman.


    kalorifer radyatör ısısını, dolayısıyla motor ısısını kullanıyor. ısının bir kısmını kalorifer çekerse, motor geç ısınır.

    koaly gelsin...
  • O.B.K arkadaşımız doğru söylemiş.Aşırı soğuklarda veya düzenli olarak (burası kişiye kalmış) aracınızı hmen ısıtmak istiyorsanız en ideal noktası nedir diye düşünenler olacaktır.Aracın içinde tir tir titremek de doğru olmadığına göre ,

    ilk şey halk tabiriyle termostatınızın kışlık olması önemlidir.Bu termostatın ısısının yazlık tabir edilene göre yüksek olması anlamına gelir.Yüksek sıcaklık bandında olan thermostat radyatörünüzün devreye geç girmesini sağlar .İşte thermostadın açılmaya başlamasına kadar aracın üretmiş olduğu atık ısı hem motor yağını hem motordaki kıstlı miktar suyu ısıtır ,siz de fanı açınca bu suyun ısısını alıyorsunuz içeriye.

    Fan açık olduğu müddetçe suyu aslında soğutuyorsunuz bu su da yağı soğutuyor.Biz yağın erken ısınmasını ve yağlama yapmasını istedğimiz için burada karşı güçler savaşı (conflict) diyebileceğimiz hadise oluşuyor.Hem motorun hemen ısınmasını istiyoruz hem düşük devir ve güçte aracı sürüyoruz (doğrusu budur zaten)hemde aracın içerisini çabuk ısıtmak istiyoruz.Aracımızda akıl olmadığına göre bu durumu bizim yönetmemiz gerekmektedir.Ya manuel olarak fan işini 5 dakika sonra devreye almak belki doğrudur veya aracı rölantide ısıtmaya çalışmak ancak fanı kapalı tutmak.

    ayrıca biraz daha derine inersek ,
    araç fanı açık olmasa bile birçok araç hareket haline geçmeye başlayınca dışarıdan alınan havayı aracın küçük ısı radyatör peteğine yönlendirmektedir.Bunu engellemek çok zordur..Ancak dizayn olarak birçok yeni nesil araçta dışarının havasının içeriye girmesini engelleyen iç hava sirkülasyonu butonu veya kalapesi bulunmaktadır.Bunu kısa müddet için kapalı konuma getirmek (araç hareket halindeyse)aracın çabuk ısınması için gereklidir.Yine otomatik klima sistemleri olan araçlarınızda AUTO tuşu bulunuyor ise buna basınız .Bu elektronik olarak motor ısısı belirli bir sıcaklığa çıkmadan hava üflemesini keser veya min indirir, siz bu ayarlar ile uğraşmak zorunda kalmaksızın araç motor suyu ısısı artıkça yavaş yavaş fan şiddetini artırır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Passat Motor Soğuma Suyu ?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • kablonun iöçinden geçen akımı anında ve doğru ölçmek için prob gereklidir
    http://www.netes.com.tr/urun_detay.asp?urun_id=174 0-200 amper Ac veya DC ölçüm yapar.

    Klasik avometre veya ampermetre için ana ölçüm cıhazıhttp://www.netes.com.tr/urun_detay.asp?urun_id=103



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Ocak 2008; 9:05:33 >




  • Dizel hele turbo ise soğuk havalarda daha geç ısınır. Hemen yaşadığım bi olayı nakledeyim..
    Kurban bayramında yengeme bayram ziyaretine gidiyorduk. Marketin önünde babam durdurdu çocuklara bir şey alayım elimiz boş gitmeyelim diye. Baktım hararet göstergesi 50 civarı motoru stop etmedim rolantide çalışşsın soğumasın istedim. Bayramda hava çok soğuktu. Babam bi 10dk. sonra geldi. Geldiğinde baktım motor ısısı 0 a doğru düşmüş.
    Diyeceğim o ki çoğu dizel araçlar turbo ve turbo hava filitresinden aldığı havayı intercoller de soğutarak motora gönderiyor. Hava zaten soğuksa eğer ısınnan dizel motorun bile rolantide ısısı düşüyor. Onun için bu soğuk havalarda dizel motorun geç ısınması normaldir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 25 Ocak 2008; 14:21:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    >Dizel hele turbo ise soğuk havalarda daha geç ısınır. Hemen yaşadığım bi olayı nakledeyim..
    Kurban bayramında yengeme bayram ziyaretine gidiyorduk. Marketin önünde babam durdurdu çocuklara bir şey alayım elimiz boş gitmeyelim diye. Baktım hararet göstergesi 50 civarı motoru stop etmedim rolantide çalışşsın soğumasın istedim. Bayramda hava çok soğuktu. Babam bi 10dk. sonra geldi. Geldiğinde baktım motor ısısı 0 a doğru düşmüş.
    Diyeceğim o ki çoğu dizel araçlar turbo ve turbo hava filitresinden aldığı havayı intercoller de soğutarak motora gönderiyor. Hava zaten soğuksa eğer ısınnan dizel motorun bile rolantide ısısı düşüyor. Onun için bu soğuk havalarda dizel motorun geç ısınması normaldir.



    araç durduğu yerde rölantide, turbo veya intercoolerin motorun ısınması veya soğumasına herhangi bir katkısı yoktur.

    turbo yeteri kadar gaz pedalına basılınca yeterli basıncı üretir. rölantide motora, turbosuz, atmosferik bir araçla aynı basınçta hava gönderilir.

    intercooler zaten araç hareket halinde iken intercooler peteğine çarpan havanın, motora basılan havayı soğutması yoluyla çalışır. yani araç dururken intercooler herhangi bir rüzgarla soğutulmadığından intercoolersız bir araç motora ne kadar soğuk hava alıyorsa o da o kadar alır...

    yani aracın geç ısınmasında, özellikle rölantide, turbo ve intercoolerin herhangi bir etkisi yoktur.

    hatta gaza biraz yüklendikçe, turbo basıncı arttıkça, artan basınçla motorda gerçekleşen patlamanın daha yüksek ısılar açığa çıkarmasıyla motor daha çabuk ısınır.

    teknik bir veriye dayanmadan

    quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik
    Dizel hele turbo ise soğuk havalarda daha geç ısınır.


    gibi bir sonuca varmak yanlıştır. turbo dizel bir araç atmosferik dizel bir araçtan daha geç ısınmaz...

    kolay gelsin...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    >Dizel hele turbo ise soğuk havalarda daha geç ısınır. Hemen yaşadığım bi olayı nakledeyim..
    Kurban bayramında yengeme bayram ziyaretine gidiyorduk. Marketin önünde babam durdurdu çocuklara bir şey alayım elimiz boş gitmeyelim diye. Baktım hararet göstergesi 50 civarı motoru stop etmedim rolantide çalışşsın soğumasın istedim. Bayramda hava çok soğuktu. Babam bi 10dk. sonra geldi. Geldiğinde baktım motor ısısı 0 a doğru düşmüş.
    Diyeceğim o ki çoğu dizel araçlar turbo ve turbo hava filitresinden aldığı havayı intercoller de soğutarak motora gönderiyor. Hava zaten soğuksa eğer ısınnan dizel motorun bile rolantide ısısı düşüyor. Onun için bu soğuk havalarda dizel motorun geç ısınması normaldir.



    araç durduğu yerde rölantide, turbo veya intercoolerin motorun ısınması veya soğumasına herhangi bir katkısı yoktur.

    turbo yeteri kadar gaz pedalına basılınca yeterli basıncı üretir. rölantide motora, turbosuz, atmosferik bir araçla aynı basınçta hava gönderilir.

    intercooler zaten araç hareket halinde iken intercooler peteğine çarpan havanın, motora basılan havayı soğutması yoluyla çalışır. yani araç dururken intercooler herhangi bir rüzgarla soğutulmadığından intercoolersız bir araç motora ne kadar soğuk hava alıyorsa o da o kadar alır...

    yani aracın geç ısınmasında, özellikle rölantide, turbo ve intercoolerin herhangi bir etkisi yoktur.

    hatta gaza biraz yüklendikçe, turbo basıncı arttıkça, artan basınçla motorda gerçekleşen patlamanın daha yüksek ısılar açığa çıkarmasıyla motor daha çabuk ısınır.

    teknik bir veriye dayanmadan

    quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik
    Dizel hele turbo ise soğuk havalarda daha geç ısınır.


    gibi bir sonuca varmak yanlıştır. turbo dizel bir araç atmosferik dizel bir araçtan daha geç ısınmaz...

    kolay gelsin...


    Teşekkürler Hocam..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 25 Ocak 2008; 14:38:12 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik
    Teşekkürler Hocam..


    Ne demek hocam. maksat bildiklerimizi paylaşalım...

    kolay gelsin...
  • Bazen hiç ısınmayacak gibime geliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: happycar

    Bazen hiç ısınmayacak gibime geliyor.


    motor suyunu motor çalışmadan ısıtan ilave ısıtıcı webasto sistemleri var. yardımcı olur...

    araç çalışmadan motor suyunu dolayısıyla motoru ısıtıyor. böylelikle hem sıcak motor daha rahat çalışıyor, hem de soğuk motorda oluşan yüksek yakıt tüketiminden kurtulmuş oluyorsunuz. ve ilk çalıştırmada ideal çalışma sıcaklığında olan araçla hemen tam performans alınabiliyor...

    bilginize...
  • bu vebasto her araca uygulanabilirmi ? çalışma mantığı nedir ? nerden ısıtıyor suyu elektriklemi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    bu vebasto her araca uygulanabilirmi ? çalışma mantığı nedir ? nerden ısıtıyor suyu elektriklemi ?


    1- evet her araca uygulanabiliyor.
    2- sulu ve kuru sistemleri var.

    elektrikle çalışan modeller, aküden aldığı elektrikle çalışıyor. vw thermallerde araç içi bu şekilde ısıtılıyor mesela.

    aracın yakıtını kullanarak çalışan sistemler daha yaygın. yakıtı yakıyor ve ısıya dönüştürüyor.

    araç içi ısıtan sistemler de var. motor suyunu ısıtan sistemler de var. yakıt deposunu donmaya karşı ısıtan sistemler de var.

    sonuçta yakıt ısıya dönüşüyor. bu ısı her türlü kullanılabilir. motor suyu ısıtılarak çalışan sistemlerde ısıtılan motor suyu ile kalorifer de ısıtılabilir. ve araç içine de sıcak hava verilebilir.

    yakıtı ısıtan sistemler genelde sadece yakıtı donmaya karşı korumaya yönelik. motoru ısıtma veya kabini ısıtma özelliği yok.

    ayrıca bu sistemlere genelde webasto deniyor ama webasto sadece bir marka. farklı markalar da var. ama en yaygını tabiki webasto.

    başka bir başlıkda yazmıştım biraz. ekleyeyim;

    Her türlü araca uygulanabilen sulu tip Isıtıcı sisteminde ısınan su aracın ısıtma sistemini dolaşır ve motor suyundan geçerek aracın motorunu ısıtır. Böylece motor çalıştırılmadan önce ön ısıtma işlemi ile ısıtıldığından çalışması kolaylaşır. Sistem ayrıca yakıt deposunu da ısıtarak yakıtın donmasını da önler. Motordan bağımsız Isıtıcılar motorunuzun aşınmasını önler, egzos gazlarının çevreyi etkileme faktörünü minimize eder. 12 veya 24 volt olarak benzin ya da mazotla çalışan, sessiz ve yüksek ısıtma kapasiteli cihazlardır.

    ısınan bu motor suyu bazı modellerde aracın kalorifer tesisatını da gezer. ve bu sayede araç içine de sıcak hava verilir.

    nitekim günümüzde lüks kamyonlarda bu sistem kullanılır.

    t4 caravelle ve benzeri bazı ticari minibüslerde bu sistem sadece motor için ön ısıtma ve yakıt için ısıtmayı kapsar. bazı modellerde ise ısınan bu motor suyu sayesinde araç içi de ısıtılır.

    kolay gelsin...




  • webasto ısıtma sisteminde temelde aklınızda kalması gerekn şey 2 tip ısıtma sistemi olmasıdır.

    Kuru tip - yakıt deposundan alınan yakıt ile sıcak hava elde edilir ve fan yardımı ile aracın içi istenilen ısıya getirilir.Burada webastonun fan ve yaıt pompası için aküden alınacak elektriğe ihtiyaç bulunmaktadır.
    Gnelde otobüsler Tırlar gibi araçlarda kullnılır .Söför araçta geceleyeceği zaman aracı çalıştırmadan bu sistem sayesinde ısınır .Klasik gaz sobası sistemi ile aynıdır , yakıt olarak dizel kullanır bir bacası vardır ve buradan yatkığı dizel eksoz yapar ,araç içine ise sıcak hava üsleme yöntemiyle ulaştırılır.

    Sulu sistem, temelde aynı prensiplere sahiptir ancack burada havanın ısıtılması yerine sistemdeki su ısıtılır.Bunun anlamı ısınan su ile radyatör ve aracın içindeki su ısınacağı için araç fanı yardımıyla araç içini dolaylı olarak ısıtmak mümkündür.Ancak önemli bir far olarak sulu sistemde aracın motoru ve yağı da su sayesinde ısınmıştır .Radyatörde sıcak su olduğu için motor çalıştığı ilk on saniye içinde yağ pompası devridaim motorları ile yağ aracın tüm noktalarına ulaşır .Asla donma olmaz.Araç her an için kontağa basıp gitme durumunda hazır sizi bekler.Yine sulu sistemde suyu sirküle etmek için aküden besleme yapılır .Farkı suyu devri eden motor için elektrik kullanılır.

    webasto adıyla anılan (aslında nescafe gibi bir markadır, alternatifleri vardır) ısıtma sistemleri çok az yakıt harcayarak aracınzı hem içini hem de sulu sistemde radyatör sistemindeki suyu ısıtarak büyük yakıt tasarruf yapmanızı sağlar.Tasarruf yanında yağlama için ideal sıcaklık olamsa bile kritik viskositenin üstünde tutulan araç çetin kış şartlarını rahatlıkla atlar.Tam otomatik sistemlerinde evden çıkmadan uzaktan kumanda ile çalıştırabilme veya önceden programlama ile (bütün gece çalışması hem gereksiz hemde israf olduğu için ) her gün belirli saat aracı ısınmış hazır tutmanızı sağlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Ocak 2008; 11:28:08 >




  • Peki üstad bu her araca takılabiliyor mu ve maliyeti ne kadardır?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Peki üstad bu her araca takılabiliyor mu ve maliyeti ne kadardır?


    hocam her araca takılır. farklı markalar ve farklı modeller var. tabi fiyat da markalara ve uygulanan ürünlere göre değişir.

    http://www.webasto.net/am/tr/am_automobile_3177.html

    bu webasto nun sitesi. ama farklı markalar da ilave ısıtıcı üretiyorlar. onlara da muhakkak bakın.

    kolay gelsin...
  • sonuçta benzili motor benzinin yanmasından doğan enerjiyi daha az verimli olarak güce çeviriyor verimsizlik ten enejinin bir kısmı ısıya dönüyor fakat dizelde yakıt tan doğan enerji daha verimli yakılıyor vede enerji daha az ısıya dönüyor aynı eko lambalarla halojen lambalar gibi halojen lamba hemen ısınıyor fakat eko soğuk.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.