Şimdi Ara

Dizel enjektör temizleyici kaç binde bir kullanılır ve nasıl kullanılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
22.918
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • 40.sn ye dikkat

    Her neyse benim bildiğim yarı depodan biraz fazla yakıt varken würth meşur enjektör temizleyici depoya boşaltılır.10 bin de bir yapılması iyidir.Ama bazısı 20 30 40 diyor.Birazda agrasif sürmek lazım diyenler var.Gerçi onun dediği 2.5 3 binde vites atmak zaten öyle atıyoruz.Doğrusu aslı nedir bunun.Her mazot fullemeye atanı duydum.Gerek yok diyen var ben shell den alıyom yakıtı ordaki abi aracın bakımlı gerek yok dedi.Ama geçen kullandım psikolojikmidir nedir sanki araç daha atikleşti.







  • Bana da hep yalan dolan gelmiştir.

    Adam belki de litresi 6 lira olan mazotu teneke kutulara doldurup 100 ml si 20 liraya satıyor.

    Bir kere serviste satmaya çalışmışlardı adı duyulmamış birsey, fordun onayı var mı vs diye biraz zorlayınca adam döküldü, servis sahibi ucuza bir yerden 2 palet almış, her servise gelene satıyorlar, ne fordun haberi var ne de kanıtlanmış etkisi. Bunu yapan da yetkili servis
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Enjektör Temizleyici Ne Sıklıkta Kullanılmalıdır?

    Dizel enjektör temizleyicileri, dizel motorun optimum performansını korumak için hayati önem taşır. Enjektörlerin düzenli olarak temizlenmesi, dizel partikül filtresinin (DPF) tıkanmasını önlemeye ve motorun verimliliğini artırmaya yardımcı olur.

    Enjektör temizleyici kullanma sıklığı, araç modeline ve sürüş alışkanlıklarına bağlı olarak değişebilir. Genellikle, üreticiler her 15.000-20.000 kilometrede bir enjektör temizleyici kullanılmasını önerir. Bununla birlikte, şehir içi trafikte çok fazla dur-kalk yapan veya ağır yük çeken araçlarda daha sık aralıklarla temizlik gerekebilir.

    Würth Dizel Enjektör Temizleyici Kullanımı

    Würth Dizel Enjektör Temizleyici, piyasadaki en etkili dizel enjektör temizleyicilerinden biridir. Ürünü kullanmak için şu adımları izlemelisin:

    1. Doğru ürünü seç: Dizel enjektör temizleyiciler, benzinli motorlar için kullanılanlardan farklıdır. Dizel motorun için özel olarak tasarlanmış bir ürün seçtiğinden emin ol.
    2. Yakıt deposunu doldur: Yakıt deposunu, aracının üreticisi tarafından önerilen yakıt türüyle tamamen doldur.
    3. Ürünü ekle: Enjektör temizleyicisini doğrudan yakıt deposuna dök. Ürünün dozajı, aracının yakıt deposu kapasitesine göre değişecektir.
    4. Aracı çalıştır: Aracı çalıştır ve temizleyicinin yakıt sistemine yayılmasına izin vermek için en az 15 dakika sür.
    5. Temizliğin tamamlanması: Enjektör temizleyicisinin, yakıt sistemindeki kalıntıları ve birikintileri temizlemesi birkaç gün sürebilir.

    Sonuç

    Dizel enjektör temizleyicileri, dizel motorun optimum performansını korumak için çok önemlidir. Enjektörleri, üreticinin önerdiği aralıklarla temizlemek, DPF tıkanıklıklarını önlemeye, motor verimliliğini artırmaya ve yakıt tasarrufu sağlamaya yardımcı olacaktır. Doğru ürünü seçtiğinden ve talimatları dikkatlice uyguladığından emin ol.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben her mazot aldığımda (100 tl'lik) bir çay bardagının yarısı kadar atıyorum aracta %10-15 gibi bi performans artışı oluyo ayrıca yakıt sarfiyatı bikaç kuruş azalıyo..
  • 2012 yılında 71 bin km.de aldığımız 2008 model dizel focus marka aracımız şu sıralar 145 bin km.de ve biz bugüne kadar hiçbir katkı/temizleyici ilave etmedik. Bu süre zarfında da opet dışında bir istasyondan 1 litre mazot dahi almadık. Bazen bende merak ediyorum gerek var mı diye ama durdukyere olumsuz bir durumla karşılaşmak istemiyor insan.
  • oznk40 O kullanıcısına yanıt
    Aldığın yakıt temizse gerek yok diyorlar ama arada yapmak lazım
  • Eğer aldığınız yakıt temiz ise ve düzenli bir şekilde yakıt filtrenizi deği?tiriyorsanız faydası olmaz, çünkü zaten sistem temiz. Ama ikinci el, geçmişinden emin olmadığınız bir araç aldınız onda kirlenme varsa kullanabilirsiniz. Kirlenmeyi yakıt filtresinin durumundan anlayabilirsiniz(Eğer açıp içine bakabiliyorsanız).



    Benim bildiğim tam net bir miktar belirtilmiyor. 1 depo ile 1 kutu kullanın deniliyor ama depo var 40 litre, depo var 100 litre. Kullanım talimatları muallak, bir kesinlik yok.



    Bir diğer bildiğim ise 1 kutu kullandıktan sonra bir diğer kutuyu 3000km katetmeden kullanmayın diye uyarı olduğu.



    Fayda görmeniz garanti değil bunu bilin. Ürününün arkasında durmayan bir markayı tercih ederseniz sonuç olumsuz da olabilir bunu göz önünde bulundurmakta fayda var...
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Aslında bakım filtre çok şükür hiç aksatmıyorum.Yakıtta shell v power bilindik istasyondan alıyorum.Yol üstü bir yer değil yani.Genede attım yani temizleyeyiciyi bence 10000 de bir şart rahatladı aa bana göre hızlanması falan.Ne kadarda olsa depo dibinde yakıt pompasında yolunda tortular elbet kalır.Onları atmış olur
  • Eski aracımi sıfır aldım 9 sene sonra 130 binde sattım, 1 gram temizleyici katkı maddesi vs eklemedim,

    Araç sattığımda da aldığım gün performansını veriyordu, Yakıt tüketimi bile neredeyse aynıydı

    Ben bu tarz ürünleri çok gerekli bulmuyorum. Yeter ki düzgün Yakıt ve bakım olsun, gerisi hikaye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fezalii -- 5 Eylül 2018; 7:55:30 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii

    Eski aracımi sıfır aldım 9 sene sonra 130 binde sattım, 1 gram temizleyici katkı maddesi vs eklemedim,

    Araç sattığımda da aldığım gün performansını veriyordu, Yakıt tüketimi bile neredeyse aynıydı

    Ben bu tarz ürünleri çok gerekli bulmuyorum. Yeter ki düzgün Yakıt ve bakım olsun, gerisi hikaye
    9 sene sendeymiş.Araba ilk sahibisin zaten senin ihtiyacın yok.Mantıklı olanda atmamak zaten.Ben 3 üncü sahibiydim ondan ilk defa kullandım.Poku küsürü atsın diye.Ya bakma ticari yalan etkisi var ama çok yapmamak lazım.Her depoda yapan var ona akıl ermez
  • mjordan2345 kullanıcısına yanıt
    Bana da hep yalan dolan gelmiştir.

    Adam belki de litresi 6 lira olan mazotu teneke kutulara doldurup 100 ml si 20 liraya satıyor.

    Bir kere serviste satmaya çalışmışlardı adı duyulmamış birsey, fordun onayı var mı vs diye biraz zorlayınca adam döküldü, servis sahibi ucuza bir yerden 2 palet almış, her servise gelene satıyorlar, ne fordun haberi var ne de kanıtlanmış etkisi. Bunu yapan da yetkili servis



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fezalii -- 5 Eylül 2018; 8:27:24 >
  • Bu kadar kasmayın deponun yakıt durumuna da bakmayın ama en iyisi normal sürüş şartlarında olması ve uzun yolculuk yaparken kullanmak. Agresif kullanmak neymiş yahu dizel araç bu pati bile çektirilmemesi lazım....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Ben her mazot aldığımda (100 tl'lik) bir çay bardagının yarısı kadar atıyorum aracta %10-15 gibi bi performans artışı oluyo ayrıca yakıt sarfiyatı bikaç kuruş azalıyo..
    Aynen katılıyorum, ben de göz kararı bir miktar (50-75 cc arası) koyuyorum.

    Aracın ilk çalışması rahatlıyor, dizele has titreşim ve motor sesi azalıyor, daha pürüzsüz çalışıyor. Tüketime de 0.1-0.3 litre arasında etkisi oluyor; bu konuda kesin bir rakam veremem ama fark olduğu kesin. Şimdiki aracım 2.0 lt olduğu ve tork konvertörlü olduğu için performans artışını hissedemiyordum ama daha önce kullandığım 1.5 DCI 105ps motorda performans artışı oluyordu, performans artışından ziyade daha düşük devirde topladığı için daha keyifli bir sürüş sağlıyordu. O araçta vazgeçilmezim olmuştu, şimdi eskisi kadar düzenli kullanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 5 Eylül 2018; 10:48:5 >




  • Yakıt sistem temizleyicileri, yakittan daha yanıcıdir.



    Bu şekilde yakıtın içerisinde bir miktar bulunan suyu da yanma odasinda daha kolay yanmasını sağlar. Bu nedenle dizeller daha sessiz çalışır. Kısacası dizelin sesli çalışma nedenlerinden biri yakittaki su'dur. Bu doğal bir olaydir benzin istasyonalrinin tanklarında isi değişimi nedeniyle hesaplanan bir yoğuşma yonetimi vardir. Yakit filtresinin bir gorevide budur.



    Yanma sıcaklığını arttiracagi ve çözücü maddeler icerdigi icin basınçlı sistemlerde ufak tefek artiklarin erimesine de neden olur.



    Kullanim tekrari 2000km'den evvel kullanilmamalidir. Sürekli kullanmak Ya da aşırı doz kullandiginiz yakita bağlı olarak lastik malzelerde ve origlerde eskime yapabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fezalii

    Bana da hep yalan dolan gelmiştir.

    Adam belki de litresi 6 lira olan mazotu teneke kutulara doldurup 100 ml si 20 liraya satıyor.

    Bir kere serviste satmaya çalışmışlardı adı duyulmamış birsey, fordun onayı var mı vs diye biraz zorlayınca adam döküldü, servis sahibi ucuza bir yerden 2 palet almış, her servise gelene satıyorlar, ne fordun haberi var ne de kanıtlanmış etkisi. Bunu yapan da yetkili servis
    Onlar işin zaten uçmuş noktası ev yapımı enjektör temizleyici abi doğall al bak sen derler würth en iyisi
  • buradan çıkarılacak ders 2. el araba alınmaz,arabaya rakı muamelesi yapıyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Yakıt sistem temizleyicileri, yakittan daha yanıcıdir.



    Bu şekilde yakıtın içerisinde bir miktar bulunan suyu da yanma odasinda daha kolay yanmasını sağlar. Bu nedenle dizeller daha sessiz çalışır. Kısacası dizelin sesli çalışma nedenlerinden biri yakittaki su'dur. Bu doğal bir olaydir benzin istasyonalrinin tanklarında isi değişimi nedeniyle hesaplanan bir yoğuşma yonetimi vardir. Yakit filtresinin bir gorevide budur.



    Yanma sıcaklığını arttiracagi ve çözücü maddeler icerdigi icin basınçlı sistemlerde ufak tefek artiklarin erimesine de neden olur.



    Kullanim tekrari 2000km'den evvel kullanilmamalidir. Sürekli kullanmak Ya da aşırı doz kullandiginiz yakita bağlı olarak lastik malzelerde ve origlerde eskime yapabilir.
    Peki sence carbon clean'ın yerini alabilir mi bu tür temizleyiciler?




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Jet Clean ya da Carbon Clean Bu işlemin profesyonel olarak yapilan hali. Besleme ve geridonus hattina direk belli miktarda çözülmüş bir içeriği koyarak yapiliyor. Belli bir prosedür ile yapılıyor.



    Eğer birçok defa düzenli olarak tekraralanirsa Carbon Cleanden bir farki kalmaz siye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 5 Eylül 2018; 16:36:6 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Yakıt sistem temizleyicileri, yakittan daha yanıcıdir.



    Bu şekilde yakıtın içerisinde bir miktar bulunan suyu da yanma odasinda daha kolay yanmasını sağlar. Bu nedenle dizeller daha sessiz çalışır. Kısacası dizelin sesli çalışma nedenlerinden biri yakittaki su'dur. Bu doğal bir olaydir benzin istasyonalrinin tanklarında isi değişimi nedeniyle hesaplanan bir yoğuşma yonetimi vardir. Yakit filtresinin bir gorevide budur.



    Yanma sıcaklığını arttiracagi ve çözücü maddeler icerdigi icin basınçlı sistemlerde ufak tefek artiklarin erimesine de neden olur.



    Kullanim tekrari 2000km'den evvel kullanilmamalidir. Sürekli kullanmak Ya da aşırı doz kullandiginiz yakita bağlı olarak lastik malzelerde ve origlerde eskime yapabilir.
    Katki konulmus dizel araclarin Kisin daha rahat calismasinin sebebide icerigindeki yanici hidrokarbon bilesikleri fakat uzun sure kullanimda ne gibi arti sagliyacaklari yada sistemdeki tolere edilmis problemleri gunyuzune cikarip cikarmayacaklarida tam bir muamma




  • 150bindeki araca attım geçen şehir içi kullanılmasını önermiyorum uzun yola çıkmadan önce kullanın.
  • Dizel enjektör temizleyicilerinin faydalı olduğunu iddia edenler kadar, zararlı olduğunu iddia edenler de vardır. Bunun temel nedeni, motorda ve yakıtın girdiği diğer bölgelerdeki yüzeylerde oluşan aşınmaların kurumla dolması ve bu kurumun da bir süre sonra motorun aşınan yüzeylerinden dolayı ortaya çıkabilecek sürtünme (bunu yanlış hatırlıyor olabilirim) oranını azaltmasıdır.
    Bu noktada, kullanılan temizleyiciler aynı antibiyotik gibi etki yapar ve zararlı mikropların yanı sıra, yararlı mikropların da yok olmasına neden olur.
    Özetle, enjektör temizleyicileri mucize yaratmaz ama mutlaka zarar da verecek diye bir durum söz konusu değildir. Ancak, hiçbir enjektör temizleyicisi %15 güç artışı sağlamaz. O güç artışı sadece sizin psikolojinize yansıyan güç artışıdır.
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Acikcasi ben Shell Türkiye ve BP Petrolleri A.S işletmesinde bulunan istasyonlardan alıyorum yakiti.



    Buna ragmen kisin 5000KM'de bir defa wynns' ya da LMoly pro-line kullaniyorum.



    Bu hidrokarbonlarin su partiküllerini yakarak yanma odasinda kurumlarin temizlendiğini teorik olarak soyluyorlar.



    Su tanecikleri yanma odasinda ve sonrasında buhar olarak biraz kurumlari yumuşatıcı etkisi oldugu dogru ama ne kadar ? Bu tartışılır.



    Asagida linkte su ile kurum arindirma yapiliyor, buradaki olay suyu abartmadan yanacak sekilde yanma odasina gondermek. Abartirsaniz hydro-lock olur yamuk bir piston ile basbasa kalabilirsiniz.



    YouTube
    Does Water Decarbonation Really Work?? See the Results
    https://youtu.be/eZDISp2pdSo




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.