Şimdi Ara

Dizel motorun ömrünün dolup dolmadığı nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
10.096
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 230000 km. de PSA dizel otomotik Şanzıman bir araba alacağım. (PEUGEOT 308, 2008 model)
    Motorun genel durumunu gösteren en basit ve kolay test nedir arkadaşlar?
    Ömrü bitmiş bir motor almak istemiyorum, ama araba çok hesaplı ve alacağım tanıdık arkadaş problem yok diyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ardakalas -- 23 Haziran 2018; 23:11:14 >



  • herkesin ağzında bir kompresyon testi.
    benzinli arabada neyse bujiyi söküp yaparsın ancak dizelde enjektörler sökülüyor arkadaşlar. öyle 50 - 100 liralık iş değil. hele araç yüksek kmde ise enjektörler yerlerine sıkıca yapışıyor ve çektirme denen aleti enjektörün üst kısmı sökülerek bağlanıp vurdura vurdura çıkartıyorsunuz ve o enjektör tekrardan kalibrasyon yapılması gerekiyor.
    Hangi satıcı bu işlemleri arabasına yaptırır? tanesi bin liralık parçalara?
    dizel motorda kompresyon testini unutun arkadaşlar. Mesela delphi marka enjektör olan araçlarda enjektör sökülüp takınca tekrar kodlanması gerekiyor. Yüksek kilometrelerde kod alamama gibi bir riski var ve enjektörün iç takımının değişmesi gerekebiliyor. Eğer siz kompresyon testinde ısrar ediyorsanız bu riski de almanız gerekiyor. Test yaptıracağım diye adamın arabasını bozup sonra almıyorum diyerek çekip gidemezsiniz.
    Emin olunki kabaca yazdim. Bunun enjektor pullari, enjektor yuvasinin temizlenmesi, geri donus plastikleri var. Km yukseldikce sokerken citir citir kirilip gelir. Cogusuda sadece pompacilarda olan parcalar. Siemens enjektoru sokunce havasini tam alip yuksek gaz ile calistirmazsan kilitlenmesi falan var.



    Forum herseyin en iyisini biliyor
    Bende bunu merak ediyorum çok fazla dizel arabamız olmadı ama bir kamyonumuz birde megane 2 taksimiz var.
    Kamyonlarda motor iyi kullanılırsa 1.5 milyon km yol yapıyor. Taksimiz ise aldığımızda 230 binde idi şimdi 257 bin felan oldu herhalde. Araç hala aldığımız gibi çalışıyor millet mi çok abartıyor bu km işini anlamadım.
    O km de atmosferik motor daha çok iş yapar. Sonuçta 50 yıllık teknoloji.



    Çok var 300k km de accordlar, civicler, corollalar. Demek ki güvenebilirliği var. Lpg takılmamış ise tabiki.



    Dizel otomatik o km de araç için bence en önemlisi servis kayıtları. Servisinden bütün işlemleri görüp burada konu açabilirsiniz. Yok hayır sanayi bakımlı ise koşarak uzaklaş.
  • Yağ yakma üfleme varsa uzaklaş
  • Yağ yakma bi de şanzıman yarı otomatik sanırsam o da masraf açar hemen kaç 2.el dizel otomatik saatli bomba
  • Hocam sadece motor değil 230 binde aracın her yeri yoruluyor

    Motor ise 230 binde ölmez ama çokda iyi olmaz turbo enjektör vs her an patlayabilir
  • Otomotik ise zor tabi...
  • Teşekkürler cevaplar için, arabayı tamirciye götürdüm diyelim, bir makineye bağlayıp en azından motor ve diğer şanzıman vs. genel durumunu öğrenebilir miyim?
  • serviste bulunur heralde bahsettiğiniz test cihazları. Benim gittiğim eksper sadece % olarak motor gücünü verebilmişti.
  • Teşekkürler cevap için, dediğiniz gibi % olarak bazı ilanlarda da yazıyor, şimdi baktım örneğin %84 diyor, bu iyi mi? Nasıl yorumlayacağız acaba bilen varmı??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ardakalas -- 24 Haziran 2018; 0:27:54 >
  • Kompresyon basincini olcturmek lazim ama dizel motor icin olcen bi yer ne duydum nede yapan gordum zaten kompresyona gelene kadar turbo enjektor pompa su koyuyor ote yandan motor gucu % bilmem kac cikti falan fasa fiso seyler eger kompresyon basincini olcen bi usta bulursaniz yaptirin sanirim o motorlarda 18 sikistirma orani 16.5-17 gibi degerler iyidir denebilir son olarak enjektorlerde calisma sesi ve aracin gidisinden belli olur zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 28 Ağustos 2018; 10:0:45 >
  • Ulkedeki mazot kaliteli olsa 350 bin km ye kadar sorun cikarmadan yurur cogu dizel arac
  • herkesin ağzında bir kompresyon testi.
    benzinli arabada neyse bujiyi söküp yaparsın ancak dizelde enjektörler sökülüyor arkadaşlar. öyle 50 - 100 liralık iş değil. hele araç yüksek kmde ise enjektörler yerlerine sıkıca yapışıyor ve çektirme denen aleti enjektörün üst kısmı sökülerek bağlanıp vurdura vurdura çıkartıyorsunuz ve o enjektör tekrardan kalibrasyon yapılması gerekiyor.
    Hangi satıcı bu işlemleri arabasına yaptırır? tanesi bin liralık parçalara?
  • Macera arıyosan hayatına heyecan katmak istiyosan paranda çoksa alabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vwag

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    yapılamaz.
  • İlginç yorumlar.

    200.000 km bakımları düzgün yapılmış bir dizel için sıkıntı olmaz.

    Turbo gibi önemli parçalar ise kullanımla alakalıdır. Hor kullanılmış bi araba illa sorun çıkartır.

    Bakımları özel de de olsa tek bi servise düzenli yapılmış bi araç bulmaya çalışın.
  • O km de atmosferik motor daha çok iş yapar. Sonuçta 50 yıllık teknoloji.



    Çok var 300k km de accordlar, civicler, corollalar. Demek ki güvenebilirliği var. Lpg takılmamış ise tabiki.



    Dizel otomatik o km de araç için bence en önemlisi servis kayıtları. Servisinden bütün işlemleri görüp burada konu açabilirsiniz. Yok hayır sanayi bakımlı ise koşarak uzaklaş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    herkesin ağzında bir kompresyon testi.
    benzinli arabada neyse bujiyi söküp yaparsın ancak dizelde enjektörler sökülüyor arkadaşlar. öyle 50 - 100 liralık iş değil. hele araç yüksek kmde ise enjektörler yerlerine sıkıca yapışıyor ve çektirme denen aleti enjektörün üst kısmı sökülerek bağlanıp vurdura vurdura çıkartıyorsunuz ve o enjektör tekrardan kalibrasyon yapılması gerekiyor.
    Hangi satıcı bu işlemleri arabasına yaptırır? tanesi bin liralık parçalara?
    Dizelde eğer kompresyon testi dediğiniz gibi yapılıyosa ben söktürtmem aracımı.

    Saat gibi çalışan üniteyi kurcalatıp ayarını kaçırtamam. Malum ustalar belli.
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Emin olunki kabaca yazdim. Bunun enjektor pullari, enjektor yuvasinin temizlenmesi, geri donus plastikleri var. Km yukseldikce sokerken citir citir kirilip gelir. Cogusuda sadece pompacilarda olan parcalar. Siemens enjektoru sokunce havasini tam alip yuksek gaz ile calistirmazsan kilitlenmesi falan var.



    Forum herseyin en iyisini biliyor
  • dizel motorda kompresyon testini unutun arkadaşlar. Mesela delphi marka enjektör olan araçlarda enjektör sökülüp takınca tekrar kodlanması gerekiyor. Yüksek kilometrelerde kod alamama gibi bir riski var ve enjektörün iç takımının değişmesi gerekebiliyor. Eğer siz kompresyon testinde ısrar ediyorsanız bu riski de almanız gerekiyor. Test yaptıracağım diye adamın arabasını bozup sonra almıyorum diyerek çekip gidemezsiniz.
  • Bende bunu merak ediyorum çok fazla dizel arabamız olmadı ama bir kamyonumuz birde megane 2 taksimiz var.
    Kamyonlarda motor iyi kullanılırsa 1.5 milyon km yol yapıyor. Taksimiz ise aldığımızda 230 binde idi şimdi 257 bin felan oldu herhalde. Araç hala aldığımız gibi çalışıyor millet mi çok abartıyor bu km işini anlamadım.
  • gbzlim kullanıcısına yanıt
    Millet bilmiyorki 100bin kilometre diye aldıkları araçlar aslında bilmem kaçıncı 100bin kilometresini deviriyor
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.