1 ay once partikul filtrem sokulup temizlendi serviste.Bugun uzun yola ciktim ve 200. Km dpf isigim yandi.Ardindan gidip 20-25 dk devirli surdum ve yol kenarinda sanayiye girip arizayi sildirdim.Ardindan tekrar 300km devirli bir sekilde yol yaptim.Dpf isigi yakmadi tekrardan.Sorun duzelmis midir? Eger dpf doluysa arizayi sildirdikten sonra hemen yakmasi gerekmez miydi ? Yardimci olursaniz sevinirim. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Dizel Partikül Filtresi
-
-
aracınızın enjektörlerine baktırın, egzozdan siyah duman çıkışı var mı? maf sensörü temizliği de öneririm havayı iyi okuyamayıp zengin karışım yapıyor olabilir bu da tıkanma yapar. dizel araçta uzun yolda sabit gaz gidince egzoz tıkanıyor doğru ama hemen tıkanmaması lazım mesela sabit hız 700km tek kontakta gidip mola verdikten sonra çıkışta gaza yüklendiğimde 0dan 120km hıza kadar kamyon gibi duman atmıştı hemen sonrasında kesildi. uzun yolda dizel araca ara ara devir çevriltmeli.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Enjektörlerim yeni degisti.1 ay once partikul filtresi temizlendi.Aracin yakit tuketimi normal.Anlamadigim nokta arac otomatik vites ve devri kendi ayarliyor ve hep uzun yolda dpf isigi yakiyor.Ben bu araca hiz sabitleyip gidemeyecek miyim gercekten cildirtti beni
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam Dizel aracın, Euro 5 ten sonra mantıklı hiç bir yönü yok diye defalarca çeşitli konularda söyledim. Herkes bunu şu an Benzin Fiyatının Dizel den ucuz olduğu için söylediğimizi sanıyor ama alakası yok. Dizel benzin den ucuzken bile, Dizel araç sahipleri km de araçlarının daha az yakmasını, kar zannediyordu. Oysa ki belirli bir km den sonra Dizel araçlarda kaçınılmaz şekilde Enjektör tıkanması, EGR ve en önemlisi DPF Filtresi, başa bela oluyor, o yüzden yaptınız tüm tasarruf sizden kat be kat fazlasıyla çıkıyor maalesef.
-
Adamın bir derdi varken başka bir bilgi vermenin bir anlamı olduğunu düşünmüyorum. Çok da umurunda değildir. Sorunu çözmek için soru soruyor sadece.
Ben yanıt vermeye çalışayım. DPF filtreli araçlar uzun yolda 2500 devir ve üzerinde 20-30 kilometre kadar yol yapmanız yeterli olur. Sonrasında ışığınız söner. Otomatik vitesli araçlarda spor mod veya manuel moda alarak devirini yüksek tutabilirsiniz. DPF temizleme modunda olup olmadığını ışık yanmadan önce de boştayken devir yüksekliği veya ekstra fan çalışması gibi belirtilerle de gözlemleyebilirsiniz. Fan açtığında veya boşta devir yükselttiğinde stop etmemeli, mümkünse kısa bir yol yapılmalı mümkün değil ise boşta çalışır halde bekletilmeli. Sonrasında belirli bir temizlik düzeyine indikten sonra devir düşer, fan durur ve aracı stop edebilirsiniz. 150bin kilometreyi geçtim bu şekilde kullandım bir kere DPF ışığım yanmadı. Ama yanmaması için de bunları uyguladım.
-
Manüpüle ediyormuş gibi algılama...
Geçtiğimiz yıl evin aracı polo 1.4 tdi'da EGR+DPF iptali ...ardından geçtiğimiz ay babamın kullandığı A180 cdi araçta benzer işlemi yaptık...
polo'da hiç bir sorunumuz olmadı 1 yılı aşkındır kullanıyoruz hatta araç kendine geldi ve daha az yakıyor...
Ancak A180CDI ECU'yu bir türlü adam gibi ayarlayamayan usta yüzünden tekrar gidip gelmek zorunda kaldı...
şimdi bunları niye yazdım... İşim gereği çok fazla DPF ve filtre temizliği gerektiren araçla uğraşıyorum, birçok müşteri aracına bu uygulamayı yapıyor ve ardından mutlaka yazılı bir şekilde 'Kullanım senaryosuna istinaden 1-6 ay içerisinde arıza ışığı tekrarlayabilir' ki kesinlikle tekrarlıyor...
Dizel aracın en büyük belası DPF+EGR... resmen sorun çıkarsın ve dizel müşteri kafayı sıyırsın diye yapılmış zımbırtılar... sözde çevreyi koruyoruz ancak bir kamyon geliyor ve senin benim 1 yılda çıkarmayacağımız salımı bir anlık gerçekleştiriyor...
Özetle DPF temizlemesi efektif değil ve tekrarlaması kuvvetle muhtemel...
Dizel araçlar Şehir için düşük devir kullanımlarda kurum biriktiren bir yapıdalar...10-15dk'lik 2800-3200 devir aralığında aracı sürekli kullanarak bu kurumu yapmamasını sağlamak gerekiyor... Dizeli kullanmak torku ekonomisi keyifli ancak binek araçlara mecbur kalınmamasını çok isterdim...
-
motorda yağ yakma turbodan yağ verme gibi durumlar olabilir mi, kontrol edildi mi?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Motorda yag yakma yok.Cekiste suan bisey yok ve isik yakmiyor.Ama bu dpfnin Allah belasini versin uzun yolda otomatik arac dusuk devir yuksek vitesde gidiyor ben devirli surmeye kalksam araba ile 150-160 yapmam gerekecek o zaman vitesde gideyim diyorum sonra da ne anladik bu otomatik vites olayindan.Tamamiyle manyaklik dizel araba buna karar verdim.Yakit ekonomisi dersin dizel icin ama yapmaya calisirsan dpf yakar.Devirli surersin yakit içer.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla ilginç, türlü dizel motor kullandım, hamdolsun makineyi bilerek kullandım.
En son piyasanın en vasat dizeli, en dertli dizeli d-4d kullandım. O bile dpf arızası vermedi.
Elbette ki şans veya rastlandı değil. Dizel öyle atmosferik gibi ay 2000 devirde hemen vites atayım diye kullanılmaz.
Dizel zaten yüksek ısıl verimliliğe sahiptir. Bassanda aynı, basmasanda aynı yakar.
Dertsiz dizel isteniyorsa bırakın yüksek devir gitsin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben İstanbul'da oturuyorum araba ısınmıyor ki egsoz 400-600 derece ısınsında partikül yaksın , benim bilgim bu şekilde
Bu yüzden partikül filtresi egr ve egr soğutucu iptal ettirdim malesef , çünkü dizel Peugeot olsun Volvo olsun ne kullandıysam max 8 ay sonra doldu
Devamlı temizletmeyi düşünüyorsanız benzinli araba bakın çünkü aynı hesaba geliyor devamlı partikül temizleme parası vermek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam otomatik vitesde devri ben ayarlamiyorum ki
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
DPF kadar lanet bir parça yok. İptal ettirdim, rahat ettim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Motorda yag yakma yok.Cekiste suan bisey yok ve isik yakmiyor.Ama bu dpfnin Allah belasini versin uzun yolda otomatik arac dusuk devir yuksek vitesde gidiyor ben devirli surmeye kalksam araba ile 150-160 yapmam gerekecek o zaman vitesde gideyim diyorum sonra da ne anladik bu otomatik vites olayindan.Tamamiyle manyaklik dizel araba buna karar verdim.Yakit ekonomisi dersin dizel icin ama yapmaya calisirsan dpf yakar.Devirli surersin yakit içer.
|
Adamın bir derdi varken başka bir bilgi vermenin bir anlamı olduğunu düşünmüyorum. Çok da umurunda değildir. Sorunu çözmek için soru soruyor sadece. Ben yanıt vermeye çalışayım. DPF filtreli araçlar uzun yolda 2500 devir ve üzerinde 20-30 kilometre kadar yol yapmanız yeterli olur. Sonrasında ışığınız söner. Otomatik vitesli araçlarda spor mod veya manuel moda alarak devirini yüksek tutabilirsiniz. DPF temizleme modunda olup olmadığını ışık yanmadan önce de boştayken devir yüksekliği veya ekstra fan çalışması gibi belirtilerle de gözlemleyebilirsiniz. Fan açtığında veya boşta devir yükselttiğinde stop etmemeli, mümkünse kısa bir yol yapılmalı mümkün değil ise boşta çalışır halde bekletilmeli. Sonrasında belirli bir temizlik düzeyine indikten sonra devir düşer, fan durur ve aracı stop edebilirsiniz. 150bin kilometreyi geçtim bu şekilde kullandım bir kere DPF ışığım yanmadı. Ama yanmaması için de bunları uyguladım. |
Benzer içerikler
- araç satış bedelini az göstermek cezası
- karter delinmesi tamiri
- muayene tekrarı olan araç trafiğe çıkabilir mi
- mini cooper elektrikli yorumlar
- kia soul yorum
- byd hangi modelleri getirecek
- togg şarj istasyonu fiyat
- fiat ulysse 2024 fiyat
- dacia jogger yorumları
- elektrikli araba fiyatları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X