Şimdi Ara

dizel ve yokuş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yeni dizel bir araç aldım. Aracım seat cordoba TDI 80 hp (0 km). Daha evvelki aracım 75 hp 1.6 polo classic ti. Yeni araçla 40-45 derecelik yokuşlarda 2.vitesle çıkamıyorum araç zorlanıyor. aynı şekilde 45 derecelik bir yokuştada geri geri çıkarken çok zorlandım. eski aracımla daha kolay oluyordu bu işlemler. Aynı yeri 2. vites ile çıkabiliyordum. Acaba bu benim kullanım yanlışım mı. Debriyajı dahamı serbest bırakmam lazım özellikle geri çıkışta..(biraz balata kokusu aldım geride)



  • 45 derecelik yokuş olur mu ya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bdx

    Arkadaşlar yeni dizel bir araç aldım. Aracım seat cordoba TDI 80 hp (0 km). Daha evvelki aracım 75 hp 1.6 polo classic ti. Yeni araçla 40-45 derecelik yokuşlarda 2.vitesle çıkamıyorum araç zorlanıyor. aynı şekilde 45 derecelik bir yokuştada geri geri çıkarken çok zorlandım. eski aracımla daha kolay oluyordu bu işlemler. Aynı yeri 2. vites ile çıkabiliyordum. Acaba bu benim kullanım yanlışım mı. Debriyajı dahamı serbest bırakmam lazım özellikle geri çıkışta..(biraz balata kokusu aldım geride)


    kardeş dizel demek tork demektir tork demek yokuş demektir kesinlikle senin aracında bir sorun var...

    Ayrıca devirli kullanmak da çok önemli, yokuşa maksimum tork devrinin altında girmemelisin, üstünde girersen araç vites bile ister.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    45 derecelik yokuş olur mu ya

    hakkatten 45 derece aci mi ? nereye cikion kardes sen everestemi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bdx

    Arkadaşlar yeni dizel bir araç aldım. Aracım seat cordoba TDI 80 hp (0 km). Daha evvelki aracım 75 hp 1.6 polo classic ti. Yeni araçla 40-45 derecelik yokuşlarda 2.vitesle çıkamıyorum araç zorlanıyor. aynı şekilde 45 derecelik bir yokuştada geri geri çıkarken çok zorlandım. eski aracımla daha kolay oluyordu bu işlemler. Aynı yeri 2. vites ile çıkabiliyordum. Acaba bu benim kullanım yanlışım mı. Debriyajı dahamı serbest bırakmam lazım özellikle geri çıkışta..(biraz balata kokusu aldım geride)

    Dostum sen aracı kullanmasını bilmiyorsun. Devirlendimi yokuş mokuş dinlemez
    2000 devirin üstünde kalkıcan yokuşlarda ve gazı köklicen affetmicen..




  • arkadasım 45 dereceye jeep zor cıkar ama genel olarak rampaları dizelle cok daha rahat alırsın.sen aracını yenı aldıın ıcın sanırım daha tam tanıyamadın.2000 devırın ustunde tutarsan aracını benzınlılere rampada makas atarsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bdx

    Arkadaşlar yeni dizel bir araç aldım. Aracım seat cordoba TDI 80 hp (0 km). Daha evvelki aracım 75 hp 1.6 polo classic ti. Yeni araçla 40-45 derecelik yokuşlarda 2.vitesle çıkamıyorum araç zorlanıyor. aynı şekilde 45 derecelik bir yokuştada geri geri çıkarken çok zorlandım. eski aracımla daha kolay oluyordu bu işlemler. Aynı yeri 2. vites ile çıkabiliyordum. Acaba bu benim kullanım yanlışım mı. Debriyajı dahamı serbest bırakmam lazım özellikle geri çıkışta..(biraz balata kokusu aldım geride)


    normal şartlar altında 45 derecelik bir eğimi bir benzinli araçla 2.viteste tırmanmanız oldukça zor...(modifiyeli araçlar hariç)..diğer taraftan dizel araçların bir çoğunda devir düştükçe stop etmeye eğilim artmakta..yani 2.viteste giderken örneğin bir kasis geçişinde motor stop etme eğilimine girdiğinde genellikle 1.vitese alma zorunluluğu doğmakta..o yüzden kıyaslamalarınızı yokuş tırmanmalardaki vites pozisyonlarına göre yapmamanızı öneririm..dizel araçlar benzinlilere göre maksimum ivme kuvvetine daha önce ulaşır ve tork konusunda benzinlilerden daha güçlüdür..bu biraz da kullanımla alakalıdır..45 derecelik bir eğime tırmanma konusunda dizel araç daha performanslı olmalıdır..

    geri kalkışta olay biraz farklı..olay bence yine motor-şanzıman davranışlılığının farklılığından kaynaklanıyor..unutmayınız...dizel araçlar benzinlilerden farklı kullanım arzederler..örneğin benzinli bir aracı tekerlekleri döndüğü anda 2.vitese atabilirsiniz...dizel araçlarda bunu yaparsanız stop eden bir motorla karşılaşırsınız...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • dizel de cekmıo dıosan sen araba surmeyı bırak kamyon al takviye vitesli
  • 45 derece yokuşu ben 28 senelik ömrümde göremedim. sen nereden buldun kardeş. ayrıca rastgelsem bile arabayı oraya sürmem, tırsarım ... ister çıksın ister çıkmasın niye zorlayasın ki..
  • bizim burada bi yokuş var 70 derece...

    45 nedir, 90 ın yarısı ve her yerde vardır...

    Siz nası görmedniz size 80 lik bi yokuş gösteriyim burada ben çıakrken araba geri düşçek dye korkuom kendimi biraz geri versem evin direk arkası


    Samatya yokuşu var Hasekinin orada orası da çok dik mesela...
  • Yaw Landroverlar maksimum 48 dereceye kadar çıkabiliyorlardı ki bununla övünüyorlardı biz böyle dengeliyiz falan diye . 45 derece ne demek bi düşünün yaw
  • arkadaşım benzinliden yeni dizele geçtiysen etrafındaki kamyonların çoğu rampayı örneğin 5 le çıkılacak rampayı 4 le çıkar son devirde, onun için dizelde biraz gaza basıp kaldır veya rampaya sarmadan devir en az 3000 de olsun bak o zaman nasıl çıkıyor. istesende düşmez. yeterki deviri yüksek tut.

    dersenki araba devir tutmuyor aracını servise götür.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    bizim burada bi yokuş var 70 derece...

    45 nedir, 90 ın yarısı ve her yerde vardır...

    Siz nası görmedniz size 80 lik bi yokuş gösteriyim burada ben çıakrken araba geri düşçek dye korkuom kendimi biraz geri versem evin direk arkası


    Samatya yokuşu var Hasekinin orada orası da çok dik mesela...



    45 derece ne demek bi daha düşünün bence
    O samatyadaki bahsettiğin yokuş en fazla 25 derecedir. Bizim burda, sık sık geçerim ordan biliyorum.
    45 derecede yürümek bile çok zor olur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: byurt

    Yaw Landroverlar maksimum 48 dereceye kadar çıkabiliyorlardı ki bununla övünüyorlardı biz böyle dengeliyiz falan diye . 45 derece ne demek bi düşünün yaw


    aynen ya.45 derece çok yüksek sayılabilecek bi eğim arkadaşlar.
  • +1907 kullanmaktan ziyade araçta bi sorun olabilr gbi geldi bna
    quote:

    Orjinalden alıntı: Loop


    quote:

    Orjinalden alıntı: bdx

    Arkadaşlar yeni dizel bir araç aldım. Aracım seat cordoba TDI 80 hp (0 km). Daha evvelki aracım 75 hp 1.6 polo classic ti. Yeni araçla 40-45 derecelik yokuşlarda 2.vitesle çıkamıyorum araç zorlanıyor. aynı şekilde 45 derecelik bir yokuştada geri geri çıkarken çok zorlandım. eski aracımla daha kolay oluyordu bu işlemler. Aynı yeri 2. vites ile çıkabiliyordum. Acaba bu benim kullanım yanlışım mı. Debriyajı dahamı serbest bırakmam lazım özellikle geri çıkışta..(biraz balata kokusu aldım geride)

    Dostum sen aracı kullanmasını bilmiyorsun. Devirlendimi yokuş mokuş dinlemez
    2000 devirin üstünde kalkıcan yokuşlarda ve gazı köklicen affetmicen..




  • arkadaşlar yokuş derecesi 45 biraz çok oldu.. dediğiniz gibi 25-30 derece o zaman.. araç daha yeni 2000 km de..onun için sorun olması ihtimali azdır diye düşündüm... anladıgım kadarı ile benim kullanımımında bir etkisi olabilir. motor bildiğiniz TDI 1.4 80 hp... şimdi araç kusurlu olabilir dediniz kurt düştü içime..bu arada bu yokuş izmitte yuvam akarca da bilenler bilir. istanbul - ankara yolunda soldaki tepedeki evler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: bdx

    Arkadaşlar yeni dizel bir araç aldım. Aracım seat cordoba TDI 80 hp (0 km). Daha evvelki aracım 75 hp 1.6 polo classic ti. Yeni araçla 40-45 derecelik yokuşlarda 2.vitesle çıkamıyorum araç zorlanıyor. aynı şekilde 45 derecelik bir yokuştada geri geri çıkarken çok zorlandım. eski aracımla daha kolay oluyordu bu işlemler. Aynı yeri 2. vites ile çıkabiliyordum. Acaba bu benim kullanım yanlışım mı. Debriyajı dahamı serbest bırakmam lazım özellikle geri çıkışta..(biraz balata kokusu aldım geride)


    kardeş dizel demek tork demektir tork demek yokuş demektir kesinlikle senin aracında bir sorun var...

    Ayrıca devirli kullanmak da çok önemli, yokuşa maksimum tork devrinin altında girmemelisin, üstünde girersen araç vites bile ister.


    olay açık ve net anlatılmış




  • arkadaşım ben dci65le yokuşta nice benzinlilere makas atıyorsam(yukarıda bir arkadaşın kullandığı bu sözcük bhayağı hoşuma gitti) neyse
    senin o arabayla yokuşa 2. vitesle çıkıp yokuş esnasında 3. vitese atman lazım
    ya kullanımda ya da arabada bir sorun olabilir
    servise gitmende fayda var
    arabanda hayırlı olsun
  • Dizel arabada korkmıcan basıcan gaza. arabayı devirli kullanmak lazım!!! Yokuş yukarı çıkarken istersen 45 derece olsun devirli çıktınmı bişey olmaz. ama klima açıksa biraz performans düşürür
  • Arkadaşım aynı araç bende var,2000 devrin altına düştünmü çıkamazsın,zaten arkadaşlar açıklamışlar devirli kullanacan,dizelde devir çok önemlidir..!Basıcaksın..!
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.