Şimdi Ara

Doğubank esnafı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
7.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne kadar soğuk ve müşteriye değer vermeyen esnaf şu Doğubank esnafı. Adam yüzüne bakmıyor nerdeyse. 3 milyarlık mal alacaksın ama, adamın umurunda değil. İster al, ister alma. Fiyatı söylüyor zar zor. Soru soracaksın çekiniyorsun. Zar zor 3-5 alf çıkıyor bazısının ağzından. Kendilerine çeki düzen vermeleri gerek.



  • Doğubankı severim aslında ama her dükkan öyle değil.Ben cep telefonu almıştım adam gayet sakindi ve her sorumu cevapladı.Sana denk gelen yaramaz kimmiş bakim söle hemen kulağını çekim.
  • Doğru diyorsun, adamların tavrı şu; "alıcı değilsen niye fiyat soruyorsun kardeşim". Fiyat verince de klasik abi başkasına söyleme ayağına yatıyor, sanki çok büyük kıyak yapmış gibi. Herkese fiyat vermek piyasayı düşürmek işlerine gelmiyor müşterinin ilk girdiği dükkandan malı alıp çıkmasını istiyorlar.
  • KENDİNİ "MÜŞTERİNİN VELİNİMETİ" SANANLARI KINAMAK LAZIM

    Böylesi dükkan sahipleri her yerde bulunabiliyor. Doğubank'ta gerçek esnaf terbiyesi, eğitimi almış satıcılar varsa onları da incitmeyelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr_Thunder -- 13 Eylül 2006; 20:46:06 >
  • Tahtakale esnafida oyledir, bende Tahtakalede esnaflik yaptim aynen o begenmedigin sekilde davraniyoduk, gunde 500 kisi gelir 490 kisi fiyat sorar 10 kisi bisey alir.

    Herkesle ahpab olsak is yapilmaz.
  • abicim marketten domates almıyosun, elektronik milyarlık aletler alıyosun tabi fiyat sorcaz..
    doğubank esnafının içinde elbette az da olsa ilgilenenler var ama genelde davranışlarını bende hiç beğenmiyorum..

    ticaret yapıyosun 500 kişiden 500 ü senden almak zorunda değil, müşteri fiyat araştırıp en uygun yerden alcaklar tabi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soho -- 12 Eylül 2006; 22:13:55 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kazan2

    Ne kadar soğuk ve müşteriye değer vermeyen esnaf şu Doğubank esnafı. Adam yüzüne bakmıyor nerdeyse. 3 milyarlık mal alacaksın ama, adamın umurunda değil. İster al, ister alma. Fiyatı söylüyor zar zor. Soru soracaksın çekiniyorsun. Zar zor 3-5 alf çıkıyor bazısının ağzından. Kendilerine çeki düzen vermeleri gerek.

    AYNEN HOCAM MÜŞTERİYİ TINLAMIYOLAR
    KENDİLERİNİ ÇOK BEĞENMİŞLER ÇOĞU MALDA KAÇAK ONLARA
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • doğubanka hiç gitmedim açıkçası ama telefonda birçok kez iki-üç satıcı ile görüşme fırsatım oldu...
    ilginç insanlar açıkçası sanki insanlar onlara muhtaçmış gibi bir hava var...
    halbuki müşteri olmazsa onlar olmaz ,,ama bunu algılayabilmeleri çok güç...
  • Ah işte bizim insanımız üç kuruş ucuz diye yollara düşüp oralara gidiyor malesef ben uzun yıllar önce oralardan alışverişi kestim özellikle elektronik eşyalarda tamam işini iyi yapan esnaf var yok değil ama ötekiler daha ağırlıkta bazıları halen daha pazarda elma armut sattığını sanıyor yazık nediyim aynı mekanı paylaşan diğer satıcılara yazık kimbilir kiralarıda ne kadardır.
  • ahbap olmasını isteyen kim ki? Sadece "pazarlama" stratejilerini öğrenmelerini istiyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Haydoot

    Tahtakale esnafida oyledir, bende Tahtakalede esnaflik yaptim aynen o begenmedigin sekilde davraniyoduk, gunde 500 kisi gelir 490 kisi fiyat sorar 10 kisi bisey alir.

    Herkesle ahpab olsak is yapilmaz.
  • Aynen+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1
  • Doğubankta herkes öle değil.Alıcı gibi giderseniz herşey güzel.Şahsen ben Doğubankı seviyorum.
  • Bence adamlara ürün özelliklerini şusunu busunu sorarsak adamlar da bir an önce alacaksan al almıyacaksan git tavrını takınıyor.

    Onun için oraya gitmeden ürünleri internetden broşürlerden arkadaşlardan DH den falan öğreniyorum. Alacağım ürünü daha gitmeden karar veriyorum sonra sadece fiyat sorup çıkıyorum.

    Sonra da en cazip fiyatı söyliyenden gidip alıyorum

    Demek istediğim onlar ürünü tanıtmakla uğraşmıyorlar diyebilirim (bence). Ama fiyat sorduğum zaman herhangi bir teslikle de karşılaşmadım.
  • +1... Yalnız sadece Doğubank esnafı değil, ciddi büyük alışveriş merkezleri dışında hemen hemen bütün esnaf aynı, önce adamın yüzüne bakıyor sonra biraz sıkıntılı bir yüz ifadesiyle (arkadaş benim çenemi niye yoruyorsun, ne güzel sohbet ediyordum, bilgisayarda sörf yapıyordum, msn ile görüşüyordum, tavla oynuyordum, gazete okuyordum, uyukluyordum ne diye düzenimi, istirahatimi bölüyorsun modunda) kerhen (istemeden-gönülsüzce) cevap veriyor. Yani neredeyse, eğer malı alacaksan, ben de iyi bir kar edeceksem sana cevap verip o güzel ağzımı açacağım diyor. İnsanın kusura bakmayın sizi rahatsız ettim çok çok özür dilerim, beni bağışlayın diyesi geliyor bir şey sormadan önce:) Sattıkları ürünler hakkındaki cehaletleri de cabası, sadece kulaktan dolma birkaç özelliği tekrarlayıp duruyorlar. Müşteriyi gözünden anlarız tarzı, çekirdekten yetişme esnaf pozunda çoğu. Oysa ki sadece gelen müşterinin kılık kıyafetine, yaşına, sesinin gür çıkıp çıkmadığına(paralı olanın sesinin gür çıkacağına dair yaygın halk kabulü doğrultusunda), müşterinin o dükkanda sergilenen malları alıp alamayacağına ilişkin öngörülerine göre davranıyorlar. Fakat çağın ve müşteri profilinin değiştiğinin, kendilerine soru soran müşterinin o malın özellikleri, ortalama fiyatı hakkında kaç forum devirdiğinin farkında değiller. Paranın kimde olduğunu şıppadanak anlayacaklarına dair gözlem yeteneklerinin de ne derece doğru olduğu ise, her geçen gün dolandırılan esnaf sayısının artmasından belli. (Hukukçu olduğum için bu tür olaylar ile sık karşılaşıyorum, yağlı müşteri bulduğunu zanneden klasik esnaf, daha fazla kar dürtüsünün sarhoşluğu içinde en büyük ilgiyi profesyonel dolandırıcılara gösteriyor, bu da işin ironik yönü :) Doğubank tarzı, özellikle kaçak, vergisiz mal satışının yoğun olduğu ticaret modelinin bir atımlık barutu var ve her geçen gün tükeniyor. Bir LCD Tv ye 6000 YTL verecek müşteri 300 YTL fazla verip güvenli, garantili, iade olanağı bulunan büyük mağazaları seçiyor artık. Yalnızca elektronik eşyalar için geçerli değil bu gözlem. Günlük ev alışverişinde de artık hipermarketler, grossmarketler alışverişin merkezi haline geliyor. Küçük esnaflık bu ülkede bitti. Topiği açan ve görüşlerini bildiren arkadaşların dile getirdiği gibi kendini açıkgöz, uyanık sanan, kısa sürede en büyük kazığı atıp zengin olmayı uman, ahilik felsefesine, ruhuna yabancı esnaf, bu bitişi hızlandırdı. Bir arkadaş diyor ki, "500 kişiden sadece 10 kişi alıcı, 490 kişi sorup geçiyor, ahbap mı olacağım." Ahbap olmaya gerek yok ama nazikçe cevap vereceksin, senin işin bu, rızkını, ekmeğini bu işten kazanacaksan (yok eğer hobby olarak yapıyorsan o başka), önce sattığın ürünün özelliklerini öğreneceksin, kendini geliştireceksin ve her soru sorana, potansiyel müşteriye cevap vereceksin 1000 kişi sorup bir şey almasa da 1001. kişiye aynı güler yüzle esnaf ahlakı içinde nazikçe cevap vereceksin. Bu iş böyle...




  • tebrikler mco,

    cogu tuketicinin meselelerine tercuman olmussun. Ozellikle sattıgı malın ozellikleri konusunda alıcı kadar bilgi sahibi olmayan satıcılardan ben de cok sikayetciyim. İş donup dolasıp kalifiye (bilgili, kendini gelistiren, herkesi potansiyel alıcı goren) elemana dayanıyor. hangi iş kolunda tum calısanlar profesyonel ki bu sektorde olsun?

    Dogubanktan esnafla işim ve karsılasmam olmadı. Ama bakkal zihniyeti ile elektronik malzeme satıcılıgı olmaz. (bakkal zihniyeti ile şu şartla olur. Bir gun bakkala biri gider ve "bu yumurtanın sarısının protein ve choline yogunlugu ne kadardır" diye sordugunda).
    Caddeniz veya sokagınızdaki LCD, plazma arcelik vestel ve diger satan yerlere girin ve bazı teknik ozelliklere dair soru sorun. Cogu yetersizdir bence sorularınıza
    selamlar
  • Çoğu esnafta var bu olay,ben buna "doymuşluk" diyorum adamın ihtiyacı yok herhal,geçenlerde yakın bir dostumla Nikon fotoğraf makinesine bir objektif almak için fotoğrafçıları dolaşıyorduk,yerini ve adını söylemek istemediğim bir bayinin önünden geçerken tam olarak aradığımız objektifin vitrinde durduğunu gördük,içeri girip mağaza sahibine objektifi incelemek istediğimizi,zahmet olmazsa vitrinden çıkarmasını söyledik,adam suratımıza baktı "Neyine bakacan kardeşim ben söyliyim sana özelliklerini..." dedi,biz de "Tamam kalsın" dedik ve çıktık gittik,bu gibi insanlar doymuş insanlar,verdikleri hizmet ve sattıkları ürünlerle adeta bize sunulmuş mükafatlar,kendileri öyle düşünüyor... Müşteri onların velinimeti değil de onlar müşterinin velinimeti sanki...




  • Zamanında Kazıklamışlar milleti tomar tomar almışlar milletin parasını millet bilinçli soru sorunca kıvırıyorlar öle her gelene satıyım kendimi yormayım yok öle hepsi muhtaç satacaksa söleyecek fiyatını özelliğini. adam seçerse ön yargılı, bu alıcı değildi diye uğraşırsa millet tabi şikayet eder. bunlar alışmışlar esnaflık nasıl yapılır gelsinler kayseriye görsünler. bu mantıktakilerin kafası hainliğe çalışır harama çalışır fiyat sormak hakkıkmız bizler ne sıkıntılarla para kaznıyoz öle alacaksan al filan ayağına gidemezsin gidersen Allah biliyorya öle taburenin üstünde oturur durursun . Bu işin Ahlaki boyutunu ve manevi tarafı direğidir insana hizmet Allaha hizmettir. hoş birde hizmet ederken para kazanıyorsun. Bu mantıktaki satıcıya esnaf bile denmez.
  • bakmayın yaaaa...oradakilerin hiçbirşeyden bilgisi yok...gidip bilip bilmeden görüntüye bakıp ürün alırsanız sizin elinizde patlar benden söylemesi...
  • hala doğubank a giden mi var yahuuuu....
  • en uygun fiyatı verdiklerinden, gitmek zorunda kalıyoruz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Qantas

    hala doğubank a giden mi var yahuuuu....
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.