Şimdi Ara

Dörtyol Kazası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese iyi forumlar. Yaklaşık yarım saat önce dörtyol ağzında bir kazaya karıştım. Sağlık açısından kimsede sorun yok sadece maddi hasar var. Olay şöyle gerçekleşti; Öncelikle krokiyi paylaşayım.


    Dörtyol Kazası

    Ben bir numaralı aracım. Çok dik bir rampadan iniyorum ve yol ıslak. O yüzden hızım 30-35 km/h civarlarında. Sol tarafımda ise bir market var ve iki numaralı aracın geldiği yolu tamamen kapatıyor. O yolu görmek mümkün değil. Pick-up kullandığım için aracın burnu uzun ve yola önden önden giriyor. İki numaralı araç da(motosiklet) hızlıca geliyor. Onu görmemle birlikte frene basıyorum. O da benden kaçmak için gaza iyice yükleniyor fakat birbirimizi sıyıramıyoruz ve ben onun egzosuna değiyorum. Değmemle birlikte araç kayıyor ve 3 numaralı aracın altına giriyor.


    Ek olarak 3 numaralı aracın bulunduğu sokağa giriş yasak. Bu durumda hangi araç % kaç kusurlu bulunacak sizce? Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. İyi forumlar.








  • Hangi yol ana hangisi tali belli değil. Trafik levhaları var mı? Stop, yol ver vs gibi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    Hocam hiçbir levha vs. yok. Hiçbir yolda tümsek de yok. İkisi de normal yol ana ve tali ayrımı yok. Sadece 3 numaralı aracın park ettiği sokak ters yönde kalıyor. Oraya 2 numaralı araç giremez mesela.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rochendol -- 18 Kasım 2020; 23:11:50 >
  • Motor suclu. Esit statudeki yollarin kesişimlerinde yol hakki sagdan gelendedir, yani sende.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtemelen siz haklı olabilirsiniz hocam. 3 numaralı araç kavşağa girme aşamasındamıydı yoksa öyle aleni duruyordu da kayan motor altına girdi. Çünkü 3 numaralı araç ta size göre geçiş önceliği var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sml_akyz

    Muhtemelen siz haklı olabilirsiniz hocam. 3 numaralı araç kavşağa girme aşamasındamıydı yoksa öyle aleni duruyordu da kayan motor altına girdi. Çünkü 3 numaralı araç ta size göre geçiş önceliği var.
    O park ediliymis. Hareket halinde degil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tür yollara girerken hızını 5 10 kmye düşürmeyen herkes suçlu. 30 35 km çok yüksek bir hız bu yol için

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Trafik Kazası
    2 ay önce açıldı
    Alkollü Trafik Kazası !
    geçen ay açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kusur yüzdelerini bilemem ama 1 ve 2 için konuşursak yol 1 in hakkı, tabi hiçbir tabela olmadığını varsayıyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aynı Dörtyol kavşağında kaza yaşadık, karayolları trafik kanunu açıp inceleyin ona göre karar veriyorlar. Bizim yaptığımız kazada biz çarptığımız araca göre sağdan geldiğimiz içim yolda sağdan gelenin hakkı olduğu için suç %100 karşıya verilmişti bilginiz olsun.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Normalde 2 numaralı aracın 1 numaralı araca yol vermesi lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2 suçlu ama normalde böyle bir dortyolda aksine işaret, bir durum yoksa her araç durmalıdır, kontrol etmelidir. Çünkü 2ye göre yol sizinken 3 tarafından gelen bir araç için yol sizin değil. O yüzden kontrollü geçiş gerekir.
    Bizim burada buna benzeyen bir yol var. Herkes yol benim diye geçiyordu. Kaç tane kaza oldu. Şimdi orada durup sağını solunu kontrol etmeyen yoktur varsa da yabancı plakadir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • KTK ya göre motor %75 siz %25 kusurlusunuz. Motorun ve 3. Aracın hasarının da %25 den siz sorumlu oluyorsunuz bu durumda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başıma gelen bir kaza sonrası polisin söylediği


    yıl 2004


    aksine işaret yoksa sağdaki her zaman haklıdır.

  • 3 numara park halinde ise kusur 2 numarada , 3 numara hareket halinde ise kusur 1 numarada . Ayrıca kavşağı görmeyi engelleyen markette de kusur olmalı ama bizim ülkede yanlış yere parkedenler, yola kaldırıma görüşü engelleyecek malzeme bırakanlara hiç bakmıyorlar.

  • Arkadaşlar hepinize cevapları için teşekkür ederim. Bu olayla ilgili bir sigorta şirketinin çizimi;


    Dörtyol Kazası



    Bunlar da karayolları trafik kanundan alıntılar.


    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM


    Sürücülerin Uyacağı Diğer Kurallar


    Dönüş kuralları:


    Madde 53 –


    Sağa ve sola dönecek olan sürücüler aşağıdaki kurallara uyarlar.

    b) Sola dönüşlerde sürücüler;

    4. Dönüşe başlamadan, sağdan gelen taşıtlara ilk geçiş hakkını vermeye,




    d) Dönel kavşaklardaki geriye dönüşlerde sürücüler, sola dönüş halindeki kurallara uymakla birlikte, orta ada etrafında dönerken gireceği yola yaklaşıncaya kadar şeridini muhafaza etmeye de zorunludurlar. Sağa ve sola dönüşlerde, sürücüler kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere ve sola dönüşlerde sağdan ve karşıdan gelen trafiğe ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar.





    Kavşaklarda geçiş hakkı:

    Madde 57 – (Değişik: 17/10/1996-4199/23 md.)

    Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.

    a) Kavşağa yaklaşan sürücüler kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.

    b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı trafik işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda; 1. Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara

    c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise; 1. Motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara, 2. Motorlu araçlardan soldaki sağdan gelen araca, Geçiş hakkını vermek zorundadırlar.







    Trafik kazalarında sürücü kusurlarının tespiti ve asli kusur sayılan haller:

    Madde 84 – Araç sürücüleri trafik kazalarında;

    h) Kavşaklarda geçiş önceliğine uymama,

    i) Kaplamanın dar olduğu yerlerde geçiş önceliğine uymama,

    Hallerinde asli kusurlu sayılırlar.






    Sonuç geldiği zaman editleyip sizinle de paylaşacağım. Herkese iyi forumlar.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.