Şimdi Ara

Dsg şanzımanda kısa süreli bekleme ve park etme..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
2
Favori
12.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    DSG şanzımanlı araçlarda kısa süreli beklemelerde (ışıklarda vs.) vitesin N konumuna alınması gerekmektemidir? Yoksa D konumunda kalması yeterli midir? Bir diğer husus ise park durumu.. sıralama şu şekilde mi olmalıdır?

    1. Fren (Durma) 2. Vitesi N konumuna alma 3. El freni 4. Fren 5. Vitesi P konumuna alma

    İlgili konularda değerli görüşlerinizi paylaşmanızı rica ederim..

    Şimdiden teşekkürler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    DSG Şanzıman ile Kısa Süreli Bekleme ve Park Etme

    DSG (Çift Kavramalı Şanzıman), manuel ve otomatik şanzımanların birleşimidir. Kısa süreli bekleme ve park etme işlemlerinde DSG şanzımanını kullanmak için şu adımları uygulamalısın:

    Kısa Süreli Bekleme:

    • Aracını durdurmak için fren pedalına bas.
    • Ayağını fren pedalından kaldırmadan el freni düğmesine bas.
    • El freni devreye girdiğinde, ayağını fren pedalından çekebilirsin.

    Park Etme:

    • Aracını park edeceğin yere getir.
    • El freni düğmesine basarak el frenini devreye sok.
    • Vites kolunu park (P) konumuna getir.
    • Motoru kapat.
    • Ayakkabılarını çıkarmadan önce daima el freninin devrede olduğundan emin ol.

    DSG Şanzımanın Park Etme Özellikleri:

    • DSG şanzımanlar, geleneksel park vitesine sahip değildir. Bunun yerine, park etme işlevi el freni tarafından sağlanır.
    • El freni devreye girdiğinde, şanzıman nötr konuma alınır ve tahrik tekerlekleri bloke edilir.
    • DSG şanzımanlar, araç eğimli bir yüzeyde park edildiğinde otomatik olarak geri tepme önleme özelliğine sahiptir.

    Önemli Notlar:

    • DSG şanzımanlı bir araç asla park konumundayken çalıştırılmamalıdır.
    • Motoru park konumunda kapatmayı unutursan, araç çalışmaz.
    • El frenini devreye sokmadan park edersen, aracın yuvarlanma riski vardır.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Start stop varsa ışıklarda zaten durucaktır gerek olmaz, ama uzun süre beklemede boşa almakta fayda olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg bozulmasın diye insanlar araştırma yapıyor... Her DSG bozulacak , garanti bitince baş ağrımaması için bunlar zorunlu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben hunharca kullanmayi deniyorum suanda. Patladigi zaman buraya konu acicam. Arac 1.6 tdi dsg a3

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Ben hunharca kullanmayi deniyorum suanda. Patladigi zaman buraya konu acicam. Arac 1.6 tdi dsg a3
    Araçlarda zaten start stop olduğundan sizin birşey yapmanıza gerek yok, sistem şanzımanı hazır tutarak ayırır. Park edecekken sıralama doğru, bu şart değil ama şanzımana yük binmemesi için manuel dahil bütün şanzıman tipleri için en sağlıklısıdır.
  • frene tam basıldığı taktirde N ye almaya gerek yok. araç alıyor zaten. devir saatinden görebilirsiniz bunu.
    park ederken de aynı şekilde N ye gerek yok. 2. adımı silersen sıralama doğru yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Isikta vs vites degistireceksek otomatik vitesin olayi ne?

    Sonra manuelcilere kamyoncu derler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Isikta vs vites degistireceksek otomatik vitesin olayi ne?

    Sonra manuelcilere kamyoncu derler

    Otomatik vitesin değil DSGnin olayı bu. Tam otomatikte frenle gaza aynı anda bassan da dünya umrunda olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Isikta vs vites degistireceksek otomatik vitesin olayi ne?

    Sonra manuelcilere kamyoncu derler

    Otomatik vitesin değil DSGnin olayı bu. Tam otomatikte frenle gaza aynı anda bassan da dünya umrunda olmaz.

    Alıntıları Göster
    frende beklerken frene az baskı uygulamayın, frene dibine kadar basın o zaman fazla sıkıntı olmaz. veya boşa da alabilirsiniz. frene az basınca araç kavramada kaldığı için ısınıp sorun çıkıyor, bu yüzden dur kalk trafikte çok başarılı değil.




  • Sıralama doğru n - el freni - p
    Işıklarda felan autohold kullanmak lazım DSG için golf A3 de felan var
    Hoş ne olursa olsun bozulma olasılığı var yinede garantisi yoksa dsgli araç kullanmam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balikcibili

    Sıralama doğru n - el freni - p
    Işıklarda felan autohold kullanmak lazım DSG için golf A3 de felan var
    Hoş ne olursa olsun bozulma olasılığı var yinede garantisi yoksa dsgli araç kullanmam
    A3 Sedan aracımda Auto Hold var onunla kullanınca hem konfor artıyor hem dediğiniz duruma gerek kalmıyor.

    Frene tam basarsanız, N'ye almanıza vs. gerek yok. Devir saatinin düşüşünden veya aracın çok çok hafif bir sarsıntısından anlayabilirsiniz.
  • Tam otomatik kullanan bi tanidik her lambada bosa alip öyle bekliyordu. Dedim gerek yok böyle seylere madem duz alsaydin Millet kullandigi arac konusunda pek bilgili degil dogrusu. Hele dsg. Baska bi arkadasta polo dsg var. Dedim patlar olm bu. O da bu patlamaz. Bunlarda sorun yok demisti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kilicoglu K kullanıcısına yanıt
    Vites değiştirmek mecburi değil, ayağı frende tutsa da araç kendisi boşa alıyor zaten. Sadece hassas olan dsg şanzımanın uzun süre sorun çıkarmaması adına yapılan şeyler bunlar. Yoksa siz normal sürüşte sıkışık trafikte sürekli vitesle haşır neşirken, otomatik şanzıman kullananlar elini vitese dokunmuyorlar bile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagatayu

    Vites değiştirmek mecburi değil, ayağı frende tutsa da araç kendisi boşa alıyor zaten. Sadece hassas olan dsg şanzımanın uzun süre sorun çıkarmaması adına yapılan şeyler bunlar. Yoksa siz normal sürüşte sıkışık trafikte sürekli vitesle haşır neşirken, otomatik şanzıman kullananlar elini vitese dokunmuyorlar bile
    ışıkta beklerken tam olarak ne yapılmalı
  • hic ugrasilmaz bizim ark scriccosunu kullanirken aynisini yapiyo ama amelelik yani otomatik vitesin anlami kalmiyor ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dodomoco

    hic ugrasilmaz bizim ark scriccosunu kullanirken aynisini yapiyo ama amelelik yani otomatik vitesin anlami kalmiyor ki
    sahibindende yarı otomatik yazıyor ya valla doğru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    sahibindende yarı otomatik yazıyor ya valla doğru

    Alıntıları Göster
    ben şu an manuelden dsg ye gectim işikta N boşa mı alacam frene mi basacam bilemiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tacimmüdür -- 1 Eylül 2016; 20:46:36 >
  • Süslü dsg stronic için de trafiğin yoğun olduğu rampalarda manuele çekmenin sağlıklı olduğu söyleniyor. Bu ne bicim otomatik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    Süslü dsg stronic için de trafiğin yoğun olduğu rampalarda manuele çekmenin sağlıklı olduğu söyleniyor. Bu ne bicim otomatik.
    frene basıp beklemek bana mantıksız geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dodomoco

    hic ugrasilmaz bizim ark scriccosunu kullanirken aynisini yapiyo ama amelelik yani otomatik vitesin anlami kalmiyor ki
    15 yıl manuel kullanmış biri olarak şu an tam otomatik tork konvertörlü araba kullanıyorum, ışıklarda genelde N ye alıyorum çünkü araba hep yürümek istiyor, bende biraz dalgınım, bir kere frene az basmışım , radyoyla falan uğraşırken araba yürümüş,neredeyse öndeki arabaya dokunduracaktım son anda farkettim ,, zaten d den n ye, n den d ye mandalsız geçiyor, bir tık itele, bir tık çek tamam, bu olay niye bu kadar büyütülüyor anlamadım
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.