Şimdi Ara

DSG şanzuman sorusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
6.415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bildiğim kadarıyla klasik otomatik şanzımanlarda kavrama için ayrı bir balata veya disk kullanılmıyor.bunun yerine tork konventörü kullanılıyor.
    çift kavramalı sistem diye de tabir edilen DSG şanzımanlarda bu durum nasıl?
    şanzımanda tork konvertörü mü yoksa easytronicler gibi baskı balatası vs.. gibi şeyler mi var?
    şayet öyleyse o zaman DSG için otomatikleştirilmiş manuel tabiri de kullanılabilir mi?



  • DSG tork konvertörü olmayan, klasik bir şanzımanın elektro mekanik yardımcılarla otomatikleştirilmesi sonucu üretilen bir şanzımandır.
    2 ayrı mil üzerinde çiftler ve tekler şeklinde vites dişlileri bulunur, bu miller 2 ayrı baskı balataya bağlıdır ve hangi vitese geçilecekse o baskı balata tahrik miline bağlanır. bu sayede diğer boş mil olası vites dişlisini hazırlar, vites değiştirilmek istendiğinde baskı balata açma kapama süratinde vites değişmiş olur.

    Forumda aratırsan pek çok açıklama ve resim bulabilirsin.
  • Sevgili arkadaşım,

    DSG ile ilgili olarak VW topiğinde çok sayıda yazılarım ve açıklamalarım var. İstersen ARAMA fonksiyonunu kullanarak bulabilirsin. DSG çok kısa anlatımıyla ÇİFT KAVRAMALI bir vites kutusu olup

    1. Kavrama = 1-3-5-(7)-(R)
    2. Kavrama = 2-4-6

    vitesleri için kullanılmakta, tork konvertörü (pompa/türbin - stator/rotor) bulunmamaktadır. 6 vitesli 1. Versiyonda ıslak kavrama/6 litre hidrolik yağı ve 7 vitesli 2. versiyonda da kuru kavrama/1,5 litre hidrolik yağ kullanılmaktadır. Kavramalar elektromekanik bir robot tarafından yönetilmekte, bir sonraki vitesler mekatronik ünitesi tarafından hıza ve gaza bağlı olarak bir üst veya bir alt olarak hazırda bekletilmektedir. Bu nedenle vites geçişleri milisaniye olarak gerçekleşmekte, hissedilmemektedir.

    7-DSG ile ilgili paylaşımlarımdan birisi:

    quote:

    Almanya'da 2.050 € farkla satılıyor. 6-DSG ve 7-DSG vites kutuları Almanya'nın Kassel kentinde bulunan ve 150 milyon EURO'ya kurulan VW VİTES KUTUSU (VW GETRIEBEWERK KASSEL) FABRİKASINDA üretiliyor, 70 kilo ağırlığında ve 400 parçadan oluşuyor. Günde 750 adet 7-DSG ve 1.500 adet 6-DSG üretiliyor. Fazla talep olması durumunda hazır bekleyen 2. üretim hattı da devreye alınarak 1.500 adet 7-DSG üretilmesi de mümkün. Test çalışmalarında 7-DSG otomatik vites kutusu tam 2.000.000 kilometre yol aldı, sorunsuz!


    Birkaç hafta içerisinde 7-DSG'li 1.4 TSI 122 HP PASSAT fiyatlarının Doğuş Otomotiv listesine gireceğinden eminim. Bu durumda 1.6 FSI Tiptronic modeller ortadan kalkacak.

    http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/de/themes/2008/01/the_7speed_dsg.html

    Interessante Zahlen aus der DSG-Welt

    • 0,4 Liter Kraftstoff können mit dem Golf TSI (122 PS) plus 7-Gang- DSG im Vergleich zum identisch motorisierten Pendant mit 6-Gang- Schaltgetriebe eingespart werden
    • 1,7 Liter Öl arbeiten im 7-Gang-DSG
    • 6 Modelle sind derzeit mit 7-Gang-DSG erhältlich
    • 6,5 Liter Öl arbeiten im 6-Gang-DSG
    • 70 Kilogramm wiegt das 7-Gang-DSG
    • 93 Kilogramm wiegt das 6-Gang-DSG
    • 105 PS leistet der aktuell „kleinste“ Volkswagen Motor mit DSG
    • 140 Grad (maximal) heißes Öl umgibt das Steuerungsmodul (Mechatronik) des 6-Gang-DSG
    • 226 Mitarbeiter arbeiten in der DSG-Fertigung
    • 250 Newtonmeter ist das Drehmomentmaximum der Motoren, die mit dem Volkswagen 7-Gang-DSG kombiniert werden
    • 300 PS leistet der aktuell „größte“ Volkswagen Motor mit DSG
    • 350 Newtonmeter ist das Drehmomentmaximum der Motoren, die mit dem Volkswagen 6-Gang-DSG kombiniert werden
    • 750 7-Gang-DSG werden bereits täglich im Getriebewerk Kassel produziert
    • 1.500 6-Gang-DSG verlassen täglich das Getriebewerk Kassel
    • 2003 wurde das erste 6-Gang-DSG eingeführt (im Golf R32)
    • 2004 wurde das 6-Gang-DSG erstmals in Kombination mit einem Turbodiesel eingesetzt (im Golf TDI und Touran TDI mit 105 PS und 140 PS)
    • 2004 wurde mit dem neuen Golf GTI das erst Mal ein TSI in Kombination mit DSG angeboten
    • 2005 wurden die ersten Bugatti Veyron 16.4 mit DSG ausgeliefert
    • 2007 wurde der neue Golf TSI mit 122 PS und 7-Gang-DSG in der Kompaktklasse vom Verkehrsclub Deutschland (VCD) bereits auf Rang zwei der Auto-Umweltliste geführt
    • 2007 wurde der Golf GT Sport mit 170 PS starkem TSI plus 6-Gang- DSG in Barcelona als Technologie-Innovation des Jahres ausgezeichnet
    • 2007 lief Ende des Jahres die Serienproduktion des 7-Gang-DSG an
    • 2008 wurde der neue Golf TSI mit 122 PS und 7-Gang-DSG vom ADAC in der Kategorie „Innovation und Umwelt“ mit dem Award „Gelber Engel 2008“ ausgezeichnet
    • 150.000 6-Gang-DSG – diese DSG-Produktionsmarke wurde 2005 im Getriebewerk Kassel geknackt
    • 400.000 Volkswagen mit DSG wurden 2007 weltweit verkauft
    • 1.000.000 6-Gang-DSG – diese DSG-Produktionsmarke wurde Ende 2007 im Getriebewerk Kassel geknackt
    • 2.000.000 Testkilometer wurden mit dem 7-Gang-DSG im Rahmen der Entwicklung absolviert


    http://resim.donanimhaber.com/m_20750244/mpage_1//tm.htm

    Sevgili Meke arkadaşımın çevirdiği bilgiler:

    quote:

    7 ileri DSG

    Dünyanın ilk yüksek üretim adetli 7 ileri vites DSG şanzımanı, yakıt ekonomisi ve düşük emisyonlar sağlıyor. Polo'dan Passat'a 250 NM torka kadarki tüm TDI ve TSI motorlara uygulanabilecek.
    5 sene evvel VW ilk çift kavramalı 6 ileri vites DSG şanzımanını piyasaya sürdü. Aslen akıllı bir otomatik olan DSG, dünyada 6 milyondan fazla adette satıldı. Sadece 2007 ocak-kasım arasında 364.000 adet sevk edildi. Bu başarı şimdi diğer bir modelle devam edecek, dünyanın ilk yüksek üretim adetli 7 vites DSG şanzımanı. Pek çok araba üreticisi için konvansiyonel şanzımanları sorgulama zamanı geldi, çünkü yeni DSG, her şeyi standart düz vitesten daha iyi, daha çabuk ve daha ekonomik yapıyor.

    Küçük motorlar için DSG
    Yeni 7 ileri DSG, 250 Nm torka kadarki motorlar için uygun. İlk olarak Golf, Golf Plus ile sunulan bu şanzıman, yeni 122 BG'lik TSI ve en çok satan 105 BG'lik TDI ile satılıyor.

    Yeni kuru kavrama verimi arttırıyor
    DSG'nin en önemli özelliği çift kavramalı olması. 6 ileri DSG'nin kavramalarının yağ içinde çalışmasına nazaran yeni DSG'nin kavramaları kuru. Bu da DSG teknolojisi için dünyada bir ilk, çünkü bu sayede verim arttırılmış ve yakıt tüketimine katkı sağlanmış durumda.

    Golf 122 BG TSI DSG şanzıman ile 5.9 lt/100 km sarfediyor.
    Golf'ün yakıt ekonomisi ve sürüş performansına bakıldığında, düz vites ve 7 ileri DSG arasında farklar mevcut.
    Öncelikle yeni 122 BG TSI tam bir ekonomi uzmanı. 6 ileri düz vites ile donatılan Golf, 6,3 lt/100 km sarfederken kendinden evvelki motorlardan - daha düşük güçte olanlardan bile - daha az yakıyor. Aynı golf 7 ileri DSG ile donatıldığında, 95 oktan kullanılmasına rağmen tüketim 5,9 lt'ye düşüyor. Aynı şekilde CO2 emisyonları da 149 g/km'den 139 g/km'ye azalıyor. Kısa zaman önceye kadar bu sınıfta ve bu güç bandındaki benzinli araçlarda böyle bir ekonomi hayal bile edilemezdi. Üstelik hayal bile edilemeyen bu tüketim miktarı, DSG şanzımanla %20 daha aşağıya çekiliyor.

    DSG, %28 pazar payına sahip
    7 ileri DSG ufak motorlara uygulanmaya başladığından dolayı, DSG pazar payında sıçrama olacak. 2007'nin son aylarında Golf satışlarında DSG payı %9 artmıştı, ki 7 ileri DSG satışları buna dahil değildir.
    Golf Variant satışlarının %10'u DSG ile olmakta iken, Golf Plus modelinde ise DSG 2007'de %20 pay arttırdı.
    Jetta %13 DSG payına sahip.
    EOS %14 üzerinde DSG payına sahip.
    2007'de satılan tüm Touran'ların %24'ü DSG şanzıman ile sevk edildi.
    Yine 2007 de satılan tüm Passat'ların %22 si, Variant'ların %28'i DSG ile sevk edildi.

    Seri üretime geçmeden 2 milyon km test edildi

    Her iki DSG şanzıman da VW'nin Kassel'deki şanzıman fabrikasında üretiliyor. 7 ileri DSG 70 kg ağırlığa sahip ve 400 parçadan oluşuyor. Yeni DSG, fabrikadaki işçiler için eski bir arkadaş gibi, çünkü üretim hacmini arttırmış durumda.

    Eylül 2005 tarihinde döküm kalıplarından ilk prototip çıktığından beri 60.000 saat dayanıklılık testi ve 2.000.000 km yol testinden geçirildikten sonra seri üretimine başlandı.

    Pilot üretim Kassel'de Kasım 2007 de başladı. Kasımın son haftası yeni DSG seri imalata geçti. Günde 750 adet 7 ileri DSG üretimi yapılıyor ve bant 1500 adet/gün kapasiyete geçebilecek şekilde genişletilecek. Aynı anda aynı fabrikada 1500 adet/gün kapasitede 6 ileri DSG de üretiliyor.

    DSG dünyasından ilginç sayılar

    Golf TSI (122 BG) 6 ileri düz vites ile kıyaslandığında, 7 ileri DSG 0,4 lt/100 km tasarruf sağlıyor.
    Mevcutta 6 model araç, 7 ileri DSG ile sipariş edilebiliyor.(Almanya)
    7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında. Maksimum 250 NM torka dayanıyor.
    6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında. Maksimum 350 NM torka dayanıyor.
    6 ileri DSG'nin içindeki yağın sıcaklığı 140 dereceyi buluyor.
    Fabrikada 226 işçi çalışıyor ve günde 1500 adet 6 ileri, 750 adet 7 ileri DSG imal ediliyor.
    2003 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf R32 ile duyuruldu.
    2004 yılında 6 ileri DSG ilk defa turbo dizel araçla duyuruldu.
    2004 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf GTI (TSI) ile duyuruldu.
    2005 yılında DSG ilk defa Bugatti Veyron 16.4 ile kullanıldı.
    2005 yılında 150.000 adetlik üretim sayısına ulaşıldı.
    2007 yılında 400.000 adet VW DSG ile satıldı.
    2007 yılında 1.000.000 adetlik üretim sayısına ulaşıldı.
    2007 yılında 2.000.000 km testi 7 ileri DSG ile tamamlandı.




  • DSG Çift Kavramalı Vites Kutusunun sıfır araca fabrika maliyeti 2.000 EURO'dur. DSG vites kutusu TORK KONVERTÖRLÜ bir vites kutusu DEĞİLDİR! DSG vites kutusunda yıldız dişli ve planet dişli olayı yoktur. DSG vites kutusunda debriyaj ve kavrama ayırma elektronik bir motor/robot tarafından yapılmakta, dişli/vites geçişleri mekatronik ünitesince gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle çalışma verimi tork konvertörlü araçlara göre daha yüksektir. Tiptronik (DSG olmayan) vites kutusunun DSG ile farkı TORK KONVERTÖRLÜ olmasıdır. Ancak DSG'nin karmaşık olması iki hususu beraberinde getirmektedir: ÇOK İYİ BAKIM YAPILMALI ve YAĞINA DİKKAT EDİLMELİDİR.

     DSG şanzuman sorusu


     DSG şanzuman sorusu


     DSG şanzuman sorusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 17 Kasım 2008; 17:01:18 >




  • Aşağıdaki linkte bir PDF dosyası var. 6 ileri ve 7 ileri DSG vites kutularını resimleri ile birlikte karşılaştırıyorlar. Yazan Adem Ceylan ama vatandaş Almanca yazmış. Bence yine de bir bakın. Referanslar ve bilgiler eşsiz.

    T.G.

    http://www.mp.haw-hamburg.de/pers/Gheorghiu/Labor/SKM/DSG.pdf

    Orjinalden alıntı: Sobriquet

    DSG pek çok açıdan tercih edilmeli. Vites geçişlerindeki konforu ve motor gücünün doğru biçimde tekerleklere iletildiğini, aracı dinler ve tepkileri takip ederseniz hissedebilirsiniz. Aşağıya DSG'nin avantajını çevre kirliliği açısından yakıt tüketimi değerleri ile kıyaslayan bir tablo veriyorum. Siz kıyaslayın!

     DSG şanzuman sorusu


    Unutmadan TSI motoru da tercih etmelisiniz. Performans anlamında tatmin edici olacaktır. Tabii TDI yeni common rail ise işte o zaman işler karışır. Tercih zorlaşır. TDI Pump Dose ise tercih etmezdim. Motor çeşitli aşamalarda sorunlar çıkarabilen hassas bir motor. Zaten VW'de stratejik olarak motorlarını TSI + TDI (common rail) olarak belirlemiş görünüyor.

    TSI + DSG ---> VW'nin performanstan ödün vermeden az yakıt tüketmek için kurduğu en iyi kombinasyon!
    Yalnız hangi kombinasyonlarda gelecek bu ikili 2009 model olarak işte onu iyi anlamak lazım. VW belki güzellik yapar da DSG ile güzel farklı farklı kombinasyonlar yapar TSI'ın tüm motorlarına...


     DSG şanzuman sorusu


     DSG şanzuman sorusu




  • peki bu sistemin easytronicden çift kavrama dışında herhangibi farklılığı var mı?
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Tiptronic
    http://en.wikipedia.org/wiki/Easytronic

    Tiptronic = TORK KONVERTÖRLÜ OTOMATİK VİTES KUTUSU (tork konvertörü ve müdahaleli vites seçimi)
    Easytronic = TEK KAVRAMALI OTOMATİK VİTES KUTUSU (robotlaştırılmış tek kavramalı otomatik/manüel vites kutusu)
    DSG = ÇİFT KAVRAMALI OTOMATİK VİTES KUTUSU (robotlaştırılmış çift kavramalı otomatik/manüel vites kutusu)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    peki easytronicler gibi dsg şanzumanlarda hill holder tarzı yardımcı ara elemanlar olmadan yokuşlarda geriye kaçlar oluyor mu?
  • tabiki kaçırır. anladığım kadarıyla easytronicden farkı sadece çift kavrama ve çift kavramanın getirdiği hızlı vites değişimi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzdag

    tabiki kaçırır. anladığım kadarıyla easytronicden farkı sadece çift kavrama ve çift kavramanın getirdiği hızlı vites değişimi.

    tek kavramalar gibi hissettirmiyor birde...
    kulllanmadım ama bütün duyduklarım bu yönde...mantıklı olanda o
  • Easytronic bunun yanında şanzıman felan değil

    DSG'ye ek: Bozulursa ve garanti dışıysa 20 bin ytl istiyorlar
  • Paylaşımlarınız için teşekkür ederim
  • birde ilk alimdaki 4000 ytl veriyorsunuz. ben easytroniğe 200 lira verdim esp içinde bana yetiyor vites değişiminin hızıda hissettirişide. ne kadar ekmek o kadar köfte diyorum. tabiki bütçe meselesi ama mantıklı mı? bence değil. vw nin kendi fiyat politikasına göre mantıklı zaten normal tiptironiğine 3000 istior
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 911GT3

    Easytronic bunun yanında şanzıman felan değil

    DSG'ye ek: Bozulursa ve garanti dışıysa 20 bin ytl istiyorlar


    Sanırım bizim VW PASSAT forumumuzu yakından takip ediyorsunuz. Bu hususu Alman Motor Talk'ta özel olarak sordum, Almanlar bizden çok daha fazla şaşırdı. Kutusunda ve eskisini iade ederek alırsanız 4000 Euro civarında, sandığında ve hiçbirşey iade etmeden ("havadan") alırsanız 8600 Euro civarında para ödüyorsunuz, buna Euro'nun hamdolsun 2,06 YTL'ye ulaşan kuru, KDV, montaj masrafları ve Doğuş Holding'in kâr payı da eklendiğinde bizim dahi imkansız olduğuna kanaat getirdiğimiz 20.000 YTL'ye ulaşılabiliyor.

    Fakat şimdiye kadar 6-DSG vites kutusunun KOMPLE değişimini gerektiren büyük bir arıza ile karşılaşmadık. Öyle bir durum olsa ve Doğuş Otomotiv HAYIR dese bile konunun İnsan Hakları Mahkemesine ve/veya Doğuş Otomotiv Şirket Merkezi önünde protesto amacıyla arabayı havaya uçurmaya kadar yolu var.

    T.G.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzdag

    birde ilk alimdaki 4000 ytl veriyorsunuz. ben easytroniğe 200 lira verdim esp içinde bana yetiyor vites değişiminin hızıda hissettirişide. ne kadar ekmek o kadar köfte diyorum. tabiki bütçe meselesi ama mantıklı mı? bence değil. vw nin kendi fiyat politikasına göre mantıklı zaten normal tiptironiğine 3000 istior


    Kızkardeşim ve eniştem geçen yıl RENAULT CLIO aldılar, sanırım 1,1 litre motoru var, BVA (Bôite Vitesse Automatiqué) adında bir vites kutusu var, otomatik, robotlaştırılmış debriyajlı ve direksiyondaki "+" ve "-" paddle kollarıyla aslında çok güzel bir otomatik vites kutusu, fakat vites değiştirme süreleri o kadar uzun ki, 2-3 saniye sürüyor, belki de daha uzun.

    Çok sayıda teknoloji ile yeni ve değişik vites kutuları geliştirilmiş durumda ve halen de geliştirilmeye devam ediyor.

    Taner Göde




  • lüks araçlar için çok güzel ama golf vs için gereksiz bir sistem bana göre.

    sadece ilk 2 vites otomatik olsa, diğer 3 ü manuel olsa en iyisi o olur bence. :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.