Şimdi Ara

Dünyanın en çevreci SUV'si Volvo XC90 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid, 2015'te Türkiye'de

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
3.658
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçtiğimiz perşembe günü (5 Şubat) Volvo Car Türkiye'nin düzenlediği basın toplantısına katıldım. Toplantıda 2014 yılının satış adetlerinde yaşana yüksek başarının yanında 2015 yılı öngörüleri ile 2015'te Türkiye'de satışa sunulacak yeni modeller hakkında bilgiler verildi.

    Volvo'nun 2015'teki en büyük bombası yeni XC90'ın en üst modeli plug-in hibrit T8 Twin Engine, modeli olacak. Bu model, 82 beygir güç ve 240 Nm tork üreten bir elektirkli motor ile 318 beygir güç ve 400 Nm tork üreten 2 litrelik benzinli motora sahip olacak. Yani toplamda 400 beygir güce ve 640 Nm torka sahip olacak. Bu hibrit motor kombinasyonuyla XC90'ın 0-100km/h hızlanma süresi 5.9 saniye, ortalama tüketimi 2.5 litre/100km, CO2 salınımı ise 59g/km olacak. Bu değerlerle XC90, çevreye en zararsız SUV olacak. Ayrıca, performansıyla spor otomobillerin gerisinde kalmayacak.

    Bu arada, elektrik bataryaları şarj istasyonunun tipine baplı olarak 2.5 saat ile 12 saat arasında tam doldurulabilecek. Tamamen dolu bataryalarla, benzinli motor devreye girmeden 40km'den fazla yol yapılabilecek. Otomobilin TR fiyatı 393.540 TL. Eylül-Ekim gibi ilk teslimlerin yapılması planlanıyor.

    Haziran ayından itibaren ise, 2 litrelik dizel motorlu XC90 D5 AWD'nin ilk teslimleri yapılacak. XC90 D5 AWD'nin satış fiyatı ise, yaklaşık 305bin TL'den başlayacak. Volvo'nun yeni modelleri S60 Cross Country ve V60 Cross Country'nin ilk teslimleri ise, 2015'in sonunda gerçekleştirilecek. Bu modellerden ilk etpaa 50şer adet getirilecek.

    Volvo Car Türkiye'nin satış rakamları ve TR'ye gelecek diğer yeni modelleri hakkında uzun uzun bilgiler için blog yazımı okuyabilirsiniz.
     Dünyanın en çevreci SUV'si Volvo XC90 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid, 2015'te Türkiye'de Dünyanın en çevreci SUV'si Volvo XC90 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid, 2015'te Türkiye'de Dünyanın en çevreci SUV'si Volvo XC90 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid, 2015'te Türkiye'de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpkocakm -- 8 Şubat 2015; 21:30:37 >







  • Otomobilin en yüksek yakıt tüketimine ulaştığı an ilk kalkış anlarıdır. Hibrit otomobilleri temel mantığı da, ilk kalkış anında elektrik motorunu devreye sokup yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltmaya dayanıyor. Aslında elektrik motoru, benzinli motora ilk kalkışta destek oluyor, hız yükseldiğinde görevi tamamen benzinli motora bırakıyor. Yani, 40 km'lik menzilin tek başına tabii ki yeterli değil. Yine de zor durumlarda (benzininz bittiğinde mesela) otomobili en yakın varış noktasına ulaştırmaya yetecektir 40 km.
  • Tamamen dolu bataryalarla, benzinli motor devreye girmeden 40km'den fazla yol yapılabilecek.'' Bu az değilmi. 40 km için 12 saat beklemek.
  • bu teknik özelliklerle bırak i8,i3 bile kıskanmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HAKTAN06

    bu teknik özelliklerle bırak i8,i3 bile kıskanmaz
    o fiyatlara bu işin lideri tesla varken kim bunu napsın spor isteyen i8 alır teslanında spordan farkı yok ya o ozellıklerle 300 bin vermezdım sahsen
  • İ8 bunu mu kiskanacak?
    Yapmayın böyle şeyler komik oluyor
  • ozgur_gs_91 O kullanıcısına yanıt
    Otomobilin en yüksek yakıt tüketimine ulaştığı an ilk kalkış anlarıdır. Hibrit otomobilleri temel mantığı da, ilk kalkış anında elektrik motorunu devreye sokup yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltmaya dayanıyor. Aslında elektrik motoru, benzinli motora ilk kalkışta destek oluyor, hız yükseldiğinde görevi tamamen benzinli motora bırakıyor. Yani, 40 km'lik menzilin tek başına tabii ki yeterli değil. Yine de zor durumlarda (benzininz bittiğinde mesela) otomobili en yakın varış noktasına ulaştırmaya yetecektir 40 km.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpkocakm

    Otomobilin en yüksek yakıt tüketimine ulaştığı an ilk kalkış anlarıdır. Hibrit otomobilleri temel mantığı da, ilk kalkış anında elektrik motorunu devreye sokup yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltmaya dayanıyor. Aslında elektrik motoru, benzinli motora ilk kalkışta destek oluyor, hız yükseldiğinde görevi tamamen benzinli motora bırakıyor. Yani, 40 km'lik menzilin tek başına tabii ki yeterli değil. Yine de zor durumlarda (benzininz bittiğinde mesela) otomobili en yakın varış noktasına ulaştırmaya yetecektir 40 km.
    Bu şarj meselesinde yanlışlık var gibi geliyo menzil çok kısa bi anlamı kalmazki 2.5 saat sarj edip 40 km gitmek ki o tam tam şarj olursa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpkocakm

    Otomobilin en yüksek yakıt tüketimine ulaştığı an ilk kalkış anlarıdır. Hibrit otomobilleri temel mantığı da, ilk kalkış anında elektrik motorunu devreye sokup yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltmaya dayanıyor. Aslında elektrik motoru, benzinli motora ilk kalkışta destek oluyor, hız yükseldiğinde görevi tamamen benzinli motora bırakıyor. Yani, 40 km'lik menzilin tek başına tabii ki yeterli değil. Yine de zor durumlarda (benzininz bittiğinde mesela) otomobili en yakın varış noktasına ulaştırmaya yetecektir 40 km.
    Başlığa bak hizaya gel, hayırdır Volvo Tr de işe mi başladınız
  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt
    Tesla Türkiye'ye bir gelsin hele :) Tesla'ya da oturmuş biri olarak ben de Tesla'nın kesinlikle bambaşka olduğuna katılıyorum. Hatta, Model S'i tüm otomobillerin üzerine bile yerleştirebilirim, ama karşılaştırma yaparken Tesla'nın tamamen elektrikli bu XC90'ın hibrit olduğunu unutmamak gerek. Ayrıca, XC90'ın güvenlik özellikleri yabana atılacak türden değil.
  • Tamam volvo iyidir hostur da bmw'nin yeri ayridir her daim. İ8'nin yanindan gecemez..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Bana saçma sapan geldi. Elektrikli ve hibritler ne olmalı? Çekici, ekonomik, çevreci, kısa sürede şarj olabilen, uzun menzilli ---ki insanlar almaya başlasın.

    -Arabada 300 beygir 400nm'lik benzinli motor var. Saçmalık. Ne gereği vardı bu mentalitede bir araçta böyle öküz gibi motora? 140 beygirlik 3 silindirli ekonomik bir motor olsa ne olurdu?
    -Şarjı 2 saat ile 12 saat. O 2 saatlik istasyon çok nadir bulunan özel bir istasyon olacaktır. Kalanı 12 saatlik uzun şarj diye kabul edin siz.
    -Menzil? 40km. 12 saat şarj edip 40km yol yapacaksınız.
    -Fiyat 400bin.

    İki tane 3+1 ev parası verip, 12 saatlik şarjla 40km gidebilen ve sonrasında hayvan gibi yakan 300 beygirlik düz benzinli bir araç almış olacaksınız.

    Ne desem bilemedim. 50şer tane değil 1 tane bile getirmesinler bence. Ya da getirsinler bir tane ağaoğlu alır fantezi niyetine..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bana saçma sapan geldi. Elektrikli ve hibritler ne olmalı? Çekici, ekonomik, çevreci, kısa sürede şarj olabilen, uzun menzilli ---ki insanlar almaya başlasın.

    -Arabada 300 beygir 400nm'lik benzinli motor var. Saçmalık. Ne gereği vardı bu mentalitede bir araçta böyle öküz gibi motora? 140 beygirlik 3 silindirli ekonomik bir motor olsa ne olurdu?
    -Şarjı 2 saat ile 12 saat. O 2 saatlik istasyon çok nadir bulunan özel bir istasyon olacaktır. Kalanı 12 saatlik uzun şarj diye kabul edin siz.
    -Menzil? 40km. 12 saat şarj edip 40km yol yapacaksınız.
    -Fiyat 400bin.

    İki tane 3+1 ev parası verip, 12 saatlik şarjla 40km gidebilen ve sonrasında hayvan gibi yakan 300 beygirlik düz benzinli bir araç almış olacaksınız.

    Ne desem bilemedim. 50şer tane değil 1 tane bile getirmesinler bence. Ya da getirsinler bir tane ağaoğlu alır fantezi niyetine..

    Alıntıları Göster
    Burada İ8 övenler olmuş.Haklılar da ama arada dağlar kadar fiyat farkı var.

    İ8 %45 lik ÖTV dilimine girmesine rağmen böyle bir de.

    Bunun güçlü 2.0 versiyonu felan çıksa ne olur düşünemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Burada İ8 övenler olmuş.Haklılar da ama arada dağlar kadar fiyat farkı var.

    İ8 %45 lik ÖTV dilimine girmesine rağmen böyle bir de.

    Bunun güçlü 2.0 versiyonu felan çıksa ne olur düşünemiyorum.

    Alıntıları Göster
    o nasıl başlık arkadaş..bmw i8 nere volvo jeep nere..
  • allstar34 kullanıcısına yanıt
    Uyuz oluyorum bu başlık açıp blogumu okuyabilirsiniz tiplerine.
    Firma araba versinde biraz gezeriz mantığı için bedava haber yazılıyor.
    Başlıkta zaten klasik ' nasıl sayfaya tıklatırım ' mantığının eseri.

    İnsanımız araba denen şeye o kadar uzak ki ötv ye bağlıyorum bu durumu.

    İyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 8 Şubat 2015; 17:09:26 >
  • Arkadas eski Mynet editöru galiba

    Sok sok sok barca yıldızı besiktas ta

    7 yasındaki Leozel Kessi besiktas ta

    Başlığa bak yazıya bak blogumu okuyun reklam arası
  • Pek kıyaslanacak taraf goremedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jindai -- 8 Şubat 2015; 16:59:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jindai

    Pek kıyaslanacak taraf goremedim
    elektrikli araçlar tamamen milleti dolandırmak adına çıkartılmıştır. Tesla hariç ama şarj edecek yer yok türkiye de. Önce tüm benzinliklere şarj istasyonu koysunlar sonrada menzili 500 km üstüne çıkarsınlar, sonrasında ise batarya ömrünü en az 10 yıl yapsınlar, sonrasında türkiye de elektrikli araç servisi yapsınlar, sonra alırız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jindai

    Pek kıyaslanacak taraf goremedim
    Volvo markasını sevmeme ve tercihlerimde Volvo arçlara öncelik vermeme rağmen bu başlığı beğenmedim. Bence değiştirin..

    Volvo; başka markalar ile kendini kıyaslamak, hele kıskandırmak için hiç çabalamıyor..



    Forumda insanlar arasında gereksiz tartışma çıkaracak bu tür gereksiz başlıkların kimseye faydası olmaz....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Volvo markasını sevmeme ve tercihlerimde Volvo arçlara öncelik vermeme rağmen bu başlığı beğenmedim. Bence değiştirin..

    Volvo; başka markalar ile kendini kıyaslamak, hele kıskandırmak için hiç çabalamıyor..



    Forumda insanlar arasında gereksiz tartışma çıkaracak bu tür gereksiz başlıkların kimseye faydası olmaz....

    Alıntıları Göster
    2 litre dizel 300, 2 litre benzinli 400 bin lira :D

    Bizi ilgilendiren bir kombinasyon yok.

    1.6 200 hp T4 getirin 200 bine satın işte 1 beygir 1000 lira :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emr256 -- 8 Şubat 2015; 18:05:33 >




  • yolcum kullanıcısına yanıt
    XC90 T8 Twin Engine'i i8 ile ilişkilendirmemin sebebi iki modelin de hibrit olması ile kışkırtıcı ve benzer teknik veriler sunması. Bulundukları sınıfların tabii ki alakası yok. Emin olun, çoğu yayın T8 Twin Engine yollara çıktığında iki modelin teknolojilerini kıyaslayacak karşılaştırmalar dahi yapacaklardır. Hibrit otomobiller yeni yeni popülerleşiyor ve özellikle bu tarz yüksek güçlü modeller merak uyandırıyor. Ayrıca, Volvo'nun bir başka markayı kıskandırmaya çalıştığını ima etmediğimi belirteyim...

    Sonuçta başlığın farklı yorumlandığını görüyorum, ve bu noktada bir düzenleme şart diye düşünüyorum. Yarattığınız farkındalık için teşekkürler... Yeni başlığı nasıl buldunuz? :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.