Şimdi Ara

Ekran kartı çizgiler (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
450
Cevap
3
Favori
5.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • FaLCoN^ kullanıcısına yanıt

    Selam, benim galiba sorun anakartta. Şimdi anakart değişim talebinde bulundum. Belki de ekran kartı sağlam benim ama eğer anakart değişim yapabilirsem, yine aynı problem ile karşılaşırsam aklımda olsun. Ona göre yaptırmayı düşünürüm. Anakart üzerinde onboard ekran kartı ile de aynı sorunu yaptı. Muhtemelen anakart değişimi yapılırsa ekran kartında sorun yoktur belki. Olmazsa ekran kartı çözümüne o zaman yönelirim.

  • gkhnAy G kullanıcısına yanıt

    Ben bekleyeyim amazonu. Müşteri temsilcileri çok yardımcı oluyorlar. Çok memnun kaldığım bir alışveriş sitesi. Bende Ryzen 7 7800x 3d aldım aynı :D Kingston 32 GB 6000 lık Ram aldım. Kargoda kayboldu sonra 64GB amazondan aldım onları kullanıyorum. Benim sistem toplamamam için evren elinden geleni yapıyor. Sen şanslıymışsın, sorun çıkmaması çok iyi, sevindim senin adına. Ben ilk geldi anakart Ramleri 1 ve 3.slota taktım. Anakart üzerinde CPU kırmızı ve RAM Turuncu ışıkları yandı. Araştırdım ilk sistem açılırken training geç yüklenebilir bekleyin denilmiş. Bekle Allah bekle açılmıyor. Sonra tek ram ile sıra ile slotları denedim ve 4. slot çalıştı. Neyse yeni ondandır dedim ve ilk iş daha önce hazırladığım BiOS güncelleme yaptım. Sonra Ramlar de 2 ve 4. slotlara taktım açıldı. TWİNOS ssd vardı, kurlumu yaptım çok hızlı şekilde halloldu. Sonra kapattım akşam dışarıya çıktım geldim bi açtım sürpriz, çizgiler ! dedim "oğlum ne biçim şansın var senin" :D bi oyun zevkim var. Acayip moralim bozuldu tabi. Sonra biraz uğraştım yok, formda yazdım gerçekten de Allah razı olsun birçok kişi elinden geldiği kadar tecrübelerini paylaştı. Ekran kartı eski sistemde çalışır durumdaydı. 5-6 aydır bekliyor boşta. Ondan şüphelendim ama dün gece anakartın ekran kartı ile başlattığımda da çizgiler olunca anakarttan şüphelenmeye başladım. RAM 1 ve 3. slotu denedim onlar hala çalışmıyor. Sanırım anakartım arızalı. Ya da hem ekran kartı ya da anakart arızalı :)


    Biraz maddi durumu düzeltirsem bende ekran kartını değiştireyim diyordum. O da taksitler vs alınacak şeyler var anda 1-2 sene sonra olur.





  • yourself88 kullanıcısına yanıt

    Dahili gpuda da aynı sorunu yapması anakart şüphesini yükseltti hocam bende de. İşlemci pinleri sokete tam basmıyor mu acaba?

  • yourself88 kullanıcısına yanıt
    Ekran kartı çizgiler



    Hocam merhaba ramlerin doğru takılış yöntemi çoğu anakartta bu şekildedir. 1. ve 3. slotları 4 modül takmayacaksanız kullanamazsınız. 2 adet raminiz varsa 2. ve 4. yü kullandığınızdan emin olun. Şayet tek ise 2. ram slotu kullanılmalı.

  • FaLCoN^ kullanıcısına yanıt

    İşlemciyi Sıvı soğutma (Corsair H100) ile kullanıyorum. İşlemciyi normal olarak takıp vidaları sıkıştırdım. Çok zorlamadım hatta vidaları gevşetsem mi diye düşünmedim değil daha. Allah Allah tek olursa 1.slot kullanılmıyor mu. Ben eski DDR3 asrock anakartta hangi slota takarsam takayım açılıyordu. Bilmiyordum böyle bir diziliş olduğunu. O zaman benim RAM slotlarında arıza yok. Zaten 2 adet Ram var 2x32GB şeklinde. 1 ve 3 slot çalışmıyor, 2 ve 4 slota takınca çalışıyordu. Bu durumda RAM slotlarında arıza yok benim. Ben işlemci bloğunu biraz daha sıkarak deneyeyim onboard ekran kartını. Ram leri böyle öğrenince İş yine benim ekran kartına mı dönüyor diye düşünüyorum şimdi de. Ama anakart onboard açılışta da çizgiler var. İşlemci bloğu sıkılığı iyi bence. Vidaları çevirdim güç uygulamadan sıkılaşma yaptığında bıraktım. Yani vidalara güç uygulamadım çok sıkı olmasın diye. Yinede vidaları biraz sıkıp ve biraz gevşetip deneyeceğim. Mesaiden sonra bakalım onu da deneyeyim farklı sonuç alacak mıyım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yourself88 -- 22 Ağustos 2024; 10:57:26 >




  • B650 Tomahawk da aynısı. Kendi User Guide'ından.


    Ekran kartı çizgiler
  • Kullanım kalvuzu kutuda çıkmadı bende indirdim fakat daha inceleme fırsatım olmamıştı. Bu duruma göre RAM slotları sağlam. 2 ve 4 slotlarda çalışıyor sorun yok. Şu anda işlemci bloğu soğutucusunun vida sıkılığını ve gevşekliğini deneyeceğim bugün. RAM ler ve slotları çalışıyor. 2 ve 4.slotlarda herhangi bir sıkıntı yaşamadım.

  • yourself88 kullanıcısına yanıt

    1 tane ram takıp deneyin 1 den 4 e kadar tek tek deneyip pc yi açın hangi slot un bozuk olduğunu o şekilde anlarsınız açılmıyorsa o slot bozuktur. Tek tek denemek lazım. Çift kullanmayın. Benim de yıllar önce başıma geldi 1 ve 2. Slot lar bozuk 3 ve 4 sağlamdı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snakefatih -- 22 Ağustos 2024; 11:14:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • snakefatih kullanıcısına yanıt

    İlk anakart geldiği zaman 1 ve 3 slotları denedim olmayınca tek ram ile taktım 4.slotta açılmıştı. İlk 3 slotta açılmamıştı. Sonra 4.slotta çalıştığı için diğer RAMı de 2 ye taktım olmuştu. Yani bu duruma göre RAM ler zaten 2 ve 4 slotta sorunsuz olarak çalışıyor benim zaten. Ben anakart arızasına bağlamıştım bu durumdan dolayı.

    Şimdi yine iş Ekran kartı ve anakart ihtimali olarak düşünğüyorum. Anakart onboard ekranda çizgi sorunu deneyeceğim, devam ederse eğer zaten anakart değişim talebi yaptım. Ondan sonra da devam ederse zaten (umarım etmez) ekran kartı başını yemiş demektir :(




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yourself88 -- 22 Ağustos 2024; 11:18:45 >
  • Hocam genelde çok sıkı olduğunda olur böyle şeyler. Gevşetip deneyebilir misiniz?

  • FaLCoN^ kullanıcısına yanıt

    Bende aslında çok sıkmadım. Vidaları normal olarak çevirdim, durduğu yerde bıraktım sıkmayı. Extra güç uygulayıp sıkmadım. Ama biraz daha gevşetip deneme yapacağım akşam mesaiden sonra

  • yourself88 kullanıcısına yanıt

    Bir kez işlemciyi de sök tak yapmayı deneyebilirsiniz hocam.

  • FaLCoN^ kullanıcısına yanıt

    1 kez işlemciyi söküp taktım. Ama onu da deneyeceğim tekrardan. Hatta pinleri tekrar kontrol ettim yamulma kırılma vs ihtimaline karşı. Onlarda sağlamdı. Tekrardan kontrol edeceğim eğer onboard ekran kartı bunlara rağmen devam ederse anakartı değiştirmem lazım. Çünkü bu kadar çizgili olacak kadar çok hassas olmaması lazım. Bu çok normal bir durum değil.

  • gkhnAy G kullanıcısına yanıt

    Evet. İlk önce Teknobiyotik ile görüşme sağlanmalı.

  • qeceninprensi kullanıcısına yanıt

    Orayı da aradım az önce. Gerçekten beş para etmez müşteri hizmetleri var. Ne yardımcı olmaya çalışıyorlar, ne durumu tam anlatmaya çalışıyorlar. Deneyecek arkadaşlar diyor başka da hiçbir yol göstermiyor. Amazon müşteri temsilcilerinin gözü seveyim. Hard diskten olabilir diyor. Allah aşkına hard diskten ekranda çizgiler olur mu? Amazon satıcısından 1-2 bin tl fazla verin ama amazondan alın. Gerçekten adamlar çok profesyonel iş yapıyorlar. Telefonda adam ne yönlendiriyor, ne şöyle yapın diyor, ne bir yol gösteriyor. Şu yolları izleyebilirsiniz diyebilir, durumu anlatabilir. Ben anakartı göndermedim, amazon üzerinden mesaj gönderimi yapıldı başka bir şey yapmama gerek var mı diyorum. Adam bana arkadaşlar anakartı dener ona göre diğer parçalarda sorun olabilir diyorlar. Yani teknobiyotik ile görüşme pek yardımcı olmadı. Ben ne sordum adam bana ne anlattı.

  • yourself88 kullanıcısına yanıt

    Anakartı teslim almamak için neredeyse ellerinden gelen her şeyi yapmışlar açıkçası. Teknobiyotik: Nasıl deneyeceklermiş acaba çok merak ettim. Anakart şu an senin; yani müşterinin elinde elinde. İnsan müşteri hizmetleri olarak ilk önce bunu bilmeli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qeceninprensi -- 22 Ağustos 2024; 15:26:19 >
  • qeceninprensi kullanıcısına yanıt

    Gerçekten ya şaşırdım. Sorduğum soru şu "ekranda çizgilerden dolayı amazondan talep oluşturdum, bunun dışında yapmam gereken, izlemem gereken bir yol var mı? yoksa bekleyeyim mi" dedim. Al anakartı değiştir demedim ki, zaten arızalı kartı (muhtemelen iade gelen) satmışsınız. Birde yok hard disk arızalıdır, denemeden öyle olmaz. Anakartı 1 günde bozacak halim yok :) alnım açık istediği testi yapabilirler ama bana yol gösterirsin öyle değil mi? Ya da amazondan bekleyin yanıtı de. Alt tarafı yapmam gerek bir şey var mı dedim. Gerçekten amazon müşteri temsilcileri yaptığım alışveriş sitelerinde en kaliteli hizmet verenler. Yapabilecekleri birşey varsa kesinlikle yardımcı oluyorlar ama üslupları çok profesyonel

  • yourself88 kullanıcısına yanıt

    Amazon kalitesini çok iyi bilirim. İnanır mısınız; yani kargo esnasından bile hiç şüphe duymuyorum. Çünkü Amazondan yüzlerce kez siparişim olmuştur. En ufak bir şikayetim olmadı. Aksine çok memnun kaldım.

    Peki; acaba diyorum; Teknobiyotik'i bir defa daha mı arasanız ki...belki müşteri telefonlarına bakan kişi değişmiştir.

  • qeceninprensi kullanıcısına yanıt

    3 defe söyledim de bunu. Ben dedim "anakartı henüz göndermedim. Sistemi yeni kurdum denedim, anakart şu anda bende" diyorum adam bana hard disk arızalı (onuda yeni aldım NVI, yok işlemci arızalı olabilir, kurduğunuz windows işletim sistemi arızalı olabilir" diyor. Arkadaşlar test edecek ona göre işlem yapılır diyor. Anladım test yapılır da ben ne yapacağım onu söyle demi :D yok ya. Amazonu aradım sabah "adamlar yaşamış olduğunuz durum için çok üzgünüz" dedi, valla içimin yağları eridi :D adamlar düşünüyor Allah razı olsun dedim ya. Bunlar desen suç atacak yer aradılar. Ama başka hard disk var ssd james donkey sağlam, sırf denemiş olmak için kuracağım, video çekip CD ile servise gidecek olursa içinde göndereceğim :D Sistemi kurdum başlattım çıktı ekranda ben ne yapim. Hatta ben direkt kendi ekran kartımdan şüphelendim. Zaten ankartta olduğunu bilsem kaç gün neden uğraşayım. Servise gönderirim ne yapim





  • yourself88 kullanıcısına yanıt

    Tüketici hakem heyetine hiç bulaşmayım mı diyorsunuz yani..

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.