Şimdi Ara

El Freni Çekersem Araba Takla Atar mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
10.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, abiler.

    Daha önceden tecrube edineni vardır mutlaka, önden çekişli araba'da el freni denemeyi..

    Konuyu açmamın nedeni ise arabanın tepkilerini ölçmek istemem, diyelim ki zor bi durum oldu, oversteer durumu oldu, bi kere yapacağım bu el freni pratiğini boş bir yerde.

    Örneğin bizim araba corolla 97. Ae101 kasalardan.

    Araba önden çekişli malum, elfreni çektik diyelim, önce direksiyonu mu kırıyoruz, el frenini çektikten sonra mı direksiyonu kırıyoruz.

    2. sorum ise, el frenini nasıl çektiğimiz, düğmesine basılı tutarak mı çekiyoruz, hars diye çekip düğmesine bastırıp aşağı mı ittiriyoruz, hars diye çekip arabayı 2 elle kontrol edip bi 5 sn geçtikten sonra mı indiriyoruz ?

    3. sorum, vites ve/veya devir kaçta olacak, elfreni çektikten sonra yarım debriyajla mı yapacağız o gazlamayı (arabayı toparlamak için yapılıyodur sanırsam)







  • quote:

    Orijinalden alıntı: magic0re

    Merhaba arkadaşlar, abiler.

    Daha önceden tecrube edineni vardır mutlaka, önden çekişli araba'da el freni denemeyi..

    Konuyu açmamın nedeni ise arabanın tepkilerini ölçmek istemem, diyelim ki zor bi durum oldu, oversteer durumu oldu, bi kere yapacağım bu el freni pratiğini boş bir yerde.

    Örneğin bizim araba corolla 97. Ae101 kasalardan.

    Araba önden çekişli malum, elfreni çektik diyelim, önce direksiyonu mu kırıyoruz, el frenini çektikten sonra mı direksiyonu kırıyoruz.

    2. sorum ise, el frenini nasıl çektiğimiz, düğmesine basılı tutarak mı çekiyoruz, hars diye çekip düğmesine bastırıp aşağı mı ittiriyoruz, hars diye çekip arabayı 2 elle kontrol edip bi 5 sn geçtikten sonra mı indiriyoruz ?

    3. sorum, vites ve/veya devir kaçta olacak, elfreni çektikten sonra yarım debriyajla mı yapacağız o gazlamayı (arabayı toparlamak için yapılıyodur sanırsam)



    sakın kalkışma, olurda teker bir çukura denk gelirse yaralanmalı hatta ölümlü kazalara neden olur. ayrıca arabada esp yoksa ki o araçta yok, toparlayamazsan araba kafasına göre gider heleki ot saman görürse balıklama atlar . sen deneme bence :) deneyenler varsa onlardan bilgi edinmeye çalış eğer oda yoksa unut gitsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaptân-ı Cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: magic0re

    Merhaba arkadaşlar, abiler.

    Daha önceden tecrube edineni vardır mutlaka, önden çekişli araba'da el freni denemeyi..

    Konuyu açmamın nedeni ise arabanın tepkilerini ölçmek istemem, diyelim ki zor bi durum oldu, oversteer durumu oldu, bi kere yapacağım bu el freni pratiğini boş bir yerde.

    Örneğin bizim araba corolla 97. Ae101 kasalardan.

    Araba önden çekişli malum, elfreni çektik diyelim, önce direksiyonu mu kırıyoruz, el frenini çektikten sonra mı direksiyonu kırıyoruz.

    2. sorum ise, el frenini nasıl çektiğimiz, düğmesine basılı tutarak mı çekiyoruz, hars diye çekip düğmesine bastırıp aşağı mı ittiriyoruz, hars diye çekip arabayı 2 elle kontrol edip bi 5 sn geçtikten sonra mı indiriyoruz ?

    3. sorum, vites ve/veya devir kaçta olacak, elfreni çektikten sonra yarım debriyajla mı yapacağız o gazlamayı (arabayı toparlamak için yapılıyodur sanırsam)



    sakın kalkışma, olurda teker bir çukura denk gelirse yaralanmalı hatta ölümlü kazalara neden olur. ayrıca arabada esp yoksa ki o araçta yok, toparlayamazsan araba kafasına göre gider heleki ot saman görürse balıklama atlar . sen deneme bence :) deneyenler varsa onlardan bilgi edinmeye çalış eğer oda yoksa unut gitsin
    kaça gidiyon sen ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaptân-ı Cihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: magic0re

    Merhaba arkadaşlar, abiler.

    Daha önceden tecrube edineni vardır mutlaka, önden çekişli araba'da el freni denemeyi..

    Konuyu açmamın nedeni ise arabanın tepkilerini ölçmek istemem, diyelim ki zor bi durum oldu, oversteer durumu oldu, bi kere yapacağım bu el freni pratiğini boş bir yerde.

    Örneğin bizim araba corolla 97. Ae101 kasalardan.

    Araba önden çekişli malum, elfreni çektik diyelim, önce direksiyonu mu kırıyoruz, el frenini çektikten sonra mı direksiyonu kırıyoruz.

    2. sorum ise, el frenini nasıl çektiğimiz, düğmesine basılı tutarak mı çekiyoruz, hars diye çekip düğmesine bastırıp aşağı mı ittiriyoruz, hars diye çekip arabayı 2 elle kontrol edip bi 5 sn geçtikten sonra mı indiriyoruz ?

    3. sorum, vites ve/veya devir kaçta olacak, elfreni çektikten sonra yarım debriyajla mı yapacağız o gazlamayı (arabayı toparlamak için yapılıyodur sanırsam)



    sakın kalkışma, olurda teker bir çukura denk gelirse yaralanmalı hatta ölümlü kazalara neden olur. ayrıca arabada esp yoksa ki o araçta yok, toparlayamazsan araba kafasına göre gider heleki ot saman görürse balıklama atlar . sen deneme bence :) deneyenler varsa onlardan bilgi edinmeye çalış eğer oda yoksa unut gitsin
    Benim başıma geldi bir kere oda sağa dogru dik yokuştu.40-50 km gidiyordum.ön sağ tekerlek patladı ve savrulmaya başladım.Araçta ESP'de yoktu.Araç sağa çekti ben sola kıvırdım bu sefer sola savruldu.En sonunda el frenini çektim.Duvara vurmaktan kurtuldum.Ancak araştırdım ve burdaki abilerin yorumları kesinlikle yolda giderken el freni çekilmezmiş.Bende bir daha çok çok zorunlu olmadığım sürece çekmeyi düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    kaça gidiyon sen ?

    Lise 2, konuyla alakası ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: magic0re

    Merhaba arkadaşlar, abiler.

    Daha önceden tecrube edineni vardır mutlaka, önden çekişli araba'da el freni denemeyi..

    Konuyu açmamın nedeni ise arabanın tepkilerini ölçmek istemem, diyelim ki zor bi durum oldu, oversteer durumu oldu, bi kere yapacağım bu el freni pratiğini boş bir yerde.

    Örneğin bizim araba corolla 97. Ae101 kasalardan.

    Araba önden çekişli malum, elfreni çektik diyelim, önce direksiyonu mu kırıyoruz, el frenini çektikten sonra mı direksiyonu kırıyoruz.

    2. sorum ise, el frenini nasıl çektiğimiz, düğmesine basılı tutarak mı çekiyoruz, hars diye çekip düğmesine bastırıp aşağı mı ittiriyoruz, hars diye çekip arabayı 2 elle kontrol edip bi 5 sn geçtikten sonra mı indiriyoruz ?

    3. sorum, vites ve/veya devir kaçta olacak, elfreni çektikten sonra yarım debriyajla mı yapacağız o gazlamayı (arabayı toparlamak için yapılıyodur sanırsam)



    Oversteerda araba arkasını bıraktığı için el frenini çekersen iyice kontrolden çıkar.

    Hiç bir acil durumda el freni çekilmez. Aracın kontrolünü kaybedersin. 50 ile 60 ile düz giderken el frenini çeksen bile araba spin atar yüksek ihtimalle(Ben ıslak zeminde denedim bir kaç tur attım ve yanımda oturan kankam bunu deneyeceğimi bilmesine rağmen yani haberi olmasına rağmen altına sı.tı :D ).

    El frenini çekerken düğmesine basıp çekersin yoksa giden arabada el frenini indirmek tel çok gergin olduğu için baya zor olur.

    El freni ile döneceğin zaman bir elin direksiyonda diğer elin el freninde olur ve eğer dönüş esnasındayken çekmiyorsan birden hızlıca çevirirsin/çekersin. Mesela 2 şerit yolda el freni ile u dönüşü yapacaksın diyelim el frenine asıldın ama direksiyonu az ve yavaş çeviriren araba kaymaz ve muhtemelen tampunu kaldırıma vurursun.

    Son olarakta hızın eğer çok düşükse el freni hiç bir işe yaramaz(ama yükseksede çok rahat kontrolden çıkar) yani arabanın arkası istediğin gibi kaymaz sadece tekerlekler kilitli kalır.



    El frenini kullanmayı asfaltı düzgün bir yerde deneyerek öğrenirsin sakın trafikte deneme hiç hoş olmayan sonuçlar doğurur. Ve el freni ile dönmek hareket yapmak lastiklere ciddi zarar verir. Arabanın rot ayarını bozar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lonely_man -- 21 Mart 2012; 18:48:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: magic0re

    Merhaba arkadaşlar, abiler.

    Daha önceden tecrube edineni vardır mutlaka, önden çekişli araba'da el freni denemeyi..

    Konuyu açmamın nedeni ise arabanın tepkilerini ölçmek istemem, diyelim ki zor bi durum oldu, oversteer durumu oldu, bi kere yapacağım bu el freni pratiğini boş bir yerde.

    Örneğin bizim araba corolla 97. Ae101 kasalardan.

    Araba önden çekişli malum, elfreni çektik diyelim, önce direksiyonu mu kırıyoruz, el frenini çektikten sonra mı direksiyonu kırıyoruz.

    2. sorum ise, el frenini nasıl çektiğimiz, düğmesine basılı tutarak mı çekiyoruz, hars diye çekip düğmesine bastırıp aşağı mı ittiriyoruz, hars diye çekip arabayı 2 elle kontrol edip bi 5 sn geçtikten sonra mı indiriyoruz ?

    3. sorum, vites ve/veya devir kaçta olacak, elfreni çektikten sonra yarım debriyajla mı yapacağız o gazlamayı (arabayı toparlamak için yapılıyodur sanırsam)



    Oversteerda araba arkasını bıraktığı için el frenini çekersen iyice kontrolden çıkar.

    Hiç bir acil durumda el freni çekilmez. Aracın kontrolünü kaybedersin. 50 ile 60 ile düz giderken el frenini çeksen bile araba spin atar yüksek ihtimalle(Ben ıslak zeminde denedim bir kaç tur attım ve yanımda oturan kankam bunu deneyeceğimi bilmesine rağmen yani haberi olmasına rağmen altına sı.tı :D ).

    El frenini çekerken düğmesine basıp çekersin yoksa giden arabada el frenini indirmek tel çok gergin olduğu için baya zor olur.

    El freni ile döneceğin zaman bir elin direksiyonda diğer elin el freninde olur ve eğer dönüş esnasındayken çekmiyorsan birden hızlıca çevirirsin/çekersin. Mesela 2 şerit yolda el freni ile u dönüşü yapacaksın diyelim el frenine asıldın ama direksiyonu az ve yavaş çeviriren araba kaymaz ve muhtemelen tampunu kaldırıma vurursun.

    Son olarakta hızın eğer çok düşükse el freni hiç bir işe yaramaz(ama yükseksede çok rahat kontrolden çıkar) yani arabanın arkası istediğin gibi kaymaz sadece tekerlekler kilitli kalır.



    El frenini kullanmayı asfaltı düzgün bir yerde deneyerek öğrenirsin sakın trafikte deneme hiç hoş olmayan sonuçlar doğurur. Ve el freni ile dönmek hareket yapmak lastiklere ciddi zarar verir. Arabanın rot ayarını bozar.

    Çok teşekkürler hocam tam olarak aradığım cevaplar bunlardı.

    Oversteer i karıştırmışım, understeer olcaktı ki o da kontra vererek çözülebiliyor.

    Uzun uzun yazmışsınız bir kez daha teşekkür ederim, iyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    kaça gidiyon sen ?

    sınıfın yaşın ne önemi var ? arkadaşımız bilgi edinmek istemiş bence gayet mantıklı bir hareket. direk deneyedebilirdi. biraz daha özen gösterelim rencide etmeyelim insanları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guilty and the beast

    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: magic0re

    Merhaba arkadaşlar, abiler.

    Daha önceden tecrube edineni vardır mutlaka, önden çekişli araba'da el freni denemeyi..

    Konuyu açmamın nedeni ise arabanın tepkilerini ölçmek istemem, diyelim ki zor bi durum oldu, oversteer durumu oldu, bi kere yapacağım bu el freni pratiğini boş bir yerde.

    Örneğin bizim araba corolla 97. Ae101 kasalardan.

    Araba önden çekişli malum, elfreni çektik diyelim, önce direksiyonu mu kırıyoruz, el frenini çektikten sonra mı direksiyonu kırıyoruz.

    2. sorum ise, el frenini nasıl çektiğimiz, düğmesine basılı tutarak mı çekiyoruz, hars diye çekip düğmesine bastırıp aşağı mı ittiriyoruz, hars diye çekip arabayı 2 elle kontrol edip bi 5 sn geçtikten sonra mı indiriyoruz ?

    3. sorum, vites ve/veya devir kaçta olacak, elfreni çektikten sonra yarım debriyajla mı yapacağız o gazlamayı (arabayı toparlamak için yapılıyodur sanırsam)



    Oversteerda araba arkasını bıraktığı için el frenini çekersen iyice kontrolden çıkar.

    Hiç bir acil durumda el freni çekilmez. Aracın kontrolünü kaybedersin. 50 ile 60 ile düz giderken el frenini çeksen bile araba spin atar yüksek ihtimalle(Ben ıslak zeminde denedim bir kaç tur attım ve yanımda oturan kankam bunu deneyeceğimi bilmesine rağmen yani haberi olmasına rağmen altına sı.tı :D ).

    El frenini çekerken düğmesine basıp çekersin yoksa giden arabada el frenini indirmek tel çok gergin olduğu için baya zor olur.

    El freni ile döneceğin zaman bir elin direksiyonda diğer elin el freninde olur ve eğer dönüş esnasındayken çekmiyorsan birden hızlıca çevirirsin/çekersin. Mesela 2 şerit yolda el freni ile u dönüşü yapacaksın diyelim el frenine asıldın ama direksiyonu az ve yavaş çeviriren araba kaymaz ve muhtemelen tampunu kaldırıma vurursun.

    Son olarakta hızın eğer çok düşükse el freni hiç bir işe yaramaz(ama yükseksede çok rahat kontrolden çıkar) yani arabanın arkası istediğin gibi kaymaz sadece tekerlekler kilitli kalır.



    El frenini kullanmayı asfaltı düzgün bir yerde deneyerek öğrenirsin sakın trafikte deneme hiç hoş olmayan sonuçlar doğurur. Ve el freni ile dönmek hareket yapmak lastiklere ciddi zarar verir. Arabanın rot ayarını bozar.

    Çok teşekkürler hocam tam olarak aradığım cevaplar bunlardı.

    Oversteer i karıştırmışım, understeer olcaktı ki o da kontra vererek çözülebiliyor.

    Uzun uzun yazmışsınız bir kez daha teşekkür ederim, iyi forumlar

    Alıntıları Göster
    Eski arabamda U dönüşü yapacağım yerlerde sıkça kullanırdım, hem çabuk dönmek hem de trafiği fazla aksatmamak adına tabi ki düşük hızlarda, Cruze'a kıyamadım henüz.
    Önce direksiyonu kırıp sonra el frenini tuşuna basarak çekmen lazım, direksiyonu kırmadan önce el frenini çekersen araba dümdüz devam eder istediğin manevrayı veremezsin. Ayrıca el frenini doğru zamanda bırakman lazım yoksa araba fazla dönebilir. 2. viteste olduğunu varsayarsak el frenini çekmeden önce vitesi 1e atıp ayağın debriyajda basılı direksiyonu kırıp el frenini çekip indirdikten sonra 1. viteste pati çekerek yoluna devam edersin.
    Tabi uygulamalı anlatmak lazım böyle anlatılmıyor pek :))

    Not: Öncelikle boş alanda denemelisin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _eRay -- 21 Mart 2012; 18:58:15 >




  • Babana sor bu soruları o cevaplasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guilty and the beast

    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: magic0re

    Merhaba arkadaşlar, abiler.

    Daha önceden tecrube edineni vardır mutlaka, önden çekişli araba'da el freni denemeyi..

    Konuyu açmamın nedeni ise arabanın tepkilerini ölçmek istemem, diyelim ki zor bi durum oldu, oversteer durumu oldu, bi kere yapacağım bu el freni pratiğini boş bir yerde.

    Örneğin bizim araba corolla 97. Ae101 kasalardan.

    Araba önden çekişli malum, elfreni çektik diyelim, önce direksiyonu mu kırıyoruz, el frenini çektikten sonra mı direksiyonu kırıyoruz.

    2. sorum ise, el frenini nasıl çektiğimiz, düğmesine basılı tutarak mı çekiyoruz, hars diye çekip düğmesine bastırıp aşağı mı ittiriyoruz, hars diye çekip arabayı 2 elle kontrol edip bi 5 sn geçtikten sonra mı indiriyoruz ?

    3. sorum, vites ve/veya devir kaçta olacak, elfreni çektikten sonra yarım debriyajla mı yapacağız o gazlamayı (arabayı toparlamak için yapılıyodur sanırsam)



    Oversteerda araba arkasını bıraktığı için el frenini çekersen iyice kontrolden çıkar.

    Hiç bir acil durumda el freni çekilmez. Aracın kontrolünü kaybedersin. 50 ile 60 ile düz giderken el frenini çeksen bile araba spin atar yüksek ihtimalle(Ben ıslak zeminde denedim bir kaç tur attım ve yanımda oturan kankam bunu deneyeceğimi bilmesine rağmen yani haberi olmasına rağmen altına sı.tı :D ).

    El frenini çekerken düğmesine basıp çekersin yoksa giden arabada el frenini indirmek tel çok gergin olduğu için baya zor olur.

    El freni ile döneceğin zaman bir elin direksiyonda diğer elin el freninde olur ve eğer dönüş esnasındayken çekmiyorsan birden hızlıca çevirirsin/çekersin. Mesela 2 şerit yolda el freni ile u dönüşü yapacaksın diyelim el frenine asıldın ama direksiyonu az ve yavaş çeviriren araba kaymaz ve muhtemelen tampunu kaldırıma vurursun.

    Son olarakta hızın eğer çok düşükse el freni hiç bir işe yaramaz(ama yükseksede çok rahat kontrolden çıkar) yani arabanın arkası istediğin gibi kaymaz sadece tekerlekler kilitli kalır.



    El frenini kullanmayı asfaltı düzgün bir yerde deneyerek öğrenirsin sakın trafikte deneme hiç hoş olmayan sonuçlar doğurur. Ve el freni ile dönmek hareket yapmak lastiklere ciddi zarar verir. Arabanın rot ayarını bozar.

    Çok teşekkürler hocam tam olarak aradığım cevaplar bunlardı.

    Oversteer i karıştırmışım, understeer olcaktı ki o da kontra vererek çözülebiliyor.

    Uzun uzun yazmışsınız bir kez daha teşekkür ederim, iyi forumlar

    Alıntıları Göster
    el freniyle ancak aracın savrulmasını artırırsın, direksiyona kontra vermeye alış, hem daha eğlenceli, hem daha profesyonel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc

    Babana sor bu soruları o cevaplasın.
    En güvenlisi Space' e basmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    el freniyle ancak aracın savrulmasını artırırsın, direksiyona kontra vermeye alış, hem daha eğlenceli, hem daha profesyonel

    Alıntıları Göster
    lisede az yapmazdım ben de :) ama arabaya zarar veriyor galiba, 2 farkı arabada yaptım bir süre sonra el freni tutmamaya başladı ikisinde de. hafif yağmurlu bir zamanda yokuş aşağı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Eski arabamda U dönüşü yapacağım yerlerde sıkça kullanırdım, hem çabuk dönmek hem de trafiği fazla aksatmamak adına tabi ki düşük hızlarda, Cruze'a kıyamadım henüz.
    Önce direksiyonu kırıp sonra el frenini tuşuna basarak çekmen lazım, direksiyonu kırmadan önce el frenini çekersen araba dümdüz devam eder istediğin manevrayı veremezsin. Ayrıca el frenini doğru zamanda bırakman lazım yoksa araba fazla dönebilir. 2. viteste olduğunu varsayarsak el frenini çekmeden önce vitesi 1e atıp ayağın debriyajda basılı direksiyonu kırıp el frenini çekip indirdikten sonra 1. viteste pati çekerek yoluna devam edersin.
    Tabi uygulamalı anlatmak lazım böyle anlatılmıyor pek :))

    Not: Öncelikle boş alanda denemelisin.

    Alıntıları Göster
    araç kontrolden çıktığında el freniyle değil gaz ile toplanır, el freniyle var olan kontrolünüzü kaybedersiniz.

    bir arkadaşım şahiniyle el freni çekip yanlış tarafa direksiyonu kırmasından takla attı ancak nasıl bir ansa araç bir tur dönüp çalılığın üzerine düştü. annesinin ve arabadaki küçük kardeşinin yüz ifadeleri hala gözümün önünde. ciddi problemlere sebep olabilirsiniz arkadaşlar, merakınız varsa ileride ehliyetinizi aldığınızda ileri düzeyde eğitim veren sürücü kursları var. ders alarak öğrenmeyi deneyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Eski arabamda U dönüşü yapacağım yerlerde sıkça kullanırdım, hem çabuk dönmek hem de trafiği fazla aksatmamak adına tabi ki düşük hızlarda, Cruze'a kıyamadım henüz.
    Önce direksiyonu kırıp sonra el frenini tuşuna basarak çekmen lazım, direksiyonu kırmadan önce el frenini çekersen araba dümdüz devam eder istediğin manevrayı veremezsin. Ayrıca el frenini doğru zamanda bırakman lazım yoksa araba fazla dönebilir. 2. viteste olduğunu varsayarsak el frenini çekmeden önce vitesi 1e atıp ayağın debriyajda basılı direksiyonu kırıp el frenini çekip indirdikten sonra 1. viteste pati çekerek yoluna devam edersin.
    Tabi uygulamalı anlatmak lazım böyle anlatılmıyor pek :))

    Not: Öncelikle boş alanda denemelisin.

    Alıntıları Göster
    İkinci viteste 40-60 km hızları arasında bir ayağın debriyajda, diğer ayağın frenin biraz gerisinde direksiyonu kırmadan el frenine asılıp (parmağın mandalda) kaymaya başladığı an direksiyonu aniden kırarsan güzel sonuç elde edersin. Yoldaki çukur, kasis vs varsa deneme. İstediğinden çok dönerse frene bas ya da gaza yüklen. Kesinlikle birinci veya üçüncü viteste deneme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Babana sor bu soruları o cevaplasın.

    Sorsam döver zibidi der
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guilty and the beast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Babana sor bu soruları o cevaplasın.

    Sorsam döver zibidi der

    Alıntıları Göster
    Araç : 2009 Ford Focus TDCI
    El freni çekilen Hız: 75km/h

    Sonuç: Arabanın sol iki tekeri havaya kalktı ama takla atmadı, airbagler açıldı, yapıldı sıkıntı yok.

    2009 ford focus'la böyle bir tepki alındıysa 97 corolla ile sen düşün ama yapma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guilty and the beast

    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: magic0re

    Merhaba arkadaşlar, abiler.

    Daha önceden tecrube edineni vardır mutlaka, önden çekişli araba'da el freni denemeyi..

    Konuyu açmamın nedeni ise arabanın tepkilerini ölçmek istemem, diyelim ki zor bi durum oldu, oversteer durumu oldu, bi kere yapacağım bu el freni pratiğini boş bir yerde.

    Örneğin bizim araba corolla 97. Ae101 kasalardan.

    Araba önden çekişli malum, elfreni çektik diyelim, önce direksiyonu mu kırıyoruz, el frenini çektikten sonra mı direksiyonu kırıyoruz.

    2. sorum ise, el frenini nasıl çektiğimiz, düğmesine basılı tutarak mı çekiyoruz, hars diye çekip düğmesine bastırıp aşağı mı ittiriyoruz, hars diye çekip arabayı 2 elle kontrol edip bi 5 sn geçtikten sonra mı indiriyoruz ?

    3. sorum, vites ve/veya devir kaçta olacak, elfreni çektikten sonra yarım debriyajla mı yapacağız o gazlamayı (arabayı toparlamak için yapılıyodur sanırsam)



    Oversteerda araba arkasını bıraktığı için el frenini çekersen iyice kontrolden çıkar.

    Hiç bir acil durumda el freni çekilmez. Aracın kontrolünü kaybedersin. 50 ile 60 ile düz giderken el frenini çeksen bile araba spin atar yüksek ihtimalle(Ben ıslak zeminde denedim bir kaç tur attım ve yanımda oturan kankam bunu deneyeceğimi bilmesine rağmen yani haberi olmasına rağmen altına sı.tı :D ).

    El frenini çekerken düğmesine basıp çekersin yoksa giden arabada el frenini indirmek tel çok gergin olduğu için baya zor olur.

    El freni ile döneceğin zaman bir elin direksiyonda diğer elin el freninde olur ve eğer dönüş esnasındayken çekmiyorsan birden hızlıca çevirirsin/çekersin. Mesela 2 şerit yolda el freni ile u dönüşü yapacaksın diyelim el frenine asıldın ama direksiyonu az ve yavaş çeviriren araba kaymaz ve muhtemelen tampunu kaldırıma vurursun.

    Son olarakta hızın eğer çok düşükse el freni hiç bir işe yaramaz(ama yükseksede çok rahat kontrolden çıkar) yani arabanın arkası istediğin gibi kaymaz sadece tekerlekler kilitli kalır.



    El frenini kullanmayı asfaltı düzgün bir yerde deneyerek öğrenirsin sakın trafikte deneme hiç hoş olmayan sonuçlar doğurur. Ve el freni ile dönmek hareket yapmak lastiklere ciddi zarar verir. Arabanın rot ayarını bozar.

    Çok teşekkürler hocam tam olarak aradığım cevaplar bunlardı.

    Oversteer i karıştırmışım, understeer olcaktı ki o da kontra vererek çözülebiliyor.

    Uzun uzun yazmışsınız bir kez daha teşekkür ederim, iyi forumlar

    Alıntıları Göster
    Ben bol bol çekiyorum, tabi uygun koşullar olduğunda.
    Bir kere yol ıslakmış olduğum yerde 3 tur dönmüştüm.
    Sonra çekeceğim zaman etrafa iyice bakar oldum.
    Nakkaştepe yolunda yolda giderken yolun tam zıttına doğru çektim, gerçekten süper oldu.Jeneriklik diyeiblirim.Çok mutlu oldum
    Tuşa basılı tut ki indirmen rahat olsun.
    Bazen bir yeri 3 kerede dönmek zor geliyor.
    El freni iyidir ama zamanla ayarı kaçabiliyor.




  • El freninden ziyade yukarıda bir arkadasın da dediği gibi el freni kullanmadan direksiyon hamlesiyle araca kontra vermeyi öğren.buna alıştığın zaman beklenmedik bir savrulmada ya da önüne aniden araç insan vb firladiginda refleks olarak çok daha hızlı tepki verirsin ve araç kaysa bile heyecan yapmadan sogukkanlilikla kontrol altına alabilirsin.
  • Tatmin olacaksan atar
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.