Şimdi Ara

Elektrikli araç sahibi olmayı düşünenlerin sayısı artıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araç sahibi olmayı düşünenlerin sayısı artıyor
    Geçtiğimiz sene Avrupa'da elektrikli araç pazarında yaşanan durgunluğa rağmen, elektrikli araç satışları artmaya devam ediyor. Kimileri elektrikli araçlara olan talebin azaldığını düşünse de, aksine satın almayı düşünenlerin sayısı artıyor.



    İçten yanmalı araç sahiplerinin ilgisi artıyor



    Otomobil bayilerine yazılım sağlayan bir şirket olan CDK Global, içten yanmalı araç sahiplerine gelecekte elektrikli bir araç almayı düşünüp düşünmediklerini sordu. 2023'te ankete katılanların %18'i elektrikli araç almayı düşünürken, 2024'te bu oran %31'e çıktı. Hibrit otomobil sahibi olanların soruya olumlu cevap verme oranı ise %38'den %54'e çıktı.



    Elektrikli araç satışlarındaki hızlı büyüme bir miktar yavaşlasa da, bulgular önümüzdeki dönemde talebin artmaya devam edeceğini gösteriyor. Yılın ilk ayındaki satış rakamları da bu öngörü doğruluyor. Ocak'ta elektrikli araç satışları geçtiğimiz senenin aynı ayına göre %18 büyüme kaydetti.



    CDK Global'in anketi ayrıca, insanların elektrikli araçlarla ilgili yanlış veya eksik bilgilerinin azalma eğiliminde olduğunu da ortaya koyuyor. Ankete katılan içten yanmalı otomobil sahiplerinin %60'ı elektrikli bir aracın daha düşük maliyetle şarj edildiğini bildiğini söylerken, %48'i hızlı şarjın 30 dakika kadar sürdüğünün farkında olduğunu söyledi. %49'u ise yerel şarj istasyonlarının varlığının farkında olduğunu belirtti. Bu rakamlar, 2023'e göre önemli bir artışa işaret ediyor.



    Ayrıca Bkz.Çinli BYD’den küresel batarya yarışında kritik Brezilya hamlesi



    Anketten çıkan diğer bir ilginç sonuç, müşterilerin çoğunun elektrikli araçların daha yüksek bakım maliyetine sahip olduğunu düşünmeleri. Gerçekte, elektrikli araçlar çok daha az hareketli parçaya sahip olduğu ve rutin olarak değişmesi gereken çok daha az parçası olduğu için daha düşük bakım maliyetlerine sahip. 



    Özetle, insanların elektrikli araçlar konusundaki yanlış bilgileri, onları satın almaktan alıkoyabiliyor. Ancak, doğru bilgi edinip ön yargılardan kurtuldukça elektrikli araçlara yönelim de artıyor.



     




    Kaynak:https://insideevs.com/news/750792/ev-demand-study-cdk-2025/







  • Bu 1000 kilometre menzili olsun takıntısını anlamıyorum ben. Önemli olan şarj hızıdır. Nasıl arabalarda 45 50 litre depo standartlaştıysa, niye insanlar 100 litre depolu araç aramıyorsa bu da böyle olacak. 500-600 kilometre menzil standartlaşacak ve hızlı şarj önem kazanacak. 1000km menzilli batarya hem araç maliyetini artırır hem de aracı ağırlaştırır. Bu da ulaşılabilirliği ve aracın tüketimini olumsuz etkiler.
    Citroen e-C4 X 115 kw aldım, çok memnunum, keşke çok daha önce geçebilme fırsatım olsaydı. Mesele şunlardan ibaret;

    1-) Zaten 120 km/saat hızdan yukarı pek çıkmam
    2-) 1000 km+ Uzun yola yılda 1-2 defa anca çıkarım
    3-) Uzun yolda molasız 3-4 saatten uzun gitmem
    4-) Evde/otoparkta şarj imkanım var

    İlk 3 madde size uyuyorsa hayırlı olsun, direk alın geçin, sizin artık içten yanmalı ile hiçbir işiniz yok.
    4. madde bonus, eğer yoksa bile her yer şarj istasyonu dolu, şehir içinde km başı sadece 1.5 TL yakarsınız, eğer bu imkanınız varsa şehir içinde km başı 35 kuruşa gitmenin keyfini sürersiniz.
    1000 km fantezisi olan arkadaşlara sormak isterim, ortalama kaç km de bir yakıt alıyorsunuz? 300-400 km de bir yakıt alanların 1000km menzil istemesi komik. Zaten 1 2 yıla, benziklikten benzin alımı için harcadığın süreye yakın bir sürede 400km civarı menzil veren araçlar çıkacak. Yıllardır alıştığın rutin değişmeyecek. 140 km/s hizda 600km temiz menzil veren bir araç fazlasıyla yeter bu durumda.
  • Benim artmıyor 1000km altı traş

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • DaggeredByRuhtan kullanıcısına yanıt
    1000 km çok modelde olmayacak alanda pişman olacak. Önemli olan 500-700 km civarı bir menzil şehir dışı, 300-500 km arası ikinci araba makuldür.

    Daha fazlası büyük bataryaya ve fiyatın yükselmesine sebep olur.

    Siz kullanmadığınız için sırf korkudan çok uzun istiyorsunuz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bazı ülkelerde "düşünenler" bile artmıyordur, o derece umutsuz vakalar vardır. (Varsa yoksa ikinci el hasarsız)

  • 1000 km fantezisi olan arkadaşlara sormak isterim, ortalama kaç km de bir yakıt alıyorsunuz? 300-400 km de bir yakıt alanların 1000km menzil istemesi komik. Zaten 1 2 yıla, benziklikten benzin alımı için harcadığın süreye yakın bir sürede 400km civarı menzil veren araçlar çıkacak. Yıllardır alıştığın rutin değişmeyecek. 140 km/s hizda 600km temiz menzil veren bir araç fazlasıyla yeter bu durumda.

  • 1000 km çıksa sanki alabilecekler. 1000 kk menzil veren aracın bataryası en az 600-700 kg olur o aracı çekecek güç de 160kw üstü ollur arabanın fiyatı da 5-6 milyon olur. Egeaya binen adam 1000 km menzil istiyor akıl karı değil, akıllı adam hiç değil!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt
    140 km hızla 600 km veren araba zaten 800-950 km araç demektir. Vardı da almadı mı millet

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Menzilden ziyade çok hızlı şarj olan araçlar geliştirilecek bence. 400-450 km menzil ama 10 dk'da tam şarja ulaşsa, hem ucuz hem hafif araçlar geliştirilebilir.

  • Kıçı kırık C5 air cross'un 2.yıl bakım faturası 19.000 TL

    Şirket aracı elektrikli Kona'nın yıllık bakım ücreti 2.000 TL


    Açıkçası ben ciddi olarak düşünüyorum. Ancak menzilin 500 km civarı olması lazım. Altında olduğu zaman çok planlı programlı yaşamak gerekiyor.

  • ygb kullanıcısına yanıt
    1000 km menzil isteyenin egea ya bindiği fikrine nerden vardınız?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Turkiyede vegilerden dolayı bir alınası var...yurt dısında olsam yuzune bakmam...

  • Ben de bu aralar baktim ama 2. El degerleri yerlerde. Alsam satamam bi daha param cope gidecek gibi hissediyorum. 0km si 1780 olan etech megane 2 yillik araba 1200. Araba 2 yildir ayni fiyat ama 2. Eli yerlerde. 2 3 ykl sonra kime satacaklar bu arabalari. Elektriklinin 2. Eline herkes burun kiviriyor.alabilen 0km aliyor. Bu benim kafami kurcaliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • X urununude bu kadar dort koldan gozunuze soksalar ona da sahip olma isteginiz artar. Cok yogun bir elektrikli arac propagandasi var

    Kapitalizmin oyunlari yakin zamanda en guzel ornegi airfryerlar. Herkes bir sekilde sahip olmak istedi parasi olan pahali, olmayan ucuzunu aldi.

    Onda da konsept ayniydi yag masrafi yok daha hizli pisiriyor ve saglikli.

    Bakim masrafi yok, daha pratik ve cevreci.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 18 Şubat 2025; 9:15:56 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli araçların tercih edilmesinde en büyük sebep, üzerlerinde içten yanmalılarda olduğu gibi FAİŞ vergi yükünün olmaması (HENÜZ) Tabi bu durum %10 luk dilimdekiler için geçerli. Bu sebeple kimse %60 dilimdeki Tesla, Byd almıyor. O dilimlerde satılan araçlar LÜX araçlar Mercedes, Bmw, Porsche, Lexus...
    Keşke Fi tarihinden kalma motor gücüne göre değil de matraha göre düzenleme sistemi getirilse.. Her şey çok daha güzel olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi major24 -- 18 Şubat 2025; 09:17:45 >
  • "Elektrikli araç sahibi olmayı düşünenlerin sayısı, içten yanmalılara verilen cezalar ve elektrikli modellere verilen teşviklerle arttırılıyor."


    Başlık içinde gizlenen doğru başlık bu.

  • İd7 sahibi olarak çekilecek dert değil elektrikli araç içten yanmalı motor candır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araç alarak hayatınızdan problem çıkaracak bir sürü parçayı eliyorsunuz, örneğin turbo, buji, gaz kelebeği, baskı balata, triger kayışı vs. Tek derdiniz şarj etsem mi yarına yeter mi. Bence büyük konfor.

  • Citroen e-C4 X 115 kw aldım, çok memnunum, keşke çok daha önce geçebilme fırsatım olsaydı. Mesele şunlardan ibaret;

    1-) Zaten 120 km/saat hızdan yukarı pek çıkmam
    2-) 1000 km+ Uzun yola yılda 1-2 defa anca çıkarım
    3-) Uzun yolda molasız 3-4 saatten uzun gitmem
    4-) Evde/otoparkta şarj imkanım var

    İlk 3 madde size uyuyorsa hayırlı olsun, direk alın geçin, sizin artık içten yanmalı ile hiçbir işiniz yok.
    4. madde bonus, eğer yoksa bile her yer şarj istasyonu dolu, şehir içinde km başı sadece 1.5 TL yakarsınız, eğer bu imkanınız varsa şehir içinde km başı 35 kuruşa gitmenin keyfini sürersiniz.

  • DaggeredByRuhtan kullanıcısına yanıt
    Bu 1000 kilometre menzili olsun takıntısını anlamıyorum ben. Önemli olan şarj hızıdır. Nasıl arabalarda 45 50 litre depo standartlaştıysa, niye insanlar 100 litre depolu araç aramıyorsa bu da böyle olacak. 500-600 kilometre menzil standartlaşacak ve hızlı şarj önem kazanacak. 1000km menzilli batarya hem araç maliyetini artırır hem de aracı ağırlaştırır. Bu da ulaşılabilirliği ve aracın tüketimini olumsuz etkiler.

  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    evden şarj edebilenler yakıt hesabında resmen 10 sene öncesine döndüler. kuruşlarla hesap yapıyorlar Elektrikli araç sahibi olmayı düşünenlerin sayısı artıyor 

    sanki bugünün maaşıyla kazanıp 10 sene önceki fiyatlarla market alışverişi yapmak gibi. bunun keyfine varan adam bir daha benzine falan döner miElektrikli araç sahibi olmayı düşünenlerin sayısı artıyor 

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.