|
Elektrikli araçlar hakkında yanlış bilinen gerçekler: Sürücülerin çoğu bilinçsiz
-
-
hani lan bende özellik, sürüş faktörü falan diyecek sandım. ne boş haber ya, bize ne ingiltereden.
-
Elektrik altyapısı yeter derken? Yazın klimalara yüklenince neden elektrik kesintisi sık sık oluyor o zaman hatta eskiden bizim orada elektrik kablosu yanardı her kış taki bir trafo daha koyulunca sorun çözülmüştü. Evden şarj edilen arabalar artınca tekrar sorun yaşamaya basliycaz.
-
Şimdi ucuz, tuttuğu zaman, üreticinin kar marjı için elbet gömecekler. Hem satış fiyatına hem de işletme maliyetlerine (özellikle de pil konusu tam bir suistimal kaynağı) geçirecekler. Zira, klasik üreticinin yakıt konusunda bir yükümlülüğü yok ama elektrikliler için pil konusunda var.
Elektrik alt yapısı; şarj istasyonlarının büyük çoğunluğu ikinci elden sağlayıcı olacak, yani kendi üretmeyecek ve bu da şarj istasyonları için ikinci bir maliyet demek (hele ki ülkemizde kaçak kullanımın son kullanıcıya yüklendiği, ötv vb ekstra vergilerinde alındığı düşünüldüğünde).
Klasik araçlar bile belli bir mesafeden sonra yakıt konusunda risk altına giriyor, elektriklinin de aynı konuda kendine has sıkıntıları var ve bu sıkıntılar, klasik araçlardan daha zor çözülebilecek türden (herkes yanında yakıtlı jeneratör dolaştıramaz herhalde :) ).
-
Tam manipülasyon. Göze kadar hem de.
-
Evden şarjı genelde tüketim yoğun olunan iş saatleri dışında yapacağız. Yani elektrik şirketlerine abonelerinden para kazanabilecekleri ek bir kapı açılmış olacak. Ondan altyapımız kaldırır diyorlar. Hatta doğalgazdan elektriğe geçiş vs. gözlerinde büyük dolarlar dönüyor. :D
-
5-10 yıl içinde elektrikli araçların fiyatı dramatik olarak düşecek. şimdi almaya gerek yok. paranız çok ise alın. güzel aletler.
-
Plug in hibritler her açıdan çok daha mantıklı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Muhtemelen en kısa sürede terk edilecek çözüm. kağıt üzerinde rüya gibi, şehir içinde 70-80km pille gez, uzun yolda motor aç gerçek hybrid gibi, menzil-şarj istasyon derdi olmadan gez. şahane.
amaa iş üretim maliyetlerine, gerçek anlamda çevreciliğe, emisyon kontrollerindeki zorluğa ve sistemin karmaşıklığına gelince çuvallıyor.
- Tam hybridlerin aksine çok daha büyük bir pil taşıyorsun, araçlar normal hybridlere göre daha ağır ve daha pahalı.
- Çevreciliği ve ekonomisini deneyimlemek için tam olarak dizayn edildiği şekilde kullanmak lazım. fakat yapılan araştırmalarda çoğu kişinin bu araçları vergi avantajları yüzünden tercih ettiği ve fişe falan takmadığı ortaya çıktı. büyük pili bomboş sürükleyip normal hybrid gibi kullanmışlar hep. bu durumda emisyon ve tüketim takibi yine kullanıcının insiyatifine bırakılıyor. yani amacına göre kullanmayan herkes çevreyi daha çok kirletip kaynakları boşa harcamış oluyor.
- Ve üretim açısından en sıkıntılı çözüm. araçta hem normal bakımı takibi gereken içten yanmalı bildiğimiz motor sistemi var, hem kocaman bir pil ve elektrik motoru var. gelecekte motorda bir sıkıntı olunca ona ayrı masraf, büyük pilde bir sorun olsa ona ayrı.
ve bu pil Toyotanın falan 1-1.2kwh pili görece uyguna değişmez, ne tasarruf yaptınsa bir kerede geri alıverir hepsini.
Son yapılan araştırmalarda da neredeyse hiç bir totalde çevreciliğe katkılarının olmadığı, hatta normal bir düz benzinli motora göre bile daha ciddi paralar harcanarak çevreyi daha çok kirleten bir konsept yaratıldığı ortaya çıktı. sonuç olarak yakıt tüketimi ve emisyon ölçümlerine Phev'lere özel yeni standartlar geliyor ve işleri zor artık.
bu yüzden Avrupada plug-in hybrid satışları son çeyrekte çakıldı.
Türkiyede ise tabiki bunların hiç bir önemi yok.. tek önemli olan şey Ötv avantajı var mı yok mu. %30 Ötv alınan plug-in hybridler gayet mantıklı olacak. çevreciymiş değilmiş, karmaşıkmış, ileride nolurmuş, fişe taktın takmadın önemi yok. bu tip bir fiyat avantajı ile herkes alacaktır haklı olarak. Ötv sistemi otomobillerin gerçek değerlerini görmemize engel olup, pazarı dünyadan kopartıyor.
-
İyide elektrikli versiyon elektriksiz araçtan daha ucuz şu anda nasıl olacak ki ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ne alakası var. Sen klima alırken toplam gücünü kontrol ediyor musun ? Herkes habersiz taktırıyor sonrada hep beraber açınca patlıyoruz.
Elektrikli şarj istasyonları yüksek elektrik gerektiği için önceden güç başvurusunda bulunuyorlar trafodan güç arttırımı yapılıyor vs.
O yüzden çok uzuyor kurulumu ve zor oluyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şarj istasyonları kaçak kullanamaz satış için epdk kontrolü filan var.
Zamanla elektriği ucuza getirmek için rüzgar veya güneş santralleri kurabilirler zira bunu yapan fiyatta avantaj elde edecek.
Şarj fiyatları elektriğe bağlı artmaz kolay kolay ve ciddi rekabet var. Devlet destekliyor elektrikli araçları fiyatta fahiş olursa düzenleme getirir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 6 Eylül 2024; 13:34:0 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
ihtiyacı olan alsın. benim söylediğim keyfi araç değiştirenler için. ne kadar geç alınırsa o kadar ucuza alınır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 6 Eylül 2024; 14:1:37 > -
Ben katılmıyorum devlet teşvik amaçlı ÖTV şu an düşük tutuyor. Daha fiyat düşerse ÖTV arttırır cebini doldurur. Zira o zaman çok çok ucuz olur yoksa
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Nasıl ne alakası var her abonelikte enerji dağıtım firması ile sözleşme yaparken eve sağlanan kurulu gücü sözleşmede yazarak abonelik açılıyor. Mesela bu yaz açtırdığım yeni abonelikte evime bağlanan sözleşme gücü 5.5 kW. Sözleşmeyi böyle yapıp anlaşıyoruz. Yani her abonenin evinde bir klimanın çekeceği (24 bin btu klimalar ortalama 2 ile 2.5 kW arası güç çeker) enerjiden fazlasını sözleşme ile alıyoruz zaten.
Ülkemizin toplam kurulu gücü 113.000 MW ortalama 90 kW hızlı şarj desek aynı anda 1 milyon 255 bin araba hızlı şarj olabilir o da hiç kimse elektrik kullanmazsa tabi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr20mouse -- 6 Eylül 2024; 14:19:36 > -
Dünyada dediğin gibi olabilir ama Türkiye’de uzun süre en iyi elektrikli seçenek olarak kalacaktır. Ülkemizde elektrikli araç tercihinin temel nedeni çevrecilik değil az yakıt tüketimi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu anda 130 bin araç var. Bayramda herkes yolda iken ( o sıra 100 bin araç vardı) anca 1000 araç aynı anda bağlandı.
Gerek yavaş şarj çok var yada araçlar yavaşlıyor nedeniyle ortalama 90 kW’dan çok daha düşüktür. Zamanla artacağı için elektrikli araçlar ve bilineceği için ufak tefek sorunlar olur ama bir problem çıkmaz.
O zamana şebekeyi değiştiririz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
belki haklısın, ÖTV konusunda ne desek tahminden öteye gidemez. Elektrikli araç üretim maliyetleri hızlı bir şekilde aşağıya düşecek. sanırım bu konuda hem fikiriz.
-
Düşecek düşmesine ama kısa vadede menzili arttırırlar o yüzden kWh kapasiteler artar. Bu nedenle fiyat genelde aynı kalır. Şarj hızları yükselir o yüzden maliyet biraz artar bataryadan düşerler vs.
Daha sonra düşecektir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Mesela elektrikli motor kullanıldığından yağ yok sanılıyor.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
hani lan bende özellik, sürüş faktörü falan diyecek sandım. ne boş haber ya, bize ne ingiltereden.
|
Elektrik altyapısı yeter derken? Yazın klimalara yüklenince neden elektrik kesintisi sık sık oluyor o zaman hatta eskiden bizim orada elektrik kablosu yanardı her kış taki bir trafo daha koyulunca sorun çözülmüştü. Evden şarj edilen arabalar artınca tekrar sorun yaşamaya basliycaz.
|
Muhtemelen en kısa sürede terk edilecek çözüm. kağıt üzerinde rüya gibi, şehir içinde 70-80km pille gez, uzun yolda motor aç gerçek hybrid gibi, menzil-şarj istasyon derdi olmadan gez. şahane. amaa iş üretim maliyetlerine, gerçek anlamda çevreciliğe, emisyon kontrollerindeki zorluğa ve sistemin karmaşıklığına gelince çuvallıyor. - Tam hybridlerin aksine çok daha büyük bir pil taşıyorsun, araçlar normal hybridlere göre daha ağır ve daha pahalı. - Çevreciliği ve ekonomisini deneyimlemek için tam olarak dizayn edildiği şekilde kullanmak lazım. fakat yapılan araştırmalarda çoğu kişinin bu araçları vergi avantajları yüzünden tercih ettiği ve fişe falan takmadığı ortaya çıktı. büyük pili bomboş sürükleyip normal hybrid gibi kullanmışlar hep. bu durumda emisyon ve tüketim takibi yine kullanıcının insiyatifine bırakılıyor. yani amacına göre kullanmayan herkes çevreyi daha çok kirletip kaynakları boşa harcamış oluyor. - Ve üretim açısından en sıkıntılı çözüm. araçta hem normal bakımı takibi gereken içten yanmalı bildiğimiz motor sistemi var, hem kocaman bir pil ve elektrik motoru var. gelecekte motorda bir sıkıntı olunca ona ayrı masraf, büyük pilde bir sorun olsa ona ayrı. ve bu pil Toyotanın falan 1-1.2kwh pili görece uyguna değişmez, ne tasarruf yaptınsa bir kerede geri alıverir hepsini. Son yapılan araştırmalarda da neredeyse hiç bir totalde çevreciliğe katkılarının olmadığı, hatta normal bir düz benzinli motora göre bile daha ciddi paralar harcanarak çevreyi daha çok kirleten bir konsept yaratıldığı ortaya çıktı. sonuç olarak yakıt tüketimi ve emisyon ölçümlerine Phev'lere özel yeni standartlar geliyor ve işleri zor artık. bu yüzden Avrupada plug-in hybrid satışları son çeyrekte çakıldı. Türkiyede ise tabiki bunların hiç bir önemi yok.. tek önemli olan şey Ötv avantajı var mı yok mu. %30 Ötv alınan plug-in hybridler gayet mantıklı olacak. çevreciymiş değilmiş, karmaşıkmış, ileride nolurmuş, fişe taktın takmadın önemi yok. bu tip bir fiyat avantajı ile herkes alacaktır haklı olarak. Ötv sistemi otomobillerin gerçek değerlerini görmemize engel olup, pazarı dünyadan kopartıyor. |
Benzer içerikler
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X