Şimdi Ara

Elektrikli araçlar hakkında yanlış bilinen gerçekler: Sürücülerin çoğu bilinçsiz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlar hakkında yanlış bilinen gerçekler: Sürücülerin çoğu bilinçsiz
    Günümüzde elektrikli araçlara (EV) geçiş, çevresel kaygılar ve maliyet avantajları göz önüne alındığında büyük bir önem kazanmış durumda. Ancak YouGov tarafından İngiltere’de yapılan bir çalışma, benzinli ve dizel araç kullanan sürücülerin elektrikli araçlar hakkındaki bilgi düzeyinin son derece düşük olduğunu ortaya koydu. Ankete katılanların yarısından fazlası (yüzde 57), elektrikli araçlar hakkında sorulan on sorudan yalnızca iki veya daha azını doğru yanıtlayabildi. Yüzde 23’lük bir kesim ise hiçbir soruyu doğru cevaplayamadı.



    Bu bilgi eksikliği, sürücülerin yeni araç tercihlerini de olumsuz yönde etkiliyor. Elektrikli araçlar hakkında düşük bilgi düzeyine sahip sürücüler, bir sonraki araçlarının elektrikli olmasını isteme konusunda doğal olarak daha az istekli. Bin kişilik anket sonuçlarına göre, on sorudan iki veya daha azını doğru yanıtlayan sürücüler, sekiz veya daha fazlasını doğru yanıtlayanlara göre 11 kat daha az elektrikli araç tercih ediyor.



    Elektrikli araçlar hakkındaki yanlış ve yanıltıcı bilgiler



    Ankete katılan benzinli araç sürücülerinin yüzde 62’si, elektrikli araçların sahip olma ve işletme maliyetlerinin daha yüksek olduğunu düşünüyor. Oysa gerçek, elektrikli araçların genellikle daha ucuz olduğu yönünde. 2023'ün en çok satan benzinli araçlarını kullanan sürücüler, elektrikli araç sahiplerine kıyasla yılda ortalama 700 sterlin daha fazla ödeme yapıyor.



    Ayrıca, katılımcıların yüzde 41’i elektrikli araçların yangın çıkma olasılığının daha yüksek olduğunu düşünüyor. Ancak haber manşetlerine rağmen gerçek tam tersi. Verilere göre, elektrikli araçlar benzinli veya dizel araçlara kıyasla yangın çıkarma olasılığı açısından 80 kat daha güvenli.



    Elektrikli araçlar hakkında yanlış bilinen gerçekler: Sürücülerin çoğu bilinçsiz
    Ankete katılan sürücülerin yarısından fazlası (yüzde 59), Birleşik Krallık’ın elektrik altyapısının elektrikli araçların artışına dayanamayacağını düşünüyor. Ancak, Ulusal Elektrik Şebekesi bu iddianın bir mit olduğunu belirterek, Birleşik Krallık’ın elektrik altyapısının milyonlarca elektrikli aracı rahatlıkla destekleyebileceğini açıkladı. Bu, Türkiye ve daha birçok ülke için de geçerli bir durum.



    Katılımcıların yüzde 80’i, Birleşik Krallık’ın şarj altyapısını kurma hedeflerine ulaşamayacağına inanıyor, ancak ülke bu konuda planlananın ilerisinde ve 2030 yılına kadar 300.000 şarj istasyonuna ulaşmayı hedefliyor.



    Bir elektrikli aracın ömür boyu CO2 emisyonlarının benzinli bir araçtan daha az olmadığına inanan sürücülerin sayısı (%35) da azımsanmayacak büyüklükte. Verilere göre bir elektrikli araç, eşdeğer bir benzinli veya dizel araçtan üç kat daha az ömür boyu CO2 emisyonu üretmekte, üretimine katkı yapmakta.



    Yanlış bilgilenme satın alım kararını etkiliyor



    Çalışmanın amacı elbette elektrikli araç kullanmayanların bilinçsiz olduğunu göstermek değil. Tam tersine bu yanlışların elektrikli araç alımını nasıl etkilediğini, bunun da şehirlerde daha kötü hava kalitesi ve iklim değişikliğinin daha kötü etkileri anlamına geldiğini göstermeyi amaçlıyor. Araştırma aynı zamanda yüksek puan alan sürücülerin neredeyse yüzde 65’inin bir sonraki araçlarının elektrikli olacağını gösteriyor. Düşük puan alanların ise sadece yüzde 6,1’i bir sonraki araçlarının elektrikli araç olmasını istedi. Arada 11 katlık bir fark bulunuyor.



    Elektrikli araçlar, çevre dostu sürüş, düşük maliyetler ve enerji güvenliği açısından büyük avantajlar sağlarken, doğru bilgilere erişimin artmasıyla daha fazla sürücünün bu geçişi yapacağı öngörülüyor. Ayrıca çalışmada hem firmaların hem de hükümetlerin bu yanlış bilgilendirmeye karşı adımlar atması gerektiği belirtiliyor.




    Kaynak:https://electrek.co/2024/09/04/ignorance-of-how-evs-work-is-holding-back-uptake-says-survey/
    Kaynak:https://eciu.net/media/press-releases/2024/poll-most-petrol-car-drivers-score-just-2-out-of-10-for-ev-knowledge







  • Muhtemelen en kısa sürede terk edilecek çözüm. kağıt üzerinde rüya gibi, şehir içinde 70-80km pille gez, uzun yolda motor aç gerçek hybrid gibi, menzil-şarj istasyon derdi olmadan gez. şahane.


    amaa iş üretim maliyetlerine, gerçek anlamda çevreciliğe, emisyon kontrollerindeki zorluğa ve sistemin karmaşıklığına gelince çuvallıyor.


    - Tam hybridlerin aksine çok daha büyük bir pil taşıyorsun, araçlar normal hybridlere göre daha ağır ve daha pahalı.

    - Çevreciliği ve ekonomisini deneyimlemek için tam olarak dizayn edildiği şekilde kullanmak lazım. fakat yapılan araştırmalarda çoğu kişinin bu araçları vergi avantajları yüzünden tercih ettiği ve fişe falan takmadığı ortaya çıktı. büyük pili bomboş sürükleyip normal hybrid gibi kullanmışlar hep. bu durumda emisyon ve tüketim takibi yine kullanıcının insiyatifine bırakılıyor. yani amacına göre kullanmayan herkes çevreyi daha çok kirletip kaynakları boşa harcamış oluyor.

    - Ve üretim açısından en sıkıntılı çözüm. araçta hem normal bakımı takibi gereken içten yanmalı bildiğimiz motor sistemi var, hem kocaman bir pil ve elektrik motoru var. gelecekte motorda bir sıkıntı olunca ona ayrı masraf, büyük pilde bir sorun olsa ona ayrı.


    ve bu pil Toyotanın falan 1-1.2kwh pili görece uyguna değişmez, ne tasarruf yaptınsa bir kerede geri alıverir hepsini.


    https://electrek.co/2024/03/25/yet-another-study-shows-plug-in-hybrids-arent-as-clean-as-we-thought/#:~:text=Multiple%20recent%20studies%20have%20shown,don't%20plug%20them%20in.


    Son yapılan araştırmalarda da neredeyse hiç bir totalde çevreciliğe katkılarının olmadığı, hatta normal bir düz benzinli motora göre bile daha ciddi paralar harcanarak çevreyi daha çok kirleten bir konsept yaratıldığı ortaya çıktı. sonuç olarak yakıt tüketimi ve emisyon ölçümlerine Phev'lere özel yeni standartlar geliyor ve işleri zor artık.


    bu yüzden Avrupada plug-in hybrid satışları son çeyrekte çakıldı.


    Türkiyede ise tabiki bunların hiç bir önemi yok.. tek önemli olan şey Ötv avantajı var mı yok mu. %30 Ötv alınan plug-in hybridler gayet mantıklı olacak. çevreciymiş değilmiş, karmaşıkmış, ileride nolurmuş, fişe taktın takmadın önemi yok. bu tip bir fiyat avantajı ile herkes alacaktır haklı olarak. Ötv sistemi otomobillerin gerçek değerlerini görmemize engel olup, pazarı dünyadan kopartıyor.

  • hani lan bende özellik, sürüş faktörü falan diyecek sandım. ne boş haber ya, bize ne ingiltereden.

  • Elektrik altyapısı yeter derken? Yazın klimalara yüklenince neden elektrik kesintisi sık sık oluyor o zaman hatta eskiden bizim orada elektrik kablosu yanardı her kış taki bir trafo daha koyulunca sorun çözülmüştü. Evden şarj edilen arabalar artınca tekrar sorun yaşamaya basliycaz.

  • Şimdi ucuz, tuttuğu zaman, üreticinin kar marjı için elbet gömecekler. Hem satış fiyatına hem de işletme maliyetlerine (özellikle de pil konusu tam bir suistimal kaynağı) geçirecekler. Zira, klasik üreticinin yakıt konusunda bir yükümlülüğü yok ama elektrikliler için pil konusunda var.


    Elektrik alt yapısı; şarj istasyonlarının büyük çoğunluğu ikinci elden sağlayıcı olacak, yani kendi üretmeyecek ve bu da şarj istasyonları için ikinci bir maliyet demek (hele ki ülkemizde kaçak kullanımın son kullanıcıya yüklendiği, ötv vb ekstra vergilerinde alındığı düşünüldüğünde).


    Klasik araçlar bile belli bir mesafeden sonra yakıt konusunda risk altına giriyor, elektriklinin de aynı konuda kendine has sıkıntıları var ve bu sıkıntılar, klasik araçlardan daha zor çözülebilecek türden (herkes yanında yakıtlı jeneratör dolaştıramaz herhalde :) ).





  • Tam manipülasyon. Göze kadar hem de.

  • dr20mouse kullanıcısına yanıt

    Evden şarjı genelde tüketim yoğun olunan iş saatleri dışında yapacağız. Yani elektrik şirketlerine abonelerinden para kazanabilecekleri ek bir kapı açılmış olacak. Ondan altyapımız kaldırır diyorlar. Hatta doğalgazdan elektriğe geçiş vs. gözlerinde büyük dolarlar dönüyor. :D

  • 5-10 yıl içinde elektrikli araçların fiyatı dramatik olarak düşecek. şimdi almaya gerek yok. paranız çok ise alın. güzel aletler.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Plug in hibritler her açıdan çok daha mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtemelen en kısa sürede terk edilecek çözüm. kağıt üzerinde rüya gibi, şehir içinde 70-80km pille gez, uzun yolda motor aç gerçek hybrid gibi, menzil-şarj istasyon derdi olmadan gez. şahane.


    amaa iş üretim maliyetlerine, gerçek anlamda çevreciliğe, emisyon kontrollerindeki zorluğa ve sistemin karmaşıklığına gelince çuvallıyor.


    - Tam hybridlerin aksine çok daha büyük bir pil taşıyorsun, araçlar normal hybridlere göre daha ağır ve daha pahalı.

    - Çevreciliği ve ekonomisini deneyimlemek için tam olarak dizayn edildiği şekilde kullanmak lazım. fakat yapılan araştırmalarda çoğu kişinin bu araçları vergi avantajları yüzünden tercih ettiği ve fişe falan takmadığı ortaya çıktı. büyük pili bomboş sürükleyip normal hybrid gibi kullanmışlar hep. bu durumda emisyon ve tüketim takibi yine kullanıcının insiyatifine bırakılıyor. yani amacına göre kullanmayan herkes çevreyi daha çok kirletip kaynakları boşa harcamış oluyor.

    - Ve üretim açısından en sıkıntılı çözüm. araçta hem normal bakımı takibi gereken içten yanmalı bildiğimiz motor sistemi var, hem kocaman bir pil ve elektrik motoru var. gelecekte motorda bir sıkıntı olunca ona ayrı masraf, büyük pilde bir sorun olsa ona ayrı.


    ve bu pil Toyotanın falan 1-1.2kwh pili görece uyguna değişmez, ne tasarruf yaptınsa bir kerede geri alıverir hepsini.


    https://electrek.co/2024/03/25/yet-another-study-shows-plug-in-hybrids-arent-as-clean-as-we-thought/#:~:text=Multiple%20recent%20studies%20have%20shown,don't%20plug%20them%20in.


    Son yapılan araştırmalarda da neredeyse hiç bir totalde çevreciliğe katkılarının olmadığı, hatta normal bir düz benzinli motora göre bile daha ciddi paralar harcanarak çevreyi daha çok kirleten bir konsept yaratıldığı ortaya çıktı. sonuç olarak yakıt tüketimi ve emisyon ölçümlerine Phev'lere özel yeni standartlar geliyor ve işleri zor artık.


    bu yüzden Avrupada plug-in hybrid satışları son çeyrekte çakıldı.


    Türkiyede ise tabiki bunların hiç bir önemi yok.. tek önemli olan şey Ötv avantajı var mı yok mu. %30 Ötv alınan plug-in hybridler gayet mantıklı olacak. çevreciymiş değilmiş, karmaşıkmış, ileride nolurmuş, fişe taktın takmadın önemi yok. bu tip bir fiyat avantajı ile herkes alacaktır haklı olarak. Ötv sistemi otomobillerin gerçek değerlerini görmemize engel olup, pazarı dünyadan kopartıyor.





  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    İyide elektrikli versiyon elektriksiz araçtan daha ucuz şu anda nasıl olacak ki ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Ne alakası var. Sen klima alırken toplam gücünü kontrol ediyor musun ? Herkes habersiz taktırıyor sonrada hep beraber açınca patlıyoruz.

    Elektrikli şarj istasyonları yüksek elektrik gerektiği için önceden güç başvurusunda bulunuyorlar trafodan güç arttırımı yapılıyor vs.

    O yüzden çok uzuyor kurulumu ve zor oluyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • lterlemez L kullanıcısına yanıt
    Şarj istasyonları kaçak kullanamaz satış için epdk kontrolü filan var.

    Zamanla elektriği ucuza getirmek için rüzgar veya güneş santralleri kurabilirler zira bunu yapan fiyatta avantaj elde edecek.

    Şarj fiyatları elektriğe bağlı artmaz kolay kolay ve ciddi rekabet var. Devlet destekliyor elektrikli araçları fiyatta fahiş olursa düzenleme getirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 6 Eylül 2024; 13:34:0 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    ihtiyacı olan alsın. benim söylediğim keyfi araç değiştirenler için. ne kadar geç alınırsa o kadar ucuza alınır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 6 Eylül 2024; 14:1:37 >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    Ben katılmıyorum devlet teşvik amaçlı ÖTV şu an düşük tutuyor. Daha fiyat düşerse ÖTV arttırır cebini doldurur. Zira o zaman çok çok ucuz olur yoksa

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Nasıl ne alakası var her abonelikte enerji dağıtım firması ile sözleşme yaparken eve sağlanan kurulu gücü sözleşmede yazarak abonelik açılıyor. Mesela bu yaz açtırdığım yeni abonelikte evime bağlanan sözleşme gücü 5.5 kW. Sözleşmeyi böyle yapıp anlaşıyoruz. Yani her abonenin evinde bir klimanın çekeceği (24 bin btu klimalar ortalama 2 ile 2.5 kW arası güç çeker) enerjiden fazlasını sözleşme ile alıyoruz zaten.


    Ülkemizin toplam kurulu gücü 113.000 MW ortalama 90 kW hızlı şarj desek aynı anda 1 milyon 255 bin araba hızlı şarj olabilir o da hiç kimse elektrik kullanmazsa tabi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr20mouse -- 6 Eylül 2024; 14:19:36 >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Dünyada dediğin gibi olabilir ama Türkiye’de uzun süre en iyi elektrikli seçenek olarak kalacaktır. Ülkemizde elektrikli araç tercihinin temel nedeni çevrecilik değil az yakıt tüketimi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Şu anda 130 bin araç var. Bayramda herkes yolda iken ( o sıra 100 bin araç vardı) anca 1000 araç aynı anda bağlandı.

    Gerek yavaş şarj çok var yada araçlar yavaşlıyor nedeniyle ortalama 90 kW’dan çok daha düşüktür. Zamanla artacağı için elektrikli araçlar ve bilineceği için ufak tefek sorunlar olur ama bir problem çıkmaz.

    O zamana şebekeyi değiştiririz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • belki haklısın, ÖTV konusunda ne desek tahminden öteye gidemez. Elektrikli araç üretim maliyetleri hızlı bir şekilde aşağıya düşecek. sanırım bu konuda hem fikiriz.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    Düşecek düşmesine ama kısa vadede menzili arttırırlar o yüzden kWh kapasiteler artar. Bu nedenle fiyat genelde aynı kalır. Şarj hızları yükselir o yüzden maliyet biraz artar bataryadan düşerler vs.

    Daha sonra düşecektir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Mesela elektrikli motor kullanıldığından yağ yok sanılıyor.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.