Selam; mg4 luxury modeli radarıma girdi; girdikçe araştırmaya başladım ve araştırdıkça; elektrikli araçların şu an itibariyle kullanımlarının çok sıkıntılı olduğunu görüyorum. Öncelikle hızlı şarj olayına ele alırsak; hem pil sağlığı - hemde tehlike arz etmesi sebebiyle önerilmiyor; ama o halde bu araçlarla nasıl uzun yol yapılacak? Yüklü bir araçla ; klima açık - rampası-yokuşu-gazlaması derken; menzil düşecek 200 kmlere. Allah aşkına kime yetecek bu menzil? Hadi gittin; gittiğin yerde de acil şarj etmek gerekecek; günde 2-3 defa hızlı şarj olsa ; orta uzun vadede belki batarya bozulacak. Batarya değişimi maliyeti yaklaşık 500 bin TLlerden bahsediliyor; MG4 için. 2. araç olarak; ve sağlıklı şarj imkanı olanlar için;elektrik teknolojisi iş görebilir. ama Tek araç olarak kullancak ve apartmanlarda yaşayanlar; uzun yola-400-500 km mesafeye gidecekler için bence kesinlikle tercih olamaz. |
Elektrikli araçlar ilüzyon mu ?
-
-
en iyi ihtimalle 10 senesi var.
-
Bendeki Oppo Reno telefonu 30W adaptörü ile hızlı şarj edince şarj çok hızlı azalıyor. 9W'lık adaptörle yavaş şarj edince batarya çok daha uzun dayanıyor.
Batarya işinde bir vaadedilenler var, sahada yaşanan gerçekler var. Eski bir telefonumun batarya tamamen bitik, telefon hiç açılmıyor bile Türkiye'de yedek parçası yok. 2 yıl açılmadığı için IMEI 'si silinmiştir. Telefon, sırf ölü batarya yüzünden çöp.
Xiaomi Lityum İyon bataryalı süpürge aldım, 3-4 yıl önce, onun da batarya her geçen yıl ölüyor. Artık bir tek oda bile temizlemeye yetmiyor bataryası. Yedek batarya Türkiye'de yok, satılmıyor. Şimdilik cihazı çöpe atmıyoruz çünkü kültablası devrildiğinde felan kullanıyoruz.
Bu örnekleri niye verdim.
300 dolarlık aletler batarya sorunundan dolayı geri dönüşüm adayı ise,
30000 dolarlık bataryalı araba da aynı akıbeti izleyecektir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
500km üstü elektrikli araçlar var,togg da bunlardan biri.
Uzun yolda insani kullanımda 130 140km hızlarda 300km civarı şehirde 500km civarı menzil veriyor,gayet iyi.
Araçların batarya garantisi 8 -10 yıl, batarya bozulacak muhabbeti tamamen palavra,bozulsa da garantisi var zaten
İster hızlı sarj et ister yavaş.
Tehlike arz ettiği falan da yok,10 bin otomobilde 2 tanesi yandı diye şişirilen bir balon sadece
Elektrikli araç konusundaki bir başka komedi 300km lik şehir içi arabası için bu otoyolda napcek yiehaaaa diyen tipler
Sürekli şehir icinde isen düşük menzil,uzun yola çıkıyorsan yüksek menzil alırsın,bu kadar basit.
520 km menzilli fıstık gibi aracı 800 peşin 800 faizsiz krediyle satıyorlar sana,o paraya t roc denen Münih bisküvisini de alabilirsin tabi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 14 Mayıs 2024; 12:18:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
8 yıl sonrasını düşünen yok zaten. Elektrikli araç lobisinin istatistiklerine göre dahi elektrikli araçta ilk 6 ayda batarya performansı bir %5 gidiyor. Sinek küçüktür. Araca ödenen para büyük.
Hala cicim dönemini yaşıyor bu araçlar hele bi 2.ellere düşmeye başlasın. Yakartop piyasası gibi olacak.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
mg4 luxury 1200 liraya veriliyormuş ikinci elde, o fiyata mantıklı ama sıfırı 1629 lira diyor değmez. o paraya uzun menzil v1 togg sıfır ya da v2 uzun menzil ikinci el alınır az daha ekleyip.
2-3 şarj günde derken başkanım ? 2-3 şarjla 600-700 km yol yaparsın uzun yolda. ben 3-4 şarjla 1000km yol yaptım. uykusuz gittiğim için mola verip iki defa da bir iki saat uyudum, bir güne tamamladım yolu.normalde şarj molalarıyla birlikte 13-15 saatte biterdi yol. iş yerinden iki gün izin alıp uçakla gidip aracı aldım sonraki gün döndüm biraz dinlenip üçüncü gün işe başladım geri.
-
Olayın sebebi 150 yıl öncesine dayanıyor:
Şebekeleri verimli doğrusal akım yerine Westinhhouse dalgalı akımına göre dizayn ettiler.
Bu sebeple pilleri direkt şarj edemeyip adaptör kullanmak zorunda kalıyoruz, bu da pil ömrünü kemiriyor...
-
https://www.donanimhaber.com/tesla-model-s-ile-1-9-milyon-km-yol-katedildi--171663
Bu arkadaşın bataryası %6 bitmemiş, dıj güjlerin oyunu herhalde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
şimdi dün geziyorum 950km menzil gösteriyordu depoyu fulledikten sonra. şehir dışına çıksam daha da artacak, çok yoğun trafiğe girsem düşse düşse 850 km olacak. klima vs.. hiçbirşey umrumda değil.
-
km de 3 lira yakmasa bi de.
hızlı şarjda bile km de 1 lira civarında yakabiliyor şehir içinde, evden şarj etsem 30 kuruş zaten. menzil 500 olsun.
-
Burada gerçekten ağzı olan konuşmuş.
Neymiş 6 ayda batarya performansı %5 gidiyormuş. Yani yılda %10. Bunu başka yerde söylesen cahilliği ile dalga geçerler ama bu forumun son yıllardaki seviyesine göre bu tip işkembeden kübralar normal karşılanıyor.
Bir de elektrikli araç lobisi demiş bir tanesi. Eminim "dıj güjlere"de inanıyordur bu arkadaş.
Esas varsa petrol lobisi var. Küreselciler, petrol üzerinden dünyayı domine ettiler bu güne kadar. Her iki körfez savaşı da petrol için yapıldı. Ortadoğu karışıyorsa petrol için karışıyor.
Dizelci tayfa hala geleceği görmemekte ısrarcı. Elindeki mazot yeah aracının yakın bir gelecekte çöp olacağını biliyor. Ama bilinçaltı bunu reddediyor.
Bu tayfa zamanında matbaaya karşı olan tayfa. Bu tayfa zamanında sanayileşmeye karşı olan tayfa. Bu tayfa yeniliğe, modernliğe karşı olan tayfa. Bu zihniyet dünyaya hakim olsa hala mağaraların duvarlarına Cin Ali çiziyor olurduk.
Şurada ciddi ciddi 10 yıllık mazisi olan elektrikli araç sistemini ufacık tefecik olumsuzlukları ile yerden yere vuruyorlar. Madeni yağcısı, mekanikçisi, yedek parçacısı, bilimum sanayi esnafı elektrikli yanar, patlar, çöp olur diye yaygara koparıyor. Çünkü kapasiteleri yazılımcı, elektronikçi, elektrikçi olmaya yetmiyor. Hepsi işsiz kalacağız korkusunda.
Ama gelecek geliyor. İsteseler de, istemeseler de. Şarj istasyonlarının hem sayısı artıyor, hem de yaygınlaşıyor. Yaşadığım şehrin 10 km. dışında adı sanı duyulmamış akaryakıt istasyonu bile 2 üniteli hızlı şarj kiti kurmuş ve kilometrelerce öteden reklamını yol tabelaları ile yapmış. Merdivenaltı tabir edeceğimiz istasyonlar bile bu işe yatırım yapıyorsa artık geri dönülmez noktaya gelmişiz demektir.
Diğer tayfa ise aynı mesafeleri 5 katı daha fazla ücret ödeyerek gitmeye devam edebilir. Yetkili servisleri veya sanayi esnafını fahiş bakım paraları ile zengin etmeye devam edebilir.
Bir şehir efsanesi de batarya değişim ücreti arabadan daha pahalıymış. Xiaomi'nin robot süpürgesini ilk alanlardanım. batarya ömrü azaldı. Arayışa geçtim ve İstanbul'da batarya kutusunun içindeki pilleri yenileyen bir dükkan ile karşılaştım. Telefon görüşmesi, kargo, değişim, geri kargo toplam 5 günde bitti. Robotum şimdi ilk aldığım gibi temizlik yapıyor.
Talep varsa piyasa ona göre pozisyon alır ve arzını yapar. Bakınız yerli firma Aspilsan bir çok batarya hücresinin üretimini sağlayacak yatırımı yaptı. Bu gün satılan bir elektrikli aracın saçma sapan kullanılmazsa batarya ömrü 15 yıldan az olmayacaktır. 10 yılda bu duruma gelen elektrikli araç ve batarya teknolojisi 15 sene sonra batarya değişimini bu günkü para ile 250.000 TL altına hem de 1000 km menzil ile yapacaktır. Demir fosfatmış, manganezmiş bilinmezken güncel batarya üretiminde kullanılmaya başlandı. 5 sene sonra daha farklı materyal ile çok daha ucuza çok daha uzun menzilli bataryaların üretileceğine eminim.
İçten yanmalıcı tayfa ise zamanında bisiklete şeytan icadı diyen zihniyet gibi tarihteki yerlerini alacak.
-
Konu dizel değil, ben hayatımda kullanamadım dahi.
Ama toyota bile mesafeli yaklaşıyorsa, insanları cahillikle suçlamak hoş değil.
Adamlar hybrid üzerine yoğunlaşıyor.
Bir kere batarya üretimi için de çok ciddi metal madenleri gerekli olacaktır. Geri dönüşümü apayrı sıkıntı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Toyota mesafeli falan yaklaşmıyor bu arada, işe en iyi yerinden girecekler,sadece altyapının oturmasını bekliyorlar
https://gazeteoksijen.com/otomobil/toyota-elektrikli-araclar-1000-km-menzile-ulasacak-181102
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Linkteki konu çoktan kapandı. 2 yılı 100bin km'yi doldurmadan bataryası %81.6'ya inen Tesla 3 LR
EV'nin Apple denen Tesla bile biraz yoğun kullanılsa cortluyor.
Bu araçların çok yakında 2.eli de cortlayacak. 300km şarj denildi, 150km gitti şeklinde tüketici sorunları davaları patlayacak.
Alıcılar satıcıdan menzil konusunda noterden tasdikli menzil taahütnamesi isteyecek (ben EV alacak olsam kesin öyle bir taahtüname isterim)
Tatil döneminde yollara dökülen EV'ler şarj istasyonlarında yığılacak saatlerce sıra beklemekten insanların şalteri atacak, kavgalar çıkacak.
Atlantik okyanusunda EV yangınından 2 şileb battı, zararını sigortalar ödedi ama bu tabi ki genele yayılacak.
Garajda EV şarj ederken çıkan yangınla hem bindiği EV hem yaşadığı EV küle dönenlerin zararını ise sigortalar karşılamayacak.
Çok değişik günler bizi bekliyor. Hayırlısı.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sürekli uzun yol yapanlar için eziyetten başka bir şey değil. Şehir içi kullananlar için ise bulunmaz nimet.
-
Evde şarj imkanım olsa evin 2. aracı olarak evelktrikli otomobil alırdım bu devirde. Ama tek aracı olan birinin elektrikli araç alması şu an mevcut koşullarda çok.zor...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Binlerce km yol yapan elektrikli araçlarda sorun yok arkadaşım,bir örnekle genelleme yapıyorsun
Gelişmiş ülkelerde ikinci eli cortlamayan araç yok zaten,5 yaşında s serisi parasına 0km golf satılıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 14 Mayıs 2024; 18:36:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
uok
-
Tamamen balon.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eski ve büyük firmalar risk almak istemez hocam.Dönüşüm için, Ar-Ge için zaman şart.Öyle Xiaomi gibi Tesla gibi Mg gibi vs. cüretkar davranamazlar davranmazlar.En ufak örneği telefonlarda 120w 144w hızlı şarjlar dolaşırken piyasa liderleri Samsung ve Apple’a bakın.Samsung’un zamanında Note serisinde başına gelenler ve devamı buna en yakın örnek.
Ayrıyetten zamanında CHZ bakarken batarya hücrelerinin tek tek değişebildiğini gördüm.Pazar büyüdükçe, zaman geçtikçe çözümler de artacaktır.Burada önemli olan piyasada yer etmiş araçları tercih etmek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Burada gerçekten ağzı olan konuşmuş. Neymiş 6 ayda batarya performansı %5 gidiyormuş. Yani yılda %10. Bunu başka yerde söylesen cahilliği ile dalga geçerler ama bu forumun son yıllardaki seviyesine göre bu tip işkembeden kübralar normal karşılanıyor. Bir de elektrikli araç lobisi demiş bir tanesi. Eminim "dıj güjlere"de inanıyordur bu arkadaş. Esas varsa petrol lobisi var. Küreselciler, petrol üzerinden dünyayı domine ettiler bu güne kadar. Her iki körfez savaşı da petrol için yapıldı. Ortadoğu karışıyorsa petrol için karışıyor. Dizelci tayfa hala geleceği görmemekte ısrarcı. Elindeki mazot yeah aracının yakın bir gelecekte çöp olacağını biliyor. Ama bilinçaltı bunu reddediyor. Bu tayfa zamanında matbaaya karşı olan tayfa. Bu tayfa zamanında sanayileşmeye karşı olan tayfa. Bu tayfa yeniliğe, modernliğe karşı olan tayfa. Bu zihniyet dünyaya hakim olsa hala mağaraların duvarlarına Cin Ali çiziyor olurduk. Şurada ciddi ciddi 10 yıllık mazisi olan elektrikli araç sistemini ufacık tefecik olumsuzlukları ile yerden yere vuruyorlar. Madeni yağcısı, mekanikçisi, yedek parçacısı, bilimum sanayi esnafı elektrikli yanar, patlar, çöp olur diye yaygara koparıyor. Çünkü kapasiteleri yazılımcı, elektronikçi, elektrikçi olmaya yetmiyor. Hepsi işsiz kalacağız korkusunda. Ama gelecek geliyor. İsteseler de, istemeseler de. Şarj istasyonlarının hem sayısı artıyor, hem de yaygınlaşıyor. Yaşadığım şehrin 10 km. dışında adı sanı duyulmamış akaryakıt istasyonu bile 2 üniteli hızlı şarj kiti kurmuş ve kilometrelerce öteden reklamını yol tabelaları ile yapmış. Merdivenaltı tabir edeceğimiz istasyonlar bile bu işe yatırım yapıyorsa artık geri dönülmez noktaya gelmişiz demektir. Diğer tayfa ise aynı mesafeleri 5 katı daha fazla ücret ödeyerek gitmeye devam edebilir. Yetkili servisleri veya sanayi esnafını fahiş bakım paraları ile zengin etmeye devam edebilir. Bir şehir efsanesi de batarya değişim ücreti arabadan daha pahalıymış. Xiaomi'nin robot süpürgesini ilk alanlardanım. batarya ömrü azaldı. Arayışa geçtim ve İstanbul'da batarya kutusunun içindeki pilleri yenileyen bir dükkan ile karşılaştım. Telefon görüşmesi, kargo, değişim, geri kargo toplam 5 günde bitti. Robotum şimdi ilk aldığım gibi temizlik yapıyor. Talep varsa piyasa ona göre pozisyon alır ve arzını yapar. Bakınız yerli firma Aspilsan bir çok batarya hücresinin üretimini sağlayacak yatırımı yaptı. Bu gün satılan bir elektrikli aracın saçma sapan kullanılmazsa batarya ömrü 15 yıldan az olmayacaktır. 10 yılda bu duruma gelen elektrikli araç ve batarya teknolojisi 15 sene sonra batarya değişimini bu günkü para ile 250.000 TL altına hem de 1000 km menzil ile yapacaktır. Demir fosfatmış, manganezmiş bilinmezken güncel batarya üretiminde kullanılmaya başlandı. 5 sene sonra daha farklı materyal ile çok daha ucuza çok daha uzun menzilli bataryaların üretileceğine eminim. İçten yanmalıcı tayfa ise zamanında bisiklete şeytan icadı diyen zihniyet gibi tarihteki yerlerini alacak. |
Hazır oturmus teknoloji varken pilli araba neden alayım? Pilli araba alan adamlar, o kadar para vermisler, tabii savunacaklar.. Cünkü para vermisler almıslar.. |
Bendeki Oppo Reno telefonu 30W adaptörü ile hızlı şarj edince şarj çok hızlı azalıyor. 9W'lık adaptörle yavaş şarj edince batarya çok daha uzun dayanıyor.
Batarya işinde bir vaadedilenler var, sahada yaşanan gerçekler var. Eski bir telefonumun batarya tamamen bitik, telefon hiç açılmıyor bile Türkiye'de yedek parçası yok. 2 yıl açılmadığı için IMEI 'si silinmiştir. Telefon, sırf ölü batarya yüzünden çöp. Xiaomi Lityum İyon bataryalı süpürge aldım, 3-4 yıl önce, onun da batarya her geçen yıl ölüyor. Artık bir tek oda bile temizlemeye yetmiyor bataryası. Yedek batarya Türkiye'de yok, satılmıyor. Şimdilik cihazı çöpe atmıyoruz çünkü kültablası devrildiğinde felan kullanıyoruz. Bu örnekleri niye verdim. 300 dolarlık aletler batarya sorunundan dolayı geri dönüşüm adayı ise, 30000 dolarlık bataryalı araba da aynı akıbeti izleyecektir. |
Benzer içerikler
- nissan xtrail yorum
- geri giderken gelen küt sesi
- dsg geri kaçırma
- ds 4 yorum
- kadın arabasında olması gerekenler
- jaecoo nasıl okunur
- 2024 passat sedan
- corolla gr
- sıfır doblo fiyatları
- mg hs phev 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X