Şimdi Ara

Elektrikli Fluence 60 bin, aylık kirası 250tl:) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
288
Cevap
0
Favori
24.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Tam şarj ile 160 km gidiyor

    İstanbul-Ankara arası 450 km desek

    Oraya gidene kadar 3 şarj gerekir bu hesaba göre

    Tek şarj süresi 6 saatmiş

    6*3=18

    Sadece şarj süresini hesaba katarsak İSTANBUL-ANKARA arası 18 saat

    Gidilecek süre ve şarj istasyonu aramayı hesaba katmadım dikkat edersen

    Bayağı hesaplıymış hakkaten yürüsem daha kısa sürer...

    Tam emin degilim ama bos bataryayi verip dolusunu alicaksin gibi bir olaydan bahsediyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ELEKTRİKLİ FİYASKO.60 bin şu araca verilir mi.hadi menzil iyi olsa neyse.bir de batarya kirası demişler.maşallah benzinden daha fazla elektrik yiyormuş araç haberimiz yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc

    Değişim her zaman güzeldir.

    60bin tl'ye otomatik , çevreci bir araç alıyorsunuz.

    Ayda 3000km yol yapıyorum. Şuanki aracımla 750tl yakıt ödüyorum. ( Reno Latitude)

    250tl kira verip , aynı km'yi 400tl ile kurtarabileceksem.

    Bu aracı paşa paşa alırım.

    Ne zaman mı alınır? Bir 2 - 3 senesi daha var. Tasarruf yapmak istiyorsan , fişinede takacaksın sarjınıda yapacaksın.

    Eğer zor geliyorsada 3,73tl eurodizel - 4,31tl benzin alıp kullanmaya devam edeceğiz

    ilk olarak bu araçlar kesinlikle çevreci değil. pillerin doğaya verdiği zararı göz ardı etmeyin. ayrıca kullanacağınız elektrik enerjinin yine büyük bir kısmı petrolden elde edileceği doğaya da pek faydası olmayacak gibi görünüyor.

    ikinci olarak ayda 3000 km yapıyorum demişsiniz. buda günde 100 km gidiyorsunuz demek. aracın menzili 80 km buda aracı gün ortasında şarj etmenizi gerektiriyor. gün ortasında böyle bir şarj süresini nerden bulacaksınız ve tabi acil bir işiniz çıkacağını falan düşünürsek araç tam bir baş belası olup çıkabilir.

    maliyetlere gelecek olursak yıllık 10.000 km için kiralama bedeli 125 euro ve km arttıkça fiyat artıyor. yılda 30.000 km yapan biri için muhtemelen 3 katı fiyat alınır. ama biz makul bir fiyat verip 2 kat diyelim. buda 250 euro=600 tl
    günde 2 defa şarj edeceğinizi düşünürsek biri gece=1.5tl biri gündüz=2.5 tl( buda şu anki fiyattan yarın elektriğe olan talep artınca fiyattlar ne olur meçhul) buda ayda 120 tl yapar. toplamda gene aylık masrafınız 720 tl oldu bide aracın başınıza çıkaracağı sorunlar ve sürekli diken üstünde olmanızda cabası. sonuç olarak bir ekonomisi yok bunun yanında sıkıntıları da cabası.( daha bakım maliyetleri ve çıkarabileceği sorunlarda belli değil.)

    günümüz teknolojisi bu araçlar için yeterli görünmüyor. birde alt yapı eksikliğide eklenince rahat 10 senesi var. fazlası var azı yok.




  • Renault'un bu cesaretine hastayım.Adamlar yapıyor düşünceleri. :tutarsa.En son kumandalı navigasyon yapmışlardı..
    Güzel teknoloji ama kimse bireysel alıp kullanmaz bu şekilde.
  • satmak isteyen yok alanı .....

    bune be dizelden daha masraflı bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Tam şarj ile 160 km gidiyor

    İstanbul-Ankara arası 450 km desek

    Oraya gidene kadar 3 şarj gerekir bu hesaba göre

    Tek şarj süresi 6 saatmiş

    6*3=18

    Sadece şarj süresini hesaba katarsak İSTANBUL-ANKARA arası 18 saat

    Gidilecek süre ve şarj istasyonu aramayı hesaba katmadım dikkat edersen

    Bayağı hesaplıymış hakkaten yürüsem daha kısa sürer...

    Tam emin degilim ama bos bataryayi verip dolusunu alicaksin gibi bir olaydan bahsediyorlar

    Yok hocam o dediğiniz sistem İsrail ve Danimarka'da olacakmış.

    Burada hızlı şarj istasyonları olacak. Yarım saatte dolacak depo. Bence yine bekleme süresi uzun. Ankara-İstanbul arasında 1.5 saat mola verilmiş olacak.

    Ayrıca şöyle de bir problem var. 135 km son hızı ile 160 km menzil yakalanacağı da kesin değil.

    Ben şehir içi kullanım için mantıklı diyordum ama 300 lira aylık kira ve 10.000 km sonra kiraya zam gelmesi şaka gibi.

    10.000 km yapıktan sonra ne dizele geçerim ne de elektrikliye.




  • Ya arkadaşlar siz kafaya takmayın bu batarya olayını araç hele bi satışa başlasın bizim türkler bataryanın kaçağını , yan sanayisini , sahtesini bulur. . Güzel güzel beleşe bineriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Ya arkadaşlar siz kafaya takmayın bu batarya olayını araç hele bi satışa başlasın bizim türkler bataryanın kaçağını , yan sanayisini , sahtesini bulur. . Güzel güzel beleşe bineriz

    aracı alırken verdikleri bataryayı nasıl iade etmeyi düşünüyosun einstein
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altunay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: okanttnc

    Değişim her zaman güzeldir.

    60bin tl'ye otomatik , çevreci bir araç alıyorsunuz.

    Ayda 3000km yol yapıyorum. Şuanki aracımla 750tl yakıt ödüyorum. ( Reno Latitude)

    250tl kira verip , aynı km'yi 400tl ile kurtarabileceksem.

    Bu aracı paşa paşa alırım.

    Ne zaman mı alınır? Bir 2 - 3 senesi daha var. Tasarruf yapmak istiyorsan , fişinede takacaksın sarjınıda yapacaksın.

    Eğer zor geliyorsada 3,73tl eurodizel - 4,31tl benzin alıp kullanmaya devam edeceğiz

    ilk olarak bu araçlar kesinlikle çevreci değil. pillerin doğaya verdiği zararı göz ardı etmeyin. ayrıca kullanacağınız elektrik enerjinin yine büyük bir kısmı petrolden elde edileceği doğaya da pek faydası olmayacak gibi görünüyor.

    ikinci olarak ayda 3000 km yapıyorum demişsiniz. buda günde 100 km gidiyorsunuz demek. aracın menzili 80 km buda aracı gün ortasında şarj etmenizi gerektiriyor. gün ortasında böyle bir şarj süresini nerden bulacaksınız ve tabi acil bir işiniz çıkacağını falan düşünürsek araç tam bir baş belası olup çıkabilir.

    maliyetlere gelecek olursak yıllık 10.000 km için kiralama bedeli 125 euro ve km arttıkça fiyat artıyor. yılda 30.000 km yapan biri için muhtemelen 3 katı fiyat alınır. ama biz makul bir fiyat verip 2 kat diyelim. buda 250 euro=600 tl
    günde 2 defa şarj edeceğinizi düşünürsek biri gece=1.5tl biri gündüz=2.5 tl( buda şu anki fiyattan yarın elektriğe olan talep artınca fiyattlar ne olur meçhul) buda ayda 120 tl yapar. toplamda gene aylık masrafınız 720 tl oldu bide aracın başınıza çıkaracağı sorunlar ve sürekli diken üstünde olmanızda cabası. sonuç olarak bir ekonomisi yok bunun yanında sıkıntıları da cabası.( daha bakım maliyetleri ve çıkarabileceği sorunlarda belli değil.)

    günümüz teknolojisi bu araçlar için yeterli görünmüyor. birde alt yapı eksikliğide eklenince rahat 10 senesi var. fazlası var azı yok.



    Bu aracı ilk gördüğüm yer İzmirde Autoshow olduğu zamandı. Araç gayet şık bir araçtı , benim için önemli olan zaten araç değil A-B noktasına güvenli , ekonomik bir şekilde gitmek.

    Aracın menzili 185km. Her gün şarja koyabilecek bir konumda yaşıyorum.

    Günlük ihtiyacımı karşılayacak menzilde.

    Tek sıkıntı elektrik sarjı yapabileceğim istasyonlar. Bu istasyonlarda 30dk içinde sarj olabiliyor dediler. Bu sorunu çözerler ise bu araç ve bunun gibi araçlar ufak kiralama bedelleriyle alınabilir.

    Periyodik bakımları 2yılda bir diyorlar ne kadar doğrudur bilemem.

    Teknolojinin bu kadar ilerlemesi ve Türk toplumu olarak kar ve tasarruf etme yapımız ister istemez bizi bu tarz araçlara itecektir.




  • elektriğe verdiğimiz KKB(kayıp kaçak bedeli) kalkmadan almam
  • Pahalı, ayrıca kullanışlı bir sistem değil gibi(Şarj istasyonlarının hangi güzergahlarda, ne sıklıkla olacağının bilinmezliği sebebiyle) İnşallah elektrikli araç konusunda bir çok firma araç yaparda rekabet sayesinde hevesimiz kursağımızda kalmadan böyle araçlara binebiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Tam şarj ile 160 km gidiyor

    İstanbul-Ankara arası 450 km desek

    Oraya gidene kadar 3 şarj gerekir bu hesaba göre

    Tek şarj süresi 6 saatmiş

    6*3=18

    Sadece şarj süresini hesaba katarsak İSTANBUL-ANKARA arası 18 saat

    Gidilecek süre ve şarj istasyonu aramayı hesaba katmadım dikkat edersen

    Bayağı hesaplıymış hakkaten yürüsem daha kısa sürer...

    Tam emin degilim ama bos bataryayi verip dolusunu alicaksin gibi bir olaydan bahsediyorlar

    Yok hocam o dediğiniz sistem İsrail ve Danimarka'da olacakmış.

    Burada hızlı şarj istasyonları olacak. Yarım saatte dolacak depo. Bence yine bekleme süresi uzun. Ankara-İstanbul arasında 1.5 saat mola verilmiş olacak.

    Ayrıca şöyle de bir problem var. 135 km son hızı ile 160 km menzil yakalanacağı da kesin değil.

    Ben şehir içi kullanım için mantıklı diyordum ama 300 lira aylık kira ve 10.000 km sonra kiraya zam gelmesi şaka gibi.

    10.000 km yapıktan sonra ne dizele geçerim ne de elektrikliye.



    Batarya için böyle bir bilgi var;

    Tam şarjla 160 km gidiyor

    Fluence Z.E.’nin 22 kwh’lık elektrikli motoru 95 beygir güç üretiyor. Elektrikli araç tam şarjla maksimum 160 km yol katedebiliyor. Aracın azami hızı 135 km/s ile sınırlandırıldı. Elektrikli araç, evdeki priz sayesinde 6 saatte şarj edilebiliyor. Otopark, alışveriş merkezleri gibi mekanlarda kurulacak şarj istasyonlarıyla bu süre hızlı şarjla 30 dakikaya kadar inecek.




  • opel ampera beklenmeli.asıl alınacak olan araç o gibi görünüyor ama fiyatı önemli.gerçi almanyada 43 bin euro.o da ölü doğacak gibi.
  • Sürekli gezen şirket aracı için kimse 60bin lira vermez.Müdürüne felan vereceğin araç içinde yok bataryaymış yok şarj ünitesiymiş felan geçiniz tutmaz bu araba.
  • Eğer bu araçtan alırsanız. Ben de yol yardımı işine gireceğim. Yani yolda kaldığınızda alentiriğinizi veya dolu pilinizi ben ayağınıza getireceğim...
  • ya bu haberlerde cıkan taksiyi dolmuşu elektrikli araca ceviren firmalar var. yaklasık 10000tl gibi bir maliyetle aracınızı elektrikli araca ceviriyorlar ve hızlı sarj modunda 40dk da sarj oluyordu. üstelik hiç öyle istasyon falan aramıyorsun yanında kablosunuda veriyor takıp sarj ediyorsun. yok akü için aylık 125 euro yok evde sarj etceksen 400 euro kablo parası bilmem ne olayı yok. yol da sarjın mı bitmek üzere. cek saga en yakın esnafdan rica et sunu bir sarja takabilir miyim diye. burası türkiye burada cok kıl kuyruğuna denk gelmedikçe hiç bir esnaf geri cevirmez. takarsın sarja amcama da verirsin bir 5 lira, oturur yarım saat muhabbet eder iki çayını içersin, hakkını helal et der çıkarsın. uzun yol için uygun olmaz ama şehir içinde kullanılabilir. tek sorun acele işleriniz varsa yolda süpriz yaşamamak için aracınızın batarya durumunu sık sık kontrol altında tutmanız lazım. bana çok daha mantıklı geliyor bu yöntem.




  • yaw pili almasak da ,
    bagaja bi tane pazarci jeneratoru atsak yurumez mi acep :)))
    herkes dirrrrrr diye zirildaya zirildaya gezer ne guzel.
    ince uclu sarj esprisi cok super ayrica.
  • renault ise gec..
  • Uzun yol icin degil ama sehir ici calisan sirketler icin cok ideal. Zaten baz donanim var ki sirketler zaten luks donanimli arac almaz sarj isi icinde bence sirketler kendi istasyonunu kursa veya filo firmalari toplu sarj icin bir istasyon kurarsa onar icin cok karli olur onun disinda zaten ayda hafta sonlari tek tuk bir yerlere giden insanlar icin ideal degil
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.