Şimdi Ara

Elektrikli Fluence 60 bin, aylık kirası 250tl:) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
288
Cevap
0
Favori
24.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim araç benzinli aylık aldığım benzin 250 tl bile olmuyor. 220 tl felan oluyor. bana göre hiç mantıklı değil.

    dizelden ucuz ama dizelden pahalı bir iş olmuş bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Ya arkadaşlar siz kafaya takmayın bu batarya olayını araç hele bi satışa başlasın bizim türkler bataryanın kaçağını , yan sanayisini , sahtesini bulur. . Güzel güzel beleşe bineriz

    aynı düşüncedeyim
  • herkes filolar için ideal vs. demiş ancak filolarda kullanılan araçları nasıl kullanıldığını görüyoruz. adam dip gaz hızlanacak yavaşlayacak falan 120 km bile yetmez bu bataryalar. ayrıca bir ilaç firmasında çalışan biri bile istanbul içi bile olsa en az günde 200km harcar.
  • şahsen ben ayda 300 liralık benzin alıyodum hemen hemen insignia varken yeni aracımla bunun epey düşeceğine eminim bu sıralar dizel punto evo kullanıyorum 200-220 liralık ayda alıyorum yine gereksiz bence bu haberi duyunca sinirim acayip gerildi fransız mallarına karşı zaten bi öfkem var bunu duyunca renault bayilerini kundaklayasım geldi
  • Halkın markasında bu aylık aidat işi olmamış. Pahalıya geliyor dizel fluansla ben aylık 1 depo kullanıyorum zaten hemde menzilim uzun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    300 lira bataryaya kira vereceğime gider mazot alırım doya doya binerim.Ayrıca an geliyor cebimizdeki telefonun şarjı bitiyor zor duruma düşüyoruz, koca arabanın şarjı bitse ne yapacağız.Caddenin ortasında milletten ince uçlu fluence şarz aleti mi dileneceğiz.

    haha yarıldım ya ne uğraşıyonuz alın bitane tüplü şahin bırakın elektrikli fluence'i :D




  • Bunu ancak şirketler tercih edebilir. Aylık 250 lira verecek adam gider o paraya mazota verir dilediği gibi gezer bir ay. Ama benim tahminim şirketler için de uygun değil. Menzil bir şirket aracı için çok çok kısa.
  • bu araç tutmaz boşuna kasıyoruz hibirtler bile tutmadı kaldıki elektrikli bi aracın tutması çok zor
  • Adam amma uydurmuş ha. Adam gibi dizelle 100 km yi 15 lira ya gidersin. Benim aracım tüplü 20 liraya gidiyorum 100 km yi. Benzinli ilede 30 liraya gidersin.

    250 lira ona kiralama bedeli verecem. biri ayda 2000 km kullansa.(4.5 ile 2.5 un ortalamasını 200 km gidecek şekilde 3.5 lira şeklinde alalım. Hep gece dolduramıyacağımızı varsayarak)

    200 km de 3.5 lira. 2000 km de 35 lira 35+250 = 285 lira aylık masraf (Ki ben bu değerlerin doğru olduğuna inanmıyorum şehiriçinde masrafı 350 tl lere kadar yükselir. Bunu baz almak gerekiyor)

    Dizel ile Mazotu 4 liradan hesaplayıp karma 4 litre yakıyor desek. 100 km de 4 litre. 2000 kmde 80 litre yapar. 80x4 : 320 tl .

    Günde 100 km gitsen ayda 3000 km hesaplasan bile. elektrikli şehirdışı 305 şehiriçi 370-380 bişeyler yakar. Dizel ise 120x4 : 480 tl yapar .

    135 azami hız. Bataryayı dolduramassan yada daha uzun yollara şimdilik benzinle gitmek zorunda kalacaksın. Vergisi ne olur bilinmez. Ne anladık biz bu işten. Sadece şirketler alabilir. Şu an bize yaş bu elektrikli araba işi. Ama ne zamanki dizel satışına doyarlar. Ve sırf dizeller satılsın diye şu 250 liralık batarya parasını almazlar. O zaman ciddi derecede satar bu araçlar. Şu anki koşullarla dalga geçiyorlar bizimle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Golden Gate -- 26 Aralık 2011; 15:06:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreFB1907

    Adam amma uydurmuş ha. Adam gibi dizelle 100 km yi 15 lira ya gidersin. Benim aracım tüplü 20 liraya gidiyorum 100 km yi. Benzinli ilede 30 liraya gidersin.

    250 lira ona kiralama bedeli verecem. biri ayda 2000 km kullansa.(4.5 ile 2.5 un ortalamasını 200 km gidecek şekilde 3.5 lira şeklinde alalım. Hep gece dolduramıyacağımızı varsayarak)

    200 km de 3.5 lira. 2000 km de 35 lira 35+250 = 285 lira aylık masraf (Ki ben bu değerlerin doğru olduğuna inanmıyorum şehiriçinde masrafı 350 tl lere kadar yükselir. Bunu baz almak gerekiyor)

    Dizel ile Mazotu 4 liradan hesaplayıp karma 4 litre yakıyor desek. 100 km de 4 litre. 2000 kmde 80 litre yapar. 80x4 : 320 tl .

    Günde 100 km gitsen ayda 3000 km hesaplasan bile. elektrikli şehirdışı 305 şehiriçi 370-380 bişeyler yakar. Dizel ise 120x4 : 480 tl yapar .

    135 azami hız. Bataryayı dolduramassan yada daha uzun yollara şimdilik benzinle gitmek zorunda kalacaksın. Vergisi ne olur bilinmez. Ne anladık biz bu işten. Sadece şirketler alabilir. Şu an bize yaş bu elektrikli araba işi. Ama ne zamanki dizel satışına doyarlar. Ve sırf dizeller satılsın diye şu 250 liralık batarya parasını almazlar. O zaman ciddi derecede satar bu araçlar. Şu anki koşullarla dalga geçiyorlar bizimle.

    Fenerli kardeşim, kim ortalama 4lt mazot yakıyor? şehiriçinde fluence z.e. nin verimliliği bizim iç.ten yanmalı motolarımız gibi düşmüyor. Batarya dolum ücreti yok, istasyonda direkt değiştirilecek. Yılda 10bin km yapan bir kullanıcı için hesap yapalım:
    (sadece yakıt için -servis masrafı ve MTV katmadan)
    ayda 800km için mazot ortalama 5.5 ltden, 170 TL civarı,
    elektrikli için de 250tl.
    yılda 10000km kesinlikle zarar, eğer yılda 10000km üzeri kullanımda batarya kirası değişmeyecek olsaydı; ayda 1200km yapması gerekecekti elektrikli kullanıcının dizel kullanıcıyla aynı tutarı vermesi için.
    20000km yapan kullanıcının batarya kirası 500TL varsayarsak; mazotlu kullanıcının ayda 1650km için yapacağı harcama 350 TL yi geçmiyor, yine zarar.
    Şu durumda bu araç ekonomik değil.

    Ama şunları unutmayalım, bu bir geçiş süreci aracı; yeni modeller hızla piyasaya çıkmaya başlayacak.
    İstanbul'un CO2 salınımı Londra'nın 4 katı!
    Şehir içlerinde hava kirliliğine çözüm olarak elektrikli taşıt kullanma zorunlulukları birkaç yıl içerisinde büyük metropollerde başlayacak (bkz. Londra'da şehir içine giriş ücreti, elektrikli taşıtlara ücretsiz olması gibi), pil teknolojisinde de ilerlemeler kaydedildikçe elektrikli otomobil pazarı büyüyecektir.

    Yine de, günümüzde range anxiety problemine çözüm için (menzil korkusu) Opel Ampera'da olduğu gibi jenaratör amaçlı kullanılan bir içten yanmalı motorun da bulunduğu araçlar daha mantıklı; fakat bu araçlar de çok pahalı. Bekleyelim ve görelim diyorum ben




  • Ne endişe edin ne de sinirlenin dostlarım.
    Bu tür haberleri kullandığımız arabalardan daha fazla keyif alalım diye yapıyorlar :)

    Koyun benzini/dizeli binin, keyfinize bakın.
  • Elektrikli araçlar hiçbir zaman fosil yakıtla çalışan araçların yerini alamayacak sadece alternatif olarak piyasada bir yer edinebilecek.
    Su an fosil yakıt yerine geçebilecek bir teknoloji yok birinin çıkıp bir bulus yapması gerekiyor. Bilinen batarya teknolojisi ile bu is bı yere gidemez. Ayrıca ZE yani Zero Emission model ismi de bir yalan çünkü elektrik de olsa sıfır emisyon değil.
  • Elektirikli araçlarda Opel Ampera daha mantıklı görünüyor tabi fiyatıda önemli bir rol oynayacak bu konuda

     Elektrikli Fluence 60 bin, aylık kirası 250tl:)
  • tutar yanı yok.
  • 20 milyar olsa yine almam. Neymiş aylık 300 lira. Kalsın bu ülkenin elektrikli otosuda başka şeyide
  • aylık batarya kirasının olacağı aşikardı. çünkü bu aracı 60binden satan reno, dizel ve benzinli araçlarını nasıl satacak? tüm piyasayı allak bullak ederdi. batarya kirasız yapabilirler miydi? tabi ki yaparlar ama reno gibi satışları oturmuş, yıllık karı yüksek bir firma neden böyle bir şey yapsın? batarya kirasız bu aracı uygun fiyatlarda piyasaya sürme işini ancak mevcut fosil yakıtlara alternatif olarak çıkan yeni bir firma yapar ki, o firmanın doğmasına kapitalist düzen izin vermez.
    kira bedeli bu şekilde ama bu aracın asıl sorunu menzili. 160 km bile az iken gerçek hayatta 100-120 km olur bunun menzili. istanbul için çok az bir değer.
    bir kritik konuda bu aracın bakımları, bakım aralıkları ve fiyatları ne olacak? toplam maliyette oldukça önemli bir konu bu da.
    şahsi kanaatim elektrikli otolar menzilleri yükselmediği sürece bir yere varamazlar. menzil konusu ise zor bir konu, tamamı ile batarya teknolojisi ile alakalı. cep telefonunda ki bataryalar gibi teknoloji ilerledikçe bile telefonların özelliklerinden dolayı şarj süresi kısalmaya devam ettikçe elektrikli otolar sadece alternatif olarak kalırlar.
    bir başka nokta da bu teknolojinin yeni olması ve çıkabilecek sorunların gerçek hayatta henüz çok fazla test edilmemiş olmaları. örneğin kaza anında bataryalar ne kadar tehlikeli? araç ncap'tan neden 4 yıldız almış? yolda 120 km/h ile giderken manyetik bir alandan etkilenip araç sönerse ne yapacağız? elektrik kaçağı sorunu olur mu?
    bunun gibi bir çok soru var. o yüzden önce filolar ve taksiler bi denesin, sonra biz kullanıcılar deneriz. bu da 3-5 yıl sürer gibime geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 27 Aralık 2011; 9:55:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    opel ampera beklenmeli.asıl alınacak olan araç o gibi görünüyor ama fiyatı önemli.gerçi almanyada 43 bin euro.o da ölü doğacak gibi.

    50-60 bin eurolardan bahsediliyor... 125 bin ile 150 bin lira arası
  • pilin parasini zaten aliyorlar satarken.
    otv oldugunu dusunun arac 75-80.000 olur
    elektrik motoru normal motordan pahali degil birde bir sürü parca yok.
    reno petrol bulma pesinde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Fenerli kardeşim, kim ortalama 4lt mazot yakıyor? şehiriçinde fluence z.e. nin verimliliği bizim iç.ten yanmalı motolarımız gibi düşmüyor. Batarya dolum ücreti yok, istasyonda direkt değiştirilecek. Yılda 10bin km yapan bir kullanıcı için hesap yapalım:
    (sadece yakıt için -servis masrafı ve MTV katmadan)
    ayda 800km için mazot ortalama 5.5 ltden, 170 TL civarı,
    elektrikli için de 250tl.

    ...

    Sevgili kardeşim bataryalarda dolum ücreti olmadığını, bataryaların ücretsiz değiştirileceğini nereden çıkardın ki? Adamlar beyanlarında açık açık belirtmişler: "batarya ücretleri yüksek olduğu için tüketiciye kiralama yoluyla verileceğini" yani araç bedeline bataryalar dahil değil. siz 60bin'e aslında bataryasız bir araç alacaksınız. üstündeki bataryayı aylık kira bedeli karşılığı kullanıyor olacaksınız. Bu bedel sadece kira bedelidir, dolum sorumluluğu dahil değildir. eğer dediğiniz gibi olsa evinde dolduracak olanlar enayi durumuna düşerdi zaten.

    Geleyim kendi yorumlarıma. Bence de bu şartlar ile araç kullanımı bir enayiliktir. Tüketiciyi, çevre bilinci söylemiyle keriz yerine koymaktır. Bu aracın bu şartlarda tek getirisi sessiz çalışması ve de sıfır carbon salınımıdır. onun dışında kullanım maliyeti söylendiği gibi avantajlı değil, tam tersi daha maliyetlidir. üstelik de daha sıkıntılı.

    1. Menzil mak. 165km deniyor. Dikkat edin maksimum menzil !!! Bu menzil kullanım şartlarına göre 90-120km'lere kadar bile düşebilir. Bu durumda sizin km maliyetleriniz de aslında denildiği gibi 2.5TL değil daha fazla olacaktır.

    2. Bildiğiniz gibi günümüzde tüm bataryaların ömürleri kullanıldıkça düşmektedir. Bunun istisnası yoktur. Yani bugün o batarya ile 120km gidebiliyorsanız, seneye 90-110km ancak gidebilirsiniz. Bu da hem şarj sıklığınızın (harcadığınız zamanın) hemde dolayısı ile maliyetlerinizin zaman içerisinde artacağı anlamına gelir.

    3. Söylenen 2.5TL /100km maliyet, ev elektriğine ödediğiniz br. tutar üzerinden vede bir dolum ile 165km gidebildiğinize göre hesaplanmıştır. Oysaki yukarıda belirttiğim sebeplerle hem menziliniz kısa olabilir hemde elektrik birim maliyetiniz daha yüksek olacaktır. Çünkü taktir edersiniz ki yollardaki şarj istasyonlarında ödeyeceğiniz elektrik bedeli, evinizde kullanıp Tedaş'a ödediğinizden çok daha yüksek olacaktır. Tıpkı eve gelen su parası ile restaurantta ödediğiniz su parasının aynı olmaması gibi.
    Bu durumda dışarıdaki istasyonlarda şarj edileceği varsayıldığında benim tahminim bu arçaların da 100km elektrik maliyetleri 7.5 - 10TL aralığında olacaktır.

    4. Dışarıda hızlı şarj istasyonlarını kullansanız bile yine min. 20-30dk süre gerekecektir. Üstelik de bu sürede yapılan şarj tam kapasite olmayıp tam kapasitenin ancak %80'i kadar olacağı söyleniyor. Bu durumda 1 şarj ile gidelen menziliniz de yine çok rahat 90-100km'lere kadar düşecek demektir. Ayrıca şu anki benzin istasyonlarında (heryerde bulunmasına rağmen) araçlar 5dk'da depo doldurup gittiği halde sıra bekleniyor. Bir de yanaşan aracın en az 20dk orda kaldığını düşünürseniz bekleme sıraları çok daha fazla olacaktır. Bu da şarj istasyonlarında harcanan zamanı 30-50dk arası bir süreye getirir ki, bu süreyi her 90-130km'de bir harcayacağınızı düşünün.

    5. Öte yandan maliyetleri düşürecez derken, istasyonlarda beklenecek bu 30-50dk zaman aralığında insanlar sıkılacak, marketlerden alışveriş yapacak, birşeyler yiyip içecek derken, harcanan paralar yine artacaktır.

    6. Diğer yandan örneğin bir İstanbul-Ankara arası yol yapmaya kalksanız en az 3 kez şarj molası vermeniz gerekecek, bu da size min 1.5 saat zaman kaybettirecektir. Yine molalarda harcıyacağınız ekstralar da cabası.

    7. Kısacası bu araçların 1 şarj menzilleri, sürekli %80 dolduran hızlı şarjlar, yol şartları vs yüzünden ortalama 100km'yi geçmeyecektir. Buna her şarj için evdeki bedelin min 3 katı kadar tutan şarj bedellerini de eklediğnizde bence bu araçların da 100km masrafları 10TL'den aşağı olmaz. İstasyonlarda harcayacağınız süreler, beklerken harcayacağınız ekstralar vs de cabası.

    8. Tüm bunları göz önüne aldığınzda kira sözleşmesi için koyulan senelik 10bin sınırını ve 100 euro kirayı dikkate alırsak:

    12x100euro = 1200 euro kira (min.)
    (10.000/100)x10= 1000 TL şarj bedeli
    Toplamda 4000TL demek.

    9. Bir dizel aracın ort. 6.5lt yaktığını düşünürseniz
    (10.000/100)x6.5x3.81= 2476 TL mazot bedeli yapar.

    Bu durumda elektrikli Renault'un 10.000km masrafı 4.000TL iken dizel bir aracın yakıt masrafı 2.476 TL'ye gelmektedir.
    Üstelik siz senede 10.000km yapmadığınız takdirde mazot gideriniz de aynı oranda düşecektir. Halbuki elektrikli Fluence'in masrafının 3.000 TL'lik kısmı km yapmasanız bile ödeyeceğiniz sabit masraf olackatır.

    Bu değerlerle senelik ancak 20.300 km yaptığınızda masraflar kafa kafaya gelmekte, üstüne çıkınca elektrik avantajlı olmaktadır. Tabi batarya kirasının bu km için daha da pahalı olmayacağını varsayarsak

    Hesap ortada !!!




  • 60bin TL vererek zaten en fazla 18 kuruş yakan bir dizel araç alınabilir.

    250TL batarya kirasını yılda: 250 x 12ay = 3,000 TL yapar

    3,000 TL'yi yakıt parası yapsak: 3,000 / 0.18 = 16,600 KM

    Kısacası: sadece kira parasıyla 16,600km yapaibliyoruz. Bir arkadaş 10bin km için 250tl geçerli, demiş, artarsa fiyatın da artacağını söylemiş.

    Sanırım fransa'nın bu aracı satamaması için devlet tarafından getirilmiş birşey bu kira parası
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.