Bildirim
En iyi kalkış yöntemi
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
lastiklerin sarmayacağı max devirde.
lastikler sarmaya başladığı an yerinde sayarsın hiçbiyere gidemezsin istersen araban 1000bg olsun. -
aracın patinaj yapmayacagı max devırde genellıkle 3000 devır gıbı arac sabıt tutulur saonra ayak debrıyajdan hızlıca cekılır(stop etmeyecek sekılde)ondan sonra gaza kokune kadar basılır dıger vıtes degısımlerınde fazla zaman kaybedılmez aracın devrı dusmemelı bu cok onemlıquote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
lastiklerin sarmayacağı max devirde.
lastikler sarmaya başladığı an yerinde sayarsın hiçbiyere gidemezsin istersen araban 1000bg olsun. -
4500 devir civarında hızla debriyajdan kaldırırsın vitesleri redline da değiştirirsinquote:
Orijinalden alıntı: 1.1.1.1
aracın patinaj yapmayacagı max devırde genellıkle 3000 devır gıbı arac sabıt tutulur saonra ayak debrıyajdan hızlıca cekılır(stop etmeyecek sekılde)ondan sonra gaza kokune kadar basılır dıger vıtes degısımlerınde fazla zaman kaybedılmez aracın devrı dusmemelı bu cok onemlı
Alıntıları Göster -
burda kalkıştan çok arbada önemli kendini hemen toplayabiliyorsa sorun yokquote:
Orijinalden alıntı: erakcora
4500 devir civarında hızla debriyajdan kaldırırsın vitesleri redline da değiştirirsin
Alıntıları Göster -
arabasına motoruna göre değişir.3000-4000 arası modeline göre 3500.ü en makuldür..nerden biliyorum derseniz. grand toruismo 4 simülatörden :)genelleme yaparsak tüm arabaların kalkış aralığı bu devirlerde tabi ordaki arabaların ortalaması 200-300 bgquote:
Orijinalden alıntı: erakcora
4500 devir civarında hızla debriyajdan kaldırırsın vitesleri redline da değiştirirsin
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tween25 -- 18 Eylül 2009; 9:51:42 >
-
Arkadaşlar da söylemiş benimkisi bu anlamda tekrar olacak. tekeri patinaja düşürmeyecek maksimum devirde hzılı debriyaj kavraması ile kalkılır. Bu devir de genellikle deneme yanılma yöntemiyle bulunur.
Arkadaşların söylemediği bir hususa dikkat cekeyim: İlke olarak vitesler redline devrinde değiştirilmekle birlikte her araç ve ver vites için geçerli değildir bu. bazı araçlar ve bazı araçların bazı viteslerinde redline devri yerine daha altta bir devirde değiştirmek gerekir. Bu devri saptamak için öncelikle aracın tork-hp grafiğine ve bir de transmisyon oranlarını (sadece vites kutusu için) bilmeye gerek var. Neden derseniz bazı araçlarda güç grafiği redline devrinde keskin bir düşüş gösterir ve bir alt viteste redline devri izdüşümünde daha çok güç olabilir. Bu durumda redline devrini bekleyip vites değiştirmek akselerasyondan fedakarlık etmek olur.
Örnek:
Aracımız 5500 rpm'de 120 HP olsun, redline rpm'i de 7000 rpm olsun ve redline'de motor gücü 80 HP olsun. Bu aracın 1. vites oranı 3,5:1, 2. vites oranı da 2,1:1 olsun. Redline devrinde 80 HP'niz var. redline da vites değiştirirseniz motor devri 2,1/3,5= 0,6 => 7000 x 0,6 = 4200 rpm eder. Bu durumda HP grafiğine bakıp 4200 rpm'deki gücü buluruz. Eğer bu güç 80 HP'den az ise doğru yapıyoruz demektir ama fazla ise yanlış yapıyoruz demektir. Bu durumda her iki viteste HP'nin eşitlendiği bir üst vites rpm'inde vites değiştirmek doğru olacaktır, yani redline devrinin altında bir yerlerde...
Aynı ilişkiyi 2. vitesten 3'e, 3. vitesten 4.'e geçerken vs. kurmanız gerekecektir çünkü vites oranları arasındaki oran sabit değildir, genellikle giderek daralır. Bu nedenle bu hesaplamayı her vites için ayrı ayrı yapmak en ideali olacaktır, böylece her bir vites için hangi rpm'de vites değiştirmeniz gerekeceğini kesin bir şekilde bulursunuz.
Ama elenizde güç grafiği ve transmisyon oranları yoksa yapacağınız en iyi şey redline devrinde vites değiştirmek olacaktır. Bu yöntem ehven-i şer'dir yani kötülerin en iyisi...
Ama sakın max. tork devrinde değiştirmeye kalkmayın, bu yapılabilecek hataların en kötüsü olur ve yarışı kaybedersiniz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: tralles
Arkadaşlar da söylemiş benimkisi bu anlamda tekrar olacak. tekeri patinaja düşürmeyecek maksimum devirde hzılı debriyaj kavraması ile kalkılır. Bu devir de genellikle deneme yanılma yöntemiyle bulunur.
Arkadaşların söylemediği bir hususa dikkat cekeyim: İlke olarak vitesler redline devrinde değiştirilmekle birlikte her araç ve ver vites için geçerli değildir bu. bazı araçlar ve bazı araçların bazı viteslerinde redline devri yerine daha altta bir devirde değiştirmek gerekir. Bu devri saptamak için öncelikle aracın tork-hp grafiğine ve bir de transmisyon oranlarını (sadece vites kutusu için) bilmeye gerek var. Neden derseniz bazı araçlarda güç grafiği redline devrinde keskin bir düşüş gösterir ve bir alt viteste redline devri izdüşümünde daha çok güç olabilir. Bu durumda redline devrini bekleyip vites değiştirmek akselerasyondan fedakarlık etmek olur.
Örnek:
Aracımız 5500 rpm'de 120 HP olsun, redline rpm'i de 7000 rpm olsun ve redline'de motor gücü 80 HP olsun. Bu aracın 1. vites oranı 3,5:1, 2. vites oranı da 2,1:1 olsun. Redline devrinde 80 HP'niz var. redline da vites değiştirirseniz motor devri 2,1/3,5= 0,6 => 7000 x 0,6 = 4200 rpm eder. Bu durumda HP grafiğine bakıp 4200 rpm'deki gücü buluruz. Eğer bu güç 80 HP'den az ise doğru yapıyoruz demektir ama fazla ise yanlış yapıyoruz demektir. Bu durumda her iki viteste HP'nin eşitlendiği bir üst vites rpm'inde vites değiştirmek doğru olacaktır, yani redline devrinin altında bir yerlerde...
Aynı ilişkiyi 2. vitesten 3'e, 3. vitesten 4.'e geçerken vs. kurmanız gerekecektir çünkü vites oranları arasındaki oran sabit değildir, genellikle giderek daralır. Bu nedenle bu hesaplamayı her vites için ayrı ayrı yapmak en ideali olacaktır, böylece her bir vites için hangi rpm'de vites değiştirmeniz gerekeceğini kesin bir şekilde bulursunuz.
Ama elenizde güç grafiği ve transmisyon oranları yoksa yapacağınız en iyi şey redline devrinde vites değiştirmek olacaktır. Bu yöntem ehven-i şer'dir yani kötülerin en iyisi...
Ama sakın max. tork devrinde değiştirmeye kalkmayın, bu yapılabilecek hataların en kötüsü olur ve yarışı kaybedersiniz.
Yarım saniyenin de altında vites değiştirmeyi de alışkanlık etmek lazım, Her ne kadar 2'den 3'e, 4'ten 5'e atmak için biraz daha fazla saliselere ihtiyaç duyulsa da aşağı çekerken saliseleri en aza indirmek de önemlidir kanımca :)) Vitesi araç atıyorsa bilemem :))
-
Bir tüyo da benden gelsin,El frenini çek,kavrama noktasına gel ve gaz ver araba her az gidecek gibi olsun(Kıçı aşşağı iner zaten).Patinaja düşmeyi bir nebze olsa da engeller.Fakat kalkışa yakın yapın bunu yoksa balata yersiniz her seferindequote:
Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64quote:
Orijinalden alıntı: tralles
Arkadaşlar da söylemiş benimkisi bu anlamda tekrar olacak. tekeri patinaja düşürmeyecek maksimum devirde hzılı debriyaj kavraması ile kalkılır. Bu devir de genellikle deneme yanılma yöntemiyle bulunur.
Arkadaşların söylemediği bir hususa dikkat cekeyim: İlke olarak vitesler redline devrinde değiştirilmekle birlikte her araç ve ver vites için geçerli değildir bu. bazı araçlar ve bazı araçların bazı viteslerinde redline devri yerine daha altta bir devirde değiştirmek gerekir. Bu devri saptamak için öncelikle aracın tork-hp grafiğine ve bir de transmisyon oranlarını (sadece vites kutusu için) bilmeye gerek var. Neden derseniz bazı araçlarda güç grafiği redline devrinde keskin bir düşüş gösterir ve bir alt viteste redline devri izdüşümünde daha çok güç olabilir. Bu durumda redline devrini bekleyip vites değiştirmek akselerasyondan fedakarlık etmek olur.
Örnek:
Aracımız 5500 rpm'de 120 HP olsun, redline rpm'i de 7000 rpm olsun ve redline'de motor gücü 80 HP olsun. Bu aracın 1. vites oranı 3,5:1, 2. vites oranı da 2,1:1 olsun. Redline devrinde 80 HP'niz var. redline da vites değiştirirseniz motor devri 2,1/3,5= 0,6 => 7000 x 0,6 = 4200 rpm eder. Bu durumda HP grafiğine bakıp 4200 rpm'deki gücü buluruz. Eğer bu güç 80 HP'den az ise doğru yapıyoruz demektir ama fazla ise yanlış yapıyoruz demektir. Bu durumda her iki viteste HP'nin eşitlendiği bir üst vites rpm'inde vites değiştirmek doğru olacaktır, yani redline devrinin altında bir yerlerde...
Aynı ilişkiyi 2. vitesten 3'e, 3. vitesten 4.'e geçerken vs. kurmanız gerekecektir çünkü vites oranları arasındaki oran sabit değildir, genellikle giderek daralır. Bu nedenle bu hesaplamayı her vites için ayrı ayrı yapmak en ideali olacaktır, böylece her bir vites için hangi rpm'de vites değiştirmeniz gerekeceğini kesin bir şekilde bulursunuz.
Ama elenizde güç grafiği ve transmisyon oranları yoksa yapacağınız en iyi şey redline devrinde vites değiştirmek olacaktır. Bu yöntem ehven-i şer'dir yani kötülerin en iyisi...
Ama sakın max. tork devrinde değiştirmeye kalkmayın, bu yapılabilecek hataların en kötüsü olur ve yarışı kaybedersiniz.
Yarım saniyenin de altında vites değiştirmeyi de alışkanlık etmek lazım, Her ne kadar 2'den 3'e, 4'ten 5'e atmak için biraz daha fazla saliselere ihtiyaç duyulsa da aşağı çekerken saliseleri en aza indirmek de önemlidir kanımca :)) Vitesi araç atıyorsa bilemem :))
Alıntıları Göster
-
al bir dsg veya benzeri şanzuman kurtul bu derttenquote:
Orijinalden alıntı: Koyaanisqatsi
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster -
kalkmadan 10 saniye önce arabasına göre en fazla tork verecek devire sabirlenir, el freni çekilir, debriyaj kavramaya getirilir arabanın önü havaya kalkar gibi olur başlayıncada el freni indirilip arabayı toparlarsın dikkat etmen bir durum var sağ ayağın döşemeden çıkmasındeneye deneye en doğrusuna alışacaksınquote:
Orijinalden alıntı: McManamann
al bir dsg veya benzeri şanzuman kurtul bu dertten
Alıntıları Göster
-
Niye?
1. DSG bir üst vitese hep optimum noktada mı geçer maksimum akselerasyon için?
2. Manuel modda kullanıyorsak ne yapacağız?
quote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
al bir dsg veya benzeri şanzuman kurtul bu dertten
-
quote:
Orijinalden alıntı: tralles
Niye?
1. DSG bir üst vitese hep optimum noktada mı geçer maksimum akselerasyon için?
2. Manuel modda kullanıyorsak ne yapacağız?
quote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
al bir dsg veya benzeri şanzuman kurtul bu dertten
belkide arkadas kickdown olayindan bahsetmistir, bunu yaparken dsg hayranligini dile getirmistir.
sanmiyorum ki mantikli bir aciklamasi olsun.
konuyla ilgili olarak;
bu sekilde kaldirmanin debriyaj balatasina zarari kayda deger midir?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emtue -- 18 Eylül 2009; 22:58:44 >
-
En iyi kalkış efendi kalkışıdır.Debriyaj kavrama noktasına gelirken hafifce gaza dokunulur ve kalkar yürür gidersin sevdiklerine güvenlequote:
Orijinalden alıntı: emtuequote:
Orijinalden alıntı: tralles
Niye?
1. DSG bir üst vitese hep optimum noktada mı geçer maksimum akselerasyon için?
2. Manuel modda kullanıyorsak ne yapacağız?
quote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
al bir dsg veya benzeri şanzuman kurtul bu dertten
belkide arkadas kickdown olayindan bahsetmistir, bunu yaparken dsg hayranligini dile getirmistir.
sanmiyorum ki mantikli bir aciklamasi olsun.
konuyla ilgili olarak;
bu sekilde kaldirmanin debriyaj balatasina zarari kayda deger midir?
Alıntıları Göster
-
al bi otomatik ayanı frenden çek kendi kendine gidiyo zatenquote:
Orijinalden alıntı: ucanhoroz
En iyi kalkış efendi kalkışıdır.Debriyaj kavrama noktasına gelirken hafifce gaza dokunulur ve kalkar yürür gidersin sevdiklerine güvenle
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: ucanhoroz
En iyi kalkış efendi kalkışıdır.Debriyaj kavrama noktasına gelirken hafifce gaza dokunulur ve kalkar yürür gidersin sevdiklerine güvenle
daha başka ne denebilir ki
-
dsg olayında vites ne zaman değişiyor?eğer redline uygun deniliyorsa.dsg çok fazla yakıt harcaması gerekmez mi?dsg bunları yapmadan nasıl iyi sonuçlar elde ediyor?sadece hızlı vites geçişleri ile manuel ile aynı değerler enteresan?quote:
Orijinalden alıntı: KILIÇ
al bi otomatik ayanı frenden çek kendi kendine gidiyo zaten
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: tralles
Niye?
1. DSG bir üst vitese hep optimum noktada mı geçer maksimum akselerasyon için?
2. Manuel modda kullanıyorsak ne yapacağız?
quote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
al bir dsg veya benzeri şanzuman kurtul bu dertten
dsg ile kalkışta sadece el frenini çekersiniz,bir miktar gaz verip araç uygun devri bulunca el frenini indirirsiniz akabinde araç kalkar,birkaç metre yol gitikten sonra gaza abanırsınız olay budur.basit ve net.
s modunda maksimum akselerasyonu yakalamak için uygun zamanlarda vites değiştirir.sizin tork-hp eğrilerine bakıp yaptığınız işi o kendi yapıyor.
manuel modda kullanırkende kalkışta sorun yaşamazsınız.manuel oldu diye debriyaj pedalı çıkmıyor araçta..
-
quote:
Orijinalden alıntı: berat23
quote:
Orijinalden alıntı: tralles
Niye?
1. DSG bir üst vitese hep optimum noktada mı geçer maksimum akselerasyon için?
2. Manuel modda kullanıyorsak ne yapacağız?
quote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
al bir dsg veya benzeri şanzuman kurtul bu dertten
dsg ile kalkışta sadece el frenini çekersiniz,bir miktar gaz verip araç uygun devri bulunca el frenini indirirsiniz akabinde araç kalkar,birkaç metre yol gitikten sonra gaza abanırsınız olay budur.basit ve net.
s modunda maksimum akselerasyonu yakalamak için uygun zamanlarda vites değiştirir.sizin tork-hp eğrilerine bakıp yaptığınız işi o kendi yapıyor.
manuel modda kullanırkende kalkışta sorun yaşamazsınız.manuel oldu diye debriyaj pedalı çıkmıyor araçta..
Evet Youtube'da bir video dikkatimi çekmişti,redline'dan önce değiştiriyordu vitesi DSG.
-
launch control baya iyi kalkıyor galibaquote:
Orijinalden alıntı: superpositionquote:
Orijinalden alıntı: tralles
Niye?
1. DSG bir üst vitese hep optimum noktada mı geçer maksimum akselerasyon için?
2. Manuel modda kullanıyorsak ne yapacağız?
quote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
al bir dsg veya benzeri şanzuman kurtul bu dertten
dsg ile kalkışta sadece el frenini çekersiniz,bir miktar gaz verip araç uygun devri bulunca el frenini indirirsiniz akabinde araç kalkar,birkaç metre yol gitikten sonra gaza abanırsınız olay budur.basit ve net.
s modunda maksimum akselerasyonu yakalamak için uygun zamanlarda vites değiştirir.sizin tork-hp eğrilerine bakıp yaptığınız işi o kendi yapıyor.
manuel modda kullanırkende kalkışta sorun yaşamazsınız.manuel oldu diye debriyaj pedalı çıkmıyor araçta..
Alıntıları Göster
Benzer içerikler
- valf nedir
- motordan gelen hava kaçırma sesi
- subap değişimi sonrası performans
- marşpiyel düzeltme
- araç on cam değişimi sonrası dikkat edilmesi gerekenler
- fiat 600 fiyat
- bmw x5 2024 fiyat
- bmw x1 elektrikli menzil
- passat pro
- skoda slavia
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X