ESP'nin zorunlu olmasi gerektigini tartisigimiz yillarda bazi insanlar belki de hala ESp'nin hayatta 1 kere ise yaradigini soyluyordu. Evet 1 kere yariyor olabilir bakin 1 kere gerekti ve o aractakileri hayata bagladi. SonKale İzmiryoutube İzmir'in Bayraklı ilçesinde kontrolden çıkan TIR, refüjü aşarak karşı yola geçti. Bu sırada seyir halinde olan araçlar büyük tehlike atlattı. Kaza anı bir araç kamerası tarafından saniye, saniye görüntülendi. https://www.youtube.com/watch?v=xzfUsPtIe0w&feature=youtu.beEgea soforunu tebrik ederim. Sogukkanlilikla hamle yapmis ve ESP teknolojisi de ustune duseni yapmis ve mudahale etmis. Fiat istedigi kadar unlulerle reklam yapsin su videonun yaninda 1 kurus degeri yok ama su video cok sey anlatiyor. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 2 Temmuz 2022; 10:38:36 > |
ESP'nin Önemi-Fiat Egea
-
-
Gerçekten iyi manevra yapmış. Belki saniyenin bilmem kaçta biri geç kalaydı iş bitmişti. Esp de gerisini halletmiş… -
Ağaçlar yüzünden ikinci izleyişimde tırın gelişini farkettim. Bende de egea var ve ben kurtulamazdım bu durumdan. Şoför hakikatten yetenekliymiş.
Sahiden refüjlere dikilen ağaçlar ne kadar oksijen veriyor da buraları hariç yol kenarlarına bir tane dikme gereği görmüyorlar? -
Öncelikle umarım tır şoföründe birşey yoktur, başta o olmak üzere videoda yer alan herkese geçmiş olsun.
Bu videoda altı çizilecek bir diğer noktada lastikler.
Bu gibi durumlarda lastiklere de en azından ESP kadar hata belki daha fazla iş düşüyor, bu örnekte ki Egea da lastikler işlevini yerine getiremeyecek durumda olsaydı yine bizi kötü bir sonuç bekliyor olabilirdi. -
Direksiyonu her zaman iki elle tutmak lazım.
Tek elle tutunca böyle durumlarda mal gibi baka kalıyoruz çünkü tek elle tutuyorsak genelde dikkatimiz başka yerde oluyor ve manevra kabiliyeti çok düşüyor.
Harika refleks geçmiş olsun
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 2 Temmuz 2022; 11:15:41 > -
%50 şoför kabiliyeti + %45 lastikler + %5 esp = yaşanacak günlerinin olması
-
quote:
Orijinalden alıntı: khanstern%50 şoför kabiliyeti + %45 lastikler + %5 esp = yaşanacak günlerinin olması
%5 ESP demek neredeyse katkisi yok demek. O hizda o hareket ESP olmasaydi sagdan ucmustu zaten direkt
-
Türk milleti için önemsiz bunlar
Türk milleti göğüs yumuşak mı ona bakar
Hiç araçta AEB var mı ABS var mı hiç bakmaz hiç -
Şoförün kabiliyeti ve lastikler %95 i oluşturmasa ya tırın altında kalırdı ya da spin atıp takla vs atardı diye tahmin ediyorum hocam.
Esp faydasız gibi bir algı yaratmış olmayayım, son ki çeki düzeni esp sağlıyor videoda o apaçık ortada
Buna benzer bir videoyu youtube da mı görmüştüm tam hatırlamıyorum, yabancı bir ülkede , arabada sanırım Renault 19 modeliydi benzer şekilde kurtulmuştu.
-
Focus da çok ucuz atlatmış, o şeritte kalsa tır direkt altına alacaktı -
Focusun lastikte patlamış gibi , ön tarafta altına giren parçalar vardı sol ön lastik jantı yamulmuş bile olabilir sonda dururken yaptığı dalagalanma bu yüzden sanırım,
Egea nın ESP si çok iyi çalışmış kontra verirken toplamış sağda tutmuş aracı
Focuscunun da verilmiş sadakası varmış orta şeride tam zamanında geçmiş
Herkese geçmiş olsun geçen benzer kazada sol şeritteki araçtakiler benzer tır kazasında ölmüşlerdi ,çok tehlikeli , kamyon ve tırlar çok hızlı kullanılıyor özellikle sürücüleri genç ise..
-
teknik, hırs , irade, konsantrasyon, hız, denge , zamanlama ne ararsan var.
-
Yapilmaz demiyorum tabii ki ama Renault 19 kullanan 100 kiside 5 kisi o kontralari verebilecekken mesela ESP olsa 100 kiside 60 kisi kaza yapmadan kurtulabilir. Sayilari salladim ama ESP gercekten en acemiye bile kurtulma sansi sunan bir teknoloji.
-
ESP zaten 2013 yılından beri zorunlu. Yıldan tam emin değilim ama sıfır satılan her araçta olmak zorunda
Edit: 2014 imiş
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ussuz -- 2 Temmuz 2022; 14:6:26 > -
espyi bırak herhangi bir suv olsa bile şu durumda taklayı atmıştı. arkadan itişli bi araba olsa yine toparlayamazdı. adamın dikkati ve refleksi hayatını kurtarmış. arabada yapması gerekeni yapmış. helal olsun.
-
kaza önümde oldu tırın lastiği patlamış dediğine göre, şoförde bir şey yoktu. -
Bence de her esp li araba bu kazayı atlatamazdı. Egeanın yol tutuşunun iyi olması en büyük etken.
-
Konumuzla alakasi nedir tam olarak anlayamadim. SUVlerin de yerden yuksek oldugu icin teknolojisi biraz daha farkli ancak her SUV takla atar diyemeyiz. Arkadan itisli araclarda da ESP tam kapali degilse gayet araci tutuyor. Ayrica arkadan itisli araclarda biraz tecrube varsa daha rahat toparlanabilir onden cekislilere gore. Bana kalirsa en tehlikelisi onden cekisli aracin onden kaymasidir.
-
Araç gerçekten iyi toplamış.Şoföre diyecek yok zaten mükemmel manevra.Ama ben yine de yüksek( SUV vs minibüs) bir araç olsaydı takla atardı diye düşünüyorum
%5 ESP demek neredeyse katkisi yok demek. O hizda o hareket ESP olmasaydi sagdan ucmustu zaten direkt |
Gerçekten iyi manevra yapmış. Belki saniyenin bilmem kaçta biri geç kalaydı iş bitmişti. Esp de gerisini halletmiş…
|
Öncelikle umarım tır şoföründe birşey yoktur, başta o olmak üzere videoda yer alan herkese geçmiş olsun.
Bu videoda altı çizilecek bir diğer noktada lastikler. Bu gibi durumlarda lastiklere de en azından ESP kadar hata belki daha fazla iş düşüyor, bu örnekte ki Egea da lastikler işlevini yerine getiremeyecek durumda olsaydı yine bizi kötü bir sonuç bekliyor olabilirdi. |
Direksiyonu her zaman iki elle tutmak lazım. Tek elle tutunca böyle durumlarda mal gibi baka kalıyoruz çünkü tek elle tutuyorsak genelde dikkatimiz başka yerde oluyor ve manevra kabiliyeti çok düşüyor. Harika refleks geçmiş olsun |
Bence de her esp li araba bu kazayı atlatamazdı. Egeanın yol tutuşunun iyi olması en büyük etken. |
Şoförün kabiliyeti ve lastikler %95 i oluşturmasa ya tırın altında kalırdı ya da spin atıp takla vs atardı diye tahmin ediyorum hocam. Esp faydasız gibi bir algı yaratmış olmayayım, son ki çeki düzeni esp sağlıyor videoda o apaçık ortada Buna benzer bir videoyu youtube da mı görmüştüm tam hatırlamıyorum, yabancı bir ülkede , arabada sanırım Renault 19 modeliydi benzer şekilde kurtulmuştu. |
Ağaçlar yüzünden ikinci izleyişimde tırın gelişini farkettim. Bende de egea var ve ben kurtulamazdım bu durumdan. Şoför hakikatten yetenekliymiş.
Sahiden refüjlere dikilen ağaçlar ne kadar oksijen veriyor da buraları hariç yol kenarlarına bir tane dikme gereği görmüyorlar? |
Focusun lastikte patlamış gibi , ön tarafta altına giren parçalar vardı sol ön lastik jantı yamulmuş bile olabilir sonda dururken yaptığı dalagalanma bu yüzden sanırım, Egea nın ESP si çok iyi çalışmış kontra verirken toplamış sağda tutmuş aracı Focuscunun da verilmiş sadakası varmış orta şeride tam zamanında geçmiş Herkese geçmiş olsun geçen benzer kazada sol şeritteki araçtakiler benzer tır kazasında ölmüşlerdi ,çok tehlikeli , kamyon ve tırlar çok hızlı kullanılıyor özellikle sürücüleri genç ise.. |
espyi bırak herhangi bir suv olsa bile şu durumda taklayı atmıştı. arkadan itişli bi araba olsa yine toparlayamazdı. adamın dikkati ve refleksi hayatını kurtarmış. arabada yapması gerekeni yapmış. helal olsun. |
Benzer içerikler
- sava eskimo hp2 yorum
- debriyajdan ayağı çekince gelen vuruntu
- 150 km hızla 1 saatte kaç km gidilir
- yahudi mercedesi
- gini talent güvenilir mi
- bmw elektrikli motor
- 2022 model toyota corolla
- byd seal sedan
- ıd buzz fiyat
- ıoniq 6 fiyat listesi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X