Şimdi Ara

euroNcap e inanıyormusunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar euroNcap e inanıyormusunuz yoksa yok hemşerim ncap filan hikaye aldığımız nefesler bile sayılı mı diyorsunuz..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toyota SUPRA -- 18 Aralık 2022; 3:49:28 >



  • Otoyollarda hız sınırları aşağı yukarı 120 km/sa. Kimi yerde 130 olur kimi yerde 110 olur ama aşağı yukarı araçları en fazla bu hızlarda sürmemiz ön görülüyor.

    Diğer yandan ortalama bir otomobilin 100 km/sa hızdan duruş mesafesi 40 metre, 120 km/sa hızdan da 60 metre. Tabii bu fren intikal süresi hariç. O dahil 100 metre diyebiliriz.


    Şimdi fikir şu; 120 km/sa hızla seyrederken 100 metreden fazla bir görüş alanı ile seyrediyorsunuz. Bir kazayı ön gördünüz ve frene bastınız. İşte olay burada başlıyor, kimse 120 ile giderken önündeki engele bu hızla ayağını gazdan çekmeden dalmıyor. Frene basıyorsunuz ve o esnada hız zaten 64 km/sa civarına düşmüş oluyor. Hız sınırlarının 120 km/sa civarında belirlenmesinin sebebi de tam olarak bu. Hızınızı 64 km/sa hızın altına düşürebileceğiniz bir hızla seyretmenize izin veriyorlar. Yoksa hiç bir devlet "Şunlara gıcıklık olsun 250 basan arabanın satışına izin verelim ama 120'yi geçene ceza yazalım" demiyor. Geyik testi de tam olarak bu mantıkta işliyor. 120 ile giderken engeli göreceksiniz, frenle yavaşlayıp duramayacağınızı anlayınca direksiyon kıracaksınız. 78 ile geyik testini geçen araba 74 ile geçen arabadan daha erken direksiyon manevrasına başlama imkanı sağlar.


    Peki neden 64 Km/sa? Çünkü ortalama bir insan gövdesinin kaldırabileceği sınır bu. Emniyet kemerlerinde yük sınırlayıcıları var emniyet kemeri kaburgaları kırmasın, iç organları kestirmesin diye, 64 km/sa hızla bile buna ihtiyaç duyuluyor. Yoksa 100 km/sa hızla giden arabanın kabini de korunabilir ama ya içindekiler? Emniyet kemeri dahi insan gövdesini sağlıklı bir şekilde durduramıyorken firmaları suçlamak yersiz.


    Aslında tüm kurallar, hız limitleri, çarpışma testleri belli bir mantık çerçevesinde oluşturulmuştur.


    Aldığımız nefesin sayılı olduğu lafı da sığ bir laf. Önce tedbir, sonra takdir demişler.

    yaşanan trafik kazalarında ortalama hız 55 km/h civarıydı yanlış hatırlamıyorsam


    bu yüzden ncap gibi kurumlar olası kaza senaryolarına göre çalışıyor


    bu hız bir miktar artırılarak (hız sınırları dünya genelinde ulaşım ve araçların gelişmesi ile artıyor) otomobil üreticilerinin daha güvenli araç üretilmesi sağlansa iyi olabilir hepimiz için.


    insanların güvenliği 60km ile test edilmiş aracı 200 km ile sürmesi ise kendi aptallıklarından.

    Ncap inanç meselesi yapılacak konu mu?


    Ncap'ten önce en kral Mercedes, Saab bile doğru düzgün güvenlik sunmuyordu. yarım örtüşmeli bariyer testleri yapıldığında şok olmuştu herkes.. akordeon gibi gidiyordu araçlar. 90'ların sonundan itibaren değişti her şey ve bu euroncap sayesinde oldu.


    araç iskeletleri, kapanma absorbe alanları, airbag'lerin birden yaygınlaşması.. her şey ncap sayesinde.


    Şu anda bende bakmıyorum alacağım aracın ncap'i neymiş 3 yıldız mı 5 yıldız mı.. asistan özellikleri beni ilgilendirmiyor. sadece kaza güvenliği ile yani pasif güvenlikle ilgileniyorum ve belki 1-2 çürük yumurta dışında tüm otomobiller son derece güvenli..


    ncap benim açımdan misyonunu 10 yıl önce büyük başarı ile tamamladı.

  • aldigimiz nefes sayili diye catidan atlayinca olmuyor muyuz?

  • 60 km/h civarı bir hızla arabayı duvara vuruyorlar ve bu araba çok güvenli diyorlar , sonra insanlar da, çok guvenliymis diye bu araçları alıp saattte 200 km hız yapıyorlar .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yaşanan trafik kazalarında ortalama hız 55 km/h civarıydı yanlış hatırlamıyorsam


    bu yüzden ncap gibi kurumlar olası kaza senaryolarına göre çalışıyor


    bu hız bir miktar artırılarak (hız sınırları dünya genelinde ulaşım ve araçların gelişmesi ile artıyor) otomobil üreticilerinin daha güvenli araç üretilmesi sağlansa iyi olabilir hepimiz için.


    insanların güvenliği 60km ile test edilmiş aracı 200 km ile sürmesi ise kendi aptallıklarından.

  • https://forum.donanimhaber.com/arac-buyuklugu-agirligi-ve-yuksekliginin-guvenligine-etkisi-iihs-euro-ncap--149099109#149099109

    Bu önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 18 Aralık 2022; 13:21:26 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ben inanmıyorum.Bu testlerde Alman araçları deliksiz direk geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otoyollarda hız sınırları aşağı yukarı 120 km/sa. Kimi yerde 130 olur kimi yerde 110 olur ama aşağı yukarı araçları en fazla bu hızlarda sürmemiz ön görülüyor.

    Diğer yandan ortalama bir otomobilin 100 km/sa hızdan duruş mesafesi 40 metre, 120 km/sa hızdan da 60 metre. Tabii bu fren intikal süresi hariç. O dahil 100 metre diyebiliriz.


    Şimdi fikir şu; 120 km/sa hızla seyrederken 100 metreden fazla bir görüş alanı ile seyrediyorsunuz. Bir kazayı ön gördünüz ve frene bastınız. İşte olay burada başlıyor, kimse 120 ile giderken önündeki engele bu hızla ayağını gazdan çekmeden dalmıyor. Frene basıyorsunuz ve o esnada hız zaten 64 km/sa civarına düşmüş oluyor. Hız sınırlarının 120 km/sa civarında belirlenmesinin sebebi de tam olarak bu. Hızınızı 64 km/sa hızın altına düşürebileceğiniz bir hızla seyretmenize izin veriyorlar. Yoksa hiç bir devlet "Şunlara gıcıklık olsun 250 basan arabanın satışına izin verelim ama 120'yi geçene ceza yazalım" demiyor. Geyik testi de tam olarak bu mantıkta işliyor. 120 ile giderken engeli göreceksiniz, frenle yavaşlayıp duramayacağınızı anlayınca direksiyon kıracaksınız. 78 ile geyik testini geçen araba 74 ile geçen arabadan daha erken direksiyon manevrasına başlama imkanı sağlar.


    Peki neden 64 Km/sa? Çünkü ortalama bir insan gövdesinin kaldırabileceği sınır bu. Emniyet kemerlerinde yük sınırlayıcıları var emniyet kemeri kaburgaları kırmasın, iç organları kestirmesin diye, 64 km/sa hızla bile buna ihtiyaç duyuluyor. Yoksa 100 km/sa hızla giden arabanın kabini de korunabilir ama ya içindekiler? Emniyet kemeri dahi insan gövdesini sağlıklı bir şekilde durduramıyorken firmaları suçlamak yersiz.


    Aslında tüm kurallar, hız limitleri, çarpışma testleri belli bir mantık çerçevesinde oluşturulmuştur.


    Aldığımız nefesin sayılı olduğu lafı da sığ bir laf. Önce tedbir, sonra takdir demişler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 18 Aralık 2022; 21:20:8 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • beyazakbil B kullanıcısına yanıt

    Kazalar 200 km hız ile yapılmıyor ki?

    ortalama bir sürücü 120 km hız ile ilerlerken bir kaza olacağını fark edip frene bastığında kaza gerçekleşene kadar hızı 70-60 civarlarına düşer zaten. Bu da test edilen hızlarda kaza gerçekleşti demek

    yoksa kimse 120 ile giderken hız kesmeden başka bir araca çarpmıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ncap inanç meselesi yapılacak konu mu?


    Ncap'ten önce en kral Mercedes, Saab bile doğru düzgün güvenlik sunmuyordu. yarım örtüşmeli bariyer testleri yapıldığında şok olmuştu herkes.. akordeon gibi gidiyordu araçlar. 90'ların sonundan itibaren değişti her şey ve bu euroncap sayesinde oldu.


    araç iskeletleri, kapanma absorbe alanları, airbag'lerin birden yaygınlaşması.. her şey ncap sayesinde.


    Şu anda bende bakmıyorum alacağım aracın ncap'i neymiş 3 yıldız mı 5 yıldız mı.. asistan özellikleri beni ilgilendirmiyor. sadece kaza güvenliği ile yani pasif güvenlikle ilgileniyorum ve belki 1-2 çürük yumurta dışında tüm otomobiller son derece güvenli..


    ncap benim açımdan misyonunu 10 yıl önce büyük başarı ile tamamladı.

  • İnanmaktan öte güvensiz bir güvenlik hissi duyulmasına da sebeb oluyor yoksa yanlış bir şey yok ortada. 60km hız ile kazadan iyi sonuç alan aracın sanki her hızda aynı sonucu verecekmiş psikolojisi insanlara gereksiz bir özgüven ve tehlikeli araç kullanımı aşılıyor. Teknik anlamda bence testler 100- 120 km ile de yapılmalı ve o durumdaki sonuçlarıda bir görmeliyiz.

  • Jimmy Carter zamanından kalma konuları tartışıyoruz.


    Amerika'nın otomotive en büyük hediyesidir. Testlere 1979'da başanmıştı, bütün modellerin test edilmeye beşlanması 1984'ü buldu. NCAP olmasaydı Volvo veya Mercedes'lerin nasıl döküldüklerinden belki de hiç haberimiz olmazdı. Volvo'nun 'efsanevi' serisi 240'lar istikrarlı şekilde 3 yıldız alıyordu, aynı dönemdeki Audi, BMW, Mercedes'ten; GM, Chrysler ve Ford'ların çoğundan daha kötüydü. (Bunun üzerine Volvo 740'ları tasarladı.)


    Teknoloji ilk başta ona sahip olanlarla diğerleri arasında fark yaratıyor gibi görünür. Ama teknoloji uzun sürede fakirle zengin arasındaki farkları azaltır, eşitleyici yönde çalışır. NCAP'e inanmayan yok, teknolojiden bürokratik veya hiyerarşik beklentileri olanların şaşırmaları var.

  • AO A kullanıcısına yanıt
    euroNcap e inanıyormusunuz?fancosnetyoutube
    http://www.fancos.net Crash test 100km-h VW Golf 2008
    https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE&feature=youtu.be

    Araçlar benzer sonuç veriyor zaten. Taa 2008'den bir sonuç. İçindeki insan karışık turşuya dönüyor sadece.

    Yoksa karoser sağlamlığı değil konu.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Kimse 120 ile giderken başka araca çarpmıyor...o zaman senede 5000 kişi niye ölüyor trafikte ?..böyle bir şey yok sehirlerarası yollarda 120 ile giderseniz bir yere varamazsiniz herkes hız yapıyor ortalama 150 ve üzeri ve kaza onceden fark edilen bir şey değil böyle saniyeler önce görüp güzelce frene bastığınız bir olay değil. Zaten o zaman kaza olmaz 180km 200km/h ,ile giderken gece yolun solunda kavşakta bozulmuş hic bir ışıklandırmasi olmayan bir kamyona arkadan carpinca NCAP falan pek işe yapamiyor .Bağdat caddesinde sıkışık trafik yandaki vitrinleri seyrederken öndeki araca tıklamak değil bu iş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ankura kullanıcısına yanıt

    Emniyet genel mudurlugunu yayımladığı aylık trafik kazalari videolarindaki senaryolar NCAP te görülen testlere pek uymuyor . Gerçek trafik zaten standart dışı standart içinde yapılan testler demekki gerçek hayata uzak , anlamsız , hayalperest ve yanıltıcı . Bence öyle .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AO A kullanıcısına yanıt

    Bravo


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.youtube.com/watch?v=Ljmx67MxI9w&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş nedir elinizde 3 yıldızlı arabalar mı kaldı da böyle saçma bir konu açıyorsunuz?

  • ncap yalan

    dünya yuvarlak değil

    covid diye bişey yok

    dünyayı 3 aile yönetiyor

    imamoğlu mason

  • Ncap falan bizim ülkemize fazla lüks gelir. Ucuza olsun yeter bize.


    Keşke şu euro kriterlerinden de çıksak, çevrecilik emisyon vs bu konuları konuşacak maddi durumumuz yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burakk0131 -- 20 Aralık 2022; 11:35:13 >
  • euroNcap e inanıyormusunuz?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.