< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timya -- 2 Ekim 2020; 21:21:13 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timya -- 2 Ekim 2020; 21:21:13 > |
hiç inanmayan insanlar bile artık "eski fiyatların geri gelmeyeceğine, giderek fiyatların artacağına ve ötv-möteve indirimi olmayacağına" inanmaya başladı da o yüzden arkadaşlar. alabiliyosak şuan alalım yoksa bi daha hiç alamayacağız kafası bu
|
Bu tablonun tek anlamı halkın artık otomobili altın ve dövizden bile daha kârlı bir yatırım aracı olarak gördüğüdür.
|
Araç bulunabilirliği olsa en az 150 bin adet olur. Fakat bu durum iyi birşey değil, bizim milletimiz akıllanmaz türünde yorumlar tamamen düz mantık düşünülerek yapılmış şeyler. Eğer bir ülkede ekonomi iyiye gitmez, vergiler düşmez iken ani satış patlaması yaşanıyor ise demek ki orada vatandaş bugünler için bir fırsat görmüş, geleceğe yönelik ise karamsarlık.
Sıfır araçlara hücüm yaşandı çünkü faizlerin düşmesi ile birlikle 50-150 bin TL aralığında araç almak isteyen ama aracı olmayan veya bu fiyat aralığındaki araçlara aracını yükseltmek isteyenler bunu bir fırsat olarak gördü ve bu aralıktaki araçların fiyatları arttı. 100-150 bin TL aracı olan kişiler baktılar ki 8-10 yaşlarında kmsi 100 bin'e dayanmış araçlarını bu fiyatlara satabiliyorlar. Sıfır kendi araçlarında hatta daha donanımlı araçların fiyatları ise 170-230 bin TL aralığında. Haliyle bunu bir alım fırsatı olarak gördüler, aracını yenilemeyi düşünmeyen kişiler bile aracını yenileme düşüncesine girdi. Piyasa bu kadar hareketlenince 10 yaş üstü ve 30-70 bin TL aralığındaki araçlar için panik alımı başladı piyasada. Vatandaş hem bu fiyatlara bir daha araç bulamayız bulmak istesek bile temizini bu fiyatlara vermezler diye buraya da hücum başlayınca özellikle 100-150 bin aralığındaki ikinci el araçların fiyatlarının ciddi anlamda şişmesine sebep oldular. Üstüne bir de bayilerde özellikle pandemi dolayısı ile sıfır araç sayısı yeterli olmayıp dövizinde nereye gideceği tam kestirilemeyince alt taraftaki panik alımlar daha da hızlandı. Pandemi olmasa yine sıfır araçlar da bulunabilirlik sorunu olacaktı ama aylara göre daha dengeli şekilde olurdu. Tüm bunların yanına döviz ve faizin de yeteri kadar kazanç sağlamaması özellikle sıfır otomobilleri yatırım aracına en azından vatandaşın parasının değerini korumasını sağlayınca işler çığırından çıktı. Bu kadar çok ekonomik göstergenin aynı anda gerçekleştiği anlar otomobil parekende sektöründe kolay kolay yaşanmaz. Aslında tarihi bir ana tanıklık ediyoruz. Çoğu kişi farkında değil ama ilerde bu zamanlardan bolca bahsedilecek. |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dış Güçler Temsilcisi -- 2 Ekim 2020; 4:17:15 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
millet zengin abicim . olay bu ! neymiş yatırım mış. ya hep hikaye. parası olmayan neyle yatırım yapacak ? işine geleceğine güvenmeyen neyle kredi çekip ödeyecek ? bakmayın milletin ağladığına açız diye ağlayan öğretmenlerin bile kapısında çifter araba var . |