< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wi Fi -- 29 Aralık 2017; 23:43:11 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wi Fi -- 29 Aralık 2017; 23:43:11 > |
Arkadaş şuan boğaziçinde ingilizce öğretmenliği yapıyor , Diploma almadan buna erişebilen nadir insanlardan biri olduğu için cumhurbaşkanlığı huzuna çıkarıldılar ferhat yıldız ile birlikte. Ferhat yıldızın mottosunu alt üst etti dünyanın en iyi 2.ci ingilizce öğretmeni oldu.
|
Hocam hevesinizi kırmak gibi olmasın ama bence o arkadaş biraz şizofren bir ara benim de ilgimi çekmişti kendisi sizin de okuduğunuz 50 sayfalık pdf kitabını okudum pek aklıma yatmadı ardından diğer dil öğretme kitaplarına baktım hepsinde aynı açıklamayı yazmış ve dediği şuydu yanılmıyorsam "dil öğrenmek için başka hiçbir materyale ihtiyacınız yok sadece bu kitapla öğreneceksiniz" valla bana biraz mantıksız geldi bu. Sonra kendine "dünyanın en iyi öğretmeni" diyor kime göre? neye göre? bunun değerlemesini yapmak bence kitaplarını okuyan,metodunu kullanan insanlara kalmış bir şey. Üstelik kendisi youtube yorumlarında yazıyordu bu diyeceğim özel ders veriyormuş ek olarak ve 4 hafta için 4000 TL alıyormuş,kurslara "insanları kandırıyorsunuz,bir sürü para alıyorsunuz doğru düzgün eğitim vermiyorsunuz" falan diye sesleniyor videolarında ama kendisi de onlarla hemen hemen aynı gibi bir şey. Son olarak öğretme metodu yanılmıyorsam şöyle bir şey olması lazım "I want to read,He wants to read,She wants to read" bu tarz cümleleri papağan gibi tekrarlatarak dil öğretmeye çalışıyor. Her neyse umarım ben yanılıyorumdur ve 6 hafta sonunda bir ilerleme kaydedebilirsiniz.
|
Tüm ARKADAŞLARIMA öncelikle SAYGILARIMI sunuyorum,
Eğer konuyu hortlattıysam ve işe yaramayacaksa sizlerden öncelikle çok çok özür diliyorum. Ferhat Yıldız denen arkadaşın videolarına 2-3 sene önce youtube'da araştırma yaparken rastlamıştım, önceleri hiç dikkate almadım çünkü kendimce işe yaramaz olarak adlandırmıştım. Kendimi tanıtmayı unuttum çok pardon, 49 yaşında 25 yıllık Uzman İngilizce öğretmeniyim, Ferhat yıldız hakkında araştırma yaparken bu konuya denk geldim ve bütün mesajları sonuna kadar okudum, yazma ihtiyası hissettim. Aslında bir İngilizce profesyoneli olarak bir başka arkadaşımı bugüne kadar eleştirmedim ve hep iyi yönde motive etmeye çalıştım. Ancak bazı şeyler var ki KAYITSIZ kalamıyorsunuz. Ferhat yıldız denilen beyfendi de bunlardan bir tanesi. Buraya yazacaklarım tamamen beni bağlayan yorumlar, hiç kimseyi etkilemek adına yazmıyorum. Sadece tecrübelerimi paylaşmak istedim. Ferhat Yıldız denilen beyfendi hakkında yorum yapmadan önce tüm videolarını tek tek noktasına kadar ve her ayrıntıyı analiz ederek izledim ve çok değerli zamannımdan 1 hafta bu beyfendiyi tanımakla geçti. Herşeyi bıraktım, işimi gücümü günlük hayatımı anlayacağınız sadece yaşama için yemek yedim su içtim. Youtube'da 200+ videosu var ve İngilizce ile ilgili yaklaık 50+ video mevcut. Uzmanlık alanım İngilizce ve Profesyonel olarak çalışıyorum. İngilizce konusunda kimseyle yarışmak bilgi yarıştırmak hiç bugüne kadar adetim olmadı ANCAK yanlışlara ve saptırmalara da bir dur demenin vakti geldi. Ferhat Beyin İlk Videolarından bir tanesi 30 dakikada İngilizce, diğeri 10 dakikada İngilizce öğrenin. Dünyanın en iyi öğretmeni lafı biraz tuhafıma gitti ve analiz edilmeye değer bir video olarak gördüm. Tabii analiz etmek demek her zaman için olumlu anlaşılmamalı, olumsuz anlamıyla kullanmak istedim. Sizler çok iyi öğretmen iseniz bırakınız bunu öğrencileriniz dile getirsin, yok insanların dikkatini çekmek ve para kazanmak istiyorsanız SAÇMALAYABİLİRSİNİZ tabii ki, ama söylediğiniz lafların altında kalmamanız gerekir. Ayrıca İngilizce bilen her profesyonel öğreticiye öyle kabul edilmeyecek şeyler yakıştırıyor ki çok şaşırdım. Türkiye'de 200+ BİN ingilizce öğretmeni olduğunu düşünürsem bayağı bir kişinin canını yakmış durumda, bizler de dahil. Tabii nasibi alan bir tek bizler de değiliz, Yabancı Dil Kursları, MEB, Üniversiteler, Yabancı Dil Bölümleri, İngilizce Kitapları, Kaynak Kitaplar yani kısacası kendisi hariç herkes ve herşey KÖTÜ.. Bu işte bir yanlışlık var diye usanmadan, sıkılmadan, yorulmadan, uykusuz kalıp perişan olana dek tüm videolarını TEK TEK ve saniye saniye analiz ederek beyfendiyi tanıdım. Tanıdıktan sonra ne düşünüyorm derseniz, hoş şeyler değil. İnsanları bilgilendirmak adına YOUTUBE'da yayımladığı tüm İNGİLİZCE VİDEOLARIN altına tek tek üşenmeden yorumlarımı bıraktım. Eğer insanlar o videoları seyrederken veya seyrettikten sonra yorumlara bakıyorlarsa göreceklerdir. Beyfendinin bizler hakkında söylediği şeylere şuan gülüyorum ve kendisini tanımak için harcadığım onca zamana acıyorum, gerçekten zamanımı harcamaya değmeyecek içi boş video ve içerikler. Eğer, sizler İNGİLİZCE öğrenmek istiyor ve bunu doğru kaynaktan yapmak istiyorsanız NEDEN temiz, doğru, kaliteli bilginin olduğu SIFIR hatalı kaynaklara yönelmiyorsunuz. İllaki bir Türk çıkıp saçmalayınca ve hayallerimizle oynayınca mı aklımıza geliyor bunlar. OXFORD UNIVERSITY CAMBRIDGE UNIVERSITY Bu iki üniversitenin online sayfalarını kullanın lütfen, sözlügünü kullanın, dil bilgisi sayfasını kullanın. FERHAT YILDIZ denilen beyfendinin İNGİLİZCE öğretir ne belgesi var, ne diploması neden izni. Beyefendi 2 yıllık önlisans rus dili mezunuyum diyor ve bildiğini iddia ettiği hiç bir dilde yeterliliği olmadığı gibi diploma, belge, izni de YOK. Peki nasıl oluyorda dil yeterliliği olmayan bir adamın söylediği 30 dakikada İngilizce yalanına kanabiliyoruz. Allah aşkına biz Türk milleti olarak her söylenen söze kanmak ve inanmak sonra da SÖMÜRÜLMEK zorunda mıyız? Bunca insan bilmiyor 30 dk öğrenileceğini bir bu insan mı biliyor. Bizler neden yıllarımızı bu DİLİ öğrenmeye ve öğretmeye adadık ozaman. Biz de 15 dk öğrenip HOCA olaydık, bizim zorumuz neydi. İnsanların aç ve eksik olduğu konularda onları kandırmak o kadar kolay ki, zaten herkes hazır kanmaya, ne olacak sanki bir de bu tekniği deneyeyim diyecek ve kitaplarını alıp adamı zengin edeceksiniz. Samimiyetle soruyorum şimdi arkadaşlarıma, Allah için, 150 sayfa anlamadan okumak ne demek? Sonra 250, sonra 400 :) Özür diliyorum ama bir de buna inanıyoruz. Arkadaşlarım, lütfen beni yanlış anlamayın, sizleri yermek, üzmek değil amacım. İnanın sadece dikkatinizi çekmek istiyorum, bu gibi şeyleri önce akıl süzgecinden geçirin sonra deneyin. Ferhat beyin eğitimi ne ki size ne öğretecek, beyefendi 1 sene boyunca yılmadan usanmadan 100 BİN defa tekrar yapıp amaçsızca öğrendi diye siz de mi aynısını yapacaksınız. KALİTE NEREDE bu sistemde? Tek kişiye SINIRSIZ ve SONSUZ itaat ve güven nasıl olur? Nasıl sorgulamazsınız, ben ne dersem onu yapacaksınız ne demek? Beyefendi yardımcı kaynak olarak Oxford ve Cambridge yayımlarını begenmiyor:) 800-1000 yıllık üniversiteri begenmiyor. Dünyanın 1 Numaralı üniversitesi, DİL'in anavatanının üniversitesi. Sizlerin daha fazla vaktini almak istemiyorum ve eğer dil öğrenmek istiyorsanız KALİTELİ içerik barındıran dökümanlar kullanın. Bu beyfendinin bildiği kendisine yetmez, inanın. Buyrun size İNGİLİZCE ile ilgili ihtiyaç duyacağınız bütün HAZİNELER brada. OXFORD UNIVERSITY YAYINLARI...http://global.oup.com/?cc=trhttps://www.oxfordlearnersdictionaries.com/ CAMBRIDGE UNIVERSITY YAYINLARI...https://www.cambridge.org/?utm_source=gnav&utm_medium=logo&utm_campaign=gnavhttps://dictionary.cambridge.org/tr/ Eğer yönlendirimeye ve yardıma ihtiyacınız varsa lütfen konuya yazınız, elimizden geldiğince sizleri doğru kaynaklara ve temiz bilgiye yönlendirelim. Dili ya KALİTELİ öğrenirsiniz, yada sokak dili öğrenip yerinizde sayarsınız. Sonra British American ayrımı yaparsınız, hangisi hoşunuza gidiyorsa onu seçersiniz, bu bir ağız tadı meselesidir. Siz American English'ten hoşlanırsınız ben British'ten. DİL öğrenirken bir seçim yapmalısınız, bir amacınız olmalı. Amacınızı belirledikten sonra DİLDE KALİTE ve sıradanlık gelir. Yani ya Kaliteli kaynak kullanır kaliteli öğrenirsiniz yada sıradan kalitesiz boş içerik olur bir şey öğrenmezsiniz. Her şeyin bir sırası vardır. Öyle hadi ben size 2 ayda dil öğreteyim yanlıştır, amaç ve süre önemlidir. İstediğiniz özel bir konuda 3 ayda gözler görülür ilerleme sağlanabilirken, dili komple öğrenmek istediğiniz herşey değişir. Amaç sadece 1 haftada 100 BİN tekrar yapıp tursitle veya iş arkadaşıyla belirli bir konuda 50 kelimeyle sahbet etmekse BU OLAY YAPAILABİLECEK en kolay yöntem:) Zaten öğrenemezseniz ayıp. Ama biz yıllarımızı bu dili komple ve kaliteli öğrenmek adına harcadık ve şimdi bilidiğim ve öğrendiğim İngilizcemle gurur duyuyorum, ha nasıl mı öğrendim; şöyle açıklasam daha iyi olur, İngilizce benim yaşama sevincim, AŞKIM.. Onsuz günüm geçerse boş geçmiş sayarım. İşte biz İNGİLİZCE'ye bu aşkla yaklaştık bu aşkla her becerisini geliştirdik ve 25 yılımızı harcadık. 25 yıl mı 30 dakika mı? Kalite mi sıradanlık mı? Oxfor ve Cambridge mi yoksa ferhat yıldız mı? Böyle düşünürseniz sanırım doğru yolu bulmak kolay olur. Evet 2 senede dili çok iyi öğrenirsiniz, ancak dile değer ve önem vereceksiniz, bir doktor nasıl ki size reçete yazıyorsa size dil öğretecek öğretmen de sizi alacak ve sizin amacınızı, yapmak istediğinizi, eksiğinizi öğrenecek ona göre reçete yazacak ve siz onu uygulayacaksınız. İşte o zaman başarı olur. 1 yılda da öğrenirsiniz ama herşeyi değil. 6 ayda da öğrenirsiniz, 3 ayda da. Ama zamanı aşağı çektikçe detay ve kalite düşer yüzeysellik başlar. Tek bir konu öğrenmek ve sadece o konuda İngilizce öğrenmek istiyorsanız kadar kolay ki. Saygı ve Hürmetlerimle Bülent.. |
Bir önceki mesajda da söylediğim gibi tüm videolarını analiz ettikten sonra ortaya çıkan tablo ve ferhat yıldız tekniği şudur..
Ferhat Yıldız Videoları, İçerik Kalitesi, Dil Tekniği.. * Herhangi bir sistem dahi olmayan bu sistemde dil ile alaklı fikir beyan etme yoktur, sadece şahıs dersi ne şekilde ve nasıl verirse körü körüne öğrenmek kuraldır, içeriğin, kalitenin bir önemi yoktur. * Yine bu sistemde şahsın %100 otoritesi söz konusudur ve yaratıcı düşünceye, yoruma, esnekliğe kesinlikle yer yoktur. * Bu sistemde öğrenci aktif gibi görünmesine rağmen sadece öğreticinin izin verdiği çerçeve kadar aktif ve özgürdür. * Bu sistemle beraber sorgulayıcı düşünce asla kullanılmamakta ve sadece tek bir şahsa doğru yada yanlış olsun %100 itaat mecburidir. * Şahsın bu dili öğrenme/aktarma taktiği kendi üzerinde denediği şekliyle sonsuz, sürekli ve durmadan tekrar ve ezber üzerinedir. * Sistem, beynin amaçsız yapılan tekrardan yorulup geçici olarak edindiği motor hareketleri tekrar etmesi üzerine kuruludur. * Yine kısıtlı konu ve dar alanda öğrenilmesi istenen konular zorla ve ısrarla tekrar ettirilmekte, öğretim amacından çıkmaktadır. * Şahıs bu dili öğrenirken dil öğrenme kurallarından ziyade cümle kurulumunun öğrenilip aşırı tekrar yapılmasına dayalıdır. * Şahıs bu dili öğrenmeye çalışırken kelimeleri ses, vurgu, telaffuz, yazım, okuma, dinleme kurallarına uymadan uygulamıştır. Bu eksiğini de bir Türk gibi İngilizce konuşun safsatasıyla kapatmaya çalışmıştır. * Tek bir kelime ve cümle ile öğrendiğini sandığı dili daha sonra dar alanda 2-3 kelime ekleyerek artırmaya çalışmaktadır ancak dilin komple ve düzgünce öğrenilmesi gerektiği göz ardı edilmektedir. * Şahıs dil öğreniminde sadece kendisine %100 bağlılık istemekte, aksi yapılırsa eylemi sonlandırmaktadır. * Dil öğrettiğini iddia ettiği süre boyunca kendi kitaplarının kullanılmasını, başka kaynaklara ihtiyaç olmadığını ve başka kaynakların kullanılmasını yasaklamaktadır. * Şahsın kitapları kaliteli içerikten uzak, sıradan toplama örneklerdir, ticari amaç için yazılmış, dil öğretiminde kullanılması fayda getirmez. * Öğrenilen bir dilin kaliteli olduğu sürece hangi kitaptan, kaynaktan öğrenildiği önemli değilken, bu şahsın derslerinde kendi kitabı zorunlu kılınmıştır. * Hiç bir kitap kendi sistemine uymadığı için yararlı değildir. * Oxford ve Cambridge üniversiteleri yayınlarını beğenmez, gereksiz sayar. * İngilizce sözlük kullanımı veya yardımcı kaynak kullanımı yoktur, her şeyi en iyi kendisi bilir, en iyi kaynak kendisi ve işe yaramaz kitaplarıdır. * Kendisi telaffuz hatalarını sıkça ve yanlış yapıyor olsa dahi önemi yoktur, ilk öğrenenlerin böyle öğrenmesi sakıncalı değil demektedir. * Kendisinden başka hiç kimse hiç bir dili bilmiyor gibi hareket etmektedir. * Öğrenciler konuşamıyor, üniversiteler dil öğretmeni yetiştiremiyor, meb'de çalışan öğretmenler işi bilmiyor ve yetersiz demektedir, meb sadece müfredatı uyguladığı için başarı gelmiyor iddiasındadır. * Kısaca kendisi haricinde hiç kimse başarılı değil ve sadece kendi tekniğiyle dilin öğrenebileceğini iddia eden kendisine aşık birisidir. * Herşeyi kendisi en iyi bilir ve uygular, eğer kendisi öğretemezse kimse öğretemez mantığındadır. * Eleştiriye kapalı ve saldırgan bir kişiliğe sahiptir. * Sadece kendisinin çıkarına uygun olan şeyler yapılır. * Sistem dediği şey sadece kendisini yüceltmek üzerine kuruludur. * Sisteme müdahaleye izin vermez, tahtaya yazmadığı bir dersi kafadan anlatamaz, yeterli bilgiye sahip değildir. * İngilizce konuşamaz yeterli kelime dağarcı yoktur, ingilizce yorum yapamaz, cümleleri öğrenilmiş ezberlenmiş ve kısadır, uzun cümleler kuramaz. * Bir ders boyunca 30-40 dakika tahtayı kullanmadığı sürece ingilizce olarak anlatacak bir şey bulamaz, İngilizce konuşarak dersi devam ettiremez. * Okullarda uygulanması son derece zararlı bir saçmalıktan başka bir şey değildir. * Bu öğretim şekliyle hiç bir öğrencinin kazanımları ölçülemez. * Bir plana bağlı değildir ve sonu nereye varacağı sadece şahsa bağlıdır. * Şahıs o derste neyi kolay buluyorsa onu öğretme şeklinde dersleri işlemektedir. * Kısa süreli yoğun ezberler, motor becerilerin bir süre sonra bıkkınlık ve dersten soğuma olarak geri dönecektir. * Sadeece kısıtlı bir amaca yönelik işe yaramaz bir saçmalıktır. * Çok kısa sürede belirli bir amacın gerçekleşmesi için yoğun ezber çabasıdır. * Şahıs bildiğini ve öğrettiğini sandığı dil hakkında yetersizdir. * Asistanım dediği insanlardan öğrendiği şeyleri kitaplaştıran birisidir. * Akademik olarak değil kulaktan duyma şekilde öğrendiği yanlış bilgiler üzerinde ısrarcı olmaktadır. * Turistlerden duyduğum şekliyle böyle kullanmaktalar diye itiraf etmektedir. * Arapça kitabı yazarken hiç arapça bilmediği halde 2 tane genç insanın yönlendirmesiyle dili kitaplaştırmaktadır. Kitap yazmak uzmanlık gerektiren bir durumdur. * Dillerin gerçek alfabeleri ve ses bilim/fonetik kurallarına uymamaktadır, fonetik bilgisi yoktur. * Her dili basit latin alfabesi ile sunmaktadır. * Sadece Rusça'da tahtaya daha önce yazmış olduğu orijinal bazı harfleri kullanmıştır. * Hiç bir modern ders aracı kullanmıyor, teknolojiden uzak, araştırmaya-yoruma kapalı. SONUÇ OLARAK.. 1- Bu şahsın yeni bir metod buldum diyerek ortaya attığı bu saçmalığın adı sürekli tekrarla beynin düşünme yeteneğinin ortadan kaldırılıp yorum yapamaz hale getirilip hipnoz veya motor hareketlere/ezberletilmiş hale sokulması üzerine kuruludur. 2- Yeni bir metod olmaktan ziyade zarar verici ve düşünmeyi, yorum yeteneğini ortadan kaldırıcı bir eylemdir. 3- Çocuklar üzerinde denenmesi geçici olarak başarılı görünse de, bağımlılık yapan tekrar hareketlerinin sürekli başkası tarafından dikte edilmesini istemeye alıştırılma durumunu oluşturmaktadır. Başkasının yönlendirmesi olmadan doğru-yanlış bulunamaz, eylem devam edemez, yorum yapma yeteneği sıfırlanır. 4- Son derece zararlı ve ezberci bir eylem ve hipnoz özelliği vardır. 5- Dil öğretmekten ziyade geçici belleğin çok yoğun kullanılıp geçici ezberle olay gerçekleşmektedir. 6- Beynin kör edilip bütün düşünme yeteneklerinin geçici olarak askıya alınıp belirli bir konu üzerinde yoğun ezber yapılması olayıdır. 7- Kısaca %99 zararlı bir dikte şeklidir. SİSTEM ŞU ŞEKİLDE İŞLER.. * Önce kelimeler verilir, kelimeler kendi deyimiyle önemli kelimelerden seçilir * Kelimeler okunur 100 defa tekrar edilir. * Şşahıs tekrar eder öğrenci tekrar eder. * Cümlelerin herhangi bir sırası yoktur, şahıs kafasına göre ve saçma sapan anlam bütünlüğü olamayan cümlerlerle tekrar yaptırır. * Ses, tonlama, telaffuza dikkat edilmez, şahıs fonetik bilmez. * Şahsın dil yeterliliği yoktur, yaptığı derse başlamadan önce tahtaya kendisine tekrar için gerekli içeriği yazar veya yazdırır. * Şahıs telaffuz eksikliğini gizlemek ve kapatmak için öğrencilere istediğiniz gibi telaffuz edebilirsiniz der. * Eğer bu şekilde öğretim olacaksa İngilizce öğretmenlerinin de telaffuza dikkat etmesi gerekmez, bu da dil öğretiminin doğasına aykırıdır. * 15 dakika boyunca yoğun olarak yaptığı ve yaptırdığı tekrarlardan sonra beyin geçici körlük ve alışkanlık kazanır ancak bu bilinçsizce kazanılan bu ezber alışkanlık bir amaca yönelik değildir ve kısa sürede unutulmaya mahkumdur. * Şahıs öğrettiğini zannettiği dersin unutulmasını engellemek için kendi yazdığı kitaptan sürekli tekrar yapılmasını ister. * Tekrar yapmayan öğrenciyle ilgilenmez. * Yapılan yanlışlara, yorumlara kulağını tıkar, talepleri dikkate almaz. * Herkesin derse çalışmış ve hazır olarak gelmesi uyulacak ilk kuraldır. * Kendisinin öğrettiğini sandığı dersin sürekli olarak öğrencinin aklında kalması istenir, eğer bu olmazsa derse devam etmez. * Kullandığı kalıplar ve kelimeler sürekli ve ısrarla aynıdır, yenilik yoktur, seviye çok düşüktür. * Bu öğretim şekliyle PAPAĞAN'a kelime öğretmek arasında fark yoktur, bilinçli bir öğrenim/öğretim değildir. * Beynin mantıklı kullanımı yerine şahıs ne öğrettiyse onun kullanılması ve tekrarlanması istenir. * Kendisi gibi yapılmadığı zaman başarı gelmeyeceğine inandığı için kontrolü kaybeder. * Sistemde sürekli kendisini övmekten ve sürekli kendisine ihtiyaç duyulmasından başka bir şey yoktur. * Hazır olan abonelerini yeni yaptığı websitesine yönlendirmek için yoğun çaba sarfetmektedir. Bu da amacın ne olduğu konusunda açık bir fikir vermektedir. ** Kısaca içeriği olmayan bu ders ve videolarda amaç tamamiyle ticari çıkara dönüşmüş durumdadır. *** Anlattığını sandığı ders içerisinde farklı konular konuşur olayları kendisine göre yorumlar, kendisinden başka iyi bir dil öğreticisi yoktur mantığı saplantı halinde beynine işlemiştir. Konular ve dil hakkında yeterli bilgiye sahip olmadan bu gibi düşüncelere sahip olmak zararlı bir düşünce şeklidir. **** Bir öğretim şekli olarak asla kullanılmamalıdır. Dil'in 4 becerisi asla öğretilmediği gibi gerek yok mantığında ders işlenmekte, sistem denilen bu saçmalıkta kendisi olmadığı zaman sistem de işlememektedir. Sistem sadece kendisi varsa ve sadece kendisi tarafından uygulanırsa başarı getirir mantığı taşımaktadır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-68F639DEB -- 31 Mart 2017; 2:17:26 > |
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wi Fi -- 1 Nisan 2017; 18:33:22 > |
|