Şimdi Ara

Ford Fiesta fun 2000 model ..ACİL, YARDIM!!..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
5.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2000 model ford fiesta fun sahıbıyım aracımdan memnunum ...yani öyleydim.. 90.000 kmye kadar hiç bi problem yoktu yagını suyunu koy bin..ama 90.000 i geçer geçmez zincirleme arızalar başladı . Şöyle tarif edeyim

    Normal yolda giderken araba gaz yememeye başladı sankı arkadan arabayı çekip bırakıyormuş gibiydi benzindendır dedim önemsemedim neyse,
    ertesi gün araba çalışırken zorlandı ve çalıştıkdan sonra traktör motoru gibi sesler gelmeye başladı araba stop ediyor tekrar çalışıyordu silkeleye silkeleye servise götürdüm işıklarda dururken stop ediyordu etmesin diye tüplü şahin gibi aragazı verip duruyordum ..neyse servise götürdüm makıneye soktular maf sensörü arızası çıktı .'tamam değiştirelim' dedik bayıldık paraları gayet güzel çalıştı eve giderken 3.viteste araba stop etti ..yine servise götürdüm adamlar arabaya binince saat gibi ben binince arızalar başlıyor .. arabayı bıraktım dedım nesı varsa bulun çözün ne dediyseniz yaptık.'tamam' dediler neyse bıraktım arabayı 4 gun 5 gun derken almaya gıttım bana yaklasık 900 tl bı fatura cıkardılar maf sensörü rolanti sensörü ..krank mili! , buji ve 4 buji kablosu da değişti dediler... ne varsa değişmiş açıkcası 900 le iyi kurtardım dedim ..neyse aldım arabayı gayet güzel çalıştı ustayla yarım depo benzın harcadık araba saat gibi oldu uzun yola bile gittim .. ta ki dün sabaha kadar !..

    arabayı çalıştırdım gayet guzel çalıştı tam geri vitese takıp çıkacagım motorun çehresi yine değişti traktör gibi çalışmaya başladı hemen boşa alıp beklemeye başladım 1 2 kere stop edecek gibi olup etmedi sonra tık diye bi ses geldi ve herşey normale dondu .. arada gene yapıyor ne zaman yapacağı da hiç belli olmuyor arabanın gidişine bi lafım yok ama uzun yolda süratliyken araba stop edip kitleniverse Allah korusun canımızdan bıle olabılırz

    şimdi soruyorum bu arabaya bınıp de bu sorunları yaşayanlarınızdan yardım bekliyorum tedirgin oluyorum uzun yola gitmeye korkuyorum motoru 0 ladık nerdeyse ama hala duzelmemiş olması canımı sıkıyor

    İlgilenenlere teşekkür ediyorum saygılar, iyi forumlar...







  • ?? yok mu yardım edecek
  • benzin pompası elektrikli ondan veya onu devreye sokan röle var bu ikisinden birinden yapma ihtimali aklıma geliyor bunların kontrol edilmesi gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    benzin pompası elektrikli ondan veya onu devreye sokan röle var bu ikisinden birinden yapma ihtimali aklıma geliyor bunların kontrol edilmesi gerek


    ama bunlarda arıza olsa arabanın hiç çalışmaması gerekmez mi stop ettigine göre motora benzın gıtmedıgı bellı ... geriye pek bi ihtimal de kalmadı sanırım
    saol yorum için..
  • bence yakıt sisteminin tekrar gözden geçirilmesi gerekir.benzin filtresini hiç değiştirdinizmi acaba.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sephıa

    bence yakıt sisteminin tekrar gözden geçirilmesi gerekir.benzin filtresini hiç değiştirdinizmi acaba.?


    evet 2 gun once benzın fıltresı ve yagı da değişti sorun nedir anlayamıyorum ... benzını opet'den alıyorum duzenlı olarak bununla bı alakası var mıdır?
  • güncel...
  • 25 kasım 2009 tarihinde arabanın problemı bulunmuş ve cozülmüştür..

    araca yaklasık 1500 tl masraf ettıkten sonra sorun tamamıyle cozulmustür.sorun şöyle ki;

    aracı aldıgım bayanın ayagını debriyaj da fazla tutması sonucu krank mili kenarları aşınmış ve yatak içerisinde gezınmeye baslamış...buda arabanın gıderken yada rolantide titreyerek stop etmesıne neden olmuş
    arabam 2000 model fiesta fun dur.mesajın basında belırttiğim parçalardan sonra benzın pompası ve onu devreye sokan röle dahil tüm parcalar değişmiştir..

    bu msajı aynı ya da benzer sorunları yaşayan arkadaşlar için yazdım ki konunun bir amacı olsun ..

    teşekkürler saygılar...
  • Selam...

    Krank mili aşınmış demişsiniz, bu parçada değiştirildimi acaba?

    Anlıyamadığım nokta, benzın pompası ve onu devreye sokan röle dahil tüm parcalar ı değiştirincemi sorun çözüldü, yoksa krank değişimi yapılıncamı sorun çözüldü.
  • İşin garibi 1 hafta öncesine kadar bende de aynı sorun vardı. Gaza basmama rağmen araba bir gidiyor bir duruyor gibiydi. hele yokuşta 1.viteste kaldırmak işkence oldu gaz yemiyordu bir türlü, debriaja basmasam stop edecek araba. Ustaya götürdüm. buji, buji kablosu ve ateşleme bobinini kontrol etti. sorun bobinde çıktı. Değiştirdi eskisinden de canavar oldu araç. bobinin bozulmasının nedeni de akünün düşük akım vermesi dedi açtık baktık. cidden akü bitmiş.

    Acaba senin sorununda benimkiyle aynıydı ve yaptırdıkların boşamıydı diye düşünüyorum.

    Edit: konu hortlamış ama araştıran olursa görsün diye ekledim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi d_hamen -- 12 Ocak 2010; 11:18:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tatuhan

    Selam...

    Krank mili aşınmış demişsiniz, bu parçada değiştirildimi acaba?

    Anlıyamadığım nokta, benzın pompası ve onu devreye sokan röle dahil tüm parcalar ı değiştirincemi sorun çözüldü, yoksa krank değişimi yapılıncamı sorun çözüldü.


    ne zamandır giremiyordum foruma. arabamı satmış bulunmaktayım 2.000 tl masraf ettikten sonra 90.000 de ki arabami sattım ..
    tatuhan kardesim benzın pompası ve röle değişti ama ondan da değilmiş arabayı sanayiye sokuyorum o değişti bu değişti 1 hafta sonra başa geri donüyordum krank milinden kaynaklandıgı kadar bobinde de arıza varmış..bunu usta araba çalışır haldeyken bobini açıp gösterdi kablolara giden 4 delikten 3 tane elektrik akımı geçiyordu saç teli gibi 1 tanesinden geçmiyordu buda arabada güç kaybı stop etme vs sorunlara yol acmış ...
    işin ilginç yanı yeni değişen bobinin arızalanmasıydı araba her ay 1 bobin yiyordu aküden az akım geldıgı ıcın bozuluyorumuş anladık ki akü de değişince sorun tamamen çözüldü ..

    umarım yardımcı olabilmişimdir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cn3rx


    quote:

    Orijinalden alıntı: tatuhan

    Selam...

    Krank mili aşınmış demişsiniz, bu parçada değiştirildimi acaba?

    Anlıyamadığım nokta, benzın pompası ve onu devreye sokan röle dahil tüm parcalar ı değiştirincemi sorun çözüldü, yoksa krank değişimi yapılıncamı sorun çözüldü.


    ne zamandır giremiyordum foruma. arabamı satmış bulunmaktayım 2.000 tl masraf ettikten sonra 90.000 de ki arabami sattım ..
    tatuhan kardesim benzın pompası ve röle değişti ama ondan da değilmiş arabayı sanayiye sokuyorum o değişti bu değişti 1 hafta sonra başa geri donüyordum krank milinden kaynaklandıgı kadar bobinde de arıza varmış..bunu usta araba çalışır haldeyken bobini açıp gösterdi kablolara giden 4 delikten 3 tane elektrik akımı geçiyordu saç teli gibi 1 tanesinden geçmiyordu buda arabada güç kaybı stop etme vs sorunlara yol acmış ...
    işin ilginç yanı yeni değişen bobinin arızalanmasıydı araba her ay 1 bobin yiyordu aküden az akım geldıgı ıcın bozuluyorumuş anladık ki akü de değişince sorun tamamen çözüldü ..

    umarım yardımcı olabilmişimdir..



    Usta seçimi çok önemli. İşini bilmeyen bir usta yüzüden 100TL lik iş binlerce TL ye mal olabiliyor. Siz de bunun kurbanı olmuşsunuz maalesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    İşin garibi 1 hafta öncesine kadar bende de aynı sorun vardı. Gaza basmama rağmen araba bir gidiyor bir duruyor gibiydi. hele yokuşta 1.viteste kaldırmak işkence oldu gaz yemiyordu bir türlü, debriaja basmasam stop edecek araba. Ustaya götürdüm. buji, buji kablosu ve ateşleme bobinini kontrol etti. sorun bobinde çıktı. Değiştirdi eskisinden de canavar oldu araç. bobinin bozulmasının nedeni de akünün düşük akım vermesi dedi açtık baktık. cidden akü bitmiş.

    Acaba senin sorununda benimkiyle aynıydı ve yaptırdıkların boşamıydı diye düşünüyorum.

    Edit: konu hortlamış ama araştıran olursa görsün diye ekledim.


    evet malesef işini bilmeyen servisler o değişecek bu değişecek diye sıraladılar sorunu sanayı ustası buldu malesef yaptıgım masrafın %70 i boşa ..




  • Benim de aynı durum başıma geldi bi önceki aracımda. Fiat Brava. sorun daha da ağırdı üstelik. İşini bilmeyen usta yüzünden şanzuman 2-3 kere indi. vitesten gelen ve her tamirden (!) sonra daha da artan gacur gucur sesler, sanayiye git gel çektiğim eziyet, kalkışlarda 1 e geçmeyen bir vites, harcadığım onca para derken artık midem bulandı iyice arabadan. Halbuki iyi bir ustaya denk düşsem bunları hiç yaşamazdım. Siz de ankaradasınız sanırım. eğer yeni aracınız varsa ve ford marka ise iyi bir usta önerebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    Benim de aynı durum başıma geldi bi önceki aracımda. Fiat Brava. sorun daha da ağırdı üstelik. İşini bilmeyen usta yüzünden şanzuman 2-3 kere indi. vitesten gelen ve her tamirden (!) sonra daha da artan gacur gucur sesler, sanayiye git gel çektiğim eziyet, kalkışlarda 1 e geçmeyen bir vites, harcadığım onca para derken artık midem bulandı iyice arabadan. Halbuki iyi bir ustaya denk düşsem bunları hiç yaşamazdım. Siz de ankaradasınız sanırım. eğer yeni aracınız varsa ve ford marka ise iyi bir usta önerebilirim.


    Evet Ankaradayım ... şu an aracım yok ama 1 2 aya kadar 0 km benzinli ford fiesta almayı düşünüyorum ... bıktım 2. el sorunlarından kullanan nasıl kullanmış belli değil süsleyip süsleyip satıyorlar arabaları ...
    fordun servis durumu nedir bilmiyorum acıkcası 0 araba için rutin kontroller dışında da servise gitmek istemiyorum.. Eğer gerekirse sizinle irtibata geçebiliriz .. İlginize teşekkürler




  • quote:


    ne zamandır giremiyordum foruma. arabamı satmış bulunmaktayım 2.000 tl masraf ettikten sonra 90.000 de ki arabami sattım ..
    tatuhan kardesim benzın pompası ve röle değişti ama ondan da değilmiş arabayı sanayiye sokuyorum o değişti bu değişti 1 hafta sonra başa geri donüyordum krank milinden kaynaklandıgı kadar bobinde de arıza varmış..bunu usta araba çalışır haldeyken bobini açıp gösterdi kablolara giden 4 delikten 3 tane elektrik akımı geçiyordu saç teli gibi 1 tanesinden geçmiyordu buda arabada güç kaybı stop etme vs sorunlara yol acmış ...
    işin ilginç yanı yeni değişen bobinin arızalanmasıydı araba her ay 1 bobin yiyordu aküden az akım geldıgı ıcın bozuluyorumuş anladık ki akü de değişince sorun tamamen çözüldü ..

    umarım yardımcı olabilmişimdir..



    Bende şimdi 1.4 FUN kullandığım için (yaklaşık 5 senedir) gerçekten çok değerli bilgiler edindim sayenizde teşekkür ederim.




  • Rica ederim kardesim yardımımız dokunduysa ne mutlu .. :)
  • aynı durum benim arabada yapmaya başladı şimdilik daha 450 tl harcadım hala sorun devam ediyor. kafayı yedirtecek bana. arabadan çok memnunum ama bu problem illallah ettiriyor. krank mili konusu değil ama akü ve çıkan elektrik konusu bana mantıklı geldi. çünkü araba sadece soğuk havalarda ve ilk çalıştırmadan yaklaşık 6-7 dakika sonra tam ısınınca stop ediyor. sanki ısı müşiri gibi bir şey varda o devreye girince gazı yada sigortayı kesip arabayı durduruyormuş gibi geliyor. elektriksel bir araza olabilir, işlerimde çok bu sıra para yok bi ara ustaya gidersem sonucu bende yazarım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.