Şimdi Ara

Ford Otosan'dan farklı motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ford Otosan'ın geliştirdiği 5 silindirli 200 PS'lik Puma dizel motor için ilk tepkilerin son derece olumlu.
    Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Ufuk Güçlü, Ford Otosan Mühendislik Bölümünün geliştirdiği 5 silindirli 200 PS'lik Puma dizel motor için ilk tepkilerin son derece olumlu olduğunu bildirdi.

    Güçlü, motorun kullanıldığı Transit ekstra uzun şasi modelinin geçen yıl eylül ayından itibaren satışa sunulduğunu anımsattı.

    Duratorq'u geliştirirken müşteri beklentilerini dikkate alarak hareket ettiklerini ifade eden Güçlü, şunları söyledi:

    ''Hedefimiz yalnızca 4 silindirli bir motora, 5 silindirin ilave edilmek değildi. 3.2 litre hacminde, yakıt sarfiyatı ve sessizlik gibi belirli özelliklere sahip, maksimum özellikte müşterek parça kullanılabilecek bir motor üretmeyi de hedefledik. Bu hedefi tahminimizden daha iyi şekilde gerçekleştirdik. Ağırlık, sessizlik, maliyet olarak tüm proje hedeflerine ulaştık. Ürettiğimiz Duratorg motorlu Transit araçları geçen yıl eylül ayında iç piyasaya sunduk. İki ay sonra da bu araçların ihracatına başladık. Ford Otosan mühendislik bölümünün geliştirdiği 5 silindirli 200 PS'lik Puma dizel motor için ilk tepkiler son derece olumlu.''


    -DÜNYADA YALNIZCA İNÖNÜ FABRİKASINDA ÜRETİLİYOR-


    Güçlü, 200 beygir gücünde, 470 Newton torka sahip Duratorg'un sınıfının en güçlü motoru olduğunu, söz konusu motorla birlikte esnek sürüş kavramı yarattıklarını, şehir içi kullanımda vites değiştirme ihtiyacını minimuma indirdiklerini, kabin içi motor gürültüsünü azalttıklarını söyledi.

    Motorun şu anda dünya da yalnızca Ford Otosan İnönü Fabrikası'nda üretildiğini ve Kocaeli Fabrikası'nda Transit ekstra uzun şasili minibüs, pikap ve panelvan türü araçlara monte edildiğini bildiren Güçlü, şöyle devam etti:

    ''Motorun kullanıldığı Transit ekstra uzun şasi modelinden yılda 11 bin adet üretip 5 bin 500 kadarını Avrupa'ya ihraç etmeyi planlıyoruz. 2015'e kadar yıllık üretimimiz ortalama 20 bin adet olarak planlandı. Adetin artması halinde daha fazla üretme kabiliyetimiz de var. Bu niş bir ürün, yüksek performans gerektiren ambulans gibi araçlarda ya da çok uzun yol gidecek, az vites değiştirmek isteyen, uzunyol nakliyesi yapan kesimi ilgilendiren bir motor.''

    Motorun kullanıldığı modellerde Elektronik Stabilite Programı (ESP) ile ani manevralarda aracın dengesi bozulmadan yol tutuşu, yokuşta geri kaymadan kalkışı sağlayan bazı özelliklerinin de bulunduğunu vurgulayan Güçlü, ''Artık önümüzdeki yıl daha iyi bir geri besleme alacağımızı tahmin ediyorum'' diye konuştu.







  • bu motorun haberi çıkalı neredeyse bir yıl olacak

    birde ticari için olsa gerek

    şahsen 2,5 lt yi geçmeyen 170 bg civarında bir çok model var.
    bu motor iki üst dilim vergiye girecek
    3.2 lt hacim

    pek tutulucağını sanmam.
    25 bg için devlete kimse bi ton para ödemez sanırım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    bu motorun haberi çıkalı neredeyse bir yıl olacak

    birde ticari için olsa gerek

    şahsen 2,5 lt yi geçmeyen 170 bg civarında bir çok model var.
    bu motor iki üst dilim vergiye girecek
    3.2 lt hacim

    pek tutulucağını sanmam.
    25 bg için devlete kimse bi ton para ödemez sanırım



    bu konu zaten forumda eski ve vardı.

    http://forum.donanimhaber.com/m_18279155/mpage_1/key_ford%2Ctransit%2C200%2Cbeygir//tm.htm#18881299


    ayrıca bahsettiğin 2.5 litre motorlarla bu motor arasında dağlar kadar fark fark bu motor uzun şaşi modelinde kullanılıyor ayrıca ticarette yapılan yol günlük kullanımla yapılan yolla bir değildir bu motor türkiyede 500.000km avrupadaysa 2.5 milyon kilometre boyunca test edildi, senin bahsettiğin 2.5 170hp dizel motorlar 2.5 milyon km gitsin bakalım ve eğer yanılmıyorsam motor ilk bakımına 50.000km de giriyor bu türk mühendisliğinin başarısıdır..

    ticarette uzun ömürlü ve güçlü motorlar tutar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_kolay -- 22 Mart 2008; 16:09:25 >




  • ben vergi dilimlerinden bahsettim.
    bilmiyorum ticari araç motorlarındaki alınan vergilerden.

    2500 motorlar 2000-2499 arasına giriyor.
    bu motor ise 3000-4000 arasına giriyor.

    ben motorun teknik detaylarından bahsetmedim.
    ticarette yapılan yol ile günlük yapılan motor arasındaki farktanda söz etmedim.

    panik yapmana gerek yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    ben vergi dilimlerinden bahsettim.
    bilmiyorum ticari araç motorlarındaki alınan vergilerden.

    2500 motorlar 2000-2499 arasına giriyor.
    bu motor ise 3000-4000 arasına giriyor.

    ben motorun teknik detaylarından bahsetmedim.
    ticarette yapılan yol ile günlük yapılan motor arasındaki farktanda söz etmedim.

    panik yapmana gerek yok.



    ben sana anlatamadım galiba ticarette motorun sağlamlığı ve uzun ömürlülüğü önemlidir insanlar zaten vergi dilimini bilerek alıyor fakat motorun getirisi kazancıda zaten aynı yönde bu araç uzun şaşi transit mesela yazlık bölgelerde turistlik geziler için veya ağır yük taşımak için bir nevi..kocaman kamyonlarda dağ kadar motor ve 200-300hp civarında oluyorlar bu güç daha küçük hacimlerden de çıkıyor ama kullanım farklı sen otomobilde veya suvda pickup da kullanırsın ama o insana senin kullandığın motor gitmez ticarette vergiden çok çekiş gücü ve dayanıklılık önemlidir..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.