Şimdi Ara

Fren diskinin taşlanması doğru mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
3.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım 100.000 km.de. Fren balatalarının değişme zamanı geldi (daha önce de değişmişti). Servisteki usta yeni balata takılmadan evvel disklerin yüzeyinin taşlanması gerektiğini söyledi. Yapılacak işlem doğru mu? Taşlama niçin gerekir. Disk taşlanınca incelip güvenliği olumsuz etkilermi? Yoksa diskleri komple değiştirmek daha iyimi olur.



  • Taşlama bildigim fren diskleri iz yaparsa yol yaparsa filan duzeltmek icin olur ama sıfır fren diski taslanmaz.
  • evet etkiler.
    eğilme riski yükselir
    serviste yapmazlar ustalar sanayide yaparlar bunu zaten.
    ben taşlattım ve kullandım. bir problemde yaşamadım. parçası çok pahalı bir araç değilse bence yaptırmayın.
    yenisi ile arasında ne fark var bir sorun parçacıdan.
    taşlamaya en az 30 lira isterler.
  • eğer ciiddi br fiyat farkı olmayacaksa yenilerini al arabanın en önemli organlarından biri çünkü içinde rahat eder ben taşlattım bi şey olmadı ama ne kadar sağlıklı olduğu tartışılır çünkü sonuçda inceliyor .ustaya sorsan çokı az bir incelme olduğunu daha torna yapılabilecek payuının bile olduğunu söyliyecektir ama sen bilirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpaslan11 -- 8 Ocak 2007; 15:12:25 >
  • taşlanmasında bi sorun yok. aracın sürüşünden kaynaklanan dengesiz aşınmaları düzeltir. faydalı bişey. için rahat olsun
  • Aracınızla yüksek hızda frene bastığınızda
    direksiyonda ve pedalda hissettiğiniz bir titreme varsa
    fren disklerinizin yüzeti bozulmuş demektir.

    Bu durumda fren diskleriniz için size iki opsiyon sunulacaktır.
    birincisi eğer kalınlığı yeterliyse (gözle yapılan tahlilde)
    fren diskinizi taşlanabileceği, tabir yerindeyse 'taşlamayla kurtulacağı'
    söylenir. Diğer opsiyonsa fren diskinin değişmesidir.

    Fren dikinizi taşlatırsanız üzerinden bir tabaka alınır.
    Disk yüzeyi temiz ve pürüzsüz hale gelir.
    Bunun için basit mekanizmalı bir takım aletler kullanılır.
    Eşit hızda disk döndürülür ve yüzeyde gezen uç diskin dıştan içe doğru bir tabakasını alır.
    Bu işlemden sonra fren diskinizdeki sorun ortadan kalkmış görünebilir
    ama fren diskiniz daha da inceleceği için ilk fırsatta tekrar yamulacaktır.
    Bunun içinse diskler sıcakken arabayı yıkatmanız (fren disklerine basınçlı su tutulması)
    ya da yine diskler sıcakken bir su birikintisine girmeniz yeterlidir.

    Bu işlem pek çokları için ekonomik olduğu için seçilir ve bu işlem sonucu
    çoğunluklla aynı balata kullanılır. Yani eski balatalar zımparayla düzeltilir ve öyle takılır.
    Bu işlemin 'sonucu asla kesin olmayan' bir tedavidir.

    Oysa çoğu insan parça fiyatlarından çekindiği için fren diski fiyatını sormaz bile.
    Fren taşlama işine 50-80 ytl arası para verip işi ucuza halletmiş olmanın keyfiyle yola çıkarlar.

    Oysa günümüzde fren diski denen şey çok da pahalı bir parça değil.
    100-150 YTL aralığında orijinal ya da orijinale yakın kalitede sıfır disk takımı almak mümkün.

    Tabii önemli bir konu da balatadır. İster yeni olsun ister az km kullanılmış olsun disk değiştiğinde balatalar mutlaka değişmelidir.

    Disk değişme işleminden sonra ilk 500 km.de ani fren yapmaktan kaçınılmalıdır.

    -Alıntıdır-

    ___________________________




  • 1. si fren taşlanmaz tornalanır. komple iki yüzeyden sıyırma ince paso ile talaş alınır ve yüzey silinir.
    torna olmasında genel anlamda sorun yok gibi görülsede incelme tölaransları içindemi ona dikkat edilir eğer fazla aşınma varsa yenisi alınır
    2. si torna yapıldıktan sonra penetran testi yüzey çatlaklarına bakılır eğer çatlak varsa kullanılmaz yanisi alınır.
    3. sü illede değişmek veya tornalanıp kullanılması diye bir durum söz konusu değildir.
    bahsedilen hususlara dikkat edilmesi gerekir.
    incelen disk yüzeyine göre fren ler yeniden ayarlanır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: blackinblank

    Aracım 100.000 km.de. Fren balatalarının değişme zamanı geldi (daha önce de değişmişti). Servisteki usta yeni balata takılmadan evvel disklerin yüzeyinin taşlanması gerektiğini söyledi. Yapılacak işlem doğru mu? Taşlama niçin gerekir. Disk taşlanınca incelip güvenliği olumsuz etkilermi? Yoksa diskleri komple değiştirmek daha iyimi olur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: decsan

    evet etkiler.
    eğilme riski yükselir
    serviste yapmazlar ustalar sanayide yaparlar bunu zaten.
    ben taşlattım ve kullandım. bir problemde yaşamadım. parçası çok pahalı bir araç değilse bence yaptırmayın.
    yenisi ile arasında ne fark var bir sorun parçacıdan.
    taşlamaya en az 30 lira isterler.






    bir çok durumda buna benzer. bazen bujilerin değişme vakti geldiğinde bi temzile idare ederiz ustam deriz derler.. aslın doğru olanı yeni takım buji almaktır mesela. büyükşehirler de sanayilerin dışarılara alındığını düşünürseniz. gidip gelme benzin yakıyorsunuz sonuçta. 7 milyonluk buji için 1 gidip temizle 1 daha gidip yenisini al olmaz.

    arkdaşın dediği gibi bi incele fiyatarı diskede göz at. nerdeyse 1cm civarı et payı olmalı. sonra ustana güven başka yapacak bişey yok. 100 000 kmdirde değiştirmediysen diski baya iyi kullanılmış demektir. araç ne marka?




  • Yau fren diski pahalı degil ki zaten ne gerek var taşlamaya.Golfun fren diskini degiştirdim 126 ytl doğuşta(işcilik vs. dahil). Dışarıda daha da ucuzdur.
  • Cevaplar için teşekkür ederim. Arabam Mercedes ML320 cip. Araç hem ağır, hem güçlü hem de otomatik vites olduğu için fren balatası çabuk yıpranıyor. Tabii balata zaman içinde diski de aşındırmış. Şu ana kadar fren diskine torna yapılmadı. Balata değişmeden önce disk tornalanırsa iyi bir fırsat olur dendi. Yeni disk çok ucuz değil. 4 takım balata bile 400 YTL'yi geçiyor. Sanırım torna işini kabul edeceğim..
  • o halde torna mantıklı neden dersen anlaşılan diskler iyi durumda sadece "daha iyi olur" düşüncesiyle öyle bi teklifte bulunmuş usta. elbette en iyisini usta bilir. biz genel yorumlar yapmışız. kolay gelsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackinblank

    Cevaplar için teşekkür ederim. Arabam Mercedes ML320 cip. Araç hem ağır, hem güçlü hem de otomatik vites olduğu için fren balatası çabuk yıpranıyor. Tabii balata zaman içinde diski de aşındırmış. Şu ana kadar fren diskine torna yapılmadı. Balata değişmeden önce disk tornalanırsa iyi bir fırsat olur dendi. Yeni disk çok ucuz değil. 4 takım balata bile 400 YTL'yi geçiyor. Sanırım torna işini kabul edeceğim..



    mercedes olması ayrı bir yana bu tip ağır araba için ben pek tavsiye etmiyorum doğrusu..

    daha önceden tornaya girmediyse bir sorun olmayabilir ama hiç değilse yıldıza saygı isterim doğrusu
  • birşeycik olmaz..güvenle taşlatabilirsiniz
  • arkadaşım dıskın taşlanma sebebı balataların asındıgı gbi diskınde çok az mıktarda aşınması ve diskın cevresınde set olusturmasıdır ve eğer bu set çok fazla değilse taşlama ile kurtarılıp kullanılabılır ancak set çok fazla ve dıskı çok ınceltecekse bu işlem uygulanmaz direk disk değiştirilir
  • BENDIX İthal balatalar 60.- ytl/tk., disk aynaları 95.- ytl/adet fiyatlarla bulabilirsin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.