Şimdi Ara

Fren Hidrolik Seviyesi Normal Ama Fren Az Tutmaya Başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
1.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçe gün 1.000 KM lik uzun yola çıktım. Tam döndüğüm zaman frenlerin yarı yarıya tutuşunun azaldığını gördüm. Hemen fren hidrolik seviyesini kontrol ettim. Maksimumla Minimum arasında. Yola çıkmadan da bakmıştım aynı noktadaydı.

    Aracın bakımları yeni yapıldı. 6500 KM önce filitreler ve yağlar değişti. Bu olay neden olmuş olabilir? Aracı orjinal servis dışında nereye gösterebilirim?( balatacı, vb..?



  • dogru frenciye git hocam..
  • Fren diskleri cok isinmisken her hangi bir su birikintisine girdiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • balatalar yıpranmış olabilir. ömrünü tamamlamak üzere olabilir. balataları kontrol ettirin

    bu dediğinizi balatalar bitmek üzereyken yapar araç, fren diskleri ile balataların mesafesi açılınca daha sert fren yapmak zorunda kalırsınız.
  • arka veya ön balatalar ömrünü dolduruyordur. bunun kontrolünü kendiniz de yapabilirsiniz, sac jant değilse kaliper ile disk arasındaki mesafeye bakın.
  • Lastikler ne durumda hocam?
  • Hidrolikle alakasi yok. Lastikler, balatalar veya diskler. Ucunden birinde sorun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Frenler ısındığı için tutmamış olabilir mi?

    Uzun yol tecrübem yoktur.. Mantık yürüttüm..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden torosla çok uzun ramplardan inerken fazlaca fren kullandığımızda servo şişer, hidrolik dışarı taşar, fren tutmazdı.Eğer aracınız böyle karadüzen çalışan bir şeyse normaldir.Eğer aracınız yeniyse fren balatalrı bitmiştir,fren hidroliği yanlış konmuştur yada özelliğini yitirmiştir, hidroliği değiştiriken hava kalmıştır knllarda .....Her şey olabilir.En doğrusu hemen bir servise göstermeniz.Fren yağlarında da dot3, dot 4 filan , dot 5,1 gibi sınıflar var.Aracınızı hangisi en uygunsa 2 yılda bir mutlaka değiştirin...
  • Arkadaşlar cevaplar için çok teşekkür ederim. Isınmayla alakalı olabilir ama park edip ertesi gün çalıştırdığımda da fazlaca tutmadığına şahit oldum. Bir frenciye gitmeyi düşünüyorum.
  • Aracım 2009 dacia sandero ve 46.000 KM de. Aslında çok agresif araç kullanmıyorum. Balatalat bitmiş mdir bilemiyorum. 50.000 e kadar idare edebilseydim bakım yaptıırırken diskleri, fen papuçlarını filan da aradan çıkarırdım.
  • Aynı sorun bende de var, ama ertesi sabah düzelmiş oluyor genelde.agresif kullandığım zaman bu sıkıntıyı yaşıyorum ben.westinghouse kaçağı olabilir deniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ertesi gün de denedim fakat yine tam tutmuyor gibi geldi. Şu aralar nakte çok sıkışığım. O nedenle arabayı epeyce evin önünde yatışa sevk edeceğim. Sonra yetkili servise bir göstereyim. Balata filan diyorlar ama 1 günde 1000 km de olacak iş değil gibi geliyor bana. Hidrolik seviyesi de normall. Olmazsa bugün biraz hidrolik ekleyeyim. Ama fren şakaya gelecek aksam değil.

    Çok enteresan bir durum. Ciddi olarak ben de merak etmeye başladım nedenini.
  • Arkadaşlar benim aractada fern sıkıntısı var. Uzun yola çıktığımda özellikle yokuş aşağı boş viteste hızım 100 km yavaşlamak için frene bastığımda fren pedalı vurmaya başlıyor ve çok yüksek bir vurma sesi yapıyor. Arka koltukta uyuyan kişi bu sese uyandı. Vurmasından dolayı yavaşlamak için frene basılı tutamıyorum basıp çekiyorum. Disklerde sıkıntı var dediler. Tornaya sokturdum şimdide ısınınca ses yapıyor. Ama ses ve pedala vurma kesilmedi. Fren balataları daha yarım. Bu sıkıntı disklerdemidir, fren yağındamı yada başka ne olabilir. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
  • Disklerin değişmesi lazım. Torna her zaman tam verimli olmaya biliyor...
    Balatalar da eski diske göre aşındığından onların da değişmesi lazım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi degobar -- 22 Nisan 2013; 16:57:27 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.