Şimdi Ara

Garanti için fatura şart mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
144.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genelde fatura garanti belgesi yerine geçer gibi bir algı var ve bu sorulur ama ben şunu sormak istiyorum.

    Garanti için fatura şart mı arkadaşlar? Benim elimde garanti belgem mevcut fakat faturam yok, bir arıza hasıl olduğunda faturam yok diye garanti hakkımdan mahrum kalabilir miyim bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fatura Olmadan Garanti Var mı?

    Elektronik cihazlar gibi dayanıklı tüketim mallarının satın alınmasından sonra herhangi bir sorun yaşanması durumunda, tüketiciler garanti kapsamında ürünün ücretsiz onarılmasını veya değiştirilmesini talep edebilirler. Ancak bu talebin yerine getirilebilmesi için genellikle faturanın ibraz edilmesi gerekir.

    Fatura Olmadan Garanti Belgesi Geçerli midir?

    Türkiye'de yürürlükte olan Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre, garanti belgeleri faturanın yerini tutabilir. Yani tüketicilerin, faturası olmayan ürünler için de garanti belgesi ile garanti talebinde bulunma hakları bulunmaktadır.

    Faturasız Garanti Olur mu?

    Tüketiciler, faturası olmayan ürünler için de garanti talep edebilirler. Ancak bu durumda, ürünün satın alındığına dair başka deliller ibraz etmeleri gerekebilir. Örneğin, kredi kartı ekstresi, banka dekontu veya ürünün ambalajı gibi belgeler garanti talebinde kullanılabilir.

    Faturası Olmayan Ürün Garantisi

    Faturası olmayan ürünler için garanti verilmesi, üretici veya satıcı firmanın inisiyatifine bağlıdır. Bazı firmalar, faturası olmayan ürünler için bile garanti hizmeti sunarken, bazıları ise fatura talep edebilir.

    Faturasız Telefon Garantiye Girer mi?

    Cep telefonları gibi elektronik cihazlar, genellikle fatura ile birlikte garanti kapsamına alınır. Ancak bazı üreticiler veya satıcılar, faturası olmayan telefonlar için de garanti hizmeti sunabilir. Bu nedenle, faturası olmayan bir telefon için garanti talebinde bulunmadan önce, üretici veya satıcı firmanın politikasını öğrenmek faydalı olacaktır.

    Sonuç olarak, fatura olmadan da garanti talebinde bulunmak mümkündür. Ancak bu durumda, ürünün satın alındığına dair başka deliller ibraz edilmesi veya üretici veya satıcı firmanın politikasının öğrenilmesi gerekebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • cıhazı aldıgın yerle ırtıbata gec sıstemlerınden sana fatura ornegı verırler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: benyokumki

    cıhazı aldıgın yerle ırtıbata gec sıstemlerınden sana fatura ornegı verırler
    Hocam bir alışveriş yok aslında fakat öğrenmem gereken bir durum olduğu için soruyorum. Nette araştırdım pek aydınlatıcı cvp veren olmamış. Yani direkt faturasız alışveriş yapıldığı durumda ortada kesilen bir fatura yok iken, ama garanti belgesi var ise, elimdeki kaşeli bakanlıktan onaylı vs garanti belgesi işe yarar mı asıl soru bu yani.

    Bir de şöyle bir açıklama var mesela:

    http://www.ntvmsnbc.com/id/25203676/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenji_ -- 17 Aralık 2012; 18:08:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenji_

    Hocam bir alışveriş yok aslında fakat öğrenmem gereken bir durum olduğu için soruyorum. Nette araştırdım pek aydınlatıcı cvp veren olmamış. Yani direkt faturasız alışveriş yapıldığı durumda ortada kesilen bir fatura yok iken, ama garanti belgesi var ise, elimdeki kaşeli bakanlıktan onaylı vs garanti belgesi işe yarar mı asıl soru bu yani.

    Bir de şöyle bir açıklama var mesela:

    http://www.ntvmsnbc.com/id/25203676/


    Alıntıları Göster
    Valla değişken bi durum söz konusu,kimisi illa ister ama çoğu yer sistemlerinden görüyorlar artık herşey digital olduğu için ,ben hiç fatura,garanti belgesi kullanmam,direkt götürürüm sistemde çıkıyo zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harpooner

    Valla değişken bi durum söz konusu,kimisi illa ister ama çoğu yer sistemlerinden görüyorlar artık herşey digital olduğu için ,ben hiç fatura,garanti belgesi kullanmam,direkt götürürüm sistemde çıkıyo zaten.

    Alıntıları Göster
    garanti için fatura şart değil. cihazı götürün yetiyor. onlar imei numarasından kontrol ediyorlar zaten

    2 telefonum da faturası olmadan, sadece telefonu götürerek garantiden işlem gördü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    garanti için fatura şart değil. cihazı götürün yetiyor. onlar imei numarasından kontrol ediyorlar zaten

    2 telefonum da faturası olmadan, sadece telefonu götürerek garantiden işlem gördü

    Alıntıları Göster
    Hayır, İMEİ kontrol ederek garantine ulaşabiliyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    garanti için fatura şart değil. cihazı götürün yetiyor. onlar imei numarasından kontrol ediyorlar zaten

    2 telefonum da faturası olmadan, sadece telefonu götürerek garantiden işlem gördü

    Alıntıları Göster
    Cevaplar için çok teşekkürler, bahsi geçen cihaz fotoğraf makinesi bu arada, canon 650d, bunlarında seri numarasından falan hallolur mu acaba, yani nihayetinde koskoca canon servisi faturan yok cihazın garanti kapsamında değil diyecek hali yok o zaman söylediğinize göre doğru mudur, garanti belgemiz elimizde sonuçta ve bu cihazlarda da telefonlarda ki imei numarası gibi bir numarası falan vardır herhalde değil mi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenji_ -- 18 Aralık 2012; 1:02:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenji_

    Cevaplar için çok teşekkürler, bahsi geçen cihaz fotoğraf makinesi bu arada, canon 650d, bunlarında seri numarasından falan hallolur mu acaba, yani nihayetinde koskoca canon servisi faturan yok cihazın garanti kapsamında değil diyecek hali yok o zaman söylediğinize göre doğru mudur, garanti belgemiz elimizde sonuçta ve bu cihazlarda da telefonlarda ki imei numarası gibi bir numarası falan vardır herhalde değil mi.

    Servise göre değişir. Normalde faturalarınızın ve garanti belgenizin saklanması sizin sorumluluğunuzda olan birşey ve bunlar yoksa yetkili servis hizmet vermeyebilir. Yurtiçinden aldıysanız aldığınız firmaya söyleyip fatura örneğinizi alabilirsiniz. Ancak yurtdışı cihaz ise cihazın ülkemizde garantisi olmadığını söyleyebilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-C0609E675

    quote:

    Orijinalden alıntı: kenji_

    Cevaplar için çok teşekkürler, bahsi geçen cihaz fotoğraf makinesi bu arada, canon 650d, bunlarında seri numarasından falan hallolur mu acaba, yani nihayetinde koskoca canon servisi faturan yok cihazın garanti kapsamında değil diyecek hali yok o zaman söylediğinize göre doğru mudur, garanti belgemiz elimizde sonuçta ve bu cihazlarda da telefonlarda ki imei numarası gibi bir numarası falan vardır herhalde değil mi.

    Servise göre değişir. Normalde faturalarınızın ve garanti belgenizin saklanması sizin sorumluluğunuzda olan birşey ve bunlar yoksa yetkili servis hizmet vermeyebilir. Yurtiçinden aldıysanız aldığınız firmaya söyleyip fatura örneğinizi alabilirsiniz. Ancak yurtdışı cihaz ise cihazın ülkemizde garantisi olmadığını söyleyebilirler.

    Alıntıları Göster
    ürünü satın aldıktan sonra mağazadan ayrılmadan kutu içeriğindeki garanti belgesine mağazanın kaşe, imza ve günün tarihini aldığınız sürece başka birşeye gerek kalmaz.
    bazı mağazalar faturanın garanti belgesi yerine geçtiğini söyleseler bile siz kulak asmayın, kutuyu mağazada açın ve belgeye kaşeyi vurdurun.

    cep telefonlarında olay biraz farklı. misal; kvk fatura, belge hiçbirşey istemiyor. cihazın imei'si üzerinden satış tarihine ulaşabildikleri için ihtiyaç duymuyorlar.




  • fatura şart değil. sonuçta garanti belgesi varsa ürünün Türkiye'ye resmi ithalatla geldiği belli oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: feversea

    ürünü satın aldıktan sonra mağazadan ayrılmadan kutu içeriğindeki garanti belgesine mağazanın kaşe, imza ve günün tarihini aldığınız sürece başka birşeye gerek kalmaz.
    bazı mağazalar faturanın garanti belgesi yerine geçtiğini söyleseler bile siz kulak asmayın, kutuyu mağazada açın ve belgeye kaşeyi vurdurun.

    cep telefonlarında olay biraz farklı. misal; kvk fatura, belge hiçbirşey istemiyor. cihazın imei'si üzerinden satış tarihine ulaşabildikleri için ihtiyaç duymuyorlar.

    Alıntıları Göster
    Anakartı garantiden değişen cihazlarda bu değişim fişi şart.Cihazın imei si değiştiği için bunu belgelemek lazım.Yani telefonu ikinci el aldıysanız ve önceden bu işlem yapıldıysa bunun belgesini mutlaka isteyin..Bunun dışında bi belge istenmiyor..

    Edit:Birde başlığı uygun yerde açarsanız bu konuda tecrübeli arkadaşlar faydalı bilgi verecektir.Mesela ben ilk yorumunuza bakıp yazdım cihazı telefon zannettim ama fotoğraf makinasıymış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugrtrkgvn -- 18 Aralık 2012; 12:55:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: feversea

    ürünü satın aldıktan sonra mağazadan ayrılmadan kutu içeriğindeki garanti belgesine mağazanın kaşe, imza ve günün tarihini aldığınız sürece başka birşeye gerek kalmaz.
    bazı mağazalar faturanın garanti belgesi yerine geçtiğini söyleseler bile siz kulak asmayın, kutuyu mağazada açın ve belgeye kaşeyi vurdurun.

    cep telefonlarında olay biraz farklı. misal; kvk fatura, belge hiçbirşey istemiyor. cihazın imei'si üzerinden satış tarihine ulaşabildikleri için ihtiyaç duymuyorlar.

    Aynen, bunu hep yaptırırım ısrarla. Geçenlerde vatan bilgisayardan cihaz almıştım garanti belgesini de kaşeler misin dedim eleman fatura yeterli dedi ben de faturanın üzerinde yazan "FATURA GARANTİ BELGESİ YERİNE GEÇMEZ" yazısını neden yazıyor sunuz o zaman deyince usulca açtı paketi ve bastı kaşeyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: duduco

    quote:

    Orijinalden alıntı: feversea

    ürünü satın aldıktan sonra mağazadan ayrılmadan kutu içeriğindeki garanti belgesine mağazanın kaşe, imza ve günün tarihini aldığınız sürece başka birşeye gerek kalmaz.
    bazı mağazalar faturanın garanti belgesi yerine geçtiğini söyleseler bile siz kulak asmayın, kutuyu mağazada açın ve belgeye kaşeyi vurdurun.

    cep telefonlarında olay biraz farklı. misal; kvk fatura, belge hiçbirşey istemiyor. cihazın imei'si üzerinden satış tarihine ulaşabildikleri için ihtiyaç duymuyorlar.

    Aynen, bunu hep yaptırırım ısrarla. Geçenlerde vatan bilgisayardan cihaz almıştım garanti belgesini de kaşeler misin dedim eleman fatura yeterli dedi ben de faturanın üzerinde yazan "FATURA GARANTİ BELGESİ YERİNE GEÇMEZ" yazısını neden yazıyor sunuz o zaman deyince usulca açtı paketi ve bastı kaşeyi

    Alıntıları Göster
    İlginiz için çok teşekkürler arkadaşlar, kıl birine de denk gelmedikten sonra sıkıntı olmaz anladığım kadarıyla, ki garanti belgesi kaşeli ve imzalı o halde problem yok benim için, sağolun fazlasıyla aydınlanmış bulunmaktayım.. (=



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenji_ -- 18 Aralık 2012; 14:52:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenji_

    İlginiz için çok teşekkürler arkadaşlar, kıl birine de denk gelmedikten sonra sıkıntı olmaz anladığım kadarıyla, ki garanti belgesi kaşeli ve imzalı o halde problem yok benim için, sağolun fazlasıyla aydınlanmış bulunmaktayım.. (=

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar 1 Ağustos Perşembe günü Teleservice'e gönderdim telefonumu. 5 Ağustos günü kayıt yapıldı. Bugün de baktığımda garanti dışı işlem görecek yazıyordu. Mail ile iletişime geçtim. Neden garanti dışı yazdınız dedim. Faturası yok ürününü, faturayı fakslayın yazdılar. Turkcell'den almıştım ben bu ürünü. Faturasını da aradım bulamadım.

    Motorola'nın sisteminde sorgulayınca garanti dahilinde diye görünüyor. Daha ne diye fatura istiyorlar anlamadım. Fatura gönderirsem ücretsiz tamir edilecekmiş, yoksa ücretli olacakmış. Nereden bulacağım ben faturayı şimdi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufukcoskun

    Arkadaşlar 1 Ağustos Perşembe günü Teleservice'e gönderdim telefonumu. 5 Ağustos günü kayıt yapıldı. Bugün de baktığımda garanti dışı işlem görecek yazıyordu. Mail ile iletişime geçtim. Neden garanti dışı yazdınız dedim. Faturası yok ürününü, faturayı fakslayın yazdılar. Turkcell'den almıştım ben bu ürünü. Faturasını da aradım bulamadım.

    Motorola'nın sisteminde sorgulayınca garanti dahilinde diye görünüyor. Daha ne diye fatura istiyorlar anlamadım. Fatura gönderirsem ücretsiz tamir edilecekmiş, yoksa ücretli olacakmış. Nereden bulacağım ben faturayı şimdi?

    Hocam hallettiniz mi sorunu?

    Desire 500 telefonum bozuldu. Turkcell'i aradım illa fatura istiyorlar. O zaman bize niye garanti belgesi veriyorlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufukcoskun

    Arkadaşlar 1 Ağustos Perşembe günü Teleservice'e gönderdim telefonumu. 5 Ağustos günü kayıt yapıldı. Bugün de baktığımda garanti dışı işlem görecek yazıyordu. Mail ile iletişime geçtim. Neden garanti dışı yazdınız dedim. Faturası yok ürününü, faturayı fakslayın yazdılar. Turkcell'den almıştım ben bu ürünü. Faturasını da aradım bulamadım.

    Motorola'nın sisteminde sorgulayınca garanti dahilinde diye görünüyor. Daha ne diye fatura istiyorlar anlamadım. Fatura gönderirsem ücretsiz tamir edilecekmiş, yoksa ücretli olacakmış. Nereden bulacağım ben faturayı şimdi?

    Hocam hallettiniz mi sorunu?

    Desire 500 telefonum bozuldu. Turkcell'i aradım illa fatura istiyorlar. O zaman bize niye garanti belgesi veriyorlar?

    Ben de sorunumu fatura ile cozebilmistim ancak. Telefonu aldığım yere gidip faturanın çıktısını alıp vermiştim teleservise.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufukcoskun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufukcoskun

    Arkadaşlar 1 Ağustos Perşembe günü Teleservice'e gönderdim telefonumu. 5 Ağustos günü kayıt yapıldı. Bugün de baktığımda garanti dışı işlem görecek yazıyordu. Mail ile iletişime geçtim. Neden garanti dışı yazdınız dedim. Faturası yok ürününü, faturayı fakslayın yazdılar. Turkcell'den almıştım ben bu ürünü. Faturasını da aradım bulamadım.

    Motorola'nın sisteminde sorgulayınca garanti dahilinde diye görünüyor. Daha ne diye fatura istiyorlar anlamadım. Fatura gönderirsem ücretsiz tamir edilecekmiş, yoksa ücretli olacakmış. Nereden bulacağım ben faturayı şimdi?

    Hocam hallettiniz mi sorunu?

    Desire 500 telefonum bozuldu. Turkcell'i aradım illa fatura istiyorlar. O zaman bize niye garanti belgesi veriyorlar?

    Ben de sorunumu fatura ile cozebilmistim ancak. Telefonu aldığım yere gidip faturanın çıktısını alıp vermiştim teleservise.

    Alıntıları Göster
    ben genpaya faturasız gittim unutmuştum faturayı evde adamlar aldılar iphonu arkadaki imeiden sorguladılar tamam dediler 2 hafta sonra yeni cihaz geldi




  • Ferrari kullanıcısına yanıt
    Bi şey sorabilir miyim ben Lg g2 32gb telefonu Turkcellden aldım telefonum bozuldu ve garantiye göndermem gerekiyor. Teknik servise gittim ve faturayla birlikte gel dedi fakat faturayı bulamıyorum garanti belgem var fatura yok sizce garantiye gönderebilir miyim ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agapimoufn

    Bi şey sorabilir miyim ben Lg g2 32gb telefonu Turkcellden aldım telefonum bozuldu ve garantiye göndermem gerekiyor. Teknik servise gittim ve faturayla birlikte gel dedi fakat faturayı bulamıyorum garanti belgem var fatura yok sizce garantiye gönderebilir miyim ?
    İphone'umu bul kapalıysa sorun olmaz.
  • agapimoufn A kullanıcısına yanıt
    Turkcell'den faturayı istedim hocam. Onlarda faturayı bilgisayardan yazdırıp verdi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.