Şimdi Ara

Gdi motorlar neden çok yaygın değil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
6.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamun aleykum beyler benim ödevim var gdi motorlar ile ilgili ama araştırma yaparken çok az bilgiler var yani nedense çok yaygın değil.
    Neden gdi motorlar yaygın değil??

    Herekse teşekkürler şimdiden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    GDI Motorların Yaygın Olmamasının Nedenleri

    GDI (Benzinli Doğrudan Enjeksiyon) motorlar, benzinli yakıtın doğrudan yanma odasına enjekte edildiği bir içten yanmalı motor türüdür. Bu teknoloji, yakıt verimliliğini artırmayı ve emisyonları azaltmayı amaçlar. Ancak, GDI motorların yaygınlaşmasının önünde bazı engeller bulunmaktadır.

    • Yüksek Maliyet: GDI sistemleri, geleneksel çok noktalı enjeksiyon sistemlerine göre daha karmaşıktır ve üretmesi daha pahalıdır. Bu ek maliyet, araçların perakende fiyatını yükseltebilir.

    • Teknik Zorluklar: GDI motorlar, yüksek basınç altında çalışan karmaşık yakıt enjeksiyon sistemlerine sahiptir. Bu sistemler, bakım ve onarım için özel bilgi ve ekipman gerektirir.

    • Yakıt Kalitesi Bağımlılığı: GDI motorlar, yüksek kaliteli yakıtla en iyi şekilde çalışır. Düşük kaliteli yakıt kullanılması, tıkanma veya hasar gibi sorunlara yol açabilir.

    • Karbon Oluşumu: GDI motorlar, doğrudan enjeksiyon nedeniyle yanma odasında daha fazla karbon birikimine neden olabilir. Bu karbon birikintileri performans sorunlarına ve hatta motor hasarına yol açabilir.

    • Daha Az Yaygın Yedek Parçalar: GDI motorlar nispeten yeni bir teknolojidir, bu nedenle yedek parçaları daha az yaygındır ve bulunması daha zor olabilir.

    Sonuç

    GDI motorlar, yakıt verimliliği ve emisyon azaltma açısından avantajlar sunsa da, yüksek maliyetleri, teknik zorlukları ve daha az yaygın yedek parçaları gibi engellerle karşı karşıyadır. Bu faktörler, GDI motorların yaygınlaşmasını engellemektedir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tırt ve çöp olduğu için,tork fakiri olduğu için,şehiriçi 60 krş yaktığı için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ragnarok. R kullanıcısına yanıt
    Peki hocam ben bu konuyu bi kaç hafta sonra anlatıcam hoca sorarsa direkt böylemi diyeyim :) yoksa biraz daha bilimsel bi açıklaması varmı

    Bu arada çok teşekkür ederim ilgine hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 28kerem28

    Peki hocam ben bu konuyu bi kaç hafta sonra anlatıcam hoca sorarsa direkt böylemi diyeyim :) yoksa biraz daha bilimsel bi açıklaması varmı

    Bu arada çok teşekkür ederim ilgine hocam

    Bilimsel olarak hiç bilmemBen kendimce neden alınmayacağını yazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg uyumlu olmadığı için tutulmadı diye biliyorum ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ragnarok. R kullanıcısına yanıt
    Saolasın tekrardan hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gkhn2355 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler hocam ilgin için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ragnarok. R kullanıcısına yanıt
    Hıı hıı tırt tırt

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana kalırsa ilk önce Gdi ve atmosferik motorun farkını araştırmakla başlayın
  • GDI derken sadece bu isme sahip motorlardan mı yoksa direk enjeksiyonlu olanların hepsinden mi bahsediyorsunuz hocam ?
  • Tek sebebi lpg uyumsuzlugu yuzunden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg uyumu yok ama bunu bir nebze anlayisla karsilamaniza sebep olacak bir performansta yok

    Yani Tsi motorun lpg uyumsuzlugu ve mpi atmosferik motorun performans yoksunlugu kombinasyonu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok yaygın değil derken Hyundai-kia grubunda var bilip bilmeyen yazmış gayette güzel bir motor kendimde kullanıyorum.Gaza biraz basınca fazla yakıyor.
    İnternetten bilimsel olarak araştırırsanız güzel bilgiler bulabilirsiniz piyasadaki en güçlü atmosferik motor 1.6 vergiler içerisinde.
    GDI (Gasoline Direct Injection) Türkçe, Direk Benzin Enjeksiyonu anlamına gelmektedir. Bu teknolojiyi kullanan motorlar Mayıs 1996'dan bu yana üretilmektedir. GDI motorunun yakıt tüketimi ve zararlı egzoz gazı çıkışı % 20 daha düşük ve gücü de % 10 daha yüksektir.

    Bu motora düşük yakıt tüketimi ve yüksek güç sağlayan özellikler; dik ve düz emme borusu, eğimli piston başı, yüksek basınçlı yakıt pompası ve yüksek basınçlı, döndürme hareketi sağlayan enjektörlerdir. GDI motorun iki farklı çalışma modu vardır. Motorun ekonomik çalışma modunda, yakıt sıkıştırma zamanı sırasında silindire püskürtülüyor ve ekonomik bir şekilde normal güç elde ediliyor. Motorun güç modunda, yakıtın küçük bir bölümü emme zamanı sırasında püskürtülüyor ve geri kalanı kısmı da sıkıştırma zamanında püskürtülüyor.

    Böylece daha iyi yanma ve daha yüksek güç elde ediliyor (ama ekonomik moda göre daha fazla yakıt tüketiliyor). Motorun işletim sistemi gaz pedalının konumuna ve devire göre hangi durumda çalışılması gerektiğini belirliyor. Yani normalde motor ekonomik çalışma modundayken, örneğin araç sollarken gaza çok basıldığında güç moduna geçiyor ve daha fazla tork ve güç sağlıyor. Hyundai ve KİA bazı modellerinde kullanmaktadır.

    GDI motor özellikleri nelerdir?

    GDI motoru geliştirilirken kendi sınıfının en iyisi olan yakıt tüketimi (kurşunsuz normal benzine göre en uygun şekilde ayarlanmış olarak) ve normal çalışma devirlerinde daha yüksek güç (daha düz tork eğrisi) elde edilmesi amaçlanmıştır. Dik ve düz emme borusu, silindire giden hava akışını kontrol ediyor. Eğimli piston başı, yanma davranışını kontrol ediyor, yüksek basınçlı yakıt pompası, en uygun yalın yanma özelliklerine ulaşmak için yakıtı gerekli yüksek basınçta doğrudan silindirlerin içine püskürtüyor.

    Yüksek basınçlı, döndürme hareketi sağlayan enjektörler, püskürtme spreyinin etkili ve verimli bir şekilde küçük parçalara ayrılmasını (atomize olmasını) ve yayılmasını sağlıyor. Geleneksel motorlarda yakıt ve hava silindirin dışında karıştırıldıktan sonra silindire veriliyor. Bu nedenle karışma noktası ile silindirin arasında kayıplar oluşuyor ve ateşleme zamanlaması da en uygun şekilde gerçekleştirilemiyor. GDI motorunda ise yakıt doğrudan silindire ve çok hassas bir zamanlama ile püskürtülüyor. Böylece kayıplar ve verimlilik düşüşü önleniyor.

    GDI motorların çalışma prensibi nasıldır?

    Dik emme boruları güçlü bir aşağı doğru akım yaratıyor ve bu sayede yakıt enjeksiyonu en iyi şekilde gerçekleştiriliyor. Özel bir şekle sahip piston başı sayesinde silindirin içinde dikey bir hava hareketi oluşturuluyor. Sıkıştırma zamanının sonuna doğru püskürtülen yakıt, yüksek basınçlı, döndürme hareketi sağlayan enjektörler ile yoğun bir sis gibi atomize ediliyor.

    Bu sis şeklindeki hava yakıt karışımı silindirin içinde döndürülüyor ve verimli bir şekilde katmanlaştırılmış olarak ateşleniyor. Bu sayede genel olarak çok yalın olan bir hava/yakıt karışımı ile düzenli bir yanma sağlanıyor. Silindirin içinde ateşlemeden önce katmanlar halindeki hava/yakıt karışımında bujinin yakınında en zengin karışım (yakıt oranı yüksek) katmanı yer alırken bujiden en uzakta en fakir karışım (yakıt oranı düşük) yer alıyor.

    gdı motor

    Bu sayede ateşlemenin gerçekleştirilebilmesi için yeterince zengin bir karışım sadece silindirin bir bölümünde oluşturulmuş oluyor ve yakıt tüketimi azaltılıyor.Ayrıca GDI motoru diğer motorlardan daha düşük devirlerde çalışabiliyor (örneğin, rölantide 600 dk/devirde). Düşük yakıt tüketimi ile yüksek performansı birleştirmek için motor iki farklı çalışma biçimine sahip. Düşük yakıt tüketimi modunda, yani 120 km/s'ye kadar hızlarda motor 30:1 ve 40:1 gibi hava/yakıt karışımı oranlarında çalışıyor.

    Güç modunda ise özel tasarlanan bir emme borusu ek performans sağlıyor. Yeni 1.5 litrelik GDI motorunun gücü Mitsubishi'nin aynı hacimdeki normal motoruna göre "normal" devirlerde (600-2500 d/d) % 10 daha yüksek. Yüksek performans daha iyi hacimsel verimlilik ve yüksek sıkıştırma oranıyla elde ediliyor. Dik emme boruları tarafından oluşturulan daha iyi akış koşullarına ek olarak, daha fazla güç elde etmek için güç modunda yakıtın bir bölümü, emme zamanı sırasında enjekte ediliyor.Yakıtın sıkıştırma zamanının sonlarına doğru çok ince bir şekilde atomize olmuş olması havayı soğutuyor ve vuruntu yapma eğilimini azaltıyor. Bu sayedece yüksek 12:1 sıkıştırma oranı kullanılabiliyor ve çok iyi yanma verimliliği elde edilebiliyor.

    Bilimsel olarakta böyle :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Forumdaş10 -- 16 Mayıs 2016; 21:12:45 >




  • Lpg uyumu yok ayrıca çok yakıyor ve yaktığının hakkını veremiyor. Mesela Hyundai ix35 1.6 GDi Otomatik 135 beygir, ama 90 beygirlik b sınıfı turbo benzinli ya da dizel bir araçla tokatlarsınız bu aracı, otomatiği performanstan çok çalıyor. Yakıtı da 10-11 litre arası. 100le gidince bile 8 litre yakıyor. Ne performans var ne ekonomi. Allah Düşmanımın başına vermesin böyle motoru. Yeni Tucsondaki T-GDI en azından performanslı bir ünite ve yakıtı aynı, yaktığının hakkını verebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gdı motor direkt enjeksiyonlu bir atmosferik motor turbosuz.Bilimsel olarak internetten biraz araştırma yapman lazım yukarıdaki arkadaş açıklamış.
    Ayrıca çöp falan diyenler var.Gelin deniyelim i30 manuel alayım gdı 135 bg 9.4 0-100 hızlanması var gps ölçümü dile kendim denedim devir aldığında çokta iyi giden bir motor çoğu aracı alır.,x35te neymiş 90 bg gibiymiş araç kullanmayı bilmeyen kişiler laf yapmış alakası yok yakıtı otomatik versiyonu tork konvertörlü olduğu için fazla ama manuel versiyonlarda eğer 2500 civarları sürerseniz az yakıyor çalışma prensibinden dolayı.Lpg uyumu derken direkt enjeksiyonlu motorlara sıvı lpg yani lpdi sistem uygulanabiliyor son yıllarda gdı motora oldukça takılan ve uyumlu bir lpg sistemi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobil alemi -- 16 Mayıs 2016; 21:16:56 >
  • selam ben makina mühendisliği öğrecisiyim. İlk dönem motorlarda yeni teknolojiler dersi aldım. Gdi bu dersin konularından birisiydi. Notları elimde olacak mail adresini verirsen Gdi motor notlarını yollayabilirim.
  • Ben de bildiğim kadarını anlatayım o zaman, ancak bilgilerin doğruluğunu teyid edemem.

    GDI motor, Mitsubishinin bulduğu bir motor teknolojisi. Aslında normal motorlara oranla, %10 daha performanslı bir motordur. Beygir gücü de düşük falan değildir. Güzel ve sorunsuz bir motor olmasına karşılık, yukarda fikrini yazmaya çalışan, turbo motor hayranları gibi, Alman hayranlığından başımızı, güneyde bir tarafımızdan bir türlü çıkaramıyoruz.

    Tutulmama nedeni de, motora LPG uygulanamaması. Her ne kadar yapıyoruz deseler de, bir türlü LPG kitlerinden verim alınamıyor. Motor performansı düşüyor, sürekli arıza ışığı yanıyor... Benzinin ülkemizde pahalı olması, tutulmaması konusunda en büyük etken. Mesela altımdaki 2,5 V6 motor şehir içi 30 krş LPG yakarken, 1.2 TSI motor, bundan daha fazla yakıyor. Çünkü benzinli. GDI motor da aynı şekilde ve zaten 1.6 olarak üretiliyor. Daha düşük hacimli olanlarını duymadım, 1.4 veya 1.2 gibi. Tabi distrübütör kaynaklı da olabilir, diğer motor hacimlerini getirtmiyor olabilir.

    GDI motoru, genel olarak Kia ve Hyundai kullanıyordu geçtiğimiz yıllarda. Ancak teknoloji olarak Mitsubishi ye aittir. 1.6 GDI motor, Sportage modelinde gayet güzel çalışıyor, yeterli ve performanslıydı. Ancak LPG uyumlu olmaması, en büyük handikapı ve bu nedenle de Türk halkı tarafından pek sevilmedi. Mazisi hatırladığım kadarıyla 12-13 yıla dayanıyor.

    Bildiklerim bu kadar. Yanlışım varsa düzeltsin arkadaşlar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.