Şimdi Ara

Geri Vites İle ilgili birkaç soru....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba.
    2008 model peugeot 207 aracım. var. şu an 36.000 km de.
    geçen gün serviste şanzıman yağını değiştirdim.
    ben istedim değiştirmelerini.75 W yağ koydular. aslında kataloğunda 75W-80 yazıyordu.
    ne farkeder demeyin.anlayatım size.
    75W yağ koyduktan sonra; takribi bir 10 km sonra, geri vitese takarken araç dişli sesi çıkararak,ve aracı silkeyerek geri vitese geçiyordu.
    baktım bu sorun 2-3 defa yapmaya başladı ustanın yolunu tuttum. bu sefer özel servise gittim.usta baskı balatayı kontrol etti ve iyi dedi.ve 2-3 sefer kendisi de geri vitese takınca araç dişli sesi ve silkeleme yaparak geri vitese geçirince kendisi de bir anlam veremedi.
    ben kendisinden yağı boşaltmasını istedim. usta yağdan değil bence dese de ben boşalt dedim. ve kendi kataloğunda yazan castrol sytrans V FE 75W-80 yağdan 2 litre koyduk.usta bana dişlilerin arasına yağın iyice sinmesi ve emmesi için biraz km yapmam gerektiğini söyledi.
    1 gün sonra sonuç geri vitese geçerken araç silkeleme yapmıyor ve dişli sürtme sesi gelmiyor.benim için en önemlisi bu...ikinci olarak bazen debriyaj tazelemem gerekse de vitese geçiyor ve dişli sesi gelmiyor.bazen de hiç debriyaj tazelemeden vites yağ gibi geçiyor. bu yeni nesil araçlarda geri vites senkromeçinin bulunmamasından dolayı yapabilirmiş.yani geri vitese geçmeme gibi bir durumda debriyaj tazelemek veya önce 1. vitese daha sonra geriye takmak gibi....

    sorum şu arkadaşlar.
    önce 75W yağ konulduğunda geri vitese takarken gelen dişli sesi ve silkeleyerek geçmede geri vites dişlilerine zarar vermiş olabilir miyiz?çünkü ben bu yağ konulduktan sonra usta da bende geri vitese takarkendenedik sesin nedenini bulmak için....yalnız 75W yağ konulduktan sonra bir sorun olduğunu anlayıp 2 gün sonra ben hemen castrol 75W-80 yağ ile değiştirdim.ve önceki yağ ile yani 75W ile toplasan 10 km yapmadım.sorun baş gösterince direk yağı değiştirdik.
    ne dersiniz arkadaşlar dişliler bu esnada zarar görmüş olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabuda -- 28 Temmuz 2013; 4:17:31 >







  • pek bir zarar görmemiştir ... zaten 10 km bile kullanmamışsınız...

    aşınma ihtimali de %1, 2 falan diyorum ...
    ama tabi arabayı zorladıysan ne bilim 1 viteste yokuşu çıkamadığınız halde ... geri vitese takıp arabayı sonuna kadar zorladıysan durumlar değişir )


    dediğin gibi her zaman fabrikasyon ayarları neyse onu kullananın... çünkü o adamlar o yağı kullanmadan binbir teste sokuyor
  • Ülkemizin kronik sorunu ; Kullanım klavuzu vs. gibi şeyleri okumadan kendi kafasına göre kullanmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Ülkemizin kronik sorunu ; Kullanım klavuzu vs. gibi şeyleri okumadan kendi kafasına göre kullanmak.

    kullanma kılavuzunda böyle birşey yazmıyor.hangi antifirizi kullanacağımızda yazmıyor.bunu yapanda zaten yetkili servis.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Juhziz-

    pek bir zarar görmemiştir ... zaten 10 km bile kullanmamışsınız...

    aşınma ihtimali de %1, 2 falan diyorum ...
    ama tabi arabayı zorladıysan ne bilim 1 viteste yokuşu çıkamadığınız halde ... geri vitese takıp arabayı sonuna kadar zorladıysan durumlar değişir )


    dediğin gibi her zaman fabrikasyon ayarları neyse onu kullananın... çünkü o adamlar o yağı kullanmadan binbir teste sokuyor

    böyle birşey olmadı. sadece araba el freni çekik durduğu yerde geri vitese takıp deneme yapıldı. eski 75W yağ varken araç durur vaziyette iken usta 5-6 defa geri vitesi kontrol ederken yaptı.
  • Herhangi bir sorun olmaz endişe etmeyin.

    Bu arada bu tecrüben motorda her türlü yağ kullanılır sorun olmaz diyenlere bir fikir verir umarım.
  • Konu gelmişken sorayım benimde araçta geri Vites problem. İlk aldığımda 90 bin km deydi. Baskı balata bozulmuştu, yani bitmedide göbeğimi ne bozulmuştu. Geri viteste dişliler çarpışaral geçiyordu.Bende verdim arabayı özel servise baskı balata değişti volan taşlandı. Canavar gibi oldu şuan dahi gayet iyi durumda ama geri vitese debriyaja tam bassamda hızlı geçirince ses yapıyor bide geçmediği oluyor önce 2 ye atıyorum sorna geriye atıyorum öyle geçiyor. Şanzıman yağı ne durumda bilmiyorum başkasıyla yollamıştım arabayı.

    Edit: Unuttuklarım, Fiat Albea 2006 1.3 MJ Sorum ne yapılması gerekiyor bunu gidermek için ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mono Italiano -- 28 Temmuz 2013; 19:45:21 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    HGS ile ilgili bir soru
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • arkadaşlar yağ değiştikten sonra kontrollerim devam ediyor.
    her sabah özellikle araç soğukken aracın yanına inip çalıştırıp direk geri vitese alıyorum.
    silkeleme kesinlikle gitti inşallah. geri vitese geçerirken oluşan sarsıntı ve dişlilerin çıkarmış olduğu o sert ses şu an yok.
    yağ değiştikten sonra hiç yapmadı.
    ama debriyaj tazeleme olayı malesef bazen istiyor. kendime göre bir test yapıyorum ne kadar usta olmasam da
    mesela araç çalışırken (el freni çekili iken) 10 defa direk geri vitese alıp boşa alıyorum.hiç 1. vitese alıp geriye takmadım. özellikle direk geri vitese geçme alıştırması yapıyorum.
    bu yaptığım testte 10 defa da 4-5 kere debriyaj tazelemem gerekti.
    ama benim aklım hala dişlilerin zarar görüp görmediğinde....bazen debriyaj tazelemem gerektiğinde bile aklıma önceki yanlış konulan yağda yaptığımız denemeler sonucunda dişliler aşındığı için mi debriyaj tazeliyorum diye sorular aklımı kemiriyor




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.