|
Bildirim
|
Özal döneminde PTT'nin bedava dağıttığı tuşlu telefon görünümlü on konsol ile iç mekanda, Kia Ceed SW tasarımı ile dış mekanda oldukça güzeldir V40. İddiası olmayan motoruyla da tatlı tatlı gidersiniz. Cok yakıyor şikayeti duyarsanız, kasası ağır dersiniz.
Stopları uzatarak Polo görünümünden kurtulmayı yine başaramayan, pabuç, muhtar kasketi isimlendirmelerine maruz kalan 1 serisi; zf şanzuman ve iyi motorla bilinirken, 3 silindir ve düşük beygirli motorlara geçerek yarattığı hayal kırıklığını önden çekişe de geçerek tamamlayacak. Ha bu arada, mercedesin tabletleri bmw'de de başladı. Tasarım olarak güzel, tableti ve iç mekan kalitesizliği ile olsun yıldızı yeter a serisi de renault motoru ile mutlu eder sahibini. Ama en çok da megane, fluence kullananları mutlu eder. a3 zayıf motorları ve dillere destan iç mekan kalitesiyle meşhurdur. Leon ile aynı parçaları kullanır ama olsun, o bir Audi! A3'un koltuk kalitesizliginden haberleri yok. Gidin galeriye görün: Maslak Audi 😊 Başlangıç fiyatlarına bakarsın, hepsinin başlangıç fiyatlarının tasarım, içmekan, motor durumlarını karşılaştıktan sonra Giulietta'ya çamur atarsın anlarım. Milyon kere cevaplandı, adam hala Doblo direksiyon yazıyor. Spor paketlerin koltukları harika diyorsun, fiyatı artıyor diyor. Sanki Audi, Mercedes, BMW, Volvo bedava veriyor. Yukarıda yapılan yorumlara baktıkça Alfa ve tabii ki Giulietta sahiplerinin neden kendi forumlarında kaldıklarını çok daha iyi anlıyorum. Az satıyormuş premium değilmiş. Giulietta motoruyla Egea Mayısta 4.000 adedi geçti. O zaman en kral premium Egea. Golf sahibi bir tayfa da nerede Giulietta sohbeti görse Golfe methiyeler düzüyor. Ben Golf almak istesem Arçelik 'e gider pınarlı olanından bir buzdolabı alırım ve çok daha mutlu olurum. |
Golf, A3 falan diyenler olmuş da. Kardeşim direksiyonun malzemesi bile seni bu kadar rahatsız ediyorsa niçin bunların 20 yıl geride kalmış torsiyon çubuğu etmiyor. 2 yıl da bir revize ettik deyip her seferin patlayan DSG, her jenerasyonunda ayrı sorun çıkaran TSI motor??
Mercedesin A'nın hitler motora dönen 1.6 156 bg motoru, çubukla tutturulan amortisörsüz kaputu niçin etmiyor. Neden az satıldığı belli. Alfanın sunduğu artılar Dünyada ortalama müşteri için anlam ifade etmezken aracı sürmeden içine oturup puan verenler için bir çok eksik noktası mevcut. Kendi adıma aynı fiyata 0-100 7.7 sn olan , iyi yol tutan, spor karakterli başka araç bulamadığım için son 2 aracım Giulietta oldu. İç mekan sorununu ise spor paket alarak geçtim. Bu paketle koltuk, göğüs tavan döşemesi, pedal takımına kadar 2 seviye daha kaliteli malzeme oluyor. hatta bir kaç kez sanayide, detailing esnasında bu segment araçta kullanılan deri koltuğun kalitesine şaşıranlar olmuştu. |
Asıl ön kısmı güzel duruyor
|
çünkü bu tarz arabalar karakterli arabalar. sıradışı arabalar . sevenini heyecanlandıran arabalar.
bu saydıklarımın hiçbiri ortalama Türk kullanıcısında olmadığı/ hep geri planda için 4 tekerli buzdolabına biniyor. çünkü biz arabalarımızı genelde kendi zevklerimiz için almayız hep bizden sonraki kullanıcı için hazırlarız ( satarken prim yapsın mantığı ) , hep başkaları tarafından tutuluyor mu sorusuna cevap ararız . liseyi zor bitirmiş kahvedeki ahmet abi ne der onu düşünürüz. Fizikten anlamayan Hüseyin dayının efsane motor yorumlarına inanırız. ( aynı motora sahip , daha ağır aracın daha iyi yokuş çıktığını falan iddia eder) vs vs .. bu sorunun cevabı neden bizim dünyaca ünlü sanatçılarımız yokla aynı bana göre. Zevk sahibi değiliz.zevk sahibi olmamamızın da nedenleri var tabi ekonomi,kültür,din,eğitim ama çok uzun olur şimdi anlatması anlayan anlamıştır |
Bizim insanımızın iyi arabadan anladığı şudur; Torpido içi kadife kaplama var mı?, yada öndeki ekran rakiplerinden 1 inch büyükse o araba daha iyi arabadır. Yada ikinci eli hangisinin hızlı ise o araba diğerlerinden iyidir. Malesef bakış açısı bu kadar komedidir. Bırakın burada BMW 1 sürüş dinamikleri ile Guilietta'yı karşılaştırmayı adam Golf diyor ya.
Performans, güvenlik, tasarım, şasi dengesi, çok hisli direksiyon tepkileri, saf sürüş keyfi ve yola tutunma kriterleri doğrultusunda yani arabayı araba yapan kriterler toplandığında Guilietta'nın yanına kompakt sınıfta sadece BMW 1 serisi koyulabilir. Bu kadar açık ve net. İkisinide yeterince uzun kullanmış biri olarak tercihim yine italyan Guilietta olur. Sürüş zevki denilince bu adamlar bu işi çok iyi beceriyor. Daha önceki mesajlarımda yazdım tekrar yazıyorum, koltuğuna oturun, DNA'yı D'ye alın ve vites modunu manuel'e alarak direksiyondan kulakçıklarla bu arabayı sürün. Motor sesini duyunca, şasi dengesini hissedince, virajlara yüksek hızlarla girince ne demek istediğimi anlayacaksınız. Araba hep daha fazlasını yapabilirim duygusu uyandırıyor insanda. Ve günün sonunda virüs vücudunuza girmiş oluyor. Golf gibi sadece makyaj güzeli bir arabayı burada BMW 1 yada Guilietta'nın yanına koymak bu arabalara hakarettir. Ayrıca 1 serisi, A3 yada Mercedes A serisi baz paketli arabalarıda sürdüm ve malzeme kalitesini gördüm. Bu arabalara premium demek logo seviciliktir. Başka birşey değil. Ha gider A serisini AMG paket ile alırsınız o zaman malzeme kalitesi açısından premium olur. Ama yukarıda saydığım arabayı araba yapan kriterler doğrultusunda özellikle şasi dengesi, çok hisli direksiyon tepkileri, saf sürüş keyfi ve yola tutunma kriterleri açısından hala Guilietta'nın gerisindedir. |
BMW 1 arka koltuk harici Golf'ün içinden geçer. Virajlarda arkadan itişi hissetmek yerine direksiyon derisini avuçlarsan öyle hissedersin tabi.
|
Büyük ihtimalle öyle olacaktır fakat aynı şey Golf içinde geçerli durum. Golf'ü Astra parasına indirseler bayileri yıkarlar.
Bu segmentte Giulietta kadar Ruhu ve Karakteri olan bir araba yoktur bence. |
Alfisti.turkey'de yazdığım ve burada da paylaşırsam iyi olacağını düşündüğüm yazımı alıntılıyorum:
Temmuz ortalarında dizel giulietta aracımla 4 kişi, Istanbul Side yolculuğu yaparken Ankara yolunu kullanayım dedim ve malum Akseki virajlı yollarına geldim. Ama normal mod dinamik moduna göre keyifsiz olduğu için Seydişehir sonrası d'ye aldım ve seri bir şekilde yokuş çıkıp düz yolda basmadan ilerledim. Ne de olsa düz yolda d modunda gaz pedalına daha az basılınca diğer mod kadar ekonomik de oluyor. Ama asıl yarar frene erken yaklaşma olayı tabi. Akseki'ye yaklaşmışken uzun bir düzlük girişinde geçtiğim araçlar ile aradaki farkı da açmıştım Allah'tan. Sol karşı şeritte de virajdan çıkmakta olan 10-15 araçlık kuyruk vardı. Iclerinden biri -ki soğuk dolaplı geniş bir market aracı- sıradan ayrılıp benim 30 m. kadar önümde solundaki tali yola aniden dönüverdi. Ben hariç herkes ölmek üzere olan insan çığlıklariyla bağırıyordu. Hızımı bilmiyorum ama 100-110 sanki. d modunun önceden fren kavrama özelliği sayesinde kurtardım. Frene bastım ve hızı asla sıfırlayacak şekilde basmadım. Yavaşlamam 110'dan 30'a hızlı bir şekilde olduğu için o kazmanın sürdüğü araç kılpayı tamamen geçti ve ben soldaki sıradaki araçla kamyonun arasından hafif sola da kaçarak iğne deliğinden geçer gibi geçtim (Araçta çizik dahi olmadı). Hatta 200-300 m. sonra güvenli bir alan buluncaya kadar da durmadım. Yolcularım böyle bir seyi nasıl yapar diye o kazmaya hayret ederlerken, bilmiyorum hakettim mi; bana hiçbir suçumun olmadığını ve şoförlüğümun çok iyi olduğu, hayatlarını kurtardığımı söylüyorlardı. Onlara d modunun n modundan buradaki farkını anlatıp aractaki bu farkın bizi ölümden kurtardığını anlattım ve yol üzeri durduğum soldaki mısır + çay ocağında 2 saat akşam vakti şoku atlatmak için oyalandık. Şunu da onlara söyledim; Giulietta eşdeğeri c hb araçlardan biri olsaydı aracım, biz ölmüştük. Sonuca gelirsek; d modunu abanmak için kullanmamak şartıyla tehlikeli yollarda ve ozellikle de inişlerde mutlaka kullanınız. Düz yolda gaza az basmaktan, aşağı inerken de frende kalmaktan dolayı fazla yakmaz ama HAYAT KURTARIR! |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |