< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Golf ile Egea kıyaslayanlar- Fia Egea B segmenttir- Değerlendirme(Tofaş'ta B segment sedan demiş.) (4. sayfa)
-
-
Egea F sınıfıdır arkadaşlar ne C si. Arabadan anlamayan adamlar gelmiş B, C diyor Egea F segmentidir.
-
Valla B sınıfı ya da C sınıfı olması umrumda değil, uygun fiyatıyla , ülkemizde üretilmesiyle , ekonomikliğiyle alım gücü düşük kesimin sıfır araba alabilmesi açısından önemli bir araç , mutlaka desteklenmeli , haa tabi kuzguna yavrusu şahin görünür hesabıda buralarda görünüyor. -
Saçma bir konu daha.
-
Avrupa'da araç segmentlerini belirleyen kurumlar;
"EuroNCAP: Kullanım amacı esas alınıyor.
British Market: Toplam kabin ve bagaj hacmine göre.
Avrupa Yeni Araç Değerlendirme Programı ve Avrupa Komisyonu ( European New Car Assessment Programme and European Commission): Arabanın büyüklüğü dikkate alınır.
Araba segmentleri en yaygın Avrupa Komisyonu tarafından belirlenen A, B, C, D, E, F, J, M, S segmentlerine göre belirlenmektedir. Bu sınıflandırmada, aracın amacı, büyüklüğü ve donanım özellikleri belirleyici faktörlerdir."
Ncap aşağıdaki araçların tamamını Küçük Aile Otomobili olarak değerlendirmiş (yani bildiğiniz compact sınıf, C segment yani) ve gördüğünüz gibi Egea/Tipo içlerinde en büyük olanlardan.
Ama bizim buradaki bazı otorite! lere göre diğerleri C sınıfı ama Egea B ya da B+ sınıfı. Niye çünkü işlerine gelmiyor, Bak Egea C sınıfı olan şu şu şu araçlardan büyük nasıl B sınıfı dersin diyorsun bu seferde boyutlar mühim değil canım kalite önemli diyorlar. Mercedesin B sınıfı ile Toyotanın C sınıf kalitesi dediğinde, ama kullandığı platform diyorlar. E golf ile polo ortak platform kullanıyorlar, modüler bu platformlar bir kaç segmente uyduruluyor diyorsun ama donanımı diyorlar, Egea ACC, CC, çarpışma önleme, 6 hava yastığı gibi donanımları (HB kasasında en azından) çoğu paketinde standart sunuyor diyorsun be seferde başa sarıp Egea teneke B sınıfı diyorlar. Ezberlemişler, tekrar ediyorlar, bazıları da alkışlıyor, şakşaklıyor felan garip bir ortaoyunu dönüyor.
Egea hb boyutlar:
Uzunluk : 4368 mm
Genişlik : 1792 mm
Yükseklik : 1495 mm
Dingil Mesafesi : 2638 mm
Bagaj hacmi: 380 lt
Golf7 boyutlar:
Uzunluk : 4255 mm
Genişlik : 1799 mm
Yükseklik : 1437 mm
Dingil Mesafesi : 2637 mm
Bagaj hacmi: 380 lt
Golf8 boyutlar:
Uzunluk : 4284 mm
Genişlik : 1789 mm
Yükseklik : 1456 mm
Dingil Mesafesi : 2636 mm
Bagaj hacmi: 381 lt
Peugeot 308 boyutlar:
Uzunluk : 4253 mm
Genişlik : 1804 mm
Yükseklik : 1457 mm
Dingil Mesafesi : 2620 mm
Bagaj hacmi: 420 lt
Audi A3 boyutlar:
Uzunluk : 4313 mm
Genişlik : 1785 mm
Yükseklik : 1461 mm
Dingil Mesafesi : 2637 mm
Bagaj hacmi: 380 lt
Citroen C4 Cactus boyutlar:
Uzunluk : 4170 mm
Genişlik : 1714 mm
Yükseklik : 1480 mm
Dingil Mesafesi : 2595 mm
Bagaj hacmi: 353 lt
Hyundai İ30 boyutlar:
Uzunluk : 4340 mm
Genişlik : 2039 mm
Yükseklik : 1455 mm
Dingil Mesafesi : 2650 mm
Bagaj hacmi: 395 lt
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 15 Mart 2021; 11:8:1 >
-
İsterse A segmenti olsun içiniz rahat olacaksa. Da ben ufacık diğer B segmenti araçları alacağıma, içi geniş, özellikleri fiyatına göre çok iyi olan Egea'yı almayı yine tercih ederim. Siz isterseniz arka kapıları hala 40 sene önceki çevirmeli camlara sahip clio ile aynı segment deyin fark etmez. Şu an Linea kullanıyorum. Orta paket(urban) bir Egea almayı planlıyorum. Ha loto da çıksa yine egea alırım. Bakımı ucuz. Kaskosu ucuz. Farı kırılsa ucuz. Bizim evin önü otopark, çok görüyorum ufacık çizik için adamlar resmen çocuk gibi ağlıyor. 2 saat kavga ediyor. Aranıyor. Yazık. Adamın belli ki evine götürecek ekmeği yok, eşine dostuna az daha havalı gözükebilmek adına muhtemelen ağır hasar kayıtlı, 10-15 senelik bir marka modeli almış, temiz egea yerine. Sonra en ufak bir şey de göz yaşları.
Ha tabi hepsi paraya göre. Sağlam geliri vardır C180 alır. Ama daha sağlam parası olan da var, C180'e mercedes bile değil diyor, altında reno motoru var diyor. Amblemi sadece mercedes diyor. Mercedes dediğin S serisi ve E serisidir diyor. Sonu yok yani.
Geçende symbol ile egea'yı kıyaslamaya çalışma konusu vardı. Hiç biri babamın firması değil ama symbol bence linea'nın rakibi olabilir ancak. Kim neyi beğenirse, bütçesi, gözü neyi yerse onu alsın. Öyle çok gördüm az iyi gözükeyim diye 10-20 senelik ağır hasar kayıtlı arabaları alıp. 3-5 senede çıkan masrafların altından kalkamayıp ağlaya ağlaya satanı ya da bir ton borç harca gireni. Tercih meselesi. Linea'ya, Egea'ya teneke der. Ula adamın arabaya bir bakarım tüm hava yastıkları patlak. Kemerler patlak. Dirençlenmiş. Diyor ki senin arabanın 2 hava yastığı var alt tarafı. Ula seninkinin de orjinalinde 6 varmış, şimdi 0 var. G*** yiyorsa ver 6 şar binliradan 6 tane taktır 36 binliraya hava yastıklarını orji. Kemerlerde 4 binlira. Hadi taktır 8 bin de ona. Kaza geçirip tüm koruma özelliklerini kaybetmiş teneke ile sözde egea ezikleyecek :) Zavallı diyorum bu tiplere.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spider_hip -- 15 Mart 2021; 11:50:45 >
-
Fiat ne araba yapmış be kardeşim yıllardır dillerde yılllaaaardır...
Helal olsun adamlara.
Şirketimizde Egea, Megane, Symbol ve Focus var.
Öyle çok şirket aracına binmem.
Perşembe günü Eskişehir'den İstanbul Maltepe'ye Egea 1.6 DCT ile gittim. Urban paket.
Yemin ediyorum araç resmen tork canavarı.
DCT şanzumana pek alışamadım.
1.6 Motor efsane ah birde içeriye motor sesi almasa mükemmel olacakmış.
Kendi aracım Auris 1.33 LPG'li. 2012 model
Auris'ten sonra eşşekten inip ata binmiş gibi oldum.
2012 model Auris, 2018 model Egea'dan hala ve halaaaaa konforlu ve sessiz. Bariz kalite farkı var mesela.
Auris, Egea'yı kalite anlamında ezer kendi şahsi düşüncem.
Bunu net bir şekilde söyleyebilirim.
Ama artık mesela ben kalite arayamıyorum maalesef, genişlik ve ekonomi arıyorum.
2,5 yaşında bir oğlum ve 4 aylık bir kızım var ellerinizden öperler.
Dün bagaja hem oglanın hem kızın bebek arabasını zor sığdırdım.
Bizim 2.5 yaşındaki sıpa hala bebek arabasıyla gezdiği için ciddi ciddi arabayı değiştirip sedan almak istiyorum.
Çünkü bagaj yetmiyor.
Ve aklıma inanılmaz derecede Egea yatmaya başladı.
Öyle böyle değil.
Kendi aracım 70 bin km'de 2012.
120-130 civarına alıcıları var.
Üzerine 15-20 koyup Egea 1.6 yada 1.3 alasım var.
-
tipik vagbot iftira ve karalama konusu... egea zaten golf ile aynı sınıfta bile değil... HB ile SW + sedan olan model kıyaslanamaz ki...
-
Sizi çok iyi anlıyorum. Bende tek çocuk var. 2016 linea var. 500lt bagaj. Ananeler de gelince bagaj hınca hınç dolu. Sedan dışındaki ufak arabaları hayal dahi etmedim hiçbir zaman. Egea 520lt hacmi ile gayet rahat aile arabası. İleride 1.6 ya da 1.3 orta paket egea düşünüyorum. Aracımın tüm bakımları rahatlıkla yetkili servisten. Hiç sanayi denilen yere yolum düşmedi, kafam rahat. Egea'da kiralık çok kullandım. Astra, focus, qashqai daha bir çok araç kullandım. Evet egea biraz daha ses geçiriyor. Ama bu fiyata böyle arabada yok yani. Şimdi bana 0 c180 verseler, tapusu bizde ama bakımları senden, kullan deseler egea yerine tercih etmem. Altından kalkamam. Biri bir yerini çizse, göçertse, lambası çalınsa, beyni ölse, 5 haneli rakamlar. Kaskosu, egeaya göre misliyle. Aylık 20-30 gelir vardır baş eder. Ama 10k altı ile geçinmeye çalışanlar, sonra beyni öldü 25 bin masrafı varmış denince ağlıyor. Şanzımanı değişecek 14 binmiş denince ağlıyor. Ağlar tabi. Et but meselesi.
-
Ne saçma bir konu. O zaman bunun cevabını ver.
Egea yeni golf den her türlü daha uzun ve geniş. Senin mantığına göre gidelim kardeşim. O zaman egeaya b sınıfı diyorsan, otomatikman egeadan küçük olan golfte a sınıfı araba oluyor. VW herkesi dolandırmış megersem. Muhahahahaha.
Egea nin fiyati 300bin liradan başlayan fiyatlarda olacaktı ki, o zaman bak nasıl kötüleyenler arabayı kral ilan ediyordu. Araba kullanmamış insanların boş beleş Egea karalama kampanyalari komik duruyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 16 Mart 2021; 1:1:45 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Başlığı açan arkadaş Fiat Cronos modelinden habersiz. Argo/Sedan bağlantısı kurmaya çalışmış.
Araç kalitesi o aracın segmentini belirlemez. Segment, boyutlara göre belirlenir.
Bir araç ucuz diye, alt sınıfta rekabet ediyor diye onu düşük sınıf göstermek sadece yurdum eziğine mahsustur.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Baya uzun bir yazı olmuş ama apaçık kağıdını boş vermek istemeyen öğrenci gibi yazmışsınız da yazmışsınız. Çoğu bilgi tutarsız, gereksiz ve şaşkınlık veriyor..
Özet geçeyim, araba segmentleri nasıl belirlenir diyerek bir giriş yapılmalı. Bu konuda farklı kurumların farklı isimlendirmesi olabiliyor. Araç boyutları eskiden beri segment belirlemede kullanılır. Fakat uygun fiyatlı sedan araçlar çıktığından beri ortalık karıştı. Çünkü uygun fiyata daha hacimli, uzun ve geniş araba satamaya çalıştılar. Fiat üzerinden çok örnek verilmiş ama bende Skoda markasından örnek vereyim. Neredeyse tüm modelleri "selefi" olduğu modellerden büyük. Örneğin, Octavia modeli Golf ve Leon modelinden uzun ve büyük. Kamiq modeli Arona'dan, Karoq modeli Ateca'dan daha büyük. Ama onları karşılaştırma yaparken Kamiq ile Ateca karşılaştırma yapılmıyor. Markalar hangi platform altyapısı kullanıldıysa, nereye konumlandırma yaptıysa veya fiyatlandırma olarak ona göre karşılaştırma yapılıyor. Scala örneği gayet güzel bir örnek olsa gerek. A0 platformu ile B segmenti bir altyapı ile C segmenti araçlardan daha büyük bir alan vaat ediyor..
Kıssadan hisse, Egea veya Scala'nın segmentinden çok markaların yaptığı konumlandırmaya göre hangisi işinizi görüyor veya hoşunuza gidiyor onu düşünün. Yoksa bu C segmenti değil alınmaz gibi bir şey tamamen gereksiz..
-
5 yılda 300 binden fazla satan araca B sınıfı diye ısrar ediyorlar.
-
o kadar uzun yazmışsın ancak tümü bullshit derler yabancılar. sektörden zerre haberin yok.
EGEA B sedan olarak başladı. Sonra C segmenti olarak güncellendi.
Şaselerde tasarım felsefesi gibi bir saçmalık ilk kez duyuyorum. Modüler yapı anlam itibari ile eklemeye çıkarmaya müsait, farklı yapılara bürünebilen anlamına gelir. MQB platformu Golf+Octavia+Superb+Passat kullanıyor ve hepsi benzer bir süreçten geçiyor. arada bazı parçaların değişmesi ile şase C veya D oluyor. bunun amacı maliyeti düşürme.
500L B MPV olabilir ancak şasesi bire bir aynı şekilde kullanılmadı. üzerinde değişiklikler yapıldı. sen Egea şasesini alıp üzerine bir 500L kuramazsın, keza 500L şasesi alıp üzerine egea da monte edemezsin. Ortak platform demek benzer alt yapı yani sıfırdan tasarlamıyorsun, alıyorsun elindeki şaseyi gerekli değişiklikleri yaparak farklı bir araç üretiyorsun. Bunlar maliyet düşürme çalışmalarıdır. bir altyapıyı ne kadar fazla araçta kullanırsan ne kadar çok ortak parça kullanırsan geliştirme ve kalıp maliyetlerini o kadar çok parçaya bölersin demek.
Egea Avrupa'da Tipo adıyla satılıyor ve C segmenti olarak geçiyor.
yok malzeme kalitesi yok işçilik geçin bunları. Egea C segmentidir.
-
Egea b dir, c ye benzer b dir. C sınıfı isteyen ama ekonomisi yetmeyen kişiler bunu tercih etsin diye üretilmiştir.
Bunda anlamayacak bir şey yok. Fiyatına göre güzel araç, mevcut koşullar içinde değerlendirirsek. -
quote:
Orijinalden alıntı: ~Anor~
Egea b dir, c ye benzer b dir. C sınıfı isteyen ama ekonomisi yetmeyen kişiler bunu tercih etsin diye üretilmiştir.
Bunda anlamayacak bir şey yok. Fiyatına göre güzel araç, mevcut koşullar içinde değerlendirirsek.aegea aslında A sınıfıdır ama B ye yakın olduğundan C sınıfı gibide durur. D lerin ensesinde olduğundan birazda D ye benzer, E sınıfına aşağıdan kesik attığından E sınıfı demekte yanlış olmaz.
yorumlar efsane böyle yorumları başka yerde okuyamazsınız b diyen var b+ diyen var c eco diyen var b+++ diyen var.
-
Egea sahipleri: "egea c sınıfı, golfe rakip, hondayı bitirir"
Ega sahibi olmayan: "Egea dandik bence, parasına göre iyi gibi ama teneke işte ya"
Değil mi? -
Honda yi neden Egea bitirsin?2 sene once serviste orjinal yagi 650TL diyen Hondacilar,TR de fabrikayi Egea mi kapattirdi?286000 25 yillik Atmosferik Motor Fiyat Listesini Egea mi yapti?Jazzin tipini mahveden,TR ye getirmeyen Egea mi?
175-180 e 1.33 Turbo Megane var, 190 a Cvt li Corolla var, 160 a 1.3 Mjet Egea var.A da desen C sinifi F de desen C sinifi...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egea B segmenttir. B+ bile degildir.
Bu forumda vw aleyhine olsaydi herkes desteklerdi seni.
Fiat olunca herkes toplanmis Egea C segment diyor.
Bende herzaman dedigim gibi.. yanılıyorsunuz. Egea C segment hatta D ye göz kırpan, F den ise neredeyse hallice bir modeldir..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Cloud NineFiat ne araba yapmış be kardeşim yıllardır dillerde yılllaaaardır...
Helal olsun adamlara.
Şirketimizde Egea, Megane, Symbol ve Focus var.
Öyle çok şirket aracına binmem.
Perşembe günü Eskişehir'den İstanbul Maltepe'ye Egea 1.6 DCT ile gittim. Urban paket.
Yemin ediyorum araç resmen tork canavarı.
DCT şanzumana pek alışamadım.
1.6 Motor efsane ah birde içeriye motor sesi almasa mükemmel olacakmış.
Kendi aracım Auris 1.33 LPG'li. 2012 model
Auris'ten sonra eşşekten inip ata binmiş gibi oldum.
2012 model Auris, 2018 model Egea'dan hala ve halaaaaa konforlu ve sessiz. Bariz kalite farkı var mesela.
Auris, Egea'yı kalite anlamında ezer kendi şahsi düşüncem.
Bunu net bir şekilde söyleyebilirim.
Ama artık mesela ben kalite arayamıyorum maalesef, genişlik ve ekonomi arıyorum.
2,5 yaşında bir oğlum ve 4 aylık bir kızım var ellerinizden öperler.
Dün bagaja hem oglanın hem kızın bebek arabasını zor sığdırdım.
Bizim 2.5 yaşındaki sıpa hala bebek arabasıyla gezdiği için ciddi ciddi arabayı değiştirip sedan almak istiyorum.
Çünkü bagaj yetmiyor.
Ve aklıma inanılmaz derecede Egea yatmaya başladı.
Öyle böyle değil.
Kendi aracım 70 bin km'de 2012.
120-130 civarına alıcıları var.
Üzerine 15-20 koyup Egea 1.6 yada 1.3 alasım var.
Auris için Bentley Bentayga çakması diyorlar doğrumu ?
Casio saatin varmı içinde ?
Neyse ciddi oluyum.. yokuşları 1. Viteste çıkabiliyor musun ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X