Şimdi Ara

honda civic 210 km hızı geçemedim...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
9.066
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2012 model civic sahibiyim. ( Yeni kasa ) Bugün 210 km hızı geçemedim. Araç 6000 devirde 210 km hız yaptı. Kırmızı çizgi 6750 devirde başlamasına rağmen 6000 devirde iken daha fazla hızlanmamı engelledi. Normalde devir kesicinin tam kırmızı çizginin başladığı yerde devreye girmesi gerekmiyor mu...



  • erman52 E kullanıcısına yanıt
    Merhabalar. Öncelikle devir kesici redline bolgesine girer girmez devreye girmez. 6500 redlinei olan cogu aracta 7000 de kesiciye girer

    Aracinizin 210 km hizi gecememesi icin soyle bi soru yonelticem: Lastikleriniz olculeri nedir ? Kullandiginiz lastik max hiz 210 kmye cikacak derecede olabilir. Kendi aracimda 185 cm lastik var max hiz 210 diyor ölcülerinde. Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktamaz.
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    ''Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktaramaz''

    Bu nasıl bir cümle hocam, araba daha fazla hızlanabilir ama ''lastik taban genişliği''(185 cm dediğiniz şey olsa gerek) buna engel mi oluyor diyorsunuz şimdi siz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Merhabalar. Öncelikle devir kesici redline bolgesine girer girmez devreye girmez. 6500 redlinei olan cogu aracta 7000 de kesiciye girer

    Aracinizin 210 km hizi gecememesi icin soyle bi soru yonelticem: Lastikleriniz olculeri nedir ? Kullandiginiz lastik max hiz 210 kmye cikacak derecede olabilir. Kendi aracimda 185 cm lastik var max hiz 210 diyor ölcülerinde. Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktamaz.

    Söylediğiniz pek mantıklı gelmiyor. Zira lastiğin hızı kaldıramaması farklı bir şey. Sonuçta lastikte "ben şu hıza dayanıyorum" diye bir elektrinik haberleşme sistemi yok. Eğer lastik o hıza dayanamıyorsa aracın o hıza çıkmasını direk olarak engellemez diye düşünüyorum. İnternetten izlediğim kadarı ile yeni kasaların 210 da kesiği görülüyor. Bir önceki kasalarda böyle bir durum yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Merhabalar. Öncelikle devir kesici redline bolgesine girer girmez devreye girmez. 6500 redlinei olan cogu aracta 7000 de kesiciye girer

    Aracinizin 210 km hizi gecememesi icin soyle bi soru yonelticem: Lastikleriniz olculeri nedir ? Kullandiginiz lastik max hiz 210 kmye cikacak derecede olabilir. Kendi aracimda 185 cm lastik var max hiz 210 diyor ölcülerinde. Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktamaz.
    Hız limitörü var maalesef...Eski kasalar gibi değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Merhabalar. Öncelikle devir kesici redline bolgesine girer girmez devreye girmez. 6500 redlinei olan cogu aracta 7000 de kesiciye girer

    Aracinizin 210 km hizi gecememesi icin soyle bi soru yonelticem: Lastikleriniz olculeri nedir ? Kullandiginiz lastik max hiz 210 kmye cikacak derecede olabilir. Kendi aracimda 185 cm lastik var max hiz 210 diyor ölcülerinde. Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktamaz.

    Söylediğiniz pek mantıklı gelmiyor. Zira lastiğin hızı kaldıramaması farklı bir şey. Sonuçta lastikte "ben şu hıza dayanıyorum" diye bir elektrinik haberleşme sistemi yok. Eğer lastik o hıza dayanamıyorsa aracın o hıza çıkmasını direk olarak engellemez diye düşünüyorum. İnternetten izlediğim kadarı ile yeni kasaların 210 da kesiği görülüyor. Bir önceki kasalarda böyle bir durum yok.

    Alıntıları Göster
    Limitör vardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dombıra552

    ''Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktaramaz''

    Bu nasıl bir cümle hocam, araba daha fazla hızlanabilir ama ''lastik taban genişliği''(185 cm dediğiniz şey olsa gerek) buna engel mi oluyor diyorsunuz şimdi siz?

    Hocam lastik degerlerinin yaninda W V gibi harfler vardir bunlar aracin max hiza cikabilecegi degerlerdir. Kendi aracimin lastikleri 210 km hizla sinirli max hizi o yani. 210 un uzerine cikamamasinin sebebi surtunmenin daha dogrusu dairesel donusunun artik sinira dayanmasindan dolayi siz ne kadar gazi koklesenizde motordaki guc lastiklere aktarilamaz artik cunku surtunme ve dairesel donus artik 210 kmde tamamlamistir. Bundan sonraki hiza cikmasi lastigin bir mumun yanmasi gibi asinmasina belkide lastiklerin yuvalarindan cikmasina sebep olur.

    Ayrica lastik tabaniylada alakasi var bunun. Aklima bu geldi hemen celallenmeyin bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Merhabalar. Öncelikle devir kesici redline bolgesine girer girmez devreye girmez. 6500 redlinei olan cogu aracta 7000 de kesiciye girer

    Aracinizin 210 km hizi gecememesi icin soyle bi soru yonelticem: Lastikleriniz olculeri nedir ? Kullandiginiz lastik max hiz 210 kmye cikacak derecede olabilir. Kendi aracimda 185 cm lastik var max hiz 210 diyor ölcülerinde. Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktamaz.

    Söylediğiniz pek mantıklı gelmiyor. Zira lastiğin hızı kaldıramaması farklı bir şey. Sonuçta lastikte "ben şu hıza dayanıyorum" diye bir elektrinik haberleşme sistemi yok. Eğer lastik o hıza dayanamıyorsa aracın o hıza çıkmasını direk olarak engellemez diye düşünüyorum. İnternetten izlediğim kadarı ile yeni kasaların 210 da kesiği görülüyor. Bir önceki kasalarda böyle bir durum yok.

    Gerekli aciklamayi yaptim asagida. Limitor olayi aklima gelmemisti belki lastiktendir diye dusunup soyledim




  • Birkaç Honda forumundan öğrendiğim kadarıyla FB7 kasaların son hızı 210 KM/H ile sınırlandırılmış. Ben de FD6 ile otobanda en fazla 200 yaptım tam viyadük üstündeyken esen şiddetli rüzgar ve hızlandıkça ağırlaşmayan direksiyon yüzünden daha fazla zorlayamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: dombıra552

    ''Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktaramaz''

    Bu nasıl bir cümle hocam, araba daha fazla hızlanabilir ama ''lastik taban genişliği''(185 cm dediğiniz şey olsa gerek) buna engel mi oluyor diyorsunuz şimdi siz?

    Hocam lastik degerlerinin yaninda W V gibi harfler vardir bunlar aracin max hiza cikabilecegi degerlerdir. Kendi aracimin lastikleri 210 km hizla sinirli max hizi o yani. 210 un uzerine cikamamasinin sebebi surtunmenin daha dogrusu dairesel donusunun artik sinira dayanmasindan dolayi siz ne kadar gazi koklesenizde motordaki guc lastiklere aktarilamaz artik cunku surtunme ve dairesel donus artik 210 kmde tamamlamistir. Bundan sonraki hiza cikmasi lastigin bir mumun yanmasi gibi asinmasina belkide lastiklerin yuvalarindan cikmasina sebep olur.

    Ayrica lastik tabaniylada alakasi var bunun. Aklima bu geldi hemen celallenmeyin bence.

    Lastiklerin konuyla hiçbir alakası yok. Motordaki güç lastiklere aktarılamaz demişsiniz. Niçin aktarılmasın? Çok amatörce bir yorum olmuş. Lastik üzerinde harflerle sembolize edilen değerler sadece çıkılabilecek emniyetli sürat değerleridir. Hiç bir parçanın emniyet katsayısı "1" değildir. H için 210 km/s verilmiş, 210'un üzerindeki hıza dayanmaz mı tabiki de dayanır.

    Sürat olayına gelince aracınızın güç değeri ortada 125 HP. Devir kesici devreye girmemiştir, aracın gücü o sürata yetmiştir.Teknik verisinde zaten maksimum sürati 200 km/s olarak verilmiş. Siz 210 km/s sürata çevresel etkenlerin yardımıyla ulaşmışsınız. Yol eğimi, rüzgarı arkadan alma vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alestavira

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: dombıra552

    ''Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktaramaz''

    Bu nasıl bir cümle hocam, araba daha fazla hızlanabilir ama ''lastik taban genişliği''(185 cm dediğiniz şey olsa gerek) buna engel mi oluyor diyorsunuz şimdi siz?

    Hocam lastik degerlerinin yaninda W V gibi harfler vardir bunlar aracin max hiza cikabilecegi degerlerdir. Kendi aracimin lastikleri 210 km hizla sinirli max hizi o yani. 210 un uzerine cikamamasinin sebebi surtunmenin daha dogrusu dairesel donusunun artik sinira dayanmasindan dolayi siz ne kadar gazi koklesenizde motordaki guc lastiklere aktarilamaz artik cunku surtunme ve dairesel donus artik 210 kmde tamamlamistir. Bundan sonraki hiza cikmasi lastigin bir mumun yanmasi gibi asinmasina belkide lastiklerin yuvalarindan cikmasina sebep olur.

    Ayrica lastik tabaniylada alakasi var bunun. Aklima bu geldi hemen celallenmeyin bence.

    Lastiklerin konuyla hiçbir alakası yok. Motordaki güç lastiklere aktarılamaz demişsiniz. Niçin aktarılmasın? Çok amatörce bir yorum olmuş. Lastik üzerinde harflerle sembolize edilen değerler sadece çıkılabilecek emniyetli sürat değerleridir. Hiç bir parçanın emniyet katsayısı "1" değildir. H için 210 km/s verilmiş, 210'un üzerindeki hıza dayanmaz mı tabiki de dayanır.

    Sürat olayına gelince aracınızın güç değeri ortada 125 HP. Devir kesici devreye girmemiştir, aracın gücü o sürata yetmiştir.Teknik verisinde zaten maksimum sürati 200 km/s olarak verilmiş. Siz 210 km/s sürata çevresel etkenlerin yardımıyla ulaşmışsınız. Yol eğimi, rüzgarı arkadan alma vs.

    Alıntıları Göster
    Limitör olmasa bile bir otomobil son hızına son vitesinin redline'ında ulaşmayabilir.
    Örneğin 75 Bg Polo 5. viteste yaklaşık 4500 devirde 170 yapıyordu, 5800'de kesiciye girmesine ve en güzel gücü verdiği devirlerde olmasına rağmen hızlanamıyordu. 140 Bg Volvo S40 ile de ne yaptıysam 200'ü geçiremedim devir saati henüz 5000lerdeydi, kesicisi 6500'de.

    Yani kesiciden önce motorun gücü yetmeyebilir.
    Bir de bazı otomobillerde son vitesten bir önceki vites ile son hız görülebiliyor. Gerçi benim kullandığım araçlarda böyle değildi ama (Polo'da 4500 devirdeydi, 4. vitese düşsem muhtemelen o da 5500 lü devirlere gelirdi ki motorun gücünün düştüğü devirler, kaldı ki fabrika verisi de 172 KM/S, Volvo'da da 205 KM/S fabrika verisi var ve 5000 devirden sonrası gücü düşen bir motor bu da.) genelde 6 vitesli araçlarda 5. vites dişlisi son hız için yapılmış. Atıyorum 6. viteste araba 4000 de kalıyorsa ve motor 7000 e kadar güç üretebiliyorsa 5. vitese düşüp gaza basmak daha yüksek hıza çıkabilmeye olanak sağlar.

    Bunun haricinde limitör olabilir ancak lastik aracın son hızını etkilemez. Yani etkiler ama net bir şekilde etkilemez. Yuvarlanma direnci olan lastiktir düşürebilir ama atıyorum son hız olarak 210 verilmiş bir lastikle 240'a kadar çıkabilirsiniz ancak lastik haddinden fazla deforme olur ve patlama riski taşır. Yoksa lastik 240'a çıkamaz diye bir durum yok. 210 ile giderse pek sorun olmaz ama 240 ile giderse ciddi yıpranır gibi bir durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Limitör olmasa bile bir otomobil son hızına son vitesinin redline'ında ulaşmayabilir.
    Örneğin 75 Bg Polo 5. viteste yaklaşık 4500 devirde 170 yapıyordu, 5800'de kesiciye girmesine ve en güzel gücü verdiği devirlerde olmasına rağmen hızlanamıyordu. 140 Bg Volvo S40 ile de ne yaptıysam 200'ü geçiremedim devir saati henüz 5000lerdeydi, kesicisi 6500'de.

    Yani kesiciden önce motorun gücü yetmeyebilir.
    Bir de bazı otomobillerde son vitesten bir önceki vites ile son hız görülebiliyor. Gerçi benim kullandığım araçlarda böyle değildi ama (Polo'da 4500 devirdeydi, 4. vitese düşsem muhtemelen o da 5500 lü devirlere gelirdi ki motorun gücünün düştüğü devirler, kaldı ki fabrika verisi de 172 KM/S, Volvo'da da 205 KM/S fabrika verisi var ve 5000 devirden sonrası gücü düşen bir motor bu da.) genelde 6 vitesli araçlarda 5. vites dişlisi son hız için yapılmış. Atıyorum 6. viteste araba 4000 de kalıyorsa ve motor 7000 e kadar güç üretebiliyorsa 5. vitese düşüp gaza basmak daha yüksek hıza çıkabilmeye olanak sağlar.

    Bunun haricinde limitör olabilir ancak lastik aracın son hızını etkilemez. Yani etkiler ama net bir şekilde etkilemez. Yuvarlanma direnci olan lastiktir düşürebilir ama atıyorum son hız olarak 210 verilmiş bir lastikle 240'a kadar çıkabilirsiniz ancak lastik haddinden fazla deforme olur ve patlama riski taşır. Yoksa lastik 240'a çıkamaz diye bir durum yok. 210 ile giderse pek sorun olmaz ama 240 ile giderse ciddi yıpranır gibi bir durum.

    Alıntıları Göster
    Limitör vardır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arranger.

    Limitör vardır

    Alıntıları Göster
    bırak çıkmayı versin ^^ çıkacağı kadar çıkmış meret
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K0rkunc

    bırak çıkmayı versin ^^ çıkacağı kadar çıkmış meret

    Alıntıları Göster
    210 km hızı geçmedi mi? Daha kaç yapacaktı? Porche mi bu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    210 km hızı geçmedi mi? Daha kaç yapacaktı? Porche mi bu?

    Alıntıları Göster
    iyi gitmiş ama önceki kasa ile 215-220 yi zorlayanlar vardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Merhabalar. Öncelikle devir kesici redline bolgesine girer girmez devreye girmez. 6500 redlinei olan cogu aracta 7000 de kesiciye girer

    Aracinizin 210 km hizi gecememesi icin soyle bi soru yonelticem: Lastikleriniz olculeri nedir ? Kullandiginiz lastik max hiz 210 kmye cikacak derecede olabilir. Kendi aracimda 185 cm lastik var max hiz 210 diyor ölcülerinde. Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktamaz.

    Onunla alakası yok, hız sınıfı bir yerde lastiğin sağlamlığının belirleyicisidir. Lastiğin içindeki tel örgülerle ilgili, lastiğin yapısında bir takım değişikliklerle lastik güçlendirilir. H sınıfı lastik 240 yapamaz diye bir şey yok, aksine daha hafif oldukları için motora daha az yük bindirirler. Sınıf sağlamlıkla alakalı kısacası.


    Konu sahibi arkadaş arabanı ne zannediyorsun da 210'u geçecek ki? Fazla bile gitmiş... Son viteste Redline'a giren fabrikasyon araç sayısı bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar azdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alestavira

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: dombıra552

    ''Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktaramaz''

    Bu nasıl bir cümle hocam, araba daha fazla hızlanabilir ama ''lastik taban genişliği''(185 cm dediğiniz şey olsa gerek) buna engel mi oluyor diyorsunuz şimdi siz?

    Hocam lastik degerlerinin yaninda W V gibi harfler vardir bunlar aracin max hiza cikabilecegi degerlerdir. Kendi aracimin lastikleri 210 km hizla sinirli max hizi o yani. 210 un uzerine cikamamasinin sebebi surtunmenin daha dogrusu dairesel donusunun artik sinira dayanmasindan dolayi siz ne kadar gazi koklesenizde motordaki guc lastiklere aktarilamaz artik cunku surtunme ve dairesel donus artik 210 kmde tamamlamistir. Bundan sonraki hiza cikmasi lastigin bir mumun yanmasi gibi asinmasina belkide lastiklerin yuvalarindan cikmasina sebep olur.

    Ayrica lastik tabaniylada alakasi var bunun. Aklima bu geldi hemen celallenmeyin bence.

    Lastiklerin konuyla hiçbir alakası yok. Motordaki güç lastiklere aktarılamaz demişsiniz. Niçin aktarılmasın? Çok amatörce bir yorum olmuş. Lastik üzerinde harflerle sembolize edilen değerler sadece çıkılabilecek emniyetli sürat değerleridir. Hiç bir parçanın emniyet katsayısı "1" değildir. H için 210 km/s verilmiş, 210'un üzerindeki hıza dayanmaz mı tabiki de dayanır.

    Sürat olayına gelince aracınızın güç değeri ortada 125 HP. Devir kesici devreye girmemiştir, aracın gücü o sürata yetmiştir.Teknik verisinde zaten maksimum sürati 200 km/s olarak verilmiş. Siz 210 km/s sürata çevresel etkenlerin yardımıyla ulaşmışsınız. Yol eğimi, rüzgarı arkadan alma vs.

    Olabilir dayanabilir ama dediginiz gibi emniyetli cikabilecegi deger odur. Ornegin bugattinin 410 km.hizinda dayanabilecek bir lastik suan yok ama bir ozel uretim lastik 400km uzerinde 6-7 dakika icinde lastikleriniz eriyip gider diye aciklamada bulunmustu markasini bilmiyorum ama bende 210 km hizla sinirli lastigin 220 yapmasi sonucu boyle hizla asinip eriyebileceginden ornegi verdim. Konu acikliga kavusmus sonuc olarak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: dombıra552

    ''Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktaramaz''

    Bu nasıl bir cümle hocam, araba daha fazla hızlanabilir ama ''lastik taban genişliği''(185 cm dediğiniz şey olsa gerek) buna engel mi oluyor diyorsunuz şimdi siz?

    Hocam lastik degerlerinin yaninda W V gibi harfler vardir bunlar aracin max hiza cikabilecegi degerlerdir. Kendi aracimin lastikleri 210 km hizla sinirli max hizi o yani. 210 un uzerine cikamamasinin sebebi surtunmenin daha dogrusu dairesel donusunun artik sinira dayanmasindan dolayi siz ne kadar gazi koklesenizde motordaki guc lastiklere aktarilamaz artik cunku surtunme ve dairesel donus artik 210 kmde tamamlamistir. Bundan sonraki hiza cikmasi lastigin bir mumun yanmasi gibi asinmasina belkide lastiklerin yuvalarindan cikmasina sebep olur.

    Ayrica lastik tabaniylada alakasi var bunun. Aklima bu geldi hemen celallenmeyin bence.

    Bilader bilmiyorsan sallama yahu.
    Bahsettiğin işaretler lastiğin dayanıklılığı ile alakalıdır. Atıyorum 210 km/h hızla 600 kg taşıyabilir gibi.
    Lastik sürtünmesi çok farklı birşey. Sürtünme olayı bazı testler sonucu belirlenir. Elbette hıza katkısı vardır ancak motordaki güç lastiğe aktarılmıyor gibi birşey söz konusu değil. Hem motordaki gücü lastiğe akslar, vites kutusu aktarır.

    Limitörden dolayı hızlanmıyor araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: dombıra552

    ''Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktaramaz''

    Bu nasıl bir cümle hocam, araba daha fazla hızlanabilir ama ''lastik taban genişliği''(185 cm dediğiniz şey olsa gerek) buna engel mi oluyor diyorsunuz şimdi siz?

    Hocam lastik degerlerinin yaninda W V gibi harfler vardir bunlar aracin max hiza cikabilecegi degerlerdir. Kendi aracimin lastikleri 210 km hizla sinirli max hizi o yani. 210 un uzerine cikamamasinin sebebi surtunmenin daha dogrusu dairesel donusunun artik sinira dayanmasindan dolayi siz ne kadar gazi koklesenizde motordaki guc lastiklere aktarilamaz artik cunku surtunme ve dairesel donus artik 210 kmde tamamlamistir. Bundan sonraki hiza cikmasi lastigin bir mumun yanmasi gibi asinmasina belkide lastiklerin yuvalarindan cikmasina sebep olur.

    Ayrica lastik tabaniylada alakasi var bunun. Aklima bu geldi hemen celallenmeyin bence.

    Bilader bilmiyorsan sallama yahu.
    Bahsettiğin işaretler lastiğin dayanıklılığı ile alakalıdır. Atıyorum 210 km/h hızla 600 kg taşıyabilir gibi.
    Lastik sürtünmesi çok farklı birşey. Sürtünme olayı bazı testler sonucu belirlenir. Elbette hıza katkısı vardır ancak motordaki güç lastiğe aktarılmıyor gibi birşey söz konusu değil. Hem motordaki gücü lastiğe akslar, vites kutusu aktarır.

    Limitörden dolayı hızlanmıyor araç.

    Kardesim ne atmasi ne diyosun sen herkes anasinin karnindan muhendis olarak dogmuyoki ? Hayir yani kendi aracimda 220 basmayi deneyip lastiklerdeki degisimi illaha burayami yazayim ? O lastigi yapan adamlar neden hiz sinirlarini koymus neden lastik kalinliklari degisiyir o zaman ? Iyi o zaman senin mantigina gore bisiklet lastigide 300 km hizla gitsin ? Bi 300 km hizla sur bakalim o bisiklet lastigini mum gibi eriyormu yoksa basinca dayanamayip yamuluyomu bak bakalim

    Internette bitane 911 turbo videosu var arac 350 km hizin uzerine cikinca lastik hava basinci uyarisi veriyor cunku lastik limitlere ulasmis artik basinca ve dairesel donusunu daha fazla tamamlayamayip isidan dolayi sanirsam hava basinci dusuyor. Eger o 350 km hiz uzerinde gitmeye devam etseydi belki lastik ufak bir tastan bile patlayabilirdi veya havasi inip inip arabanin takla atmasina sebep olabilirdi

    Siz arabaniza bisiklet lastigi takip 210 220 km hiz yapin o zaman hatta ne gerek var 175 cm taban genisli lastikler var broadwayler kullaniyo onunla 210 km hiz yapmayi deneyin sonra bizde helvanizi yeriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 19 Mayıs 2014; 15:13:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: dombıra552

    ''Lastik degeriniz 210 km hiz ustune cikmaya izin vermiyirdur 210 km hiz uzerinde donduremez gucu yere aktaramaz''

    Bu nasıl bir cümle hocam, araba daha fazla hızlanabilir ama ''lastik taban genişliği''(185 cm dediğiniz şey olsa gerek) buna engel mi oluyor diyorsunuz şimdi siz?

    Hocam lastik degerlerinin yaninda W V gibi harfler vardir bunlar aracin max hiza cikabilecegi degerlerdir. Kendi aracimin lastikleri 210 km hizla sinirli max hizi o yani. 210 un uzerine cikamamasinin sebebi surtunmenin daha dogrusu dairesel donusunun artik sinira dayanmasindan dolayi siz ne kadar gazi koklesenizde motordaki guc lastiklere aktarilamaz artik cunku surtunme ve dairesel donus artik 210 kmde tamamlamistir. Bundan sonraki hiza cikmasi lastigin bir mumun yanmasi gibi asinmasina belkide lastiklerin yuvalarindan cikmasina sebep olur.

    Ayrica lastik tabaniylada alakasi var bunun. Aklima bu geldi hemen celallenmeyin bence.

    Bilader bilmiyorsan sallama yahu.
    Bahsettiğin işaretler lastiğin dayanıklılığı ile alakalıdır. Atıyorum 210 km/h hızla 600 kg taşıyabilir gibi.
    Lastik sürtünmesi çok farklı birşey. Sürtünme olayı bazı testler sonucu belirlenir. Elbette hıza katkısı vardır ancak motordaki güç lastiğe aktarılmıyor gibi birşey söz konusu değil. Hem motordaki gücü lastiğe akslar, vites kutusu aktarır.

    Limitörden dolayı hızlanmıyor araç.

    Kardesim ne atmasi ne diyosun sen herkes anasinin karnindan muhendis olarak dogmuyoki ? Hayir yani kendi aracimda 220 basmayi deneyip lastiklerdeki degisimi illaha burayami yazayim ? O lastigi yapan adamlar neden hiz sinirlarini koymus neden lastik kalinliklari degisiyir o zaman ? Iyi o zaman senin mantigina gore bisiklet lastigide 300 km hizla gitsin ? Bi 300 km hizla sur bakalim o bisiklet lastigini mum gibi eriyormu yoksa basinca dayanamayip yamuluyomu bak bakalim

    Internette bitane 911 turbo videosu var arac 350 km hizin uzerine cikinca lastik hava basinci uyarisi veriyor cunku lastik limitlere ulasmis artik basinca ve dairesel donusunu daha fazla tamamlayamayip isidan dolayi sanirsam hava basinci dusuyor. Eger o 350 km hiz uzerinde gitmeye devam etseydi belki lastik ufak bir tastan bile patlayabilirdi veya havasi inip inip arabanin takla atmasina sebep olabilirdi

    Siz arabaniza bisiklet lastigi takip 210 220 km hiz yapin o zaman hatta ne gerek var 175 cm taban genisli lastikler var broadwayler kullaniyo onunla 210 km hiz yapmayi deneyin sonra bizde helvanizi yeriz

    Canım arkadaşım bunun aracın son hızıyla ne alakası var?
    Önce dedin hızı lastikler kısıtlıyor diye şimdi lastik mum gibi erir diyorsun. Bizde böyle değil diyoruz. lastiğin erimesi, yüksek hızda deforme olması başka aracın son hızını bıçak gibi kesmesi başka.
    la havle.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.