|
Bildirim
|
Volkswagen'in 1.6 hitler motoru kaç sene sattığını hatırlıyoruz Amaç zaten üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek. 1.4 tsi 150 hp çıkardığında "vay be, motor" diyenlerin sesi 1.5 turbo 182 hp çıktığından beri ya hiç çıkmıyor ya da cılız çıkıyor. Geçen biri kapıdaki kaynak dikişlerine takmıştı Konu arıyorlar.
Honda'nın ürettiği motorlar ortada, kendi segmentinde "motor gamı boş kalmasın, şu hacimden de bir motor yapıp satalım" kafasıyla üretilmiş motorlara sahip araçları öven arkadaşlar da açıklamaları görünce dökülmüş buraya. Akbabalık. Ayrıca konuyu açan arkadaşın da fiat servisinde çalıştığını belirteyim. Gerçi benim de param olsa ilk açacağım servis fiat olurdu, çok ekmek yedirir adama. Kocaeli körfez sanayi sitesinde çift dükkan alabilmiş ve bunları birleştirmiş iki tane markanın servisi var, biri fiat diğeri renault. Arkadaşlar istediğiniz kadar anlatabilirsiniz. Türkiye'de bu yakıt fiyatlarında fabrika çıkış lpg li araç satıyor adamlar. Cayır cayır da satılacak. Beş sene koysun atmosferiği, gene alan olacak. Şikayet etmeniz gereken yer Honda değil. Yakıt fiyatları. Yakıt fiyatlarının önemli olmadığı, fakat regülasyonların çok sıkı olduğu, dışarıdan araç satmanın neredeyse dünyada en zor olduğu yerlerden biri olan Amerika'da gidin bakın Japon araçları kaç tane satıyor, fiat-renault- vw kaç tane satıyor ? Alın size wall street journal'dan link.http://online.wsj.com/mdc/public/page/2_3022-autosales.html Arasanıza burada fiat'ı Porsche bile daha fazla satıyor. Adamları adamdan sayan yok, burada ölücü pazar buldular diye kral oldular başımıza güya Fakaaat, Honda çağdışıymış ya hani, Jazz 1- 1.4 vtec- i-dsi motor. Dual sequential ignition. Fiat grubu twinspark motorunda iki bujiyi aynı anda çakmayı akıl etmişken japonlar iki buji farklı zamanlarda çakıp alev yayınmasını değiştirdiler. İki bujinin çakma süresi, devre ve yüke bağlı değişiyor. Sonuç? 2800 devirde maksimum tork.http://rototest-research.eu/popup/performancegraphs.php?ChartsID=77 Jazz 2- 1.4 i-vtec - 3500 devrin altında iki emme valfinden birini kapatarak, motora giren havanın girdap oluşturmasını sağlayıp alt devirleri beslemek. Yakıt tüketiminde azalma. 3500 devrin üstünde 16 valf çalışan motor. Sonuç ? Şehiriçi bile 6-6.5 gezen, bastığında 1000 kg lık kasayı 100 hp ile itip c segmenti çoğu araca kafa tutan benzinli motor. Type-r'ların kimlere neler yaptığını bilmeyen yok. Binek araçlarda atmosferik olarak K20 ye kafa tutabilecek bir motor yaptı mı fiat? Beş silindir motor yapıp hgt'ye koydular. 75.65 mm stroka rağmen devir çeviremediler. Güç 154 hp'de kaldı. Beş silindir motor+ turbo ile 220 hp aldılar, ancak yetiştiler. K20 nin JDM spec versiyonu atmosferik 220 hp Bilinmeyenleri anlatayım. Honda civic 1.8 i-vtec. Supap zamanlamasıyla oynayarak 3500 devre kadar düşük yükte ekonomi vtec'ini devreye sokuyor. Motor, hybrid araçlardaki atkinson çevrimini taklit eden miller çevrimiyle çalışıyor. Sonuç ? Şehiriçi 8.4 yakan 140 hp atmosferik motor. Honda civic'in hybrid modeli var. CRZ zaten hybrid üretiliyor. Hidrojen yakıt pilli Honda Clarity var. 4 sene üst üste segmentinde en iyi motor ödülü alan , ferrari rekoru egale edene kadar güç/ hacim oranını elinde tutan bir Honda s2000 motoru. Silindir kapatmayı nuhnebiden beri yapan honda accord motorları var, ACT cilere selam olsun. Honda VCM diye aratsınlar. Aytron senna'nın bizzat yapım sürecine dahil olduğu NSX. Bakın işin içine motorsiklet vs dahil etmedim. Sadece arabalar. Kısacası zamanında F1 de toz yutturan bir firma, yıllar sonra tekrar geri döndüğünde tökezledi ve bunu gayet dürüst şekilde dile getirdi diye batmaz. Siz bakın kendi işinize, fiat motorlarını adam etmeye çalışın. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|