Horizon Forbidden West: Master Aloy'un yeni yetenekleri Guerrilla, geliştirici blog serisinin ikinci girişinde Aloy olarak ilerlemek ve hayatta kalmakla ilgili her şeyi tartışıyor. Çeviridir : Horizon Zero Dawn'ın açık dünyası, oyuncular için gerçek bir oyun alanıdır. Yemyeşil ortamları ve canlı yerleşim yerlerini almak için güvenilir Charger'ınızla vahşi doğada dörtnala gidin. İçinizdeki avcıyı kucaklayın ve haydut kamplarından gizlice geçerek düşmanları sessizce alt edin ve destek çağırmaları için her türlü yolu devre dışı bırakın. Ya da muhteşem manzaralar ve gizemli Eski Dünya sırları için en yüksek dağlara tırmanın… Aloy'un aksiyon dolu macerasının devamı ve devamı olan Horizon Forbidden West, aynı oyuncu özgürlüğü ilkeleri üzerine inşa edilmiştir; Aslında, Guerrilla ekibi için dünyayı keşfetmek ve deneyimlemek için daha fazla yol sunmak önemliydi. Spoiler Uyarısı: Lütfen bu makalenin Horizon Zero Dawn ve hikayesi için bazı spoiler içerdiğini unutmayın. Yasak Batı'da yolculuk In oyun römork , Yasak Batı'da yeni çeşitli araçlar kullanılarak aloy görüyor olacağız. Guerrilla Baş Sistem Tasarımcısı David McMullen, “Ufuk Zero Dawn'ın temelleri üzerine inşa ederek, dünyayı dolaşmak için bir dizi yeni yol ekledik” diyor. “Aloy, kayalık arazinin büyük bölümlerine serbestçe tırmanabilir; hatta daha fazla makine tipi montaj olarak kullanılabilir; Çevik dikey geçişe izin veren çevre boyunca kıskaç noktaları bulunabilir; su altında yüzmek, keşfin yepyeni bir yönünü açtı; ve Shieldwing ile süzülmek, Horizon Forbidden West'in güzel dünyasının en üst düzeyde manzarasını sunar - büyük yüksekliklerden aşağı hızlı bir yoldan bahsetmeye gerek bile yok!" PS5'te çekildi Bu yeni mekaniklerden bazılarına daha derinlemesine dalmadan önce David, geliştirme süreci, bununla birlikte gelen zorluklar ve Aloy'un macerası boyunca takımın oyuncu özgürlüğünü artırmanın neden bir hedef olduğu hakkında bazı bilgiler paylaşacak. “Geçiş tasarım kararlarımız her zaman etrafınızdaki dünyayla artan dinamik etkileşimin hizmetindeydi. Bu, oyuncuya Pullcaster gibi bir araçla çevresini manipüle etme ve yok etme yetkisi vermek olabilir; veya kendinizi yukarıdan bir saldırıya hazırlamak için Shieldwing ile süzülerek kıskaçla fırlatma. Bizi en çok heyecanlandıran şey, yeni ve eski mekaniklerimizin, herhangi bir senaryoya çeşitli ve dinamik yaklaşımlar sağlamak için sinerjik olarak birbirleriyle nasıl etkileşime girdiğidir.' 'Bu çok çeşitli yeni seçenekler, seviye tasarımı hakkında nasıl düşündüğümüzün de zorluklarını ortaya çıkardı. Oyuncuların, bazı zorluklarımızı akıllıca ve öngörülemeyen yollarla atlatmak için yeni hamleler veya araçlar kullanarak bizi zekâsıyla alt etmesine izin vermeliyiz. Geçiş bulmacaları her zaman ikili bir çözüme sahip olmayacaktır; Oyuncuları yeni araçları denemeye ve eğlenmeye teşvik ediyoruz. Horizon Zero Dawn'da oyun tarzı, beceri veya önceki deneyimden bağımsız olarak çeşitli zorluklar sunacağız." Ve tabii ki, PlayStation 5 donanımının yeni özellikleri başka bir heyecan verici meydan okuma sundu. Horizon Forbidden West, hem PS4 hem de PS5 için sıfırdan geliştirilip yayınlanırken, ikinci konsolda oynayacak olanlar için bazı önemli noktalar var. David, "DualSense kablosuz denetleyici, mekaniğimizde yoğun bir şekilde yer alıyor" diyor. "Bir sandığı iterken molozun sıyrılmasından, Pullcaster'ı kullanırken çözülen bir vinç hissine kadar - çekerken artan uyarlanabilir tetik gerilimi ile! Ayrıca hem oynanış değerini hem de Aloy'un hareket ettiği dünyanın bir parçası olma hissini artırmak için ekstra dokunsal boyutlar ekledik; Bunlar, gizli çime girdiğinizi belirtmek için etrafınızda dolaşan çim hissi veya bir yay ile maksimum çekişe ulaştığınızda uyarlanabilir tetikleyicinin patlaması gibi ince olabilir. Cephaneniz bittiğinde iletişim kurmanıza yardımcı olmak için uyarlanabilir gerilimin yokluğunu bile kullanıyoruz.” Sürükleyici keşif Horizon topluluğumuz yeni alanlar keşfetmeyi ve yüksek görüş noktalarına tırmanmayı sever; bugüne kadar oyun içindeki maceralarıyla ilgili birçok resim, video ve anıyı paylaşıyorlar! David, bu sürükleyici keşif seviyesinin doğal olarak Guerrilla ekibinin devam oyununun geliştirilmesi sırasında yürekten aldığı bir şeydi. “Ufuk Yasak Batı'daki serbest tırmanma sistemi, arazinin büyük bölümlerini (görsel ve anlatısal olarak anlamlı olan) daha önce Horizon Zero'da mümkün olmayan bir şekilde tırmanılabilir hale getirmemize izin verdiği için son derece heyecan duyduğumuz büyük bir özellik. Şafak. Bu alanlardaki kayalık yüzeyler, kabile tutamakları kullanılmadan serbestçe tırmanılabilir!' "Başka bir ekleme, Aloy'un kendini yukarı çekmek için oda ile atlanabilir yükseklikteki herhangi bir nesnenin üzerine kaldırmasına izin veren yüksek tonoz çapraz geçiş mekaniğiydi. Serbest tırmanma ve çevremize kıskaç ekleme yeteneği ile birleştiğinde, keşif potansiyeli büyük ölçüde artar." Horizon Forbidden West oyun fragmanından hayranları ve Gerillaları çok heyecanlandıran diğer iki açıklama, daha önce bahsedilen Pullcaster ve Shieldwing: Aloy'un hem keşif sırasında hem de savaşacağı kaçınılmaz savaşlar sırasında daha çevik olmasını sağlayacak yeni araçlar. Batı. David, "Pulcaster, iki ayrı işleve sahip, bileğe takılan mekanik bir cihazdır" diye açıklıyor. “İlk işlev, oyuncunun çevreye hızlı ve kolay bir şekilde yükselmesine izin veren ve oyuncu araç setine dinamik bir geçiş/kaçış seçeneği sunan bir kıskaç mekaniğidir. Boğuşma yaparken, oyuncu fırlatmayı etkinleştirebilir - onları havaya fırlatabilir, burada daha yüksek bir çıkıntı yakalayabilir, yaylarını ateşleyebilir, süzülebilir, yukarıdan vurabilir ve hatta başka bir noktaya kıskaç yapabilir.' 'Pulcaster'ın ikinci işlevi bir vinçtir, yani oyuncu ortamdaki nesneleri dinamik olarak manipüle edebilir, hareket ettirebilir ve yok edebilir. Bir çıkıntıdan gizli bir ganimet sandığını çekmeyi veya yeni bir tırmanış yolu oluşturmak için bir havalandırma deliğini açmayı düşünün.” “Shielwing her zaman takımın favorisiydi, sadece destansı bir tırmanıştan dönüş için en heyecan verici yolu değil, aynı zamanda en pitoresk olanı da sağlıyor! Bu araç, çok daha fazla dikeyliğe sahip olduğu için paha biçilmezdir, aynı patikada geriye doğru gitmek, yukarı çıkarken olduğu gibi daha az çekicidir.' 'Umarım oyuncular bu özgürlük seviyesinin yanı sıra yeni oyun, savaş ve keşif fırsatlarını takdir ederler. Shieldwing, bineğinize iniş, zeplinle iniş, yukarıdan vuruş becerisi ve daha fazlası gibi hem çatışma içinde hem de dışında çok sayıda başka mekanikle iyi bir uyum sağlar…” Görkemli ama tehlikeli bir sınır Dünyayı keşfetmek ve dolaşmak kulağa cennet gibi gelse de, Yasak Batı aynı zamanda birçok bilinmeyen düşman ve Aloy'un uğraşması gereken bir dizi yeni makine ile tehlikelerle doludur. Bir düşman üssüne veya öfkeli bir Tremortusk'a rastladığınızda, doğru silahlara, mühimmata ve becerilere sahip olmak zorunludur… Geçişte olduğu gibi, savaş tasarımını Horizon Zero Dawn'dan daha ileriye taşımak ve açık bir dünyada oyuncu özgürlüğü ve seçimi ilkeleri üzerine inşa etmek de benzer şekilde önemliydi. Yeni savaş mekanikleri, düşman türleri ve silah varyasyonu (birkaç yönü saymak gerekirse) ile oyuncular tehlikeli bir durumu kolayca değerlendirebilir ve bir savaş senaryosuna nasıl girileceğini seçebilir ve ardından savaş taktikleri arasında aktif olarak geçiş yapabilir. Gerilla'nın Baş Savaş Tasarımcısı Dennis Zopfi, ekibin Horizon Forbidden West'teki temel özelliklerini nasıl genişlettiğini paylaşıyor. “Tüm savaş kararlarımızı etkileyen odak noktalarından biri artan oyuncu seçimiydi ve bunu her şeye uyguladık: yakın dövüş, silahlar, kıyafetler, beceriler ve diğer yeni mekanikler. Oyunculara oynamaları için daha fazla araç, derinlik ve kadran vermek istedik.' Horizon Forbidden West'teki tamamen yeni bir konsept, silahları ve kıyafetleri geliştirip güçlendirebileceğiniz tezgahtır. Bu, yeni avantajların, mod yuvalarının, becerilerin kilidini açar ve oyuncular için daha yüksek derecede özelleştirme, direnç ve yeni yetenekler sunar!” Aloy'un yeteneklerini yükseltmenin başka bir yolu da yetenek ağacıdır. Dennis, “Ufuk Zero Dawn'da, seviye atladıkça beceriler satın alındı ve kilidi açıldı” diye açıklıyor. “Bu ilke devam oyununda olsa da, beceri ağacını ek parçalar ve becerilerle tamamen yeniden tasarladık; yetenek ağacında, beceriler ayrıca kıyafetlerde zaten mevcut olan veya üzerlerinde açılması gereken yeteneklerle de sinerji oluşturur.” Aloy ile ilgili önceki blogumuzu okuduysanız , karakter geliştirmenin nasıl birden fazla ekibi içerdiğini öğrenmişsinizdir; Savaş ekibi de onun evriminde büyük bir rol oynuyor. Dennis de aynı fikirde: “Her zaman karakterle ve oyuncunun oyun sırasında onu nasıl algılamasını istediğimizle başlarız. Aloy'un durumunda bu, akıllı, hızlı, çevik, kesin ve becerikli gibi özellikler anlamına gelir; rolümüz bunları oyun mekaniğine dönüştürmek. Tabii ki Horizon Zero Dawn'ı zaten başlattığımızdan, başlamak için bir temelimiz vardı, bu yüzden Horizon Forbidden West için bu özelliklerin nereden daha güçlü hale gelebileceğine veya nelerin eklenebileceğine baktık. Atış ve yakın dövüş gibi doğrudan dövüş mekanikleri olduğu gibi beceriler, kıyafetler, yükseltmeler ve silah teknikleri gibi dolaylı olanlar da var. Tüm bu perde arkası sistemlerin motorda birlikte çalışmasını sağlamak güzel bir tasarım mücadelesi.” Yeni silahlar ve araçlar Ve Horizon Zero Dawn'dan bu yana gelişen sadece Aloy değil. Yasak Batı, Aloy'un karşılaşabileceği birçok gizemli tehdidin bulunduğu görkemli ama tehlikeli bir sınırdır. Bu, Dennis ve ekipler için, bu savaşların üstesinden gelmek için doğru silahlara ve araçlara sahip olduğundan emin olmak için ek bir hedef oluşturur. Dennis, “Yakın muharebe ve menzilli muharebeyi birbirine yaklaştırmak istedik” diyor. “Aloy, kaba kuvvetle uğraşan bir karakter değil, bu yüzden oyuncunun yakın dövüş ve menzil arasında gidip gelmesini sağlamanın yollarını arıyorduk, burada hassas yay becerilerini büyük bir kazanç anına doğru çalışmak için kullanabilirdi. Bunu yapan yeni bir beceri örneği, mızrağı yakın dövüş vuruşlarıyla doldurduğunuz ve tam olarak güç verildiğinde, enerjinin düşmanlara (insanlar ve makineler) üzerine yerleştirilebildiği ve bir mermi ile takip edilebildiği Rezonatör Patlamasıdır - sonuç büyük hasar veren bir patlamada!' 'Sonra Valor Surge özelliği var; Toplamda 12 tane var ve her biri oyuna belirli bir yaklaşımı temsil ediyor ve güçlendiriyor. Beceri puanları ile beceri ağacı aracılığıyla bunların kilidini açar ve yükseltirsiniz. Her Valor Surge'ın üç seviyesi vardır: seviye ne kadar yüksekse, şarj o kadar uzun olur, ancak saldırı o kadar güçlü olur.' “Bu seviye, oyun fragmanı sırasında görebileceğiniz mor çubukta gösteriliyor: Düşmanlardaki zayıf noktalara vurmak veya bileşenleri kaldırmak gibi ustaca eylemlerle daha fazla Cesaret alacaksınız - veya bu çubuğu şarj edeceksiniz. Videoda Aloy'un iriyarı Tenakth savaşçısı üzerinde Radyal Patlama gerçekleştirdiğini görebilirsiniz. ' “Düşmanlara, özellikle de makinelere bu kadar yakın olmak çok tehlikeli olduğu için, yakın muharebe durumuna giren oyuncuları ödüllendirmek de önemliydi! Yetenekli ve cüretkarsanız, bu yeni özelliklerle gerçekten iyi hasarlar verebilirsiniz – sadece dikkatli olun!” Bu karşılaşmaların yanı sıra, bazı düşman fraksiyonlarının makinelere monte edebildiği, artık ihtiyaç duyulan başka bir savaş becerisi seviyesi daha var. Dennis'e göre, oyuncular hem düşman bineğine hem de binicisine yakından bakmak zorunda kalacaklar. “Ufuk Zero Dawn'da makine ve insansı karşılaşmalar çok ayrıydı; Aloy'a karşı asla bir grup olarak hareket etmediler. Horizon Forbidden West'te dünya, daha fazla tehlike, daha fazla düşman grubu ve daha fazla makine ile değişti - ve artık gruplar halinde birlikte savaşabilirler, bu da kahramanımız ve oyuncu için gerçek bir meydan okumadır.' “Atlı savaş söz konusu olduğunda, oyuncu adapte olmalı ve ilk önce kimi ve en etkili şekilde ne yapacağına karar vermelidir; insan düşmanları, makinelerin sahip olmadığı silahlara, saldırılara ve yeteneklere sahiptir ve bunun tersi de geçerlidir, bu nedenle bu karşılaşmalarda birbirlerini tamamlarlar; seni diken üstünde tutuyor!" Oyun fragmanında Aloy'un emrinde bir dizi yeni silah var. Hunter Bow, Sharpshot Bow ve Blast Sling gibi tanıdık silahlar elbette geri dönecek, ancak denenecek çok sayıda yeni silah da var. "Ufuk Yasak Batı'daki silahların amacı, her birine daha güçlü bir kişilik kazandırmaktı, bu da onları nasıl idare etmeniz gerektiğiyle ifade ediliyor," diye gülümsüyor Dennis. “Her silahın, onları kullanmak için ideal durumlar açısından güçlü ve zayıf yönleri vardır.' “Örneğin Spike Thrower, doğru zamanda atıldığında daha büyük hedefleri vurmayı kolaylaştıran yeni, yüksek hasarlı bir silahtır. Yangın veya yapıştırıcı gibi temel hasarlar için, Patlama Sapanı ve benzerlerini kullanmayı seçebilirsiniz. Her silah, onları daha da özelleştirmek için farklı avantajlar, cephane türleri ve silah bobini yuvaları ile birlikte gelir - ancak bazı silahların daha güçlü hale getirilmesi için önce yükseltilmesi gerekir.” Daha fazla özgürlük ve dinamik oyun Hem David hem de Dennis'in gösterdiği gibi, artan oyuncu özgürlüğü ve oyuncu seçimi, kesinlikle Horizon Forbidden West'in geliştirme döngüsünün merkezindeydi: David, "Daha dinamik oynanışı mümkün kılan bir dizi başka ince ama etkili eklemeler var," diye özetliyor. “Sadece birkaç örnek vermek gerekirse: Aloy duvardan atlayabilir, bir tırmanış yüzeyinden, yüksek tonozdan sıçrayabilir ve daha fazlasını yapabilir. Bunlar kulağa küçük şeyler gibi gelse de, çevresel zorluklar ve daha fazla oyuncu seçeneği için bir araya geldiklerinde bir araya geliyorlar.” Dennis bunu doğruluyor: "Oyuncular için daha fazla seçenek ve derinlik yaratmak için çok çaba sarf ediyoruz ve insanların Aloy olarak, onun elde edebileceği çok sayıda yeni beceri, silah ve teçhizat olanağıyla nasıl oynayacaklarını görmek için çok heyecanlıyız. gizemli Yasak Batı. Oyuncuların keşfetmesi için harika ve güçlü kombinasyonlar yaratırken çok eğlendik ve umarız insanlar oyun çıktığında oyundan keyif alacaklardır!” Horizon Forbidden West hakkında daha fazla bilgi için lütfen burayı ziyaret edin . Bir sonraki geliştirici blogumuzda görüşmek üzere. Daha fazlası ve Kaynak : https://blog.playstation.com/2021/10/25/horizon-forbidden-west-master-aloys-new-abilities < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A r c h A n g e L. -- 25 Ekim 2021; 16:27:37 > |
Horizon 2 Forbidden West - [PS4-PS5 ANA KONU] - 18 Şubat 2022 (12. sayfa)
-
-
Horizon Forbidden West, Kore'de Derecelendirildi
Çeviridir :
Kore Oyun Derecelendirme ve Yönetim Komitesi (GRAC) web sitesine göre , Horizon Forbidden West, on sekiz yaşın üzerindeki oyuncular için derecelendirilmiştir. Derecelendirmenin kendisi 4 Kasım 2021'de bugün erken saatlerde yayınlandı .
Kaynak :
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A r c h A n g e L. -- 4 Kasım 2021; 22:12:46 >
-
Oyunun bu kadar sessiz olması korkutmuyor değil, şubat ayı şampiyonlar ligi ölüm grubu gibi umarım ertelenmez.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hint psnden alan var mı oyunu arkadaşlar kaç tl ye denk geliyor şu anda ?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ertelense hayrına olur. Şubatta Elden Ring çıkıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
bırak hocam buda çıksın yav oynarız 😁 ah aloy üzümlü kekim 😁
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Core kitle zaten Elden Ring'e yönelicek onun dışında o türü sevmeyenler için o ay alternatif çok. Dying Light 2, Saint Row, Horizon..
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
PlayStationtwitter“New Machines and returning foes with new lethality await Aloy in Horizon Forbidden West. Guerrilla discusses how to combat these enemies: https://t.co/c0AE3apPCh https://t.co/yEYnMlidXT”https://twitter.com/PlayStation/status/1457709656873263114
-
-
Ps5 pri bende kalacak şekilde oyunu almak isteyen varsa alabiliriz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yeni oyunda makineler çok terbiyesiz olacak sanırım
-
Biraz öyle olacaklar gibi hocam. :) Saldırılarda çeşitlilikler bile gösterecekmiş. Fazlası ile düşman çeşitliliği var bakalım bunların bazılarını gösterdiler sürpriz olacak gibi görünüyor.
-
horizon ve elden ring 1 ve 2. torba oyunu. Bunlar her şekilde gruptan çıkar:)
-
Yok bir de hareket çekmiş görüntüde fil arkadaş
-
Horizon Forbidden West'in hayranlık uyandıran makinelerini (yeniden) inşa etmek
Guerilla, kıyamet sonrası ortamında dolaşan metal canavarların artan ölümcüllüğü (ve onlardan nasıl hayatta kalınacağı) hakkında yeni ayrıntılar ortaya koyuyor.
Çeviridir :
Horizon dünyasında, son derece gelişmiş makineler yaşıyor - Dünya'nın baskın türü haline gelen teknolojik olarak gelişmiş robotlar. Dinozorlar, tarih öncesi memeliler ve kuşlar gibi tarih boyunca var olan çeşitli yaşam formlarına dayanan tüm şekil ve boyutlarda gelirler. Büyüleyici ama vahşiler, Aloy'un görevi boyunca ciddi bir tehdit oluşturuyorlar.
Spoiler Uyarısı: Lütfen bu makalenin Horizon Zero Dawn ve hikayesi için bazı spoiler içerdiğini unutmayın.
Horizon Zero Dawn olayları sırasında karşılaşılan bazı makineler, yakında çıkacak olan Horizon Forbidden West'te de yer alacak. Örneğin Gözcü, küçük bir theropoda benzeyen bu makineler genellikle daha büyük sürülerde devriye gezer ve olası tehditleri tarar. Ya da Snapmaw: Başlangıçta suyu arıtmak için yaratılmış ve Düzensizlik'in bir sonucu olarak vahşileşen öldürücü, timsah benzeri hayvanlar.
Forbidden West ayrıca yeni tehlikelerle dolu… Horizon Forbidden West oyun fragmanında Aloy, hızlı ve çevik Clawstrider ve ölümcül mamut benzeri Tremortusk gibi birkaçıyla tanışıyor. Elbette savaşacak, binecek veya kaçacak çok daha fazla makine olacak, bu yüzden Aloy - ve siz - bu terk edilmiş topraklarda her koşula hazırlıklı olmalısınız.
Hayranlık uyandıran metal canavarlar
Baş Makine Tasarımcısı Blake Politeski, Horizon Zero Dawn'ın başlangıcında ilk makineler tasarlandığından beri Guerrilla ile birlikte. Asset Art Lideri Maxim Fleury ile birlikte ekipleri (diğerlerinin yanı sıra) gelecek devam filmi için bazı harika eklemeler üzerinde çalışıyor.
Blake, “Ufuk dünyasında yeni bir alanı keşfetmeye başlıyoruz” diye başlıyor. "Farklı ekolojik bölgelerde ne tür makinelerin yaşayacağını ve birbirleriyle, çevreleriyle ve tabii ki insanlarla nasıl etkileşime gireceklerini anlamak ilginçti. Makineler bu dünyanın sözde bekçileridir, bu yüzden rollerini nasıl yerine getirdikleri ve oyuncunun bu davranışları kendi avantajlarına kullanmak için neler yapabileceği her zaman ilginç olmuştur.
“Horizon Zero Dawn'ın geliştirilmesi sırasında bir sürü fikrimiz vardı - elbette her şey ilk oyuna giremezdi, ancak şimdi Horizon Forbidden West ile daha önce uygulanabilir olmayan bazı heyecan verici fikirleri yeni fikirlerle eşleştirebildik. ve ilginç kavramlar!”
Maxim şöyle detaylandırıyor: “Blake'in ekibi bize makinenin genel görünümünü, ne tür (etkileşimli) parçalara sahip olduğunu ve ne tür saldırılar yapabileceğini açıklayan bir tasarım belgesi sağlıyor. Belgeyi daha fazla açıklamak için bazı üst düzey çizimler var, ancak daha sonra gerçek görsel tasarım Robot ve Silah Varlığı ekibine geçiyor.
“Konsept Sanatçıları, hepimiz mutlu olana kadar sanat yönetimi, oyun tasarımı, animasyon ve teknik sanat ekipleriyle çeşitli incelemelerden geçen bir 3D konsept oluşturacak. Her şeyin gerektiği gibi çalışıp çalışmayacağını görmek için bir model oluşturacak, donatacak ve canlandıracağız, ardından Robot ve Silah Varlık Sanatı ekibindeki modelciler tüm ayrıntıları ekleyerek üzerinde çalışacak. Çeşitli ekiplerle birkaç tekrardan sonra model tamamen canlandırılır, boyanır, dokulandırılır ve oyuna eklenmeden ve geçici model değiştirilmeden önce tekrar gözden geçirilir. Her makineyi geliştirme süreci uzun zaman alıyor!”
Makine kataloğunu genişletmek
Horizon Zero Dawn'da 25'in üzerinde farklı makineyle hepsini bitirmek kolay bir iş değildi. “İlk oyunda temeli oluşturmamız gerekiyordu” diyor Blake, “bu yüzden farklı roller tanımlayarak küçük başladık. Gözcü bir güvenlik kamerası gibidir, Yağmacı bir uygulayıcıdır, vb. Bu temel rollere karar verildikten sonra, robot tasarımlarını, benzersiz yetenekleri ve özellikleri ve tabii ki harika silahları ve saldırıları karıştırarak gerçekten bunun üzerine inşa edebiliriz.
“Bu kataloğu Horizon Forbidden West ile daha da genişletiyoruz. Örneğin, Sunwing ile sonuçlanan Glinthawk'tan biraz daha büyük bir uçan makine istediğimizi biliyorduk - ancak bunun dünyada bir yeri ve rolü olması gerekiyordu. İlham almak için çeşitli uçan sürüngenleri ve ilkel kuşları inceledik ve güneşli havalarda güneş enerjisini toplayan kanatları konseptini bulduk. Bu da ilginç bir oyun dinamiği yarattı: Sunwing'ler güneş enerjisi hasat ederken savunmasız olacaklar, ancak boşta olduklarında potansiyel avcılara karşı daha tetikte olacaklar.
“Bunun gibi benzersiz davranışlar temel olur ve daha sonra makinelerin dünyadaki rollerini tanımladığımızda genişletilir. Her zaman makinelerin birbirine bağlı olduğundan ve daha büyük bir amaca hizmet ettiğinden emin olmak isteriz; böylece tüm makine (eko-)sistem uyum içinde – tıpkı gerçek dünyada olduğu gibi.”
Otantik bir dünya yaratmak her zaman Gerilla için ana odak noktası olmuştur ve buna Horizon dünyasında dolaşan özgün makineler yaratma da dahildir. Maxim, “Horizon Zero Dawn ile oluşturulan tasarım dili bizim için hala çok önemli” diye açıklıyor. "Aynı zamanda, oyuncularımız için dünyayı genişletebilmek için yeni makineleri farklı ve benzersiz hale getirmeye çalışıyoruz. Horizon Forbidden West'teki makineler bu sefer çok daha fazla işlevselliğe sahip, bu da tasarım açısından bir meydan okuma ama umarım oyuncuya her karşılaşmada benzersiz bir deneyim sunar."
Yeni ve tehlikeli düşmanlar
Önceki bir blogda, Aloy'un Yasak Batı'da öğrendiği bazı yetenekleri ve dövüş hareketlerini tartışmıştık . Bazıları daha güçlü, daha hızlı ve daha ölümcül makinelere karşı çok kullanışlı olacaktır.
"Aloy'un birçok farklı türde silahı ve mühimmatı var ve farklı makineleri yenmek için hepsine ihtiyacı olacak!" diyor Maxim. “Hiçbir şeyi bozmadan, her makinenin yenilmesi için birden fazla yolu vardır. Makine tasarımı aracılığıyla oyuncular için bunu netleştirmeye çalıştık ve zayıf noktaları veya etkileşimli bileşenleri göstermek için dokular ekledik. Ona yaklaşmanın farklı yollarını bulmak için her makineyi yakından incelemeniz gerekecek.”
Blake şunları ekliyor: “Birçok makinede avantaj yaratmak için kullanılabilecek çeşitli silahlar ve davranışlar var. Bu sadece bileşenleri fırlatmak ve kullanmakla ilgili değildir, ancak bazı makineler, oyuncunun onlara gizlice girebileceği daha pasif durumlara sahip olabilir. Örneğin, bir makine yerdeki kaynakları kazıyorsa, çok fazla toz oluşturur - Aloy, yaklaşmak için bunu görsel bir siper olarak kullanabilir.
“Horizon Yasak Batı'daki makineler neredeyse hayal edebileceğiniz her şekilde daha hareketli – zıplamak, yüzmek, yüzeylere tutunmak… Bu nedenle Aloy'un onlara ayak uydurması gerekecek, bu yüzden ona yardımcı olacak yeni hareket mekaniği var. Ayrıca Aloy'un çatışmaya girmeden önce bir karşılaşmayı araştırma ve planlama becerisine ve işler planlandığı gibi gitmezse kaçma becerisine daha fazla odaklanıyoruz.”
Tırmanma veya kaçmak için Sis Bombası kullanma gibi eylemler, Aloy'a bir makine savaşı sırasında avantaj sağlayabilir, ancak iyileştirilen yalnızca oyuncu mekanikleri değildir. Yasak Batı'daki makineler daha tehlikelidir, ancak oyuncu davranışlarını anlayabilir ve sesli ipuçları aracılığıyla hareketlerini tahmin edebilir. Örneğin, bir makinenin boşta kalma, diğerlerini uyarma ve saldırı başlatma için belirli sesleri olacaktır. Oyunun PlayStation 5 versiyonu için bu, stereo kulaklıklar (analog veya USB) gibi uyumlu cihazlarla birleştirildiğinde uçsuz bucaksız bir dünyada harika durumsal farkındalık sağlayan 3D Ses ile daha da hassas bir şekilde gerçekleşecek.
Tremortusk ile tanışın
Horizon Forbidden West oynanış fragmanı sırasında Aloy, şimdiye kadar gördüğümüz en büyük düşmanlardan biriyle karşı karşıya geliyor: Tremortusk. Gerçekten görülmeye değer bir manzara olsa da, yenmesi de inanılmaz derecede zor.
“Tremortusk, büyük savaş fillerinin tarihi ve sinematik örneklerine saygı duruşunda bulunan bir mamut üzerine kurulu. Birçok farklı saldırıya ve çeşitli silahlarla kaplı bir gövdeye sahiptir. Yakın saldırı için dişlerini kullanmanın yanı sıra, kullanabileceği farklı temel silahlara da sahiptir. Fragmanda gördüğümüz, Tenakth'ın asi bir fraksiyonu tarafından kontrol ediliyor, ancak onları vahşi doğada dolaşırken de bulabilirsiniz," diye açıklıyor Maxim.
Blake, “Bana orta çağda kalelere saldırmak için kullanılan savaş filleri ve devasa bir kuşatma kulesi karışımını hatırlatıyor: yok etmesi zor, yavaş hareket ediyor ve çok fazla ateş gücü” diyor. "Bu, iyi zırhlanmış ancak yavaş bir makine olan ve neredeyse durdurulamaz bir güç olan Tremortusk fikrini ortaya çıkardı. Horizon Forbidden West'te, insan düşman grupları makineleri kontrol edebiliyor, bu yüzden ikisini birleştirmek ve insanların Aloy'a ateş edebileceği bir platformla 'savaş filleri' üzerinde kendi dönüşümüzü yapmak doğal bir uyum gibi görünüyordu.
“Makine (eko-)sisteme geri dönmek için, Dünya'da dengeyi korumak ve insanların yaşamı tekrar yok edememesini sağlamak için yaratıldı. Tremortusk'lar savaş makineleri olarak yaratıldı - diğer makine türlerini koruyorlar, böylece insan müdahalesi olmadan yapmak üzere tasarlandıkları şeyi yapabiliyorlar."
Hem Blake hem de Maxim, Tremortusk'un oyundaki en zorlu düşmanlardan biri olduğu ve yenmek için çok fazla hazırlık gerektirdiği konusunda hemfikir: “Pulcaster'ın yanı sıra tuzakları da kullanmanızı öneririz. Yavaş olsalar da Aloy'u kolayca ezecek bir hıza ulaşabilirler, o yüzden kaçmaya hazırlanın. Son olarak, alev makinesi gövdesine karşı dikkatli olun…”
Bir geçersiz kılma ile gelgiti çevirin!
Çoğunlukla her makine bir dövüş için can atarken, aynı zamanda Horizon dünyasına büyük ölçüde katkıda bulunur veya yolculuğu boyunca Aloy'a yardım sunar. Düşman olmayan ve geçersiz kılındığında Aloy'a biraz netlik ve yön verecek olan Uzun Boynuzları düşünün!
Maxim, “Aloy, Horizon Zero Dawn'a benzer şekilde makineleri geçersiz kılabilir ve onunla savaşmalarını sağlayabilir” diyor. "Bu sefer keşfetmek ve binmek için daha fazla binek ekledik - onu oyun fragmanı sırasında Clawstrider'da görebilirsiniz."
Blake şunları ekliyor: “Bazı makineler istemeden de Aloy'a yardım edebilir. Bir makine, Aloy'un peşinde olduğu belirli kaynakları arıyorsa, dikkatli olursa onu zulaya götürebilir. Ayrıca, geçersiz kılma yoluyla Aloy artık makine davranışı üzerinde bir miktar kontrol uygulayabilir ve onları saldırgan veya savunmacı durumlara kaydırabilir.”
Guerrilla'daki herkesin en çok beklediği şeylerden biri, oyuncuların hangi yeni makineleri beğeneceğini görmek. Elbette stüdyoda kendi makine kadromuz var; Maxim için Thunderjaw onun favorisi.
"Bu, Horizon Zero Dawn'ın bir konsept gördüğüm ilk makinesiydi, bu yüzden her zaman kalbime yakındı," diye gülümsüyor. “Tasarımını ve karakterini seviyorum. Buna karşılık, Horizon Forbidden West'te Burrowers: Dikkatli olmazsanız sizi bunaltabilecek şık küçük makineler.”
Ve Blake'in favorisi? "Fırtına Kuşu. İlk tasarladığımızlardan biri ve bu makinelerin ne olması gerektiğini anlamaya çalışıyorduk. Bir meslektaşıma fırlattığımda, savaş uçağıyla birleşmiş bir kartal gibi geliyordu; ama o zaman gökten yükselen elektrik dalgalanmalarıyla da temel olurdu. Bir yıldırım gibi doğrudan oyuncuya dalar ve yere çarptığında patlardı! Oyun Direktörümüz bu konuşmaya kulak misafiri oldu, arkasını döndü ve “bu harika görünüyor!” dedi. Böylece Stormbird'ü bulduk.
"Ve benim için favorim kesinlikle Shellsnapper. İlk oyundan beri aklımda oluşan bir makine ve onu Yasak Batı'da görmek beni heyecanlandırıyor. Büyük ve oyuncuları heyecanlandıracak birkaç yeteneğe sahip - filmlerden ve gerçek hayattan ilham almanın yanı sıra kendi yarattığımız bazı garip şeyleri bir araya getiriyor. İnsanların bu makineye verdikleri tepkileri, onu oynayacakları kadar görmekten de heyecan duyuyorum.”
Horizon Zero Dawn'dan en sevdiğiniz makine veya Horizon Forbidden West'te en çok keşfetmeyi beklediğiniz makine hangisi? Bu yazının altındaki yorumlarda bize bildirin. Horizon Forbidden West hakkında daha fazla bilgi için lütfen burayı ziyaret edin . Yakında başka bir geliştirici bloguyla geri döneceğiz!
Kaynak :
-
Oyunun Türkçe gelmesi çok iyi oldu gerçekten. Çünkü çok diyalog var. İlk oyunu ve dlc yi severek bitirmiştim. Yanlış hatırlamıyorsam konuda daha önceden paylaşılan geliştirici günlüğünde oyunun PS4 ve PS5 için ayrı ayrı geliştirildiği gibi bir bilgi vardı. Gerçekten böyleyse oyun PS4 te de çok iyi gözükecek demektir. Aynı zamanda PS5 in de tüm nimetlerinden yararlanan gerçekten yeni nesil bir oyun olacak anlamına gelir.
-
ön sipariş veren arkadaşlar ps5 versiyonu mu seçtiniz?
-
Ücretsiz güncelleme alacağı için PS4 versiyonu aldık hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam geçenlerde birisi diskli versiyon uyarısı paylaştı sony son dakika gol atmaz umarım
-
ben bekliyorum daha ön sipariş vermedim hocam kutulu alıcam büyük ihtmal :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X