Şimdi Ara

Hybrid Araçlar Uzun Yolda Nasıl Şarj Oluyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
8.415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • forumda teknik konuların artması gerekiyor bende merak ettiğim bir konu ile yazmak istedim

    geçelerde Toyota CHR test ettim çok hoşuma gitti ama atıyorum 90 ile uzun yolda gidiyorum sadece elektrik ile gidiyor frene de basmıyorum nasıl şarj olacak araç ? yokuş inerken B modu var motor freni yaparak şarj ediyormuş aracı ama onun dışında başka bişey yok galiba uzun yol için ?



  • şarjı sadece frenlemeyle kazanmıyorsunuz ki. Motoru da elektrik motorunu şarj ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    şarjı sadece frenlemeyle kazanmıyorsunuz ki. Motoru da elektrik motorunu şarj ediyor.

    yani bir süre benzinde gitsek yine elektriğimiz doluyor mu fren vs yapmasak ?
  • aynen öyle. araç olabildiğince elektrik motoruyla gitmeye çalışıyor zaten. 110-120'lerde hız sabit olduğundan motor kapatabiliyor
  • Hybrid adı üstünde, benzinli motor var. Gerektiğinde çalışır, pilleri şarj eder.
  • Aracın iki motoru var, biri fosil yakıtlı biri elektrikli. Fosil yakıt motoru aslında bir nevi jeneratör, o devamlı çalışarak kesintisiz elektrik akımı sağlıyor, üretilen elektrik akımı elektrik motorlarını çalıştırıyor. Normal araçlarda fosil yakıtlı motorların ürettiği güç lastiklere aktarılırken devamlı kayba uğrar, atıyorum %40'ı tekerlere dönmesi için ulaşır ama elektrik motorları genellikle direkt tekerlere bağlıdır ve %100'e yakın olarak gücü tekerlere aktarabilir. Bu nedenle bu sistemde yakıt tüketimi son derece düşük olur, pil bakım/değişim maliyeti de olmadığı için son derece avantajlıdır, şarj bekleme yoktur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • eco modda gazdan ayağını kestiğinde elektrik motorunu devreye sokuyor ani hız kaybı yaşıyorsun ve elektrik şarjı gerçekleşiyor comfort modda bu olay olmadığından şarj gibi bir durum yok ve mantıklıda değil zaten



    Giden araçta elektrik motorunu devreye alsalardı araç daha yavaş giderdi çünkü bedava enerji kazancı diye birşey yok harcadığın enerjinin bir kısmı hızını arttırmak yerine elektrik motorunu doldurmaya gidecek kısaca...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    Malesef %30 fosil yakıtlı araçlarda en fazla verim oluyor.Elektrikli araçlarda %90a varan verim söz konusu.Otomotiv mühendisi olarak söylüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önemli konu gerçekten. Mesele Ioniq testinde Sinan Koç şöyle demişti."Tapagaz giderseniz akü bitiyor ve yalnız içten yanmalı motorla gidiyorsunuz ve o da çok bağırıyor."



    Bu arada 120 ile sabit giderken benzinli motorun aküyü sarj ettiğini yeni duyuyorum. Bana garip geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buda ara Bir çözüm olabilir...

    www.arabaport.com
    My WordPress Website is under construction
    http://www.arabaport.com/m/haber/yerli-otomobilde-onemli-gelisme-h5815.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.