Şimdi Ara

[İADE YAPILDI]Dikkat! Turkcell mobil veri kapalı olsa bile internet kullanımı yapıyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
2
Favori
5.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turkcell şebekeye 4G (LTE) ile bağlı olunduğunda internet kullanımı yapılmış gibi 1'er TL almakta.

    4G, tamamıyla IP tabanlı bir sistem (flat all-IP)***.

     [İADE YAPILDI]Dikkat! Turkcell mobil veri kapalı olsa bile internet kullanımı yapıyor!
    *

    Sistem, şebeke ile olan bağlantıları hatalı bir şekilde değerlendirip internet kullanımı olarak kayda almakta. Her hatalı değerlendirme başına 100 BYTE - 2 KB aralığında değişen bir veri transferi kayda alınmakta, bu hata günde birkaç defa tekrarlanabilmekte. Bu, eğer internet paketiniz varsa ayda 1 - 2 MB kullanım şeklinde sizi etkileyecektir, ancak eğer internet paketiniz yoksa her hatalı işlem size 1 TL'ye mal olacaktır. Hattınızdan yapılan kullanımları kontrol etmenizi tavsiye ederim, zira haberiniz olmadan onlarca liranız alınmış olabilir.

    Turkcell, BTK'ya yaptığım şikayet sonucunda bunun nedeninin telefon olduğu gibi akıl dışı bir savunma yaparak aldığı paraları iade etmeyeceğini belirtti. Sorunun telefon veya başka hiçbir şey ile ilgisi yok, sorunun kaynağı yukarıda da belirttiğim gibi sistemin LTE'ye entegre edilememesi ile ilgili şebekesel bir hata.

    Bunu pratik olarak şu bulgular ile destekleyeyim:

    Bu sorunun Turkcell kullanan Samsung, Asus ve iki adet LG cihazda yaşandığını bizzat gördüm (aynı model olan iki adet LG cihazın işletim sistemi versiyonları 5.1 ve 6.0).

    Sorunun GPS ile bir ilgisi yok. Telefonumda konum ayarı kapalı. Açık olduğunda dahi interneti kullanamaz, çünkü "yer modu" ayarında "Sadece cihaz sensörleri (Sadece GPS)" seçili.

    Bu sorunu LTE kullanmazken (3G veya daha düşük standartlar aktifken) hiçbir şekilde yaşamıyorum. LTE'yi aktifleştirdiğim andan itibaren sorun baş gösteriyor ve belli belirsiz zamanlarda internet kullanımı yapılmış gibi hattımdan 1'er TL çekiliyor.


    Not: Aşağıda 12 Nisan 2016 tarihli mesajımda belirtmeme rağmen internet kullanımını şebekeden iptal ettirmem tavsiyesinde bulunmaya devam edenler olmuş. Burada tekrar yazayım: İnternet paketi olmayan hattımda mobil internet kullanmıyorum, ancak internet kullanımını operatör üzerinden iptal ettirmek mantıklı olmaz, çünkü olağanüstü bir duruma karşı internet kullanımı yapmam gerekebilir. Buradaki mesele Turkcell'in kendi hatasından dolayı müşterilerinden ücret alması ve bu hata nedeni ile müşterilerinin hakkı olan hizmeti kullanmasına olanak tanımaması. Üstelik bu hatayı kabul etmeyerek müşterileri suçlamakta ve göz göre göre mağdur etmeye devam etmekte.


    Güncelleme:

    Sonunda ücret iadesi yapıldı.

    "NISAN 2016-HAZIRAN 2016 tarihleri arasında internet kullanımlarınız ile ilgili ücretlendirmenin düzeltilmesi sonrasında hattınıza iade edilmesi gereken vergiler dahil 10,00 TL hattınıza yüklenmiştir."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 14 Haziran 2016; 15:27:48 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak

    Hattımda mobil internet kullanmam ve mobil veri ayarlarımı hiçbir şekilde aktive etmem. Ancak son bir haftadır yaklaşık 150 byte'lık kullanımlar ile hattımdan 1'er lira düşülmekte.

    Turkcell müşteri hizmetleri ile görüştüğümde ise bu durumun incelendiğini ama muhtemelen telefondan kaynaklı olduğunu iddia etmekle yetinmeyip bana telefon hakkında destek almam gerektiğini söyleme cüretinde bulunuyorlar.

    Eğer herhangi bir internet paketi abonesiyseniz bu durum ayda 1 - 2 MB kullanım şeklinde sizi etkliyecektir, fakat eğer bir internet paketi abonesi değilseniz hattınızdan yapılan kullanımları kontrol etmenizi tavsiye ederim, zira birkaç liranız haberiniz olmadan elinizden alınmış olabilir.

    interneti kullanmıyorsan kapattır internet özelliğini öyle bi özellik varsa. ne uğraşıyorsun




  • 7nbitirdin 7 kullanıcısına yanıt
    Bu hattımda mobil internet kullanmıyorum, ancak internet kullanımını operatör üzerinden iptal ettirmek mantıklı olmaz, çünkü olağanüstü bir duruma karşı internet kullanımı yapmam gerekebilir.

    Mesele, Turkcell'in göz göre göre benden 1'er lira "götürmesi".

    Bu konu hakkında çok şikayet almışlar, neden kaynaklandığını bulmaya çalışıyorlarmış. 70 milyon abonenin yarısı internet paketi kullanmıyor olsun. Hepsinden 5'er lira alındığını düşünürsek toplamda 175 milyon lira yapar. Bu parayı kullandıktan sonra hatalı olduklarını kabul edip kullandıkları parayı iade etseler ne olur, etmeseler ne olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak

    Bu hattımda mobil internet kullanmıyorum, ancak internet kullanımını operatör üzerinden iptal ettirmek mantıklı olmaz, çünkü olağanüstü bir duruma karşı internet kullanımı yapmam gerekebilir.

    Mesele, Turkcell'in göz göre göre benden 1'er lira "götürmesi".

    Bu konu hakkında çok şikayet almışlar, neden kaynaklandığını bulmaya çalışıyorlarmış. 70 milyon abonenin yarısı internet paketi kullanmıyor olsun. Hepsinden 5'er lira alındığını düşünürsek toplamda 175 milyon lira yapar. Bu parayı kullandıktan sonra hatalı olduklarını kabul edip kullandıkları parayı iade etseler ne olur, etmeseler ne olur...
    Telefonunuzun konum ayarları açıksa konumunuzu bulmak için internet kullanıyor olabilir
  • haklı konum açıksa nete bağlanıyor bu bir gerçek
  • Konum ayarı kapalı. Açık olduğunda dahi interneti kullanamaz, çünkü "yer modu" ayarında "Sadece cihaz sensörleri (Sadece GPS)" seçili.

    Bu bahsettiğim olay iki haftadan beri gerçekleşiyor. Sorun kullanıcı kaynaklı değil. Turkcell de son haftalarda bu konu hakkında çok sayıda şikayet olduğu için inceleme yaptığını ifade ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak

    Konum ayarı kapalı. Açık olduğunda dahi interneti kullanamaz, çünkü "yer modu" ayarında "Sadece cihaz sensörleri (Sadece GPS)" seçili.

    Bu bahsettiğim olay iki haftadan beri gerçekleşiyor. Sorun kullanıcı kaynaklı değil. Turkcell de son haftalarda bu konu hakkında çok sayıda şikayet olduğu için inceleme yaptığını ifade ediyor.
    Aynı dertten müzdaribim.

    Cuma günü 4 TL ard arda dakikalar içinde kesildi hattımdaki bütün TL'ler bitti. 0'landı.

    Daha sonra tekrardan 20 TL yükledim ve bugün 2 TL daha kesildi.

    MOBİL VERİ her daim kapalı olduğu halde. Bu sorunu çözemeyeceklerse hattımı kapattırıp başka bir operatöre geçeceğim.

     [İADE YAPILDI]Dikkat! Turkcell mobil veri kapalı olsa bile internet kullanımı yapıyor!
    Bu mesaja eklenen görseller:

     [İADE YAPILDI]Dikkat! Turkcell mobil veri kapalı olsa bile internet kullanımı yapıyor!




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İnternet paketi olan hattımda paket kullanımı dolduktan sonra mobil veriyi kapattım. Bir gün sonraki tablo:

     [İADE YAPILDI]Dikkat! Turkcell mobil veri kapalı olsa bile internet kullanımı yapıyor!

    Turkcell'e toplamda 10 TL "bağışlamış oldum" ve "bağışlamaya" devam ediyorum.

    Sorun olduğunun farkındalar ve hâlâ incelediklerini söylüyorlar. Buna rağmen insanlardan 1'er TL "almaya" son sürat devam ediyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 14 Nisan 2016; 16:32:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak

    İnternet paketi olan hattımda paket kullanımı dolduktan sonra mobil veriyi kapattım. Bir gün sonraki tablo:

     [İADE YAPILDI]Dikkat! Turkcell mobil veri kapalı olsa bile internet kullanımı yapıyor!

    Turkcell'e toplamda 10 TL "bağışlamış oldum" ve "bağışlamaya" devam ediyorum.

    Sorun olduğunun farkındalar ve hâlâ incelediklerini söylüyorlar. Buna rağmen insanlardan 1'er TL "almaya" son sürat devam ediyorlar.
    Son 1-2 haftadır bu olay bende de olmaya başladı. Faturasız hat kullanıyorum Turkcell bildirimleri açık. İnternet kapalı olduğu halde kullanmışım gibi sürekli byte byte düşüyor diye bildirim geliyor. Verdikleri hediyeleri böyle geri almaya karar verdiler galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SoldaTr

    Son 1-2 haftadır bu olay bende de olmaya başladı. Faturasız hat kullanıyorum Turkcell bildirimleri açık. İnternet kapalı olduğu halde kullanmışım gibi sürekli byte byte düşüyor diye bildirim geliyor. Verdikleri hediyeleri böyle geri almaya karar verdiler galiba.

    Alıntıları Göster
    Bu durum telefon şebekeye 3G ile mi 4G ile mi bağlı iken oluyor ya da ikisinde de mi? İlk gördüğüm benzer konular 1 Nisan sonrası idi ve 4G'de idi. Aklıma gelen şey 4G tamamen IP tabanlı bir teknoloji, hani eski devre ya da paket anahtarlamalı değil tamamen IP tabanlı bir sistemle çalışıyor. Bu durumda da mobil veri kapalı olsa da aslında arkaplanda yapılan işlemler IP protokolü üzerinden yapılıyor. Bu durumda da şebeke ile belli sinyalleşmeler belli paket alım ve gönderimleri şebeke tarafından tespit edildiğinde ücretlendiriliyor diye bir teori ürettim.

    Hani sorun sadece 4G'de oluyor ise cihazınızı 3G'ye alıp 3G modunda da denemedini öneririm.




  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Evet, ben de 4G'den kaynaklandığını düşünüyorum. Cihazı 4G'ye aldığımdan beri bu oluyor. Şebeke değişimi sırasında meydana geldiğini gördüm ama her şebeke değişiminden sonra da olmuyor.

    İki hafta geçti, hâlâ inceleme yaptıklarını söylüyorlar. Bu sorunun yanlışlıkla mı yoksa kasten mi ortaya çıkarıldığı gayet aşikar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak

    Evet, ben de 4G'den kaynaklandığını düşünüyorum. Cihazı 4G'ye aldığımdan beri bu oluyor. Şebeke değişimi sırasında meydana geldiğini gördüm ama her şebeke değişiminden sonra da olmuyor.

    İki hafta geçti, hâlâ inceleme yaptıklarını söylüyorlar. Bu sorunun yanlışlıkla mı yoksa kasten mi ortaya çıkarıldığı gayet aşikar.
    LTE ile şebeke erişimi sağlarsanız bu olur ve mobil verinin kapalı olması önem arz etmez çünkü 2-3 kb arasında veri transferi mutlaka oluyor. Yakında operatörler bu kadar ufak kullanımlar için ücretlendirme yapmayacağı için bu sorun ortadan kalkacak. Operatörünüzün çağrı merkezi ile iletişim kurup durumu söylerseniz paranız iade edilir. Telefonu 2G veya 3G ayarında kullanırsanız bu sorunu yaşamazsınız. Birkaç ay içinde bu sorun çözülür.




  • Bütün mecralara şikayet ettim, ancak beni arayıp ekiplerin birçok müşteriden gelen bu şikayet hakkında tespitlerde bulunduğunu ve sorunun cihaz kaynaklı olduğunu, cihazın üreticisine şikayet etmemi söylediler. Toplam 15 TL'mi götüren Turkcell, bu açıklamayı yapıyor. Nasıl bir kalitede olduklarının farkındaydım da bu kadar da olabileceğini tahmin etmemiştim.
  • kontratak kullanıcısına yanıt
    Ücretin iadesini iste. Sürekli olur ve hattını taşınazsan ayda bir ara ve o aylık düşünüyorum hesaplatıp iadesini isteyin. Zamanında telefonun nedeniyle ücretsiz internet servislerinde ücretlendiriliyordum. Ayda bir arayıp iade alıyordum.
  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Her platformdan şikayet ettim. Ücretin kesinlikle iade edilmeyeceğini söylüyorlar. Daha önce Turkcell'in yaptığı haksız birkaç uygulamadan dolayı ücret iadesi almıştım ama bu kadar net bir operatör kaynaklı sorundan dolayı ayak diriyorlar. Turkcell iyice değişmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak

    Her platformdan şikayet ettim. Ücretin kesinlikle iade edilmeyeceğini söylüyorlar. Daha önce Turkcell'in yaptığı haksız birkaç uygulamadan dolayı ücret iadesi almıştım ama bu kadar net bir operatör kaynaklı sorundan dolayı ayak diriyorlar. Turkcell iyice değişmiş.

    Yönetim değişikliği çok belli olmuş.
    Yeni yönetim koskoca firmayı batırmak istiyor galiba.

    Müşteri memnuniyeti umurlarında değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEKİN 1881 -- 15 Nisan 2016; 12:44:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEKİN 1881

    quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak

    Her platformdan şikayet ettim. Ücretin kesinlikle iade edilmeyeceğini söylüyorlar. Daha önce Turkcell'in yaptığı haksız birkaç uygulamadan dolayı ücret iadesi almıştım ama bu kadar net bir operatör kaynaklı sorundan dolayı ayak diriyorlar. Turkcell iyice değişmiş.

    Yönetim değişikliği çok belli olmuş.
    Yeni yönetim koskoca firmayı batırmak istiyor galiba.

    Müşteri memnuniyeti umurlarında değil.

    Alıntıları Göster
    Söylediğiniz gibi hem internet üzerinden hem de telefondan 3G'ye ayarladım. Sorun çözülene kadar bu şekilde kullanmayı düşünüyorum. Şimdilik sorun yok negatif yönde bir gelişme olursa tekrar yazarım.

     [İADE YAPILDI]Dikkat! Turkcell mobil veri kapalı olsa bile internet kullanımı yapıyor!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -SnowStorm -- 15 Nisan 2016; 15:36:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exciting Bad Boy

    Söylediğiniz gibi hem internet üzerinden hem de telefondan 3G'ye ayarladım. Sorun çözülene kadar bu şekilde kullanmayı düşünüyorum. Şimdilik sorun yok negatif yönde bir gelişme olursa tekrar yazarım.

     [İADE YAPILDI]Dikkat! Turkcell mobil veri kapalı olsa bile internet kullanımı yapıyor!


    Böyle kullanın sorun kalmaz. Geçmiş olsun.




  • Sorunun üzeri örtülür sadece.

    ■ Turkcell aldığı sözde kullanım ücretlerini "kendi malıymış gibi" kullanıyor.
    ■ Herkesin kullanabilmesi gereken 4G hizmetinin kullanılmasının önüne geçiyor.
  • kontratak kullanıcısına yanıt
    Arkadaş bunlar modern çağın soyguncuları. öyle böyle bi para kaldırmıyorlar. insanların gözüne 50 kuruş 1 lira anlam ifade etmeyebilir ama asıl para işte burdan geliyor.
    1 milyon kişi x 50 kuruş

    Ben geçenlerde hattımda tl yoktu. AVANS TL mesajı attım. bana hattınızda tl olmadığından avans tl isteğinizi gerçekleştiremiyoruz mesajı geldi.yani hattımda 0.50 kuruş olsaydı avans tl abonesi olacaktım ve hattım -8 liraya düşecekti.baktım avans tl den yararlanamadık hemen iptal mesajı attım turkcell e. çünkü ben hattıma tl yuklesem hemen AVANS tl aktif olacak ve 0,50 kuruş boşa gidecek.

    daha sonra hattıma tl yukledim. ve 0.50 kuruş anında kesildi. şaşırdım. bu nasıl olur dedim ve müşteri hizmetlerini web sayfasından ilgiliyle konuşmaya başladım. inceliyoruz bakıyoruz derken. hizmet bedeli olarak bu parayı tahsil ettiklerini açıkladılar. ben dedim nasıl olur siz bana hizmet sağlamadınız ki benim hattımda tl yoktu ve siz bana eksiye düşeceğim bir hizmet sağlamadınız.

    müşteri hiztmetlerinin bana verdiği cevap komikti. "siz 2222 avans yolladığınız an hattınızda tl olmasa da siz bu hizmete başvurduğunuz için 0.50 kuruş hizmet bedeli borç hanenize yazıldı ve hattınıza tl yuklediğiniz an tahsil edildi."

    bende bastım küfürü turkcelle. ve konuşma sonlandırıldı. şimdi aslında bu tam davalık bir olay. kayıtlar var ve ben dava açsam turkcelle %100 haklıyım. 0,50 kuruştan sebep değmez dedim.

    aslında bu tarz meselelerden sebep kimsenin uğraşmayacağını biliyor turkcell ve bu şekilde bunlar büyük paralar kaldırıyor. artık birilerinin buna dur demesi gerkmekte. 50 kuruş 1 lira derken adamlar trilyonluk vurgun yapıyorlar.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.