Şimdi Ara

İkinci el arabaları nasıl alıyorsunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.663
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar dostlar. Biz ikinci el araba alırken doğru dürüst test sürüşü bile yapmıyormuşuz onu fark ettim. Resmen utanıyoruz araç alacağımız kişiden aracı istemeye. Oysaki aracı alıp bir uzun yola çıkmak, motoru dinlemek, hız sabitleyici gibi fonksiyonların çalışmasına bakmak lazım.

    Sizler nasıl inceliyosunuz aracı, yol testine çıkıyor musunuz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Kimse kendi arabasını tanımadığı birisine verip uzun yola çıkalım bi bak dene demez bence, kısa bir yolda motor sesi dinlemek, şanzımanda sorun var mı diye geçişlere bakmak ya da kaydırma vuruntu var mı diye bakarsın. (zaten ilk 1 2 vitesde anlaşılıyor bir sorun varsa direkt)

    Ayrıca kandırmak isteyen kişi her türlü kandırır zaten, mesela araç yağ yakıyor ise yağ katkısı koydularsa eğer, o yakıt bitene kadar arkadan duman gelmez, ekspere de soksanız, aracı devirli kullanıp sıkıştırsanız da anlayamazsınız(aşırı yağ yakanlar ve yazılımdan duman atan araçlar hariç), arıza lambasını siz gelmeden evvel söndürmek için aküyü sök tak yaparsa eğer lamba söner yine kolay kolay anlamazsınız, 30 km ila 500km arasında lamba tekrar yanar o zamana kadar da ekspere girer çıkar noterde satışı yapar verirler aracı size, bir şey derseniz de şans işte araç sizdeyken olmuş bana hiç problem çıkartmadı derler kalırsınız ortada.

    Ben aracımı yeni sattım, noktasına kadar söyledim, denemek istediğini söyleyen kişinin yanında oturdum, motor sesini dinlettim, yokuşta durdurdum ayağını frenden çek kayma yapmayacak dedim( tam otomatik astra g vardı geri kaydırma yapmaz), kronik arızalarını bir bir anlattım, boyalı yerlerini gösterip nasıl olduğuna kadar söyledim, bakıma bu kadar var balataların değişmesine şu kadar var diye tane tane anlatıp araç hakkında ki her şeyi eksiksiz söyledim. Hatta aracı daha almadan önce aracın bakımında hep orijinal malzeme kullandığımı yan sanayi bir şey kullanacaksan aracı vermeyeceğimi bile söyledim. Satarken de kapora almadım ve daha ilandan çektiğim gibi birisi 1500 tl fazla teklif ettiği halde kusura bakmayın etik olmaz diyerek aracı para teklif eden kişiye değil anlaştığım kişiye verdim. Bence araç satışı böyle olmalı. Düzgün ve dürüst bir şekilde aracı yeni sahibine vermek gerek.

    Aynı kaliteyi de alacağım kişiden beklerim. Aracını tanımayan, benimle abuk subuk konuşup bana güven vermeyen kişilerden, efendi olmayan insanlardan kıllanır araç almam.
  • Araçtan araca değişir.

    Subaru alırken araba içime sinerse son fiyat sorup notere gidiyorum.

    Başka marka olunca eksper, test sürüşü falan yapıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satıcının tavrı da önemli burada. Geçen bi corsa bakmaya gittik. Zaten iş bitirmeye gitmemiştik içimize sinecek mi diye önden bakma amaçlıydı. Satıcı 2-3 defa ısrar edince test de ettik.
    En azından işten anlayan birinin, ustanın falan yol testi yapması lazım.
  • Ilk bakmaya gittigim aracta,baskasinin adina ben satiyorum sorumluluk aliyosan sur demisti.O zaman sen sur bari dinleyelim ekstra ses varmi diye demistim.Sonuc olarak almadim.Su anki aracimi satici kendisi vermisti al bak kafana gore diye.Yolda 90 100 e kadar denedim,saga sola cekme yapiyomu diye baktim,klimasi kaloriferi denedim.Ekspere sokup aldim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk arabamı babama 2. el aldırmıştım. 1 ay sonra hararet sorunu başlamıştı. Elden çıkarıp sıfır aldım, bir daha da 2. el işine girmemeye karar verdim.
  • Kimse kendi arabasını tanımadığı birisine verip uzun yola çıkalım bi bak dene demez bence, kısa bir yolda motor sesi dinlemek, şanzımanda sorun var mı diye geçişlere bakmak ya da kaydırma vuruntu var mı diye bakarsın. (zaten ilk 1 2 vitesde anlaşılıyor bir sorun varsa direkt)

    Ayrıca kandırmak isteyen kişi her türlü kandırır zaten, mesela araç yağ yakıyor ise yağ katkısı koydularsa eğer, o yakıt bitene kadar arkadan duman gelmez, ekspere de soksanız, aracı devirli kullanıp sıkıştırsanız da anlayamazsınız(aşırı yağ yakanlar ve yazılımdan duman atan araçlar hariç), arıza lambasını siz gelmeden evvel söndürmek için aküyü sök tak yaparsa eğer lamba söner yine kolay kolay anlamazsınız, 30 km ila 500km arasında lamba tekrar yanar o zamana kadar da ekspere girer çıkar noterde satışı yapar verirler aracı size, bir şey derseniz de şans işte araç sizdeyken olmuş bana hiç problem çıkartmadı derler kalırsınız ortada.

    Ben aracımı yeni sattım, noktasına kadar söyledim, denemek istediğini söyleyen kişinin yanında oturdum, motor sesini dinlettim, yokuşta durdurdum ayağını frenden çek kayma yapmayacak dedim( tam otomatik astra g vardı geri kaydırma yapmaz), kronik arızalarını bir bir anlattım, boyalı yerlerini gösterip nasıl olduğuna kadar söyledim, bakıma bu kadar var balataların değişmesine şu kadar var diye tane tane anlatıp araç hakkında ki her şeyi eksiksiz söyledim. Hatta aracı daha almadan önce aracın bakımında hep orijinal malzeme kullandığımı yan sanayi bir şey kullanacaksan aracı vermeyeceğimi bile söyledim. Satarken de kapora almadım ve daha ilandan çektiğim gibi birisi 1500 tl fazla teklif ettiği halde kusura bakmayın etik olmaz diyerek aracı para teklif eden kişiye değil anlaştığım kişiye verdim. Bence araç satışı böyle olmalı. Düzgün ve dürüst bir şekilde aracı yeni sahibine vermek gerek.

    Aynı kaliteyi de alacağım kişiden beklerim. Aracını tanımayan, benimle abuk subuk konuşup bana güven vermeyen kişilerden, efendi olmayan insanlardan kıllanır araç almam.




  • satıcının ve aracın durumuna göre değişiyor..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mr4power M kullanıcısına yanıt
    Hocam herkes siz gibi olsa bu konuyu buraya açmam dahi. :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kasa diriliğine baktım. Kapıların kapanışını kontrol ettim. Birleşim yerlerini kontrol ettim. Kronik çürüyebilecek noktalarını inceledim.
    Aldığım kişi yağ kaçaklarını söyledi. Marşa kendin bas dedi. Çalıştırdım. Motor aşırı gürültülü dedim ve ustama gösterme talebimi kabul etti. Tur atabilirsin dedi. Ustaya göstereceğim zaten dedim.
    Arka çamurlukta el kadar macun çatlağını sordum. Orijinali bozmak istemedim. İstersen yaptırırsın dedi.
    Döşemeler bozulmuştu. Aşırı sıcakları gördüğünü kendisi söyledi.
    En kötü senaryoya göre hareket ettim. Arabadan çok da anlamadığını görünce fazla soru sormadım.

    Ertesi gün babamla birader ustaya gösterdi. Liftte altına da bakıldı. Tamam dedikten sonra alındı. Ekspertiz yaptırmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamirciye ekspertiz e götürürüm.
    Masrafsız da alırım
    Kendim de bir test sürüşü yaparım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi bir eskpere götürürüm. Seve seve 2. El alırım. Sıfır b c segmendt süreceğime 2. El D sürerim. Bu güne kadar sıkıntı yaşamadım. Satarken de test sürüşünü ancak yazılı imzalı beyanını alarak yaptırırım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşımın eşi için 2005 otomatik peugeot 206 aldık.

    Aracın sahibi olan hanımefendi araç ile ilgili her şeyi anlattı.

    Sürüş de yaptık ama öyle saatlerce değil tabiki.

    Sonra kurumsal bir expertiz firmasına gittik.

    450 TL yi verdik ve tepeden tırnağa incelettik. Dedikleri dışında bir sorun çıkmadı. Aldık.

    Samimiyetine inandığınız satıcıların araçlarını expertize sokun ama kurumsal expertiz yerleri tercih edin. PAradan kaçıp da sanayideki bir ustaya al şu 50 lirayı da şu arabaya bak demeyin.

    Biz otorapor expertiz merkezine götürdük. 45 dk aracı incelediler. İşlerini iyi yapıyorlar.
  • en son aracımı alırken telefonda adamla açık açık konuştum. test sürüşü yapmak istediğimi söyledim. kabul etmeseydi başka ilanlara bakacaktım. adam dürüst satıcıydı belli ki test sürüşü yaptım. araç hoşuma gitti ancak söylediklerinden farklı olarak ön amortisörlerden biri patlamıştı ve lastikleri bitikti. 3000 tl kadar fiyat düşürüp satın almıştım... lastikleri yeniledim ve amortisör aldım taktım. iki sene oldu maşallahı var aracın, hiç bir sıkıntı çıkartmadı. çok memnunum. kendim de araç satacağım zaman dobra olacağım. test sürüşü yapabilir, sağına soluna iyice bakabilir.
  • mr4power M kullanıcısına yanıt
    Hocam sizden kaç tane var acaba bu ülkede.

    Malesef bunu derken bile utanıyorum otomobil piyasin da çok namussuz var.

    Ülke de ahlaklı insan sıkıntısı bir hayli çok.

    Konu sahibine gelirsek uzun yola bende izin vermem alır bir tur atar sesine motoruna bakar cukarlara sokak bence yeterli zati artık exper olayı var .
    Ben izmitte oturduğum için o konuda için rahat tarcanlar yakın gerçi tüm galericiler kitlenmiş onlara da hayırlısı 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba alırken ilk önce yaşına ve km sine bakarım sonra hasar durumunu sahibine sorarım.

    aracın kaçıncı sahibi ve kaç sene kullanmış ona bakarım al satçı ise yanında dahi durmam.

    direksiyon ve sürücü koltuğu deformasyonuna km ile uyuşuyormu

    daha sonra dışarıdan bir aracı dolanırım boyalı parçalar için

    daha detaya ineceğim yerde sacların puntalarına bakarım üzerine çekilen silikonlara bakarım

    arka tarafta mutlaka bagaj halısını kaldırırım arkada ağır bir darbesi var mı

    ön tarafta çamurluk civatalarına bakarım sökülmüş mü

    kapılarda kapı menteşe civatalarına bakarım

    şase bağlantılar ve ön arka lastik izlerine bakarım şasede yamuk varmı

    motor da yağ çubuğunu çeker üfleme varmı diye bakarım.

    motor contasına bakarım kaçak varmı.

    triger değişim baskı balata değişim zamanına bakarım

    .... yani listeyi uzatırsın gider ama ben kolay kolay araba beğenmem... her araçta kusur kesin bulurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Araçtan araca değişir.

    Subaru alırken araba içime sinerse son fiyat sorup notere gidiyorum.

    Başka marka olunca eksper, test sürüşü falan yapıyorum.
    Neden subaru?

    Bu olay İmpreza dışında dimi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piyasa arabası değil. Al satçı arabası değil. Filo arabası değil. Kim alır güçsüz 1.6 motor xv'yi? Kim alır levorgu?

    Apaçi imprezaları mevzu dışı tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Piyasa arabası değil. Al satçı arabası değil. Filo arabası değil. Kim alır güçsüz 1.6 motor xv'yi? Kim alır levorgu?

    Apaçi imprezaları mevzu dışı tabii.
    Kısmen doğru ama öyle olmayabiliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mr4power M kullanıcısına yanıt

    Biraz hort olacak ama şu kısmı merak ettim hocam


    ''Ayrıca kandırmak isteyen kişi her türlü kandırır zaten, mesela araç yağ yakıyor ise yağ katkısı koydularsa eğer, o yakıt bitene kadar arkadan duman gelmez, ekspere de soksanız, aracı devirli kullanıp sıkıştırsanız da anlayamazsınız(aşırı yağ yakanlar ve yazılımdan duman atan araçlar hariç), arıza lambasını siz gelmeden evvel söndürmek için aküyü sök tak yaparsa eğer lamba söner yine kolay kolay anlamazsınız, 30 km ila 500km arasında lamba tekrar yanar o zamana kadar da ekspere girer çıkar noterde satışı yapar verirler aracı size, bir şey derseniz de şans işte araç sizdeyken olmuş bana hiç problem çıkartmadı derler kalırsınız ortada.''

    Bunu anlamanın bir yolu yok mu? Zar zor para kazanıp bir de araç alırken kazık yemeyelim. Bazen güvenilir görünen birini bile kullanabilir bu tarz insanlar kazık atmak için. Eksper bile anlamıyorsa kazık kaçınılmaz olur.





  • Bizim bir arkadaş 2.el araç alımı için taş gibi sinirlerin veya cahil cesaretin olacak, bunlarda bende olmadığından sıfır araç harici otomobil almam der sürekli. Gerçekten çok haklı bence. Kazık yemeden veya mağduriyet yaşamadan Türkiye' de 2.el araç almaya çalışmak kumar oynamak gibi bir şey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fredd_35 -- 10 Mart 2023; 1:52:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.