Şimdi Ara

İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
6.181
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dizel araç bakıyorum ilanlarda, neredeyse ilanların tamamında yedek su deposu simsiyah durumda. Bu neden oluyor bu araçların yağ soğutucusu mu patlıyor?

    Bazıları dizel araçlarda kurum olduğu için bu su renginin normal olduğunu söylüyor ama bence bu doğru değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Başımdan geçen olayı anlatayım.

    2. El aracı aldım kabıda içindeki suda tertemiz pırıl pırıl. Arabanın turbosu değişeceği için bi gün, motor indi bindi oldu. Adam artık nasıl dandirik bi antifriz koyduysa veya soğutma suyu temizliği yapmadıysa arabayı bi teslim aldım kap kirlenmiş içindeki suyun içinde siyah siyah noktalar var acayip berbat durum.

    Arabayı 1 ay öyle kullandım sonra gittim başka bi serviste suyunu değiştirttim, kabın içi çok kirlenmiş kaç defa musluk vurduk temizlenebildiği kadar temizlendi. Tertemiz antifiriz koyduk ama 1 sene sonra baktım eskisi kadar olmasada gene kirli. Bu süre içerisinde 2 kere normal çalkalamasız antifriz değişimi gerçekleştirdim.

    Şunu fark ettimki değiştire değiştire radyatör hortumunu boşalttığımızda antifriz, leğene tertemiz geliyor. Kabı açıyoruz kabın içi kirli ve suda kirli gözüküyor haliyle. Ama ilk motor indi bindi yapan ustanın rezilliğine göre çok daha iyi durumda.

    Şuan benim kabımda kirli, içindeki suyu göremiyorsunuz akşam flaş açıp tutarsanız anca net belli oluyor. Bende gittim eczaneden şırınga aldım antifirizi defalarca çektim geri boşalttım çektim boşalttım. Rengi kusursuz duruyor. Bu yüzden kanaatim kabı değiştirmek. Kabı değiştirince tertemiz olacağına eminim. Şuan genleşme kabındaki suyun rengi ve durumu bu

    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?
    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?
    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?
    Üç kuruştan kaçıyorlar. Antifriz yerine su koyuyorlar. O da bütün soğutma sistemi parçalarını bitiriyor. Paslanıyor ve su o hale geliyor. Eski model arabada aracın bakılacak ilk yerlerindendir soğutma sıvısı. Antifriz yoksa almayın. Bir sürü masraf açması muhtemel.

    Dizelde kurum var o yüzden oluyor diyen arkadaşın hayal gücü kuvvetliymiş.
    İçinize mi doğdu hocam hayırdır çok kısmetli adamsınız sanırım?

    Daha dün komple su sistemi temizliği ve antifriz değişimi yapmıştım hocam

    Genleşme kabını Temmuz 2021 de almıştım yani geçen yaz. O zamandan beri motul g13 ve saf sularıda alıp bi türlü değiştirmeye gidememiştim param yetişmemişti. Eylül 2021 ayında emme manifoldu dpf temizliği vesilesiyle genleşme kabın içindeki su komple boşalmıştı o zaman lubex marka kırmızı antifriz koydurmuştum geçici olarak.

    Bu süreçte bi baktım Yukarıda fotolardan gördüğünüz üzere sadece kap kirli ama içindeki su kırmızılığını koruyordu. Yani zamanında sanırım ilk paslanmaya başladığı zaman müdahele edebilmişim ki kabın kirlenmesiyle tortulanmasıyla kurtarmışım. Tabi motor içinde illaki biraz pas olmuştur oyuklarda ama ne kadar erken müdahele ettiysem o derece daha fazla pas olmasını engellemişim anlaşılan

    Yaptırdığım işlemler
    Öncelikle 20 litre saf su, yeni genleşme kabım ve 5 litrelik motul auto cool g13 tedariğinden sonra garaja indim. Saf suyu 5 litrelik 4 adet abant şişelere böldüm. Bu soğutma suyu değişiminden önce Liqui Molynin radyatör temizleyici maddesini kullandım. 300 mlin yaklaşık 100-120 ml civarını genleşme kabına döktüm. Çünkü hepsi 10 litrelik suya yarısı 5 litrelik suya yetiyor ama ben köpürme ve ilacın kimyası hala motor suyunda kalabilir diye 3/1'ini kullandım.

    Arabayı çalıştırıp ustanın yolunu tuttum. Bunu yapma amacım önce motor bloğundaki suyun, daha sonra hararetin artıp 90 dereceye gelince de radyatörde dolaştırmak üzere termostat açıp tüm sistemdeki suyu güzelce temizleyip çalkalayıp tortu ve pislikleri kiri atmasıydı. Bi de üstüne hararet 90 a varınca kaloriferi açtım kalorifer peteğindeki suda temizlenip dolaşsın diye . Ustanın yanına gittiğimde de aracı bi 5-10 dakika rölantide çalıştırmaya devam ettim kaloriferi açık tutmaya devam ettim.

    Daha sonra genleşme kabının üstündeki geri dönüşüm hortumunu açtık ve ilaçlı + eski antifrizli karışım hortumdan boşalınca hava yaptırmadan genleşme kabına bizim saf suları takviye ettik. Bu süreçte arkadaşım arabaya geçti ve 2000 devirin üstünde gaz verip öylece tuttu. Foto bırakayım

    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?
    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?
    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?

    Hararet sürekli gözlemlendi hep 90 sabitti ve kalorifer ise biraz açık kaldı sonra kapandı. Bu sistemi komple yıkama işlemi 20 litre su + 1 damacana suyla birlikte yaklaşık 30-35 dakika sürdü . 20 litre su yetmedi çünkü köpüklü gelmeye devam ediyordu su. İlaç baya kuvvetliymiş anlayacağınız . Damacana sudan sonra artık su şeffaf gelmeye başlayınca arabayı stop edip yeni genleşme kabını taktık. Yeni genleşme kabından sonra yaklaşık 3 litrelik klima suyuyla yeni genleşme kabından çevrim yaptık ve üzerine motul g13 ü eklemeye başladık. Hortumdanda pespembe antifriz geldikten sonra arabayı kapattık işlem tamam elveda eski kirli paslı kap elveda kötü antifriz karışımı

    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?
    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?
    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?

    Bugün sabah indim suyun biraz minimum seviyesinin altında gördüm onu da tamamlamak için 2017 üretimli tam 5. Yılını doldurmuş eski bir g13 ile saf su karıştırıp tamamladım. 0.5 litrenin 0.25 i g13 0.25 i saf su karıştırdım ama eklemeyi yapıp maksimum seviyesine yaklaşınca şişeye bi baktım yarısı gitmiş sadece. 0.25 litrelik 5 yıllık antifriz su karışımından bir şey olmaz dedim 2 sene sonra nasıl olsa yine değiştiricem diye

    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?

    Yazım uzun oldu farkındayım ama siz ve diğer okuyucular için değsin dedim
  • Yağ soğutucusu patlar adam gibi temizlemezler, kabı değişmezler ya da suyla kullanırlar. Benim önceki aracımın da su kabı leş gibiydi şimdiki ise pırıl pırıl aklıma bunlar geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öyle ilanları direk kapatıyorum. Şimdi Peugeot Citroën grubu araçlarda bildiğim kadarıyla mavi yeşil tarzda antifiriz çıkıyır ve hemen depoda kararıyor. Ancak Fiat grubu araçlarda turuncu kırmızı antifiriz oluyor bunlar kararma yapmaz. Renault keza yeşil antifiriz koyuyor o da kararmıyor. Marka modele göre bakmak doğru olur. 2021 Citroën aracım var bildiğin kap kara antifiriz görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten normali siyah değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Üç kuruştan kaçıyorlar. Antifriz yerine su koyuyorlar. O da bütün soğutma sistemi parçalarını bitiriyor. Paslanıyor ve su o hale geliyor. Eski model arabada aracın bakılacak ilk yerlerindendir soğutma sıvısı. Antifriz yoksa almayın. Bir sürü masraf açması muhtemel.

    Dizelde kurum var o yüzden oluyor diyen arkadaşın hayal gücü kuvvetliymiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araba alacaksanız ilk yedek su deposuna bakın içinde pas varsa direkt eleyin.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt
    Hocam pas ve yağ kahverengi renkte oluyor değil mi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • "Kaputu açtığında aracın yedek su deposunda antfiiriz göremiyorsan kaputu kapatıp gidebilirsin" demişti bir büyüğüm zamanında.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Başımdan geçen olayı anlatayım.

    2. El aracı aldım kabıda içindeki suda tertemiz pırıl pırıl. Arabanın turbosu değişeceği için bi gün, motor indi bindi oldu. Adam artık nasıl dandirik bi antifriz koyduysa veya soğutma suyu temizliği yapmadıysa arabayı bi teslim aldım kap kirlenmiş içindeki suyun içinde siyah siyah noktalar var acayip berbat durum.

    Arabayı 1 ay öyle kullandım sonra gittim başka bi serviste suyunu değiştirttim, kabın içi çok kirlenmiş kaç defa musluk vurduk temizlenebildiği kadar temizlendi. Tertemiz antifiriz koyduk ama 1 sene sonra baktım eskisi kadar olmasada gene kirli. Bu süre içerisinde 2 kere normal çalkalamasız antifriz değişimi gerçekleştirdim.

    Şunu fark ettimki değiştire değiştire radyatör hortumunu boşalttığımızda antifriz, leğene tertemiz geliyor. Kabı açıyoruz kabın içi kirli ve suda kirli gözüküyor haliyle. Ama ilk motor indi bindi yapan ustanın rezilliğine göre çok daha iyi durumda.

    Şuan benim kabımda kirli, içindeki suyu göremiyorsunuz akşam flaş açıp tutarsanız anca net belli oluyor. Bende gittim eczaneden şırınga aldım antifirizi defalarca çektim geri boşalttım çektim boşalttım. Rengi kusursuz duruyor. Bu yüzden kanaatim kabı değiştirmek. Kabı değiştirince tertemiz olacağına eminim. Şuan genleşme kabındaki suyun rengi ve durumu bu

    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?
    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?
    İlanlardaki araçların neden su kapları simsiyah?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu durumun birçok sebebi oluyor ancak Genelde bakımsız araçlarda oluyor.

    1- yanlış antifiriz kullanılıyor içindeki antifiriz ile tepkimeye girip rengi bozuluyor.
    2-antifiriz kullanılmıyor oluşan paslar suyun rengini bozuyor
    3- antifiriz kullanılmıyor yağ soğutucusu pastan dolayı patlıyor ve sisteme yağ karışıyor (temizlemesi çok çok zor ve uğraştırıcı) **antifiriz kullanılmasada patlayabilir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hala, arabalara Saf Su, ve uygun Antifriz koymanın ne demek olduğunu bilmeyip, çeşme suyu koyan sivri zekalar yüzünden, araçların ömrü azalıyor. O yüzden, yedek su deposu simsiyah bir araç görürseniz almayın Hocam, çünkü eninde sonun da başınıza bela olacaktır bu araç.

  • Kuş Kafası kullanıcısına yanıt
    Hocam bunların antifrizli olanları da böyle simsiyah kömür var sanki içinde

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt
    Konu hakkında pek bilgim yok da zamanında bir büyüğümün söylediği sözü paylaşmak istedim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bmwler ford mondeolar mesela bmw olduğu gibi kendisi siyah

  • Dwayne35 D kullanıcısına yanıt

    Hocam fabrikadan siyah çıkmıyor ki bunlar sonradan bir şey oluyor

  • öyle araçları almayın derim siyah varsa kesinlikle almayın

    motor yağla suyu karıştırıyo da olabilir. yeniden motor yapılması gerekiyor olabilir ya da motor sorunludur gostergesi vardır

  • Dwayne35 D kullanıcısına yanıt
    Bmw mavi
    Ford turuncu renkte bilginize.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Araçlarda antifiriz olması yeterli değil.Bir antifiriz bana göre 3 yıl sonra antifirizlikten çıkmaya pas yapmaya başlıyor.Millet yedek su deposu paslı olan bir araç görürse direk üç kuruşluk antifiziden kaçtığı için oluyor diyor ama yanlış.Antifiriz motor yağının yarı fiyatına ancak satılan ve doldurduğunda birkaç yıl değiştirlmeyen bir madde.Motor yağını koyan adam antifirizi gayet rahat koyar.Ama antifirizler bile paslanmayı ancak belli bir seviyeye kadar engelliyor.Biraz tarihi geçerse hemen pas yapmaya başlıyor.Geçenlerde aracımın soğutma suyunu komple değiştirdim.2 yıllık antifiriz yavaş yavaş pas yapmaya başlamıştı.

  • Oranlar da önemli. Bakıyor kutunun üzerinde %30 -15°C yazıyor, göz kararı %30 koyuyor. Kitapçığı okusa en az %40 - %50 yazdığını görecek.


    Bazıları da hiç paslanmasın diye %100 koyuyor, hortumlar yüksek fosfat zafiyetinden parçalanıyor, siyah noktalar da ondan.


    Piyasada hiç bir standardı karşılamayan "antifirizler" de var.


    Yeşil veya mavi, etilen veya propilen glikol, %50, 2yıl/50bin km değişim verilmiş. Üşengeçlikten üç yılda değiştiridğim oldu, en ufak bir pas bulanklık olmadı. Gerçekten abrtmaları lazım bence pas içinde kalması için.

  • 7 senelik dizel aracımın yedek su deposu hala pespembe antifrizli suyla dolu. Bakımını düzgün yaptırırsanız o suyun kararmasına ya da bulanıklaşmasına imkan yok.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.