Genleşme kabına bakarsanız , su seviye sensörü yok , bir su kaçağı olsa hortum patlasa haberiniz olmaz motorunuz conta yakar. Ne için 3 kuruşluk bir sensörden kaçıldığı için. Yağ seviye sensörüde yok bu araçlarda . Bazılarında yağ soğutucu ve yağ sıcaklığı sensörüde yok. Ucuz mal herzaman pahalıya patlar unutmayın. Bende kia vardı , su hortumu patlamış araç. Kışın yolda giderken kaloriferi açtım baktım buz gibi soğuk üflüyor. Sonra araç birden çekişten düştü kenara çektim. Su kabına baktım 1 damla su yok. Ulan bir sensör kaç para ? Az daha conta yakıyorduk < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 19 Ağustos 2023; 10:14:6 > |
Kore ve japon araçlarında sensör eksikliği
-
-
Yolda kalanlar genelde alman ama o nasıl olacak
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Japon araçlarini ne sensör ne ben soyliyim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bunu özetleyen basit bir fotoğraf var :D
bu ayrı bir konu tabi de mantık benzer,, onlarca sensör-switch-röle-devre vs hepsi milyon araçta çok güzel para.. artı onların mühendisliği ve uygulaması ve en önemlisi kalite kontrolü.. japonlar yalın üretim gereği bir çok şeye girmez ama su seviye sensörü yoksa bu sıkıntı gerçekten.
yağ sıcaklık sensörü bazı supersporlar hariç alman araçlarında da yoktur, motor devri-gaz açıklığı-ortam sıcaklığı gibi dataları toplayıp hesapla ölçüm yapıyorlar.. sensör olmaz.
yağ soğutucu yine çoğu araçta olmaz, yağ motor soğutma suyu ile soğutulur.. günlük binilen arabada motoru termal limitlere dayalı üretip ayrı bir yağ soğutucu kullanmak zorunda kalıyorsan bu zaten pek hoş bir olay değil.. veya hoş olsa da ilk 2-3 yıl garantide hoştur.
japon basittir doğru ama o motor her iklim, koşul, aşırı sıcak, kötü kullanım gibi değişkenlere daha mukavemetlidir..
günümüzde bunların çok anlamı kalmadı gerçi japonu da korelisi de gayet kompleks ve detaylı.. ufak tefek detaylarda farkedebiliyor hala.
-
İhtiyaç olmayan sensörü neden koysun adam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
350-400 binde 20 yaşında japonlar hala çatır çatır çalışıyor. Demek ki sensörsüz de oluyor.
Ecnebilerin çok sevdiğim bir sözü var
"Simple is the best" yani basit en iyisidir diyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
su ve yağ seviye sensörüne bence gerek yok. kaputu açıp seviyelerine zaten bakıyoruz. bence en tuhafı hararet göstergesi. bazı araçların kadranında hararet göstergesi yok.
-
adamlar araçlarına güveniyor ki koymaya gerek bile duymamışlar tsi mı ki 5bin km de yağ uyarısı versin
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Almanların alüminyum alaşımdan yapıp sensör taktığı parçayı japon gider sensörsüz ve çelikten yapar.
Alman daha hafif olur, sürüş zevki güzel olur fakat 200 bin km sonra hangi parçanın patlama ihtimali daha yüksek düşünmek lazım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yine dh yine saçma sapan cevaplar , japon övme şenliğine hoş geldiniz. Evet japon radyatör asla patlama delinmez. Asla bir hortum yırtılmazz.
Sensör olmasada olurmuş
Adamlar TYper FK2 ye bile Arkaya torsiyon koymuş
Abi japon kore asla arıza vermiyor. İstesede veremez arabada sensör yok. Motorda arıza olsa , iflas edene kadar çalışıyor. Kurtarma şansın yok
Bu çekik gözlüler gitsin motorsiklet filan üretsin otomobil onların neyine , arabada heryerden malzemeden çalmışlar. Arabayı almanlar üretsin
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 19 Ağustos 2023; 15:44:40 > -
Hocam madem zoruna gidiyor Avrupa araba al onu kullan o zaman yani. Millet Uzak doğu arabası savununca senin zoruna gitmesi komik duruyor. Al bir titrek motor titrek şanzıman 1.0 alman tankı Polo, sensörlerle mutlu mesut yaşa :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sensör ile komplikeligin ne alakasi var? Sensör yuzunden araç yolda mi kalmis? Genlesme tankinda sensor olsa mesel?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Mg hs de uzak doğulu, corolla cross da japon, aralarinda dağlar kadar malzeme kalitesi farki var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Doğrudur hocam ikisine de hiç binmedim açıkçası. Ülkeden ülkeye değişen tasarım dili, kullanım amacı vs her şey doğal olarak değişir. Kullan bakalım Alman arabasını Suudi Arabistan ikliminde mesela. Adamlar çöl safarisini titrek şanzıman Tiguan ile mi yapacak. Alman arabası konforu da başka bir şeye hizmet ediyor.
Komik duruma düşmeye gerek yok. Beklentini ne karşılıyorsa ona binersin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yani yazma daswagen dedim, yapma dedim ama mühendislik nedir bilmeyenlere, teknik nedir bilmeyenlere, optimizasyon kavramından bi haberlere dayanamadım.
Okurken konuyu boğuldum ya, cehalete boğuldum. Keşke makine mühendisi olmasaydımda Almanların mühendisliğe katkılarından bi haber olsaydım.
Japon mühendislik bilmez, yüzyil önce otto’nun çevrimini evirir çevirir piyasaya itler. Alman, piyasada kuralları, referansları ve en en önemlisi kalite ve verimliliği belirler.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
- motoru çok bagiriyor, atmosferikten de vazgecmediler ayni yil arabalar turbolu daha iyi motorlara sahip
- ama yegenim sorunsuz araba sanayi yüzü görmez
- arabada sensörler eksik, teknolojisi eksik
- olsun yegenim dayanikli araba, tas gibi
- e kabini falan estetikten uzak catir cutur plastik her yer ona ne diyecen ?
- yok yegenim al bin 200bin km sür benim dayioglu daga tasa kullaniyor araba bir sey olmadi daha
örnekler cogaltilabilir günün sonunda estetik kaygilariniz yoksa, araç teknolojileri çok umrunuzda degilse, esege biner gibi binecek ve sadece nispeten dayanikli algisi aradiginiz sey ise tercih edilebilir toyota vs gibi japon arabalari fazla seyapmamak lazim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cwr -- 19 Ağustos 2023; 18:48:14 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
2006 yılından beri ailemize birçok Kia aldık, hiçbirinde arıza yaşamadık. Taş gibi arabaları. Hala evin 2.aracı Picanto ve çok memnunuz. Üstelik donanım olarak Avrupalı rakiplerinden eksiği yok fazlası var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Genelde Fiat görüyorum ben ama nasıl olacak.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Tercuman olmussun bizlere hocam...referance en boş ibizada tüm camlar otomatik, elektrikli demiyorum, otomatik iken, c segmenti olan corollada filan sadece sürücü cami auto, ona da ustune kocaman auto yazmislar.Buyuk nimet bagislamislar...Tabi sikintisiz olur.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
8 senedir kullandığım alman arabasıyla bir kere yolda kaldım (akü öldü), ücretsiz servis geldi, takviye yaptı, servise gittim. Garantisi dolmuş akümü ücretsiz değiştirdiler.
Bir keresinde de çağrı merkezinden aradılar, aracınız inşaat önündeymiş, zarar görebilir diye bizi aradılar dediler. Ara bir bakalım caponları böyle hizmetleri var mı.
Bakımsız araba yolda kalır. Mercedes de olsa kalır, capon da olsa, kore de olsa.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Yolda kalanlar genelde alman ama o nasıl olacak
|
350-400 binde 20 yaşında japonlar hala çatır çatır çalışıyor. Demek ki sensörsüz de oluyor.
Ecnebilerin çok sevdiğim bir sözü var "Simple is the best" yani basit en iyisidir diyor |
Hocam madem zoruna gidiyor Avrupa araba al onu kullan o zaman yani. Millet Uzak doğu arabası savununca senin zoruna gitmesi komik duruyor. Al bir titrek motor titrek şanzıman 1.0 alman tankı Polo, sensörlerle mutlu mesut yaşa :) |
Bende almancıyım ama o iş böyle basit değil. bütün mesajlarınızda çok basitmiş gibi yazıyorsunuz. Amerikada farklı eyaletlerde yaşamış kalmış görmüş insanım, Orada yıllık ortalama mil yüksektir.. 4 yıllık arabalar 100bin mile dayanır. otomobiller hor kullanılır, orta direk amerikalının ekseriyeti pek arabadan çakmaz, gider kendisi derme çatma onarım yapar, servise gitmez, para vermek istemez, garajda yapılır her şey. Zevkle dizayn edilmiş, detaycı, periyodik kontrolleri olan, incelikli alman arabası böyle harala gürele işe gelmez gelemez.. adamın canını alır. her gün bir yeri bozulur. Yenileri presjli olabilir, sıfır 5 serisi, E serisi vs.. ama eskilerde yüksek milde Alman su dökemez japonun eline.. japon o arabayı dizayn ederken ben bunu en basit en kötü kullanıma nasıl dayancak şekilde yaparım diye dizayn eder. o dandik 2007 Corolla'nın en basit yerinde bile acayip hesap kitap vardır bunu dışarıdan göremezsiniz. arka torisyonun uç kısımlarında kullanılan ball joint bile yere milyar kere vuruşa özel yapılır, bir Jetta da bağımsız burçlardan ötürü sürüş daha kalitelidir ama 3-4 yıla iki sıvı görünce garçı gurçu, kuruması, karyola gıcırtısı başlar gider.. bu yüzden o jettaların Golflerin tavanları, kapı içleri sarkar, düğmeleri dökülür, vites kolları çıkar, göstergede envai çeşit uyarı yanarken, kıytırık japon gider de gider. o zevksiz iç mekan taş gibi durur yıllarca öyle. Türkiyede sıfır neden japon alınır bende anlamam. ki son japon araçları fena değil.. saçma sapan eski Corollalara civiclere dünya para isteniyor. yine de biz otomobil seven, anlayan takip eden milletiz. el işçiliği çok pahalı değil, her alman arabasının her parçası var.. ezbere sorunsuz diye japon alıyor insanlar. Amerika bambaşka dünya. elinde green card gitseniz gidip sizde 2008 jetta almazsınız 2008 Civic yerine emin olun.. aldığınıza pişman olma olasılığınız çok yüksek. ancak yeni meksika yapımı 2018-19 passatlar falan mantıklı olabilirde onlar da alman otomobilinden başka her şeye benziyor. ben beetle almıştım mesela maine'de :D millet dalga geçti ama Vwciydim ben ve hele eski japon araçlarını hiç sevmem. bir sorun da yaşamadım, silecek ve korna arızası vardı, Epc arızası vardı ama onlar dert değil. dert olan gidip bunları yaptırmak, inanılmaz pahalı, anlayan az.. 2.0 115hp çok basit bir motoru vardı ama sağlamdı.. |
Japon araçlarini ne sensör ne ben soyliyim
|
Bunu özetleyen basit bir fotoğraf var :D bu ayrı bir konu tabi de mantık benzer,, onlarca sensör-switch-röle-devre vs hepsi milyon araçta çok güzel para.. artı onların mühendisliği ve uygulaması ve en önemlisi kalite kontrolü.. japonlar yalın üretim gereği bir çok şeye girmez ama su seviye sensörü yoksa bu sıkıntı gerçekten. yağ sıcaklık sensörü bazı supersporlar hariç alman araçlarında da yoktur, motor devri-gaz açıklığı-ortam sıcaklığı gibi dataları toplayıp hesapla ölçüm yapıyorlar.. sensör olmaz. yağ soğutucu yine çoğu araçta olmaz, yağ motor soğutma suyu ile soğutulur.. günlük binilen arabada motoru termal limitlere dayalı üretip ayrı bir yağ soğutucu kullanmak zorunda kalıyorsan bu zaten pek hoş bir olay değil.. veya hoş olsa da ilk 2-3 yıl garantide hoştur. japon basittir doğru ama o motor her iklim, koşul, aşırı sıcak, kötü kullanım gibi değişkenlere daha mukavemetlidir.. günümüzde bunların çok anlamı kalmadı gerçi japonu da korelisi de gayet kompleks ve detaylı.. ufak tefek detaylarda farkedebiliyor hala. |
Yine dh yine saçma sapan cevaplar , japon övme şenliğine hoş geldiniz. Evet japon radyatör asla patlama delinmez. Asla bir hortum yırtılmazz. Sensör olmasada olurmuş Adamlar TYper FK2 ye bile Arkaya torsiyon koymuş Abi japon kore asla arıza vermiyor. İstesede veremez arabada sensör yok. Motorda arıza olsa , iflas edene kadar çalışıyor. Kurtarma şansın yok Bu çekik gözlüler gitsin motorsiklet filan üretsin otomobil onların neyine , arabada heryerden malzemeden çalmışlar. Arabayı almanlar üretsin |
Benzer içerikler
- jetta multimedya tavsiye
- hatalı park halindeki araca çarpma yargıtay kararı
- volkswagen navigasyon nasıl yüklenir
- würth motor temizleyici zararları
- otomatik viteste araba geri giderken ses gelmesi
- togg bayisi nerede
- yeni lada niva 2025
- sıfır megan 4 fiyatları
- araç kamerası
- 2024 model tiguan
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X