Şimdi Ara

KAPORTADAKİ HAFİF HASARLARDA DEĞİŞMEMİ DÜZELTME Mİ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
5.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özellikle Garantili veya kaskolu bir araçta yani cebinizden para çıkmayacağı durumlarda kaporta hasarlarında tamir mi etmek yoksa orjinal parça mı takmak daha iyi...



  • Hasarı sen karşılamayacağın için senin istemen tamir olacağını ya da değişeceğini belirlemiyor. Eksper gelir bakar. tamir edilebilecek bi şey ise değişim vermez. Yok edeğer tamir olamayacak kadar hasar varsa ya da atmiri yenisinden pahalıya gelecekse o zaman eksper değişimi onaylar. Diğer türlü tamir yapılır.
  • hayatında hiç 2, el işine girmedin heralde

    alacak kişi önce değişeni varmı diye sorar yanlız 4-5 yaş üstü otomobillerin boyalı olması gayet normaldir

    parçayı boyatmak her zaman değiştirmekten daha karlıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DG00 -- 21 Eylül 2006; 14:04:53 >
  • sol kapım vuruk. boya zedelenmesi yok sadece eğrildi saç

    yaptırtmıyorum. kaskomda var.

    nedenmİ?

    eski arabamda çizik olsa yaptırttırdım. satmaya götürdüm. bunun her tarafı boyalı dediler. e dedim vuruk vuruk mu gezseydim. yada vuruk getirsem daha mı çok para verirdiniz adamın dediği aynen şöyle idi

    evet vuruk ama orjinal olması daha iyi. o zaman daha çok para verirdik dedi.

    2. elde satarken bu tip muabbetlere maruz kalmamak istiyorsan saç delinmdikçe,paslanma tehlikesi oluşmadıkça hiç bir yerini boyatma.

    zira 2. elde kimse arabanın motoruna yürüyenine bakmıyor baksa bile en son bakıyor adet yerini bulsun diye.

    hemen ellerinde bi boya ölçüm cihazı başlıyorlar arabanın her yerinin boyasını ölçmeye her bip eksi 1 milyar oluyor neredeyse.

    heleki çatısını boyattıysanız noterden belge gösterseniz takla atmışsınız derler ona göre.(eski arabama balkondan cam şişe atmışlardı tavanda bi krater oluşmuştu mesela)

    hayırlı günler.




  • bu konu biraz aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık hesabı parça değişimi tabiki en iyi yöntem çünkü onarılan parça eskisine göre daha zayıf oluyor hele araç 3 - 5 yıllık ise sonradan yapılan boya aynı renk aynı ton olsa dahi geçen zaman zarfında araç üzerindeki boya solduğundan ton farkı oluyor ve sırıtıyor ama parça değişirsede satarken şurası değişmiş burası değişmiş muhabbeti oluyor onarım bazen çok iyi yapılıyor ama kapılarda başarı oranı düşük sonradan ses yapıyor benim kendi düşüncem şu kapılar ve tamponlar hasar görürse değiştiririm ama bağaj kapağı kaput ve çamurluklar hasar görürse tamir ettitirim çamurluklarda değişim olunca kesme biçme işi oluyor zor iş çalışma alanı çok olduğundan çok iyi sonuçlar alınıyor ama allah korusun kaputda akordiyon olduysa onuda değiştirmek lazım
  • Kesinlikle ama kesinlikle parça değişiminden uzak durunuz. Sakın ha böyle bi hata yapmayınız. Bence parça değişimi en son düşüneceğiniz şey olmalı. Eğer o kısmın düzelmesi mümkün değilse ancak o zaman parça değişimi yapılır. Takacağınız parça ve kesinlikle fabrikada takılmış orjinal parça gibi olmayacaktır. Ayrıca parçayı takan usta istediği kadar iyi olsun yinede fabrikada monte edildiği gibi takamayacaktır...

    Fabrikada o parça gelişmiş makinalarca monte ediliyor. Ustanın aynı şekilde montaj yapması mümkün değil. Bakın değişen parça usta ne kadar iyide olsa,profosyonelde olsa hemen diğer kaportacılar tarafından farkediliyor. Bi arabada değişmiş parça ile boyanmış parça arasında fark vardır. Bunu unutma... Değişmiş parçası olan arabayı ben tercih etmem. Çünkü orjinalliği bozuluyor. Hele hele değişim amacıyla sökülen kapı,kaput vs gibi hareketli parçalar takılırken orjinali gibi monte edilemiyorlar, mutlaka açıklık göze çarpıyor. Siz anlamasınız bile herhangi bir kaporta ustası bunu rahatlıkla anlıyor.

    Bence güzelce o kısmı geriye çektir, merak etme bu işi çok kolay ve güzel yapıyorlar, sonrada sadece o kısmı bölgesel olarak boyat. Sakın ha boyatma işini tüm parçaya uygulatma, tüm parçanın orjinal boyasını kazıyıp tekrar boyuyorlar. Satmak istediğinde boya ölçme cihazı tüm parçanın boyalı olduğu anlıyor, arabanın değeri biraz daha düşmüş oluyor. Sadece o bölge boyanınca sorun olmaz.

    Bazı arkadaşların dediği sonrada yani 3-4 sene sonra boya solması olursa çok ucuz bir fiyata tekrar boyatırsın,yeni gibi olur. İnan parçayı tamamen değiştirmektense bunu yapman arabanın değeri açısından daha iyi olacaktır.

    Yanlız bunları yapmadan önce arabanın fotoğrafınıda çek. Önce arabayı uzaktan çek, hasar azda olsa görünsün ama plaka mutlaka beli olsun. Sonra hasarlı bölgeyi üç beş kez değişik açılardan çek. Sonrada dediğim işlemleri uygula, yapan adamdan fatura al, faturada ne yaptığını kısaca yazsın, yani mesela göçük düzeltme, bölgesel boyama yapıldı gibi... Faturayı ve çektiğin fotoğrafları sakla. Satarken bunları göstererek durumu anlat. Yani dürüst ol. Böylelikle satarkenki zararın daha az olur. Unutma alan adam öncelikle senin dürüst olmanı ister, sonra arabaya bakar...

    Bak sana güzel bi haberimde var ama öncelikle sorduklarıma cevap vermelisin. Kaskon varmıydı? Varsa bu işi kaskondaki hasarsızlık indirimini bu defaya mahsuz hiç bozmadan, ücretsiz, garantili yaptırabilirsin. Kaskon varsa cevabını bekliyorum.

    Yazım çok uzun oldu ama her satırını dikkatle okumanı öneriyorum... Yardımcı olmaya çalışdım , belki olmuşumdur, olduysam ne mutlu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 21 Eylül 2006; 14:33:18 >




  • durum öyle değil ecar, aracımı servise verdiğimde adamlar ısrarla parçanın değişmesi gerektiğini söylüyorlar.Halbuki hasara baktığında düzelmesi mümkün ve mantıklı ama yanaşmıyorlar. ben düzeltmede ısrar ettim ama doğru karar mı bilmiyorum.doğrusu düzeltecekler mi onu da bilmiyorum. ama hep kafama takılıyor 2006 model aracım satmak istesem şimdi değişeni var demek zor geliyoo.. halbuki park halinde çarpılmış çokta büyük olmayan bir hasar

    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Hasarı sen karşılamayacağın için senin istemen tamir olacağını ya da değişeceğini belirlemiyor. Eksper gelir bakar. tamir edilebilecek bi şey ise değişim vermez. Yok edeğer tamir olamayacak kadar hasar varsa ya da atmiri yenisinden pahalıya gelecekse o zaman eksper değişimi onaylar. Diğer türlü tamir yapılır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    bu göçük boyasız düzelir mi
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Servisler elbette parça değişimi isterler, onlar için aracın orjinalliği bozulmuş farketmezki...Onlar için önemli olan para para para... Eğer Ankaradaysan bu işi yapan bi yer var, bu söylediğim yer çok kaliteli, ben bu yeri aksigortadan öğrendim... Aksigortadan bi arkadaşım gelip hasarıma bakmıştı, bana sen manyakmısın, servise bu durumda gidersen hem arabanı mahvederler hemde seni yolarlar demişti. Servisin tek istediği para demişti bana...Bence gayet mantıklı.Aksigorta Ankarada bu tür ufak hasarlar için tanıdık müşterilerini hep buraya yönlendiriyormuş.
  • set yazını okudum değerli bilgilerin için teşekkür ediyorum... kaskom var ve zaten bozulmayacak çünkü aracıma park halinde çarpan vatandaşın trafik sigortası veya kaskosu ödeyecek. üstelik aracımı yetkili servise bırakmam gerekiyor garanti açısından... ama anlatacaklarını yine de merak ediyorum. yazarsanız sevinirim.
  • E iyide kaportayı dışardan yapınca arabanın garantisimi bozuluyormuş?... Çekip düzeltecekler sadece... Servise kalsa değiştirebildiği kadar parça değiştirip,sonra her yeri boyayıp bol bol masraf çıkartıp sigortadan kopartabildikleri kadar para kopartırlar.
  • aynı anda yazmışız bu bahsettiğin yer ostimdeki autoking mi acaba??
  • evet maalesef dışarda yaptırdığım bi kaporta tamirinden sonra boyada oluşabilecek bir sorun da bana yardımcı olmayacaklar çünkü aracım 5 yıl garantili şu an.
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    E iyide kaportayı dışardan yapınca arabanın garantisimi bozuluyormuş?... Çekip düzeltecekler sadece... Servise kalsa değiştirebildiği kadar parça değiştirip,sonra her yeri boyayıp bol bol masraf çıkartıp sigortadan kopartabildikleri kadar para kopartırlar.
  • Evet orasıydı... Peki ama sen sadece o bölgeyi boyatacaksın, tamamı neden garanti dışı kalıyorki...
  • bu garanti olaylarının tamamı müşteriyi kendine gebe bırakmaktan başka birşey değil. örneğin garantili aracına alarm taktırıyosun dışarda biyerde. aradan 1 sene geçiyor ve atıyorum teybin bozuluyor. adam besleme ünitesini açtığında bakıyoki servis dışında bir işlem yapılmış ve bu nedenden dolayı teybin zarar görmüş diye senden servis parası istiyor...
  • Yok yav,ben boyadan bişey çıkıcağnı sanmam... Eğer nemli bir bölgede değilsen boyaya bişey olcağını sanmıyorum ama yinede belli olmaz tabi... Benim sana önerim bölgesel tamir yaptır, değişim yaptırma, aracın orjinalliğine yazık etme... Ben olsam parça değişince üzülürüm...
  • aynı düşüncedeyim. düzeltmeleri için çok dil döktüm inşallah öyle olur. bu servis olaylarında çok bürokrasi var. örneğin aracının yanına gidip bakamıyosun bile... artık nasibimiz, nasıl yaparlarsa kabul etcez. yanlış birşey yaparlarsa da teslim alırken biraz esip gürliycez o kadar...
  • yeni(1-2 yaşında) bir aracınız varsa ve satmayı düşünüyorsanız vuruk vuruk gezmek daha doğru çünkü o yaştaki bir aracın alıcısı daha pimpirikli olur ve aldığı araçtan daha emin olmak istiyor yapılan her boya araçtaki kuşkuyu arttırıyor. Ama 5 6 yaşlarındaki bi arabanın bir de vuruğu çiziği çok olursa satılması iyice zorlaşır dolayısı ile fiyatı düşer zaten o yaştaki bir otomobilde boya olmaması imkansıza yakındır (heleki istanbuldaysa). Aslına bakılırsa şasiye kadar inmeyen vurukların aracın değerini düşürmemesi gerekir fakat toplumda bu yönde bir anlayış war. KAporta parçası değiştiği zaman asla ilk başta ki gibi monte edilemiyor ve montaj aralıkları arasında uyumsuzluk veya açıklık oluşuyor.
  • servisler daha çok para almak ve çabuk halletsinler diye tamponlardaki çatlakları bile hemen değiştiriyolar kimse tamir etmeye çalışmıyor tabi orijinal parçayı değiştirmek çok karlı bişi değil satmaya kalksanız yok orası değişmiş burası boyanmış diye birçok tantana yapıyorlar çoğu motora bile bakmıyor çünkü anlamıyorlarki onlar tarafından en önemli olan dışarıdan bakış görünüş eğer imkanınız varsa onarmayı deneyin eğer hiç bi şekilde onarılamıyorsa mecburen değiştireceksiniz
  • topici fazla okumadm ama bole 1 soru bıras abes olmus.
    ufak tefek dıosan zaten deıstırmeyeceksın. cunku fabrıka cıkıs silikonu ne kadar calıssan tutturmazsın kpılar ve kaputların komplesını alıosanız 1 sorun olmas ama arka camurluk falan saseye baglı yanı kaynakla koparmak lasım
    1 ornek de ben werıyım annattıgımdan baska ama direk kesınlıkle yenı parca almayın dıenleregelsın
    mesela adamın hasat broadwayı way 90 model her tarafı hast curumus sen bu arabanın neyını duzelteceksın
    tmm duzeltırsın ama 2 gun sonra her yerı kabarır.


    Bu sorunun en ıı cevabını cakal olmayan 1 kaportacı werır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enjoy_76

    durum öyle değil ecar, aracımı servise verdiğimde adamlar ısrarla parçanın değişmesi gerektiğini söylüyorlar.Halbuki hasara baktığında düzelmesi mümkün ve mantıklı ama yanaşmıyorlar. ben düzeltmede ısrar ettim ama doğru karar mı bilmiyorum.doğrusu düzeltecekler mi onu da bilmiyorum. ama hep kafama takılıyor 2006 model aracım satmak istesem şimdi değişeni var demek zor geliyoo.. halbuki park halinde çarpılmış çokta büyük olmayan bir hasar

    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Hasarı sen karşılamayacağın için senin istemen tamir olacağını ya da değişeceğini belirlemiyor. Eksper gelir bakar. tamir edilebilecek bi şey ise değişim vermez. Yok edeğer tamir olamayacak kadar hasar varsa ya da atmiri yenisinden pahalıya gelecekse o zaman eksper değişimi onaylar. Diğer türlü tamir yapılır.




    Sen servisin dediğine ne bakıyorsun? Servis her zaman değişim ister para almak için . Hasar tesbiti yapılır. Aracın tamirine eksper gelene kadar başlanmaz. Eksper taleplere ve arabanın durumuna bakar. Sigorta şirketine en karlı gelecek şekilde ve müşteriyi de mağdur etmeyecek şekilde bi karar verir. Ona göre onarım ya da değişim yapılır. Yani eksper servisin istediği her şeyi kabul etmez. Anlaşmalı servis bile olsa.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.