Şimdi Ara

Kasislerde vites kucultme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
4.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aliskanlik ile kasislerde frene dokunup 3ten 2. Vitese dusuyordum. Usta sofor bir arkadas cok fazla debriyaj kullaniyorsun dedi. Artik kasislere girerken vites kucultme yerine frene dokunuyorum vites kucultmeden devir 1000 de geciyorum. Ortalama hizim 20-25 km/h ile geciyorum. Sizce yanlis mi yapiyorum. Sanzumana zarar verirmiyim? Kasislerde vites kucultme gereklimidir.



  • Arabasına göre değişmekle beraber 2. vites 1000 devirden girilip devam edilebilir ama 3 vites 1000 devirle devam etmeye çalışmak motoru zorlar.

    Durumuna göre 3den 2 ye hatta 2 den 1e dahi geçilebilir.

    Takılmayın kullanın debriyajınızı.
  • Yapılması gereken o zaten nasıl bir mantık fazla debriyaj kullanıyosun o zaman viteste atmayalım
  • Usta şoför arkadaş a baya ustaymis.Dizel arabalarda hareket halinde 1 e atılmaz ve çoğu kasis 2 de geçilir.Benzinli araçlarda kasisin duruma göre 2 den 1 e bile düşürülür.

    Ama 3.viteste kasis geçmek.Yani...
  • Çok ustaymış:D vites küçültmeden geçtiğimi hatırlamıyorum. Spor yay jant vs etkenleride var tabi bende
  • Kasislere tam debriyaj yani boşta girerim. Yavaş girerim hızlı girmeye gerek yok sonra araba eskidikçe trim sesleri gelir. Kasisten çıkarken de hız durumuna göre vitesi seçerim. Genelde 2. vites olur bu.
  • Benim araba otomatik ama kasise hiç hızlı girmedim bugüne kadar ve dikkat ediyorum hep 2.viteste geçiyorum gerçi DSG de zaten 1.vites kullanılmıyor ama 70 ile giderken 7.vitese atan bir şanzıman bile kasiste 2 ye kadar düşüyor yani gerisini siz hesap edin.
  • Kasisten geçerken frene basılmaz, devamlı frene basarsanız fren diskinize ve balatalara zarar verirsiniz.
  • Motorun gücüne göre yüksek vites düşük viteste sıkıntısız gidebilir de. Ama tipik 2 litre altı bir motorsa yüksek viteste düşük devir pek sağlıklı olmaz.
  • Bende frene basarak yavaşlarım kasise yaklaşınca debriyaja basarim freni bırakırım. Fren yaparak kasise girilmez. Bazi arkadaslarim var kasisten sonra devir düştüyor, arabayi titrete titrete hizlandiriyorlar, 3. Viteste valla ben acıyorum arabalara
  • Kasisi görünce aracı boşa atar ve yaklaşınca frene basarım,tam kasise gireceğim zaman freni bırakırım araç kendi halinde kasisten geçince de ikinci vitese atar yola devam ederim...
  • İyice yavaşlarsam 1'e atmak zorunda kalıyorum.



    (1.0 68hp)
  • İyice yavaşlarsam 1'e atmak zorunda kalıyorum.



    (1.0 68hp)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Benim araba otomatik ama kasise hiç hızlı girmedim bugüne kadar ve dikkat ediyorum hep 2.viteste geçiyorum gerçi DSG de zaten 1.vites kullanılmıyor ama 70 ile giderken 7.vitese atan bir şanzıman bile kasiste 2 ye kadar düşüyor yani gerisini siz hesap edin.
    Peki hız çok düştüğünde 2. viteste iken devir kaç oluyor? Araç tir tir titremiyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xweser

    Peki hız çok düştüğünde 2. viteste iken devir kaç oluyor? Araç tir tir titremiyor mu?

    Alıntıları Göster
    Devire bakmam lazım şimdi sallamış olmayayım. Titreme olmuyor. Yalnız DSG ler çok çabuk 2'ye atıyor. Ayağımı frenden çektim kendi ilerletiyor ya o sırada 2'ye geçmiş oluyor 5-10 km hızda. Çabuk ısınma sebebi de trafikte bu zaten devamlı 1-2-3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 7 Haziran 2018; 1:27:11 >
  • bence ne olursa olsun araç hareket halindeyken 1.vitese atılmaz.
    1.vites kalkış vitesidir, kasislerde ve dönüşlerde tam debriyaj yapıp turu veya kasisi tamamlayıp genelde 2.vitesle yavaş dokunuslarla hızlanıyorum.
    motor kendine gelene kadar yüklenmemekte fayda var. zaten motorun o an ki tepkisinden anlıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xweser

    Peki hız çok düştüğünde 2. viteste iken devir kaç oluyor? Araç tir tir titremiyor mu?

    Alıntıları Göster
    1’e atiyor dsgler o kisim yanlis olmus, ama dsg li bir aracta ancak vitesi durur halde bosa aldiginda 1 de gorebilirsiniz gibi. O kadar kisa tutmuslarki bazi yollarda gaza basmadan kendi kendine 2.vitese gectigine sahit olabiliyorum.



    Yoksa rampada vs yavasladin gaza azcik bastin arac durmaya yaklasinca hemen 2-1-2 yapiyor. Bir de bazen vitesi degistirmeden biraz once gostergede vitesi yukseltiyor. O sebeple de gozle yakalayamaz hale geliyorsun 1’i




  • Debriyajı kullanmayacaksak kaldırıp atalım bari.

    Ne o çok fazla debriyaja basma, çok fazla frene basma. Oldu olacak çok fazla direksiyon da çevirmeyelim bozulur felan...



    Ben her zaman vites küçülterek yavaşlarım, ani fren yapmam gerektiğinde bile vites küçültüyorum ve epey faydalı olduğunu düşünüyorum. Kasis felan farketmiyor yani.

    Dün mesela 110 ile sağ şeride tam geçtim arkadakiler hemen solumdan geçmeye başladı. Benim de önümde benden çok daha yavaş araba vardı, direkt küçülterek yavaşlayıp kurtardım.

    O usta şoför vites yükseltirken sırayla gidiyorken çok vites kullanmış olmuyor mu, 13 5 yapsa ya...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcwolf28 -- 7 Haziran 2018; 19:29:32 >
  • ben kasisleri, kasisin büyüklüğüne göre mümkün olan en düşük hızda ve boş viteste geçerim. çoğu zamanda hafif çapraz geçerim fazla sarsılmamak için .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyazakbil -- 7 Haziran 2018; 8:29:32 >
  • İyi şoför "çok vites değiştiren" şofördür.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.