Şimdi Ara

kavrama noktası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar araba kaldırırken debriyajı kavramada tutarak arabayı kaldırmak yarım debriyajmı oluyor ?
    normal kalkış şekli nasıl olmalı? cevaplarınız için teşekkürler



  • Araç hareket etmeye başlamasiyla 1,2 saniye sonra pedalli tamamamen yavaşça bırakmak.
    Yani her halükarda aracın sarsilmadan kalkması için ayak kavrama noktasìnda 1,2 saniye kalmali



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 23 Aralık 2016; 20:58:43 >
  • tunc52 kullanıcısına yanıt
    hocam cevabın için teşekkür ederim fakat bazı kişiler debriyajı tek seferde tamamen bırakmanın doğru olduğunu söylüyor bu nasıl oluyor
  • siniperci2222 S kullanıcısına yanıt
    Okadar küçük detaylara takılma, tabiki pedala nekadar az basarsanız okadar iyi. Araca tamamen hakim olmaya başladıkça bunun gibi sorunlar ortadan kalkar. Sen ışıklarda beklerken debriyaja basmak yerine vitesi boşa al, seyir halindeyken ayağını pedalin üstünde tutmamayi alışkanlık haline getir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç dururken ufak gaz verirsin devir 1000-1100 olur sonra debriyajı ufaktan kaldırırsın araba hareket etmeye başlayınca debriyajı daha yavaş bir şekilde kaldırırsın. Yani ufaktan gaz ver, debriyajı kavrama noktasına getir, tam kavrama gerçekleşene kadar debriyajı nazikçe kaldır. Tam kavrama yaklaşık 7-8 kmh hıza çıkınca gerçekleşir. Arabayla pratik yapmak lazım burda ne anlatsak boş.
  • Duellist kullanıcısına yanıt
    yani kavrama debriyajdan ayağı çektikçe gerçekleşiyor değil mi debriyajı kavramada tutmak yanlıştır
  • siniperci2222 S kullanıcısına yanıt
    Debriyajın ne işe yaradığını anlattıktan sonra daha rahat anlarsın. Öncelikle debriyajın işlevi motoru ve şanzımanı birinden ayırmaktır. İki adet plaka düşün birisi motora bağlı diğeri şanzımana. Sen debriyaja basınca bu iki plaka birbirinden ayrılır, çekince birleşir. Araba dururken tekerler dönmediği için şanzımanda hareket olmaz ama motor o sırada çalışıyordur. Yani motorun plakası dönerken şanzımanın plakası hareketsizdir. Debriyaj kavrama noktasına geldiği zaman bu 2 plaka artık birbirlerine temas etmiş demektir. Senin yapmak gereken motoru stop etmeden bu 2 plakayı birleştirmek.

    1. Durum: Yeterli gazı vermeyip, debriyajdan çok hızlı çekersen motorun gücü arabayı hareket ettirmeye yetmeyecek ve araba stop edecek.
    2. Durum: Fazla gaz verip, debriyajdan çok hızlı çekersen motorun ve şanzımanın(yani tekerlerin) devri çok hızlı eşitlenecek ve araban patinaj çekecek.

    Debriyajdan çok hızlı çektiğin durumda bunlar olur. Çünkü bu 2 plakayı birbirlerine sürterek yumuşak bir birleşme imkanı vermeyip, birden birleştirmiş oluyorsun ve devirleri çok hızlı eşitlediğin ya motor şanzımanın devri olan 0'a geliyor yada şanzıman motorun devri olan 3000-4000e geliyor. Şimdi diğer durumlara geçelim.

    3. Durum: Yeterli gaz vermeyip, debriyajdan çok yavaş çekersen ve araban yeniyse stop etmemek için kendi kendine gaz verir ve titreyerek de olsa kalkışını yaparsın, araban eskiyse stop eder.
    4. Durum: Fazla gaz verip, debriyajdan çok yavaş çekersen motorun plakasıyla şanzımanın plakası çok uzun süre sert bir sürtünmeye maruz kalır ve aşınırlar.

    Debriyajdan çok yavaş çektiğin durumda da bunlar olur. Debriyaj plakasını silgi gibi düşünebilirsin sürtünmeye ne kadar uzun süre maruz kalırsa o kadar çok aşınır. Sen debriyaja basıyorken bu 2 plaka birbirinden ayrıdır sürtünme yoktur, sen debriyaja basmıyorken bu 2 plaka tamamen birleşmiştir sürtünme yoktur ama sen yarım debriyaj yaparken bu 2 plaka birbirinden farklı hızlarda dönerek temas ediyorlardır ve sürtünme vardır. Debriyaj balatasının ömrünün uzun olması için kavramada tutmaktan(yani iki yüzeyi birbirine sürtmekten) mümkün olduğunca kaçınman gerekiyor ama yeri geliyor kavramada tutmak gerekiyor zamanla alışırsın zaten. Debriyajla çok sert hareketler yapmadığın sürece balatanın ömrü uzun olacaktır.

    Son olarak şu konudan da bahsedeyim. Kendi arabam için konuşucam; 1. viteste ve rölanti devrinde(700 rpm) arabamın hızı 7kmh. Bu demek oluyor ki ben bu arabayla sabit 2kmh hızda hareket edemem. Bunu şunun için söyledim. Mesela kapalı otoparktasın ve 5kmh hızda hareket etmek istiyorsun işte orda debriyaj kullanımı işin içine giriyor. Ayağını debriyajdan çektiğin anda benim arabamda tekrar debriyaja basana kadar 7kmh altında bir hıza inemezsin inersen araba stop eder.

    Debriyajın nasıl çalıştığı konusunda umarım yardımcı olabilmişimdir. Kavrama noktası her araç için farklıdır. Vitesli araba sürmeye alışmak için pratik yapman lazım biz burdan ne desek boş. Arabaya otur kaldırmaya çalış arabanın verdiği tepkilere göre yukarıda anlattığım durumları düşün ve nerde yanlış yaptığını fark etmeye çalış.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motorun tanımı :}
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Duellist kullanıcısına yanıt
    hocam cevabın için sağol son bir soru sorucam ben bu anlattıklarını biliyorum debriyajı kavramada tutarak kalkmak yanlıştır peki tek seferde nasıl bırakıcaz bunu anlatırmısın

    yani yarım debriyajla normal kalkış arasındaki farkı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siniperci2222 -- 23 Aralık 2016; 21:47:22 >
  • siniperci2222 S kullanıcısına yanıt
    O biraz arabayı tanıman ve arabaya alışkın olmanla alakalı. Ben şöyle yapıyorum. Ufak gaz veririm, kavrama noktasına kadar birden kaldırırım(yerini iyi biliyorum), kavrama noktasına gelince yavaşlarım gaza biraz daha basarım ve tamamen kaldırırım. Zaten debriyajdan pat diye çekmek diye bir olay yok. Eğer pat diye çekersin yukarda anlattığım 1. yada 2. durumla karşılaşırsın. Ben genelde ışıklarda en öndeysem ve önüm de boşsa 3000 devire kadar gaz verip ondan sonra pat diye çekerim ki debriyajı bir anda fırlayayım.
  • Duellist kullanıcısına yanıt
    benim yaptığımda tam olarak bu ayak orda 2 saniye gibi bir süre duruyor yani bende bunu anlatmaya çalışıyorum kavramada araç hareketini kazanana kadar 2 saniye gibi bir süre ayak orada duruyor
  • Duellist kullanıcısına yanıt
    veya şöylede diyebiliriz hocam çektikçe gaz verceksin tam çekene kadar dengeleyeceksin
  • siniperci2222 S kullanıcısına yanıt
    Tam doğru olan bu çok dik bir yokuşta olmadığım sürece kavrama noktasında beklemiyorum. Gaz vererek debriyajı kaldırmaya devam ediyorum. Şöyle yapanlar da yok değil ama bana yanlış geliyor. Gazı veriyorlar debriyajı kavramaya getiriyorlar, debriyajı kavramada tutup tam kavrama gerçekleşince çekiyorlar.
  • Sıkışık trafikte arabalar birkaç metre hareket edip dururken debriyajı kavramada tutmak gerekir.Gaz verilirse öndeki arabaya çarpılabilir de.Ancak normal kalkışlarda yani trafikte de olsa yeterli mesafe(5 metre ve daha fazla) varsa öndeki araçla kavramada tutmak gereksiz olup;araba belli bir hızdan sonra gaz vermeden kendi kendine de gidebilir.Dizellerde bu olay daha kolaydır benzinlilere göre.Genelde 8-9 km hızda kendi kendine gider alta düşerse motor stop eder.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.