Şimdi Ara

Kaza Yaptım Arabayı Servise Verdim AMA?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
7.001
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam. Hızlıca anlatayım hemen.
    Cuma günü babam mahalle arasında giderken soldaki sokaktan bir araç fırlayarak sürücü tarafından bizim araca çarpmış. Karşı aracın önü baya dağıldı. Bizim araçta ise hasar şöyle:

    Kaza Yaptım Arabayı Servise Verdim AMA?

    ön teker düzken direksiyon yamuk, yani rotlar gitmiş anladığım kadarıyla. Onun dışında kaportadaki hasar fotoğrafta görülüyor. Arka teker de aynı şekilde.
    Kaza sabah olmuş, babam beni aradı uyandım hemen gittim yanına. Tutanak falan tutuldu. Sonra kaskoyu ( sompo japan ) arayıp çekici çağırdık ve aracı nerelere götürebileceğimizi sorduk telefonda. Bir kaç yetkili servis söylediler. Biz de çekiciyle aracı yetkili servise çektik. Yetkili serviste dosyamız açıldı. Görevli bize dosya numaramızı verdi ve eksper atanmasını bekleyeceğimizi söyledi.
    Ben olayın şokundan ve daha önce hiç başımıza gelmediği için de tecrübesizlikten o ara düşünemedim hiç. Sonrasında tanıdık bir kaç kişi yetkili serviste hasarın şişirileceğini ve tramerde yüksek kayıt görünmesinin aracı satarken işimizi zorlaştırabileceğini ve aynı zamanda hasarsızlık indiriminin bozulacağını söyledi.

    Şu anda hangi tarafın suçlu olduğunu bilmiyoruz zaten ama eğer karşı taraf %100 hatalı çıksa bile bizim hasarsızlığımız bozulacak mı yine de? Kasko poliçesinin ilk sayfasında şöyle bir şey var:
    Kaza Yaptım Arabayı Servise Verdim AMA?

    Bundan sonraki süreç nasıl olacak bilmiyorum yani eksper gelip baktıktan sonra bizim aracı oradan alıp başka bir yere götürme şansımız var mı bilmiyorum. Ve böyle yapsam daha mı iyi olur daha mı kötü olur bilmiyorum. Çünkü tahminimce yetkili serviste bir kurumsallık var ancak diğer sanayideki yerlere işçilik konusunda ne derece güvenebiliriz bilmiyorum.

    Daha önce hiç bu tarz bir şey yaşamadığım için bu konuda çok bilgisizim. Siz değerli arkadaşların görüşlerini/tavsiyelerini alabilir miyim? Teşekkürler. İyi akşamlar.







  • Bir kere servis şişirme olayını geçin.
    Servis şişirmesi neden denir biliyor musunuz, servis parçaların tamamını orijinal olarak, garantili takar,masraf neyse o olur.
    Size tavsiye verenler, bir sonraki alıcıyı dolandırın diyor özetle.Nasil yani dersen, hic servise sokmayacaksın,adamla konuşup anlaşacaksın adamdan bir miktar paranı alacaksın konuşup, sonra kendin gidip sanayide çıkma parçalarla toplayacaksın.

    Ne olacak sonra,arabanın her yerinden takır tukur ses gelecek, satarken de 3 parça değişik, tramer sıfır diye satacaksın.
    Alici adam da diyecek ki baksana ufak tefek hasar, adam kendi yaptırmış ederi neyse verecek.
    Diğer türlü serviste yaptırınca tramer 17-18 bin çıkacak, kimse almayacak.

    Arkadaşlarınızın demek istediği bu.Hasarsizlik indirimi de,tabi ki değişir de öyle afaki bir indirim yapmıyor zaten.

    Elbette ufak bir parça boya olur,bir parça değişim olur vs, derim ki gidin sanayide yaptırın, ama bu haliyle aracınızı yetkili serviste yaptırın derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senneanlarsindumbelek

    Bir kere servis şişirme olayını geçin.
    Servis şişirmesi neden denir biliyor musunuz, servis parçaların tamamını orijinal olarak, garantili takar,masraf neyse o olur.
    Size tavsiye verenler, bir sonraki alıcıyı dolandırın diyor özetle.Nasil yani dersen, hic servise sokmayacaksın,adamla konuşup anlaşacaksın adamdan bir miktar paranı alacaksın konuşup, sonra kendin gidip sanayide çıkma parçalarla toplayacaksın.

    Ne olacak sonra,arabanın her yerinden takır tukur ses gelecek, satarken de 3 parça değişik, tramer sıfır diye satacaksın.
    Alici adam da diyecek ki baksana ufak tefek hasar, adam kendi yaptırmış ederi neyse verecek.
    Diğer türlü serviste yaptırınca tramer 17-18 bin çıkacak, kimse almayacak.

    Arkadaşlarınızın demek istediği bu.Hasarsizlik indirimi de,tabi ki değişir de öyle afaki bir indirim yapmıyor zaten.

    Elbette ufak bir parça boya olur,bir parça değişim olur vs, derim ki gidin sanayide yaptırın, ama bu haliyle aracınızı yetkili serviste yaptırın derim.
    Hocam öncelikle bu bizim ilk aracımız. Ve daha önce bu şekilde ne başımızdan bir kaza geçti ne de araç satışı yaptık. O yüzden benim ya da babamın bu konuda çok bir bilgisi yok.
    Tanıdıkların bize bahsettiği şuydu, yine kaskodan ya da işte eğer karşıdaki suçlu çıkarsa karşı tarafın trafik sigortasından yaptırın ama yetkili serviste değil de sanayideki kaportacılarda, özel servislerde yaptırın. Çünkü servis ufak bir şeyde bile direkt değişim yapıyor, tamir işine girmiyor uğraşmamak için vs. dediler.
    Ben de bunu forumdaki arkadaşlara danışmak istedim. Sizin dediğiniz kaskodan yaptırmayıp cebimizden yaptırmaya kalksak o masrafın altından kalkamayız zaten ve karlı da olmaz.
    Aslında ben de servisin kurumsallığı ve garantili yapmasından dolayı servis taraftarıyım ama foruma da bir danışmak istedim ne yapmamız gerektiği hakkında.

    Acaba servis ne kadar hasar çıkaracak, tramere ne kadar işlenecek vs tamemen muamma şu anda. Aracı satarken de çok fazla değer kaybetsin istemeyiz açıkçası ama şu an ne yapmam gerektiğini cidden bilemiyorum daha önceden tecrübem olmadığı için.

    Bir de mesela aklımdaki bir diğer soru, malum aracın arka tekeri patlamış. Şimdi oraya başka bi tane 0 teker taksalar uyumsuzluk yapacak. Diğer tekerler 2 senelik çünkü. 4'ünü birden yenileyeceklerini hiç sanmıyorum. Vallahi çok canım sıkıldı çünkü yoktan yere başımıza iş açıldı.




  • Hocam serviste neyse değiştirin.Kaza bu olabilir gayet normal.Aracın parçası da değişebilir,ki boyanmasından,macunlanmasından çok daha iyidir,orjinali gibi yapar servis.Bizim insanımız niye takar anlamış değilim.Ben KKTC'de konaklıyorum.Bizde boyaymış,değişenmiş kimse bakmaz.Kaza yapan araçlarda serviste toplanır,orjinal parçalarla.Ne kazayı yapan nede sonraki alıcı ondan dolayı hiç bir problem yaşamaz.Satarkende yazarsınız böyle böyle diye gerçek alıcı inanın takmaz ona zaten...
  • Artık aracın değer kaybını kasko firmaları karşılıyor ayrıca kayıtlı iş yaparak satacağınız kişiye de zaten iyilik yapmış oluyorsunuz, sanayide tanımadığım ustaya yaptırılmış arabadansa servis kayıtlı aracı tercih ederim
  • Kendinizi üzmeyin, geçmiş olsun, canınız herşeyden daha değerli. Ben olsam serviste en iyi şekilde yaptırırdım. Çok hafif bir hasar, fotoğraflarını ve değişen parça listesini kayıt altında tutardım, düzgün bir alıcı bunları sorun etmez. Servisten yenisi gibi çıkar. Lastiği de dert etmeyin, zaten bir iki seneye yeni lastik gerekecek, bu son takılan stepne olur.

    K.
  • Geçmiş olsun. Kusur oranınız belirleyici olur hasarsızlık konusunda. Yani karşı taraf %100 kusurluysa hasarsızlığınız etkilenmez karşı tarafın sigortası karşılar hasarı.
    Tanıdığınız bildiğiniz bir yer varsa gidin konuşun fakat ben olsam yetkili servisi tercih ederim. Geçen ay birader kaza yaşadı yetkili servise değil hasar merkezine bıraktık aracı çekilecek rezillik değil.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr4power

    Artık aracın değer kaybını kasko firmaları karşılıyor ayrıca kayıtlı iş yaparak satacağınız kişiye de zaten iyilik yapmış oluyorsunuz, sanayide tanımadığım ustaya yaptırılmış arabadansa servis kayıtlı aracı tercih ederim
    evet onu da duydum. Eğer karşı taraf %100 kusurlu çıkarsa mı değer kaybı davası açabiliyoruz? Bir de bu durumda bu para karşı tarafın kendisinden mi alınıyor yoksa karşıdaki kişinin sigorta şirketi mi ödüyor bu rakamı?
  • Servis sisirmesi lafını pert araç satan galeriler çıkarmıştır

    Yetkili serviste aracınızın değişmesi gereken herşeyi orijinal olarak değişir buna üzeri çizilmiş , 1 milim ezilmiş , parmak ucu kadar göçmüş parçalar dahil , kaportada sanayide macun bastırıp yada parçayı sokturup çekiçletip duzelttireceginiz parça kaskoda değişir

    Araç alırken hasar kaydı var ama meblağ olmayan kayıt daha kötüdür aklı olan o şekilde araç almaz

    Aracı kaskodan yaptırın , yürüyen aksam vs önemli belki akslarda problem var? Direksiyon aksamın hasar var? Bunların orijinalleri çok pahalı genelde orijinalleri revizyon yapılır ama hasarlı ise tutup yan sanayii alıp kullanılmaz tramerden kaçmak için bırakın kaskodan yetkili servis yapsın

    Pert harici her araç alınıp binilir , benim kullandığım Ford aracta 15 adet tramer kaydı var gerçi hepsi toplam 8bin TL bir çamurluk değişik gerisi sürtme sağ sol dikiz aynaları , boya vs şimdi 15 adet trameri gören almayacaksa almasın ama aracımin başına gelen herşey orada yazıyor bence gayet açık iyi bir sistem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayesque

    Kendinizi üzmeyin, geçmiş olsun, canınız herşeyden daha değerli. Ben olsam serviste en iyi şekilde yaptırırdım. Çok hafif bir hasar, fotoğraflarını ve değişen parça listesini kayıt altında tutardım, düzgün bir alıcı bunları sorun etmez. Servisten yenisi gibi çıkar. Lastiği de dert etmeyin, zaten bir iki seneye yeni lastik gerekecek, bu son takılan stepne olur.

    K.
    Hocam ben ve babam da servisten yanayız zaten. Kurumsal ve garantili diye. Çünkü diğer yerlerde nasıl yapacaklar vs belli değil. Bir de onlarla uğraşacağız.
    Ama işte tanıdıklar kafamı karıştırdılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _SC

    Geçmiş olsun. Kusur oranınız belirleyici olur hasarsızlık konusunda. Yani karşı taraf %100 kusurluysa hasarsızlığınız etkilenmez karşı tarafın sigortası karşılar hasarı.
    Tanıdığınız bildiğiniz bir yer varsa gidin konuşun fakat ben olsam yetkili servisi tercih ederim. Geçen ay birader kaza yaşadı yetkili servise değil hasar merkezine bıraktık aracı çekilecek rezillik değil.
    Karşı taraf %100 haksız çıksa bile acaba aracı yetkili serviste orjinal parçalarla yaptırıyoruz diye hasarsızlığımızın etkilenme ihtimali var mı peki?

    Tanıdığımız, bildiğimiz bir yer yok maalesef. Ve ben sanayideki ustalarla uğraşmayı cidden istemiyorum. Bakım için sanayiye gider beş para etmez ustalarla muhattap olurdum. İlk defa yetkili servise gittim işte bu kaza için. Ve çok güzel ilgilendiler ve kurumsallığı hissettim cidden.
    Sizin biraderin aracı bıraktığı yer nasıl bir yer? Yani hasar merkezi dediğiniz ne oluyor? Ne gibi bir problem yaşadınız? İşçiliklerini mi beğenmediniz?
    Geçmiş olsun hocam sizlere de.




  • Rena34 kullanıcısına yanıt
    Hocam karşı tarafın ne kadar kusurlu çıkması lazım bilmiyorum fakat sigorta şirketi değer kaybını ödüyor diye biliyorum.
  • Geçmiş olsun öncelikle.

    Siz yapmanız gerekeni yapmışsınız. Tutanaklar tutulmuş, araç kasko ile anlaşmalı yetkili servise çekilmiş. Bundan sonrası SBM'den gelecek sonuca göre şekilllenecek ama sizin aracınızın tamiratı için bunun beklenmesine gerek yok. Eksper gelip aracı gördüğü günden itibaren sizin tamirat işlemine başlarlar kaskonuzdan.

    Kaskodan işlem başlattığınız zaman sizin artılarınız;
    - Suçlu siz çıksanız bile araç yine kaskodan yapılır.
    - Suçlu karşı taraf çıkarsa yine kaskodan yapılır ama bu kez hasarsızlığınız bozulmaz. Kasko hasarı karşı tarafın sigortasından rücu eder. Yani karşıdan alır parasını.
    - Tamir süresi için poliçenizde varsa ikame araç hakkınız olur bunu kullanırsınız. Aracınız tamirdeyken araçsız kalmazsınız.
    - Trafik sigortaları muadil parça üzerinden fiyatlandırıyor. Normalde trafik sigortasından işlem başlatırsanız orijinal parça için fark ödemeniz gerekir ama kasko bu farkı da karşılar.

    Yetkili serviste her şey olması gerektiği gibi tamir edileceğinden sanayideki yan sanayi parçalar ve uyduruk işçiliğe kıyasla tabi ki tamir masrafı daha yüksek görünecektir.

    Dışarıda yaptırsanız örneğin ön kapıyı servis sıfır orijinal parça ile değişim yaparken, sanayide bunu çıkma takarlar. Trafik sigortasının bunu çıkma olarak veya yan sanayi olarak karşılama/isteme hakkı var.

    Değer kaybı için aracın modeli ve km'si, aynı yerden daha önce hasar gördü mü önemli. Araç yaşı 6'dan büyük, km de yüksek ise pek bir şey çıkmayabilir. Tamir işlemi bittikten sonra değer kaybı için bir eksper ile görüşüp değer kaybı raporu hazırlatıp (masrafı 300TL) bunu karşı tarafın trafik sigortasına gönderiyorsunuz. Ekspertiz ücreti (300TL) + değer kaybı bedelini 15 gün içerisinde hesabınıza yatırıyorlar. Eksper ile görüşüp ne kadar değer kaybı çıkacağını değerlendirip ona göre karar verirsiniz.

    Bazı şeyler insanın başına gelmeden öğrenmiyor. Başımdan 3 kere geçtiği için baya tecrübe sahibi oldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Karşı taraf %100 haksız çıksa bile acaba aracı yetkili serviste orjinal parçalarla yaptırıyoruz diye hasarsızlığımızın etkilenme ihtimali var mı peki?

    Tanıdığımız, bildiğimiz bir yer yok maalesef. Ve ben sanayideki ustalarla uğraşmayı cidden istemiyorum. Bakım için sanayiye gider beş para etmez ustalarla muhattap olurdum. İlk defa yetkili servise gittim işte bu kaza için. Ve çok güzel ilgilendiler ve kurumsallığı hissettim cidden.
    Sizin biraderin aracı bıraktığı yer nasıl bir yer? Yani hasar merkezi dediğiniz ne oluyor? Ne gibi bir problem yaşadınız? İşçiliklerini mi beğenmediniz?
    Geçmiş olsun hocam sizlere de.

    Alıntıları Göster
    Arabanız kaç model kaç bin km de.deger kaybı 150 bin km veya 8 yaşın üstünü ödemiyor bildiğim kadarı ile.

    Ben olsam yetkili serviste yaptirirdim.binmeyede devam ederdim.kazada bişey yok.yetkili serviste güzelce araç tamir edilir ve binilir.

    Artık insanlar kayıt altında işlere daha sıcak bakiyor.giderek genel kanida bu oluyor




  • Ultrasaray0643 U kullanıcısına yanıt
    160 bin km olması lazım.

    benim araca park halinde sol arka çamurluktan vurdular onarım + ıvır zıvır 4800tl tramer çıkıyor fakat hepsi serviste kayıtlı, normalde kimse inanmaz fakat orijinal parçalar ile değiştiği için fiyat yüksek çıkıyor. sanayide ne olduğu belirsiz fiyat çıkacağına servis kayıtlı isterse 10 bin çıksın ben de araç alırken böyle aracı tercih ederim. geçmiş olsun cana geleceğine mala gelsin
  • geçmiş olsun. sakin olun. yetkili servisten şaşmayın. kaza bu, haklı çıkarsanız değer kaybı elbette alacaksınız ama bu çok da tatmin edici bir rakam olmayacaktır. sağlık olsun .
  • Bir adet megan3 gt line için araç sahibi ile anlaştım.
    Adam her şeyi o kadar net fotoğraflamış ve anlatmışki verdiği ilanda.
    3 adet kaza var 2 değişen bir boya var ancak hepsinin resimleri değişenin (ve cıta vs lerin) yetkili servis faturaları vs duruyor.
    bin tane arabadan en içime sinen en beğendiğim oldu. (ilk sahibi ve araba servis e girmiş hep)

    yani servise vermekten korkmayın faturanın (kaza tutarının) yüksek olmasından korkmayın. Araba temiz açıklama dürüst parçalar orjinal olursa arabayı satmakta çok sıkıntı yaşamazsınız (en fazla galerici ve al satcılar çok yanaşmaz)

    Diğer arkadaşların dediği gibi merdiven altında ne idüğü bilinmedem yapılan tamirattan çok daha iyi ve akıllı alıcı için tercih sebebi.

    Geçmiş olsun bu arada...
  • Arkadaşların dediği gibi yetkili serviste yapıldıysa orjianaller kullanılır buna gorede fiyat artar. Bende aldığım araçta 2 adet kaza sonucu yetkili serviste yapılmış hepsinin kayıtları faturaları var orjinalleriyle değişmiş satarkende ilerde sıkıntı çıkacağını sanmıyorum
  • https://forum.donanimhaber.com/kaza-sonrasi-deger-kaybimi-nasil-alirim--141889311

    Hocam merhabalar. Değer kaybı ile alakalı bir konu açtım. Bilginiz var mı acaba?
    Teşekkürler. @senneanlarsindumbelek @asdzxcas3507 @mr4power @korayesque @_SC @Brother ToLGa @fractal design @Ultrasaray0643 @emir.ksk @manisa_tr @True_Sun @mAcArTy41



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rena34 -- 5 Şubat 2020; 3:30:31 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.