Şimdi Ara

KIŞ LASTİĞİ BİLİNCİ OLUŞTURALIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlar,
    kış şartlarında oluşan kazaların önemli bir nedeni lastik konusundaki ihmaldir. Bu nedenle toplumumuzda kış lastiği bilincinin oluşabilmesi için herkesin bu konudaki bilgi ve deneyimlerini aktarmasının yararlı olacağını düşünüyorum. Sadece bizim kış lastiği kullanmamız tehlikeyi önlemiyor. Karşıdaki gelip bize çarpabiliyor.



  • Sonuna kadar haklısın........Bi eklemede benden.Kış lastiklerine ek zincir de bulundurmamız gerekir.Her ne kadar vakumlu,çivili,kaliteli kalitesizde olsa buz üstünde ve özellikle kara saplandığınız çoğu durumda sizi zincir kurtarır bunuda unutmayın..............................
  • Doğru, zincir de mutlak araçta bulunmalı, ancak ana caddelerde pek iş düşeceğini zannetmiyorum.
    Karda yolculuk yapmanın zevkinden mahrum kalmayalım derim.
  • Bridgestone Turanza ER 300 süper bi lasitk bide vectra-c 1.6 var ama motora bakn yanılır karda hiç sorun yartmdı gerçi bu karda 1 kez bi dışarı çıktık ama bzm burda çok kötydü. kış lastiğinin bi dezavantajı yazn direk erimesi bunu istemysnz da yazn değiştrcksnz o da zor iş. Biz akrda hiç dışarı arbyla çıkmyz kadlıki ztn zincir var. Zatn ist e yılda kaç kez kar yağıyoki. Bence önce herkes bi zincir taşısn yanında asıl sorun zincirsiz gitmye çalışn kişiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anarchy_1980 -- 28 Ocak 2006 20:43:19 >
  • Kış lastiği sadece kar yağdığında değil, hava sıcaklığı 7 derecenin altına indiğinde de lazım. Yoksa kazalara davetiye çıkarılmış olur.
  • 10 gün oluyor almanyadan geleli. Bu seneden irtibaren belli dönemlerde kar lastiği olmayan araçların sokağa çıkması yasak ve çok sıkı bi denetim var

    sokaklarda . Aracınızla en fazla 30 dk gezebilirsiniz kış lastiğiniz olmadan. ( Bu seneden önce sadece taksanız iyi olur diyerek uyarıyorlarmış artık kural )

    Yakın Türkiye ' de de olucaktır ama yasa ile bitmiyor hiç bişi...
  • ben senelerdir karlastiği ve zincirsiz araç kullandım yolda da kalmadım ama gerçekten böyle araç kullanmak eziyetmiş.
    çarşamba günü karın en çok yağdığı gün sabah 10:00 da susurlukta olmam gerekiyordu ve 1 gün önceden bir taksicinin tavsiyesi üzerine fazlada inanmadan kar lastiği aldım ve bandırmadan yola çıktım yolda zincir falan takarım diye düşünüyordum
    daha ilk rampada bir corsa ve şahine el salladım (aracım doblo 1.9 jtd) ikiside rampayı çıkmak için debeleniyordu
    sonra şehir dışına çıktım ve korkmaya başladım yolda kalırmıyım diye ama araba kalacak gibi değil frenleri deniyorum zınk diye duruyor . tipi de var ve görüş çok azdı 25 km gittim ve önde karayollar aracı dahil kara saplanmışlar. inanın ana yolun kenarında yeni yol yapımı var ve aracımla hiç patinaja kalmadan inşaat halindeki yola geçtim ve susurluğa varabildim ve susurlukta öğrendim ne bandırmadan nede balıkesirden gelen başka araç yokmuş

    bilseydim karlastiklerinin bu kadar ii olduğunu senelerce önce alırdım bunca sene eziyet çekmişim

    üstelik hiçde zincire gerek kalmadı o tipide

    herkese kesinlikle tavsiye ederim ben yazın bile kullanabilirim




  • Arkadaşlar,
    Bu formu ben aynı zamanda bir sivil toplum örgütü olarak görüyorum. Kar-Kış lastiği konusunda bilinçlendirmeye katkı bu kadarmı!!? Herkesin yolda bir kar-kış anısı olmuştur mutlaka. Zorlandığımız anları da anlatalım. Çekinmeyelim. Örneğin;
    Biz 3 yıl kadar önce istanbuldan urfa'ya 3 günde gidebildik. Yolda öldük öldük dirildik resmen. Aksarayda çıkışta tipi şeklinde kar yağışı başladı. Araba toyota corolla 2000 model, dışarı sıcaklığı -5 derece gösteriyor, yolda bir çok aracın (mercedes dahil) yoldan çıktığını gördük. Aksaray ulukışla arasını (yaklaşık 100-150 km) 3.5 saatte alabildik. Yol üzerinde Emrah oteli var oraya kendimizi saat 20:30'da attığımızda araba dışarıyı -13 derece gösteriyordu. Sabah 9 'da yola yeniden çıktık 20-30 km. sonra zincir takmak zorunda kaldık. Zincire rağmen fren yapmamız gerektiğinde ön lastikler zınk diye durdu, ama arka tarafımız 90 derece sola kaydı. Tekir yokuşu kardan bir dağ, yine bir çok kamyon-tır bariyerlere sürterek durabilmişler. Adana çok rahat geçildi. Ama gaziantep otoyolu tam bir buz pisti (yalansız 30 cm. kalınlığında buz tabakası ile kaplı). Zar zor kendimizi antep'e attık gece orda konakladık. Sabah urfa'ya tekrar yol aldık.
    Bir daha 1 aralık-1 nisan arası yola çıkmam dedim ama bu yıl kış lastiklerini takınca yine duramadım. Uludağa geçen hafta yolculuk ettik ve döndük. Gerçekten bu lastiklerle hayat varmış. (Bu arada toyota'da gerçekten yolda koymuyormuş)




  • sadece 2 tekere kar lastiği takılsa olmaz mı? arabayı çeken tarafa.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serhat_h_fb

    sadece 2 tekere kar lastiği takılsa olmaz mı? arabayı çeken tarafa.


    Arabanın çekişi iyi olur ama duruşundaki problem devam eder. Fren yaptığında kar lastiği olan tekerler dururken, sertleşmiş yaz lastikleri kayma yapar, yoldan çıkabilirsin, yandaki arçlara çarpabilirsin
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.