evet. malum ankara gibi yerlerde yaşayanlar kışlık yazlık lastik uygulamasındalar, kar yağsa da yağmasa da, hava soğuk olsa da olmasa da.. çünkü bu meret bir kere lazım oluyor zaten, o gün de doğru lastikte değilsen canın iyi yanar.. lastik sök tak için hala yeni bir metot geliştirilemedi.. yıl olmuş 2024.. önce lastiği janttan ayıran yandan basan, lastiği sekiz yapan bir alet.. lastik iyi yapışmış ise, çevire çevire, tekmeleye tükmeleye yapıştığı yerden ayırdıktan sonra, zaten 10-15 aracı sökmekten yorulmuş çırak jantlı lastiği dank diye alttan dört kollu mengeneli aletin üstüne bodoslama atar.. sonra levye marifetiyle jantın yanağından kanırtarak lastiği yukarı doğru ağız yapar (lastiğin biraz eski yırtılır), lastiğin iyiyse en az hasarla janttan döndürme suretiyle ayıracak olan yukarıdan inen ivmeli ağızlı alet janta doğru tıppısss iner.. bu alet de yıllardır kullanılmaktan zaten deforme olmuşsa jant kenarına bir darbe de o vurur.. daaannnkk. nasıl yankılandın mı beyninizde... çırak eğer iş etiğine saygılı ahlaklı biriyse o yukarında aleti dank diye janta vurdurmaz, eliyle fren yaptırır.. döndürülerek çıkarılan lastiğin yerine saniyesinde diğer lastik şöyle yalandan bir ilaç yağlamayla takılır.. jant kenarı bozuksa ya da uzun yıllar kullanıldıysa eski kalıntılar vs sebebiyle lastik havanız da zaten ara ara iner.. sadede gel dediğinizi duyar gibiyim.. malum, yeni nesil araçlar (hiç sevmem) lastik basınç sensörleri ile donatılmış.. doktor karısısın ya, hiç bakmazsın lastiklerine.. anca aha bu sensörler söyler sana çivinin girdiğini.. ahanda soru geldi..: bütçen elveriyorsa, aracına uzun yıllar binmeyi düşünüyorsan kışlık lastik için jant seti de almak mantıklı değil mi? (çünkü çevremde herkes ayıplıyor, - la olum millet 5 milyonluk araca sök tak yapıyo, bi jant sende mi var) lastiğe zaten 12-13 vereceksem bi 12-13 daha verip jant da alsam bu basınç sensörü işini nasıl yaparız? piyasada universal sensörler var.. 1000 lira civarı.. bunu yeni janta taktırsak, ecu'ya tanıtma vs işi nasıl olur?, kolay bir iş midir? yazın geri orjinal lastiğe geçince orjinal sensörleri kendi tanır zaten deeyolar.. doğru mudur? orjinal lastiklerin dolayısıyla sensörlerin yeniden eski yerine takılması haliyle şart mıdır? numaralandırmak mı gerekir? saygılar..sevgiler..hörmetler... |
Kışlık yazlık lastik levye sök tak yerine jantla birlikte lastik değişimi ve basınç sensörü olayları
-
-
Teneke jant ve kışlık lastik takımı aldım zamanında. 4. Kışa giriyoruz ne jantım ne lastiğim yıpranmadı. Balans ayarlarım hiç bozulmadı. Lastik takma parasını çoğu zaman bedava sayılacak tutarlara 5 dakika da yaptırdım. Sıra da beklemedim. Sensörlerim de kırılmadı. Kara jantlarımda sensör yok o da 3-4 ay basınç sensörü yakıyor sorun olmuyor. Herkese böyle tavsiye ederim yeriniz varsa büyük kolaylıklar -
arabasina gore degisir. mesela vag uygun sensoru kendisi taniyor bir islem yapmadan.
-
Honda da abs sisteminden aldığı dönüş sayısına göre karar veriyor.
Aracınızdaki sistem ne ise ona uygun bir çözüm üretmeniz lazım. -
SUV ve Pickuplarda bu tarz sorun olmuyor, acaba binekler içinde böyle lastikler yok mu ?
-
Bu konudan ben de muzdaribim.Gecen gün lastik değiştirmeye gittiğimde iyice çileden çıktım.İki tane suriyeli çocuk çırak almış lastikci.Dört tane sıfır lastiği takarken lastik 6 ay eskidi.Lastiği çeviriyor janta girmiyor.Makina durdu.Aractan lastiği çıkarmak için çekiçle lastiğe vuruyor.Bu suriyelilere toz konduramayanların inşaallah birgün bj adamlar evlerini,arabasını yaparlar.Benim izolasyon yaptığım evi berbat ettiler.
Lastik basınç sensörü aliekspres'te satılıyor.Dört basınç sensörü bir de wifi ile çalışan kutusu var.Kutuyu usb ile multimedyaya takıyorsun.Ekranda dört lastiğin basınçları gösteriyor.Dört adet siboplu sensörü eski sibopu çıkarıp takıyorsun.Her lastikçi takabilir.1 yıl kullandım sorunsuz.Sattığım aracın üzerinde gitti -
lastik sök tak konusunda sonuna kadar haklısın.
ya 4 mevsim lastik ya kara jant almalıç ayrıca ebatıyla oynayarak-yaygın ebata geçerek kışlık lastikle tasaruf da yapılabilir.
üniversal olursa mevcut sensörlerin id'sini onlara kopyalıyorlar, orjinal sensör alırsanız yenilerin id'sini araca yüklüyorlar. ama iki takım sensör aynı anda yüklü oluyor mu bilmiyorum.
-
Ankarada iken, bu sök-tak işi yılda 2 defa sinirimi hoplatırdı.
depodan lastikleri taşı (asansör yok) günne göre en az 1-2 sat lastikçide bekle vs vs.
bir gün lastikçi ararken son gittim lastikçi beni çileden çıkarınca, jant+lastik takım işine döndüm.
zamanı gelince lastikleri yüklenip ustama gidiyordum, lifte aracı kaldırıp 2 dakkada işi hallediyordu.
bir süre sonra ondan da vazgeçtim, şirketin deposuna taşıdım takımı, kapalı otoparka ctesi-pazar günleri gidip 4 lastiği kendim değiştirmeye başladım.
son zamanlarda da epey hızlanmıştım :)))
şuan samsundayım burada yazlıklarla devam yaz-kış ;)
uzattım evet :)))
sensör derdim hiç olmadı, şansıma genelde turdan okumalı ölçüm yapıyordu araçlar. Gerçi sensörlü olsa da yine alıp takmazdım. çok da lazım değil bana göre ;)
-
opel combo aldım bayiden geçen hafta cumartesi günü. mecbur kışlıkları taktırdım aldıktan 3 gün sonra ticari olduğu için. daha sıfır, 150 km bile olmamış, bakire aracın plastik bijon kapaklarını çırak çocuk penseyle yandan tutarak söktü. lastiğin iç, jantla öpüştüğü kısımlar zaten ilk deformasyonla karşılaştı fabrika sonrası. alüminyum jantın iç tarafına balans kurşununu çekiçlerken jantın kenarına vurdu tık tık ederek birkaç kez yanlışlıkla. çekici hizalayamadı. orijinal yapıştırma kurşunları spatula gibi şeyle kazıyarak söktü. yerine yan sanayi yapıştırma kurşun takıldı kalibrasyonunun ne idüğü belirsiz balans makinesiyle. çocuğun yaptığı balansı izledim. jantın dışında 5 gr ağırlık tak uyarısı kaldı ama çocuk balans tutturmak için uğraştı bayağı. ustasına dedim böyle oldu. içime sinmedi bi daha bilgisayara bağlayıp kontrol et diye. ustası" öyle olması normal. ben tam balansı ayarlasam bile bu lastiği makineden söküp yine makineye bağladığımda 5 gr sapma olduğunu söyleyecek" dedi. fabrikanın yapmış olduğu güzelim balans ayarı gitti işte. bizim ülkeye yaraşan en iyi jant kara teneke jantmış meğer bu lastikçilerin umursamazlığı yüzünden.
sıfır araca böyle şeyler yapıldığını görmek canımı çok sıktı. gözümüz gibi baktığımız arabalarımızı zaten bu sanayiciler, servisçiler(yetkili servis dahil) falan eskitiyor. rutin bakımlar falan zorunlu olmasa tamirciyi arabamın kaportasına bile dokundurtmam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 15 Aralık 2023; 23:19:37 >
-
Benim aracımda lastik basınç sensörü Abs teker dönüş hızına göre ölçüyor lastiğin içinde herhangi bir çıkıntı yok. Arabasını ve jantını sevenlerin çoğu söylediğiniz gibi yapıyor. Benim mesela 3 takım jantım var 2 yazlık 1 kışlık değiştire değiştire kullanıyorum. Uyguna alıp canım sıkılınca satıyorum.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Teneke jant ve kışlık lastik takımı aldım zamanında. 4. Kışa giriyoruz ne jantım ne lastiğim yıpranmadı. Balans ayarlarım hiç bozulmadı. Lastik takma parasını çoğu zaman bedava sayılacak tutarlara 5 dakika da yaptırdım. Sıra da beklemedim. Sensörlerim de kırılmadı. Kara jantlarımda sensör yok o da 3-4 ay basınç sensörü yakıyor sorun olmuyor. Herkese böyle tavsiye ederim yeriniz varsa büyük kolaylıklar
|
Benzer içerikler
- ticari aracı hususiye çevirme
- ford 1.5 ecoblue motor yorumları
- 1.3 multijet rolantide titreme
- akünün kutup başları ters bağlanırsa ne arızalanır
- opel corsa hararet göstergesi
- renault symbioz
- ıoniq 6 fiyat listesi
- lexus nx fiyat
- cupra terramar ne zaman gelecek
- aynasızlık cezası kaç tl 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X