Şimdi Ara

KM düşürme bitiyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlığa bakıp aldanmayın, haber sitelerindeki gibi dikkat çekici ama dimi

    Açılan bir başlıktan ilhamla, biraz beyin yormaca yaptım o kadar.

    İşte galericilerin, al satçının hilesini bozacak düzen::

    -Benzin istasyonlarında yakıt alırken km bilgiside girilsin.-

    Plaka zaten yazılıyor diye biliyorum. Sadece km yi yazdıkmı iş tamam.(litre-birim fiyat zaten fişte var).
    Kronometre tuttum: diyalog 10-15 saniye sürer. Fazlası pompacı ve sürücünün kabiliyetsizliğne kalmış.

    Avantaj: tam olarak kaç litre ile kaç km yaptını görerek gerçek tüketim verisi elde edersin.

    Soru:?abi km yi yanlış girerlerse.

    Cevap: 50 litre benzin almışsın, 50 km mi gittin hayvan?? Derler!! ben demem ben kibar adamım

    Soru?: her istasyon buna entegre ol(a)mazsa?

    Cevap: olan yerlerden yakıt alıp, km nin orjinalliğini tescillersin.
    Olan yerler 1-2 kuruş pahalıya satsın yakıtı. Orjinal km istiyorsanız Birazcık taşın altına elinizi koyun sizde.

    Satarken lazım olur diye, tüm yakıtları opetten,shellden aldım diye fişleri saklamasını biliyorsun valla.

    Soru?: nerden nasıl öğrencez log kayıtlarını?

    Cevap: ehliyet ve ruhsatla. Herkese vermesinler,gizlilik önemli. Vereceğiniz email adresine excel olarak dökümler gelsin. (Başka fikirlere açığız)

    Soru?: uzun yolda denk geldi sistemsiz yerden yakıt aldım. Ne yapcam?

    Cevap: fiş de mi almadın ayı?derler, benim demicemi biliyorsun artık Göster fişi, çek km nin fotosunu, uygulamaya yükle. Arada bir olur zaten. Satarken açıklarsın. Bunu Çok yaparsan Kıllanırım senden

    Soru: abi uygulama dedin?

    Cevap: öyle bi aklıma geldi. İlk etapta hadi olmasın da bi zahmet mobil uygulamada yapalım zamanla. Bilgiler sistemimize düşsün hemen. Başkalarıyla da istersek bilgi paylaşımı yaparız.
    Bakım, masraf falanda gireriz, ne kadar gideri var görürüz. İyimi olur kötümü size kalmış.

    Soru:? Diyelim 5bin km de 50 litre yakıt aldım. Sisteme girdim.
    Sonra 10bin km boyunca sisteme kayıtsız yakıt kullandık ve km yi 5500e düşürüp sisteme kayıt girdik.

    Cevap: 🧐 hmmmm? Valla açığımızı buldular. Dağılın arkadaşlar.

    Çırpınış: abi tarihlerden bişey çıkmazmı? Adam 10bin kmyi 1 haftada yapmadı ya! İki kayıt arası en az 2-3 ay olur.

    Satıcı Cevap: 1- abi o arada şirket aracını kullandım.
    2- hanımın arabayı kullandık
    3- bi yurtdışına gittim geldim.
    4- Al-satçıyım. Bu arada aracı satamadık(kullanmadıkta)

    Olmadı. Kurtuluş yok gibi. Bi gazla hah buldum derken yine başa döndük.

    Birgün Temel yolda giderken yerde muz kabuğu görmüş,
    -Ulan yine düşecez demiş.

    Yere muz kabuğu atan hırbolar olduktan sonra basıp düşmemek biraz zor gibi.

    Kalın sağlıcakla







  • ugo U kullanıcısına yanıt
    Ben aldığım yakıt fişi üzerine manuel olarak yazıyorum hep km’yi ama sizin öneriniz imkansız zaten siz de açık noktaları bulmuşsunuz. Ancak her pompaya bağlandığında otomatik olarak km verisini araçtan alıp sisteme kaydeden bir donanım ve yazılım ikilisi ile belki olabilir.
  • Filoların kullandığı araç takip sistemlerinde, gps üzerinden katedilen kilometre bilgisi kaydedilebiliyor diye biliyorum...böyle bi sistem kurulabilir ama kişisel bilgilerin gizliliği de önemli tabi...
  • 400 lira alıp muayene yapan tüvtürk 30bin yerine 300bin yazınca düzeltemiyorsun, üstüne bir sonraki muayenede 60bin girince kusur yiyorsun. Günde 20-30 araca bakan tekniker bu hatayı yaparken günde 200-300 araca yakıt dolduran pompacı neler yapar. Aracın üstündeki plakayı bile kaç defa yanlış girdiklerini gördüm, 7 haneli plaka, hadi yenilerde 8 olsun, müşterilerin çoğunda ilk iki hane zaten sabit, bulunduğu şehrin kodu.
  • Ya plaka değiştiğinde?
  • Çözümü basit. Garantisi devam eden araç alacaksın. Markaya göre 2,3 yaşında bazılarında 5-6 yaşındaki araçlara bakacaksın. Niye bunlar çünkü garantisi devam eden arabada sahipleri Garanti bozulmasın diye 300-500 lira farka bakmaz bakımını arızasını servisten yaptırırır. Araç her servise gittiğinde km bilgiside sisteme girilir. Bakımları düzenli ve zamanında yapılan arabada km düşürme kolay kolay olmaz. Olsa bile takip edilebilir. Birde o benzinci de km bilgisi girilsin filan sakat işler. Araç sahibi doğru söylemedi diyelim ne yapacaksın zorla mı göstergeye bakacaksın. Zorla bakacaksın diyelim bazı araçlarda hatta yeni nesil çoğu araçta km bilgisi dijital ekranda. Eskisi gibi sayaçlı değil. Mesela benim aracımda (Clio 4) km bilgisi için 10 ekran arasında geçiş yapmak gerekiyor. Adam depo kapağını açıp gitti tuvalete araç kilitli. Pompacı ne yapsın adamı mı beklesin? Km ye 123456 veya 111111 girer hadi bakalım ayıkla pirincin taşını. Pompacılar Fotoğraf çeksin dersen adam sıfırlama yaparsa ne olacak? Sıfırlama derken km düşürme değil yakıtıı ölçmek için yapılan sıfırlamadan bahsediyorum. Gariban pompacı nerden anlayacak? Üreticiler Km sayacıni bakımlar düzenli takip edilebilsin diye oraya koyuyor. 10-15-20 bin neyse artık yağını filtresini takip et 90-100 bin neyse artık trigeri takip et değiştir diye koyuyor oraya. Yoksa araba km yaptıkça yaşlanıyor bozuluyor sen en iyisi bunu sat gel sıfır araba al diye sana psikolojik baskı olsun diye koymuyorlar oraya. Şu olabilir mesela bazı arabalrda tüketilen yakıt bilgisi var. Örneğin yeni aldığım 0 km Clio 4. Aldığımdan beri 880 km yol yaptım. Toplam 59.8 litre benzin tüketmişim. 2 defa Shellden bir defa Opetten yakıt aldım fişleri duruyor. Yakıt fişi duruyorsa km ile aralarında ancak bu şekilde bağlantı kurulabilir. Tüketilen yakıt bilgisi yok bağlantı kurmak zor olur çünkü adam belki gazı kökleyerek kullanmıştır. 1 defa Shellden Opetten almıştır 2-3 defa ucuz yakıt almıştır. İşte Shellden aldığım yakıtla sakin kullanarak şu kadar km yaptım ayağı çeker.




  • Namussuz bitmedikçe namussuzluk bitmez
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Vites ne zaman düşürülür?
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Geçenlerde yapıkredi bp puan kampanyası vardı 40 tl bp puan yüklendi yapıkredi kartıma. 200 liralık yakıt aldım, pompacıya(virüs nedeniyle market kapalı sadece pompacı var) dedim ben kredi kartımdaki puanı kullanacam. Puanı kullandı. Sonra geri kalanınıda karttan çekecekti yapıkredi pos u dururken (az önce puanı kullandığı pos ) finansbank posunu kullanmaya çalıştı yapamadı. 3-5 kere uğraştıktan sonra abi yapacak bişey yok yapıkredi posundan kullanacaz artık dedi ben şok ben iptal ulan zaten kartım yapıkredi kartı az önce o postan puan kullandın yine aynı postan çekseydinya niye finansbankla uğraşıyon diyemedim şaşırdığım için

    Şimdi bu adamlar bu basit şeyi bile yapamıyosa o dediklerini nasıl yapacaklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 26 Mayıs 2020; 9:45:23 >




  • Olmaz değil olabilir, hatta uygulanır, ama vergi getirmesi gerekir, onu da şöyle bağlayalım ,mesela yakıt takibi yapılır,

    Araç tipi hususi kullanımda Olan, uzun dönem(senelik yakıt tüketimine bakılarak)
    senede 8lt/100Km’den fazla ortalamaya sahip dizel yakıt kullanan araçların sahiplerine sonraki sene yakıtta ÖTV 1lira/litre zam ile satılır.
    Senede 12lt/100km ‘den fazla dizel tüketiyorsa sonraki sene 1,5tl/litre ÖTV zamlı olur yakıt fiyatı.

    Benzinde de 10 ve 15litre /100km ortalama için yapılır.

    Senin akaryakıt istasyonu olarak gördüğünü kimileri vergi dairesi olarak görüyor öğrenemediniz mi?

    Nasıl eğleniyor muyuz gençler?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Mayıs 2020; 10:1:18 >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Asıl sorun servis kayıtlı araçlarda zaten
    Araç bakımları genelde 15bin 20bin km de veya yılda 1 kez yapılıyor Araç 1 yıl içerisinde dolaşmadık yer bırakmıyor Örneğin 1 yıl içinde 80 90 hatta 100.000 km yapıyor ve senesi dolmaya yakın km 20.000 e düşürülüp servise giriyor Araç böylece servis kayıtlı oluyor Servis kaydı olmayan aracı herşeyi kabullenerek alıyoruz ama servis kayıtlı olunca tereddüt etmiyoruz Oysa ki resmi kayıtta yapılan ufak tefek düzmecelerle asıl oyun buralarda dönüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    Ya plaka değiştiğinde?
    Plaka değiştirilemeyecek.
    Kalkacak o hizmet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Geçenlerde yapıkredi bp puan kampanyası vardı 40 tl bp puan yüklendi yapıkredi kartıma. 200 liralık yakıt aldım, pompacıya(virüs nedeniyle market kapalı sadece pompacı var) dedim ben kredi kartımdaki puanı kullanacam. Puanı kullandı. Sonra geri kalanınıda karttan çekecekti yapıkredi pos u dururken (az önce puanı kullandığı pos ) finansbank posunu kullanmaya çalıştı yapamadı. 3-5 kere uğraştıktan sonra abi yapacak bişey yok yapıkredi posundan kullanacaz artık dedi ben şok ben iptal ulan zaten kartım yapıkredi kartı az önce o postan puan kullandın yine aynı postan çekseydinya niye finansbankla uğraşıyon diyemedim şaşırdığım için

    Şimdi bu adamlar bu basit şeyi bile yapamıyosa o dediklerini nasıl yapacaklar
    bankaların aldığı komisyonlar farklı olabiliyor, bir bankanın pos cihazından yapılan işlemler 1 ay sonra hesaba geçiyorken başka bir bankanın cihazından bu süre kısalabiliyor vs. ondan dolayı olabilir. ama bundan size ne tabi söylemesi gereksiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Plaka değiştirilemeyecek.
    Kalkacak o hizmet.

    Alıntıları Göster
    Kusura bakmayın ama saçma bir fikir ben niye doğuda bir ilin plakasıyla arabaya bineyim
  • Araçlarda kara kutu mecburiyeti geliyor. O zaman hiç bunlara gerek yok o kutuda zaten arabanın bütün sicili bulunacak bakımlar dahil. Benzinlikte kilometre işi zor biraz benzinlikler arabaların sicilinin takip edileceği müessese değil ben benzinlik sahibi olsam hiç uğraşmam bana ne senin kilometrenden kaldıki onun geçerli olması için o bilgilerin ortak bir havuzda toplanıp kamuya açılması için ortak bir yazılım platformu gerekli o da parayla işler.
  • AO A kullanıcısına yanıt
    Kara kutudaki verileri satıştan önce veya sonra öğrenmek muhtemelen bir şekilde engellenecektir. Kara kutunun muhtemelen tutacağı veriler ; Kişinin gittiği konumlar (adresi , iş yeri , eylence mekanları vs ) sürüş bilgisi , yaptığı kural ihlalleri...

    Mesela ekspere gittin kişinin açık rızası vardı km kayıtları için açtınız bütün verilere erişildi. Kişi bundan sonra eksperden işlenen veriler hakkında talepte bulundu eksper ne olduğunu bile anlamadan cevap yazmadı (kanunen zorunlu) şikayetçi olursa KVK ceza verecek. Çünkü amaç km kayıtları iken kişiyi belirlenebilir kılan adres gibi verilere erişildi. Rıza aşıldı, orantı prensibi yok sayıldı.

    Ayrıca hukuki bilgiyi geçtim sosyal açıdan düşünüyorum. Bazı verilerin bizim toplumda özellikle görülmesininde engellenmesi gerektiği kanaatindeyim. Avm de petrol ofisinde vs vs mağaza kartı yanında olmuyor telefon söylendiği oluyor. Kişi kadın olunca aynı gün 2-3 mesaj geliyor. Ben kart basıldığı zaman isim çıkan bir gişe sisteminde ismini görüp profili arayıp bulan ardından günlerce taciz eden adam gördüm. Hakkında dava açıldı vs ben şahsen ablamın yakınımdaki arkadaşlarımın olsun insanların eşinin vs arabasını satarken olası konumları adresleri kutuda bırakmayı geçtim satışta konumların rota bilgilerinin silinmesinin temel bir hak olduğunu düşünüyorum. Devletten güvenliğinin sağlanmasını talep hakkı var temelinde...

    Zaten bu konunun etik kısmıda sıkıntı elde edilen verilerin salt kişiler zararına kullanılması durumu tartışılıyor. Hatta risk haritası bir örnek mesela 670. sokakta oturanların çok fazla kural ihlali kaza yaptıkları tespit edildi. O sokakta oturan hiç ihlal ve kaza yapmamış birinin primi artıyor. Bunu yapan yapay zeka yazılımı bilgiyi direkt kişi aleyhine işliyor. 671. Sokaktaki kaza ve ihlal yapmamış adam ise aynı araba için normal prim ödüyor.

    Bunun bariz örneği Abd de sigorta şirketinin kullandığı bir risk analiz yazılımı kendisini aktarılan bütün veriler sonucu ırkçılık yapmasına sebep oldu. Aynı durumda olan kişilerden ten rengi siyah olduğu için hayat sigortası yapılmaması gerektiği veya yüksek prim ödemesi hakkında çözümler oluşturdu.

    Bu kara kutu olayının primleri düşürecek kazaları azaltacak diye getirip toplanan verileri umarım ticari değer haline getirecek paketler halinde satmazlar. Veya sadece sigorta şirketlerinin yararına kullanıcıkar aleyhine olacak şekilde kullanmazlar diye ümit ediyorum. Bu konuda özel hayatın gizliliği çevresinde büyük çatışmalar ve çokça davada olacaktır.

    Bu arada benzinlikte tutulmasına tabi karşıyım. Personellerini veri işleme konusunda eğitip gizlilik sözleşmesi yapıp hali hazırda dönüşüm projelerine ayrıca insanların benzin satın alması alakasız verileri işlemek için aydınlatma yapıp sonra açık rıza alması vs bence imkansız çok fazla ihlal oluşabilecek bir şey bi kere şirketler yabancı menşei olduğu için veriler otomatikman yurtdışına gitme riskine tabi olacak. Hali hazırda hiçbir şirket Türkiyedeki kişisel verilerini yurtdışına aktarabilme izni alamadı. Aktarım varsa bile hukuk dışı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    Kusura bakmayın ama saçma bir fikir ben niye doğuda bir ilin plakasıyla arabaya bineyim

    Alıntıları Göster
    Niye kullanmayasın?
  • Yeni araçlarda artık zor.Alacak kişi iyi bir ekspertiz yaptırınca bryin ve şanzımandan kontrol edilebiliyor.Ama eski araçlarda biraz sıkıntı.e39 520i alacaktım geçen sene 230bin km diye piyasadan daha fazla para verecektim.Ankarada bir ekspertize soktuk.Yanlış hatırlamıyorsam anahtardan km yi kontrol ettiler ve araç 392bin km çıktı
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Plaka değişmesi bir sorun değil. Bugün SBM kayıtlarında şase no bağlantısı geliyor. Plaka değişimlerinden kayıt etkilenmez çünkü arkada şase no’ya bağlı kalacak. Mevcutta var bu sistem zaten.


    Devlet bunu yapabilir. Herhangi bir problem oluşmaz. Ama ek vergilere yol açılır, yıllık yaptığın kadar yol için ek MTV ödeyebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Mayıs 2020; 15:58:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozay06

    Asıl sorun servis kayıtlı araçlarda zaten
    Araç bakımları genelde 15bin 20bin km de veya yılda 1 kez yapılıyor Araç 1 yıl içerisinde dolaşmadık yer bırakmıyor Örneğin 1 yıl içinde 80 90 hatta 100.000 km yapıyor ve senesi dolmaya yakın km 20.000 e düşürülüp servise giriyor Araç böylece servis kayıtlı oluyor Servis kaydı olmayan aracı herşeyi kabullenerek alıyoruz ama servis kayıtlı olunca tereddüt etmiyoruz Oysa ki resmi kayıtta yapılan ufak tefek düzmecelerle asıl oyun buralarda dönüyor
    Verdiğiniz örnek çok uç bir örnek bana göre. Bu dediğinizi yapabilecek kişi sayısı 3ü 5i geçmez. Yani bireysel kullanıcı 0 araç alıp eşşek niyetine binip 70-80 hatta 100.000 km yağ değiştirmeden binmez. Bindi diyelim km yi 20.000 e çekip servise geldi. Servisteki usta eşek değil ya çıkan motor yağından filtrelerden trigeri kayışsa trigerinden ve diğer kauçuk parçalardan,motor kulaklarından,vites geçişlerinden, direksiyondan,amortisörden hiç birşey değilse bile motor sesinden hiç mi anlamaz aracın 20.000 de olmadığını? Zaten aracı garantiden çıkarmak için ellerinden geleni yapan firmalar bu fırsatı kaçırır mı? Çok gezen ayağa ok bulaşır diye bir laf vardır bilmem hiç duydunuz mu? 0 km bir araç 1 yılda 70-80 hatta 100 bin km yol yaparsa illa ki kazaya belaya bulaşır. Hasar kaydı detayında ve kaza tespit tutanağında km bilgisi mutlaka olur. Kaza olmadı diyelim. 20 bin km yapmış lastikle 70-80 hatta 100 bin km yapmış lastik bir olmaz. Yağı ve filtreleri değiştirmeyen adam lastikte değiştirmez herhalde? Lastikleri çıkma aldı diyelim tarihleri de model yılıyla birebir tutsun tamam. Janttaki çizikler ezikler Kapı fitilleri direksiyon aşınması radyo ve klima düğmelerinin soyulması, kapı tutamaçlari sinyal ve silecek kolları,vites topuzu ve el frenindeki soyulmalar,koltuk,taban,tavan döşemeleri ve pedallar, alt takım aks fren balata ve diskleri mutlaka ama mutlaka bir yerden kendini belli eder. Kaportadaki ezik çizik taş izleri vs hiç girmiyorum bile. Bu kadar açığa rağmen yakalamayacak usta yoktur. Tüm bunları gizleyecek hiçbir şekilde açık vermeyecek kadar usta sürücü de yoktur. Varsa da helal olsun diyip plaket madalya filan verilmesi lazım. Bunu yapabilecek bireysel kullanıcı sayısı bir elin parmağını geçmez. Kurumsal olmayan kiralama şirketleri yeltenebilir ama kiralamacilarin elinden kazasız araç kolay kolay çıkmaz. Zaten onlar serviste bakım filan yaptırmaz. Zaten adamlar araç kaza yapsinda kiralayanın donuna kadar alayım derdindeler. Kaza varsa tutanakta genelde olur. Tutanak olursa km girişi de olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 26 Mayıs 2020; 16:24:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Niye kullanmayasın?

    Alıntıları Göster
    Zorundamıyım?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.