Şimdi Ara

koreliler fransızları mı geçti mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
1.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 5-6 yıl öncesine kadar kimse korelilerin yüzüne bakmazdı, alanda çoğu zaman ygun fiyatından ötürü alırdı. korelilerin sağlamlığı konusu bir yana tasarımlarının da özgün olduğunu söylemek pek mümkün değildi. fransızlar ise renault peugeot ve citroen ile orta sınıfı hedef alarak başarılı araçlar üretmekteydiler. fransızların satış rakamları Türkiyede haylice yüksekti hatta orta ve alt sınıf insanına araba sahbi olmayı tattıranlarda Renault markası altında Fransızlar oldu desem yanlış olmaz sanırım. eski amerikanlar Türkiye pazarına hakimken küçük motorlu renaultlar alt sınıflara sağlam bir giriş yaptı. ama bugün fransızların Türkiye piyasasında eski kadar revaçta bir marka olduğunu söylemek benim açımdan mümkün değil. satış rakamları özellikle renault yine yüksek olabilir ama Renault markasına bakış açısı artık değişti. heleki Dacia markasıyla birçok modelinde bir nevi ortak üretime geçince kalite algısı tamamen düştü. üstelik dacialara renault markası takıp zarar açıklamaktan kurtulmak Renault kar ediyor mu demektir? Türk halkkının gelir seviyesini artmasından mıdır yoksa diğer avrupalıların piyasaya uygun şartlarda girmesinden midir 90lı yıllarla birlikte diğer avrupalılarında sayısı bir hayli arttı.

    şimdi piyasaya bir de korelilerin girmesi Fransızların elini iyice güçsüzleştirdi. psanın zarar açıklaması korelilerin piyasaya etkili girmesinden olabilir mi?

    aslında koreliler fransızları geçtimi derken birsürü gereksiz şeyden bahsettim demek istediğim fransızlarda birçok sınıfta adamakıllı araçları yok. hyundai ve kia'nın son hamlelerine baktığımızda son yıllardaki atılımlarıyla fransızları geçtiğini düşünüyorum hem model çeşitliliği açısından, hem geliştirdikleri motor teknolojileri açısından fransızları bence geride bırakmışlardı. üstelik dünya pazarına baktığımızda satış rakamları Türkiyeden çok farklıdır. ve koreliler bir hayli önde gözükmektedirler. Türkiyede ilk onda rahatlıkla olduğunu söyleyebileceğimiz fluence dünyada satış rakamlarında 149. ülkemizde çok fazla satış rakamına ulaşamayan koreli elantranın ise 7. sırada olduğunu belirtirsek tezimde haklı olduğumu söyleyebilirmiyiz.

    hem satış rakamlaraında hem model çeşitliliğinde hemde geliştirdikleri teknolojide bence fransızlar atağa kalkamazsa birçok pazarda korelilerin gerisine düşecektir.







  • krizden sonra avrupalılar ucuz arac üretemez oldu. uzak doğuyu kriz pek etkilememiş gibi. millet hala avrupa aracına binsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dunya olceginde gecmis olablilirler. Ama TR de gecmeleri icin az yakan dizel motor ve daha modern otomatik sanziman getirmeleri gerekiyor. Cerato ve Elantra 128 lik dizel ve DCT ile gelseydi o zaman gectiler derdim.
  • Kore markaları Uzak doğu ve ABD piyasalarına odaklı çalıştılar yakın tarihe kadar. Daha yeni yeni Avrupa pazarlarına araç üretiyorlar. Renault un bu kadar tutulmasının sebebi yerli üretim olması yoksa çok iyi araç olması değil. Fransızların global pazarda zaten doğru düzgün satışı yok heleki asya pazarlarına hiç giremediler. Bu anlamda bakarsak Kore markaları Fransızların çok önünde Alman markaları ile savaşa hazırlanıyorlar.
  • Fransız üreticiler Kuzey Amerika'da araba satamıyor, Çin'e de sonradan girdiler. Bu iki piyasa zaten dünya otomobil satışlarının yarıdan fazlasını oluşturuyor. Koreli üreticiler bu iki pazarda da çok aktif. Bu yüzden satışları daha yüksek.

    Bir de, Koreli üreticiler geliştirdikleri arabaları neredeyse tüm pazarlarda satıyorlar. Fransız üreticiler ise şu anda pek de hareketli olmayan birkaç pazarda satmaya çalışıyor. Bu yüzden Koreli üreticilerin araç başına geliştirme maliyeti daha düşük. Aynı şeyi Volkswagen de yapıyor mesela, onlar da tüm rakipleri zarar ederken kara geçiyor.
  • diğer faktörleri bir yana bırakıyorum özellikle tasarım konusunda (citroenin ds serisi istisna) çoktan geçtiler.
  • Bir fransız arabası (renault) kullanıcısı olarak katılıyorum, fakat korelilerin TR de en büyük sıkıntısı C sınıfı dizel araç, beğenmediğimiz renaultun en çok satılan modeli fluence ve symboldür, bunlara korelilerin alternatifi accent, ve rio sedan var bunlarda b sınıfı ( dizel motor) aslında elantraya dizel motor getirilseydi çok satardı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Renault ve Peugeot'u C segmentinde geçmiş durumdalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Bir fransız arabası (renault) kullanıcısı olarak katılıyorum, fakat korelilerin TR de en büyük sıkıntısı C sınıfı dizel araç, beğenmediğimiz renaultun en çok satılan modeli fluence ve symboldür, bunlara korelilerin alternatifi accent, ve rio sedan var bunlarda b sınıfı ( dizel motor) aslında elantraya dizel motor getirilseydi çok satardı.


    Elentra yı geçtik Dizel motorla satılan Cerato dan bile Dizeli kaldırdılar nasıl bir mantıksa. Cerato satışları bıçak gibi kesildi hala Dizel koymaya niyetleri yok. Demekki paraya doymuşlar bizi iplemiyorlar.
  • sadece fransızları değil japon ve almanları da vurmaya başladılar.

    adamlar sorunsuzluk konusunda japonlarla, konfor ve işçilik konusunda almanlarla kapışmaya başladır.

    psa grubunun sorunu farklı, en çok satan iki segmentte pejo sağolsun aracı kalmadı neredeyse psa gurubunun.

    b segmentinde yeni 208 yılın yarısında çıktı fena satmadı ama tüm bir 6 ay sadece c3 vardı piyasaca. c segmentinde 308 artık hiç satmıyor çok eskidi, sadece c4 ve ds4 ile tutunmaya çalıştılar.

    şimdi yeni 308 ile 2008 çıksın rahatlar her şey dert etmeyin rekabet iyidir.

    bu arada türkiyede pejo fiyatlarına kocaman bir
    47.000 tl'ye 208 satmaya çalışıyor manyak herifler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 25 Şubat 2013; 11:39:40 >
  • Fransız arabası diye bir şey hiç bir zaman yoktu ki zaten

    En azından benim için yok :) Alana saygı duyarım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Fransız arabası diye bir şey hiç bir zaman yoktu ki zaten

    En azından benim için yok :) Alana saygı duyarım..

    katılıyorum ayrıca Fransa ve Türkiye dışında FRANSIZ araçlarına tüm dünya FRANSIZ...
  • O kadar da uzun boylu değil.. Koreliler yıllardır yaptıkları yatırımın meyvelerini toplamaya başladılar, o kadar. Asya ve Amerikan pazarında çok iyi olabilirler ama hala Avupa pazarında yaratmaya çalıştıkları marka imajını yaratamadılar. Reklam ve promosyona dünyaları harcadılar hala harcıyorlar, bırakın da bunları pozitif dönüşleri olsun. "Geçmek" demek daha fazla satmak ya da daha fazla kar etmek değil bana göre. Önce motorla başladılar, şimdi dış tasarıma geçtiler ama hala konsol yapamıyorlar. Zamanla oturacak her şey, zaten kendilerinin de "biz artık olduk" dediklerini zannetmiyorum.. Son olarak Kia bir DS5 yapsın da görelim !
  • Kim bana uygun araç üretirse, onu alırım.
    Her markanın kupon araçları vardır. Ben hangisini beğeniyorsam en iyisi benim için odur.

    Ayrıca konu trollemeye müsait bir konu.. Kısır ve sığ tartışmalara hazır olun..
  • Sadece fransızlar değil bunun yanında caponlarıda çoktan solladılar.

    Almanlar ile de aralarında çok az bir fark kaldı, o da 3-5 seneye tamamen kapanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Sadece fransızlar değil bunun yanında caponlarıda çoktan solladılar.

    Almanlar ile de aralarında çok az bir fark kaldı, o da 3-5 seneye tamamen kapanır.

    Almanlar derken sadece Vw değil mi? Diğer Almanları geçmesi zor gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: golf_R


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Sadece fransızlar değil bunun yanında caponlarıda çoktan solladılar.

    Almanlar ile de aralarında çok az bir fark kaldı, o da 3-5 seneye tamamen kapanır.

    Almanlar derken sadece Vw değil mi? Diğer Almanları geçmesi zor gibi.

    Rakipleri kimlerse onları kastediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Kim bana uygun araç üretirse, onu alırım.
    Her markanın kupon araçları vardır. Ben hangisini beğeniyorsam en iyisi benim için odur.

    Ayrıca konu trollemeye müsait bir konu.. Kısır ve sığ tartışmalara hazır olun..

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Kim bana uygun araç üretirse, onu alırım.
    Her markanın kupon araçları vardır. Ben hangisini beğeniyorsam en iyisi benim için odur.

    Ayrıca konu trollemeye müsait bir konu.. Kısır ve sığ tartışmalara hazır olun..

    +1

    aynen katılırım tüketici için en iyisi rekabettir, kim en iyi f/p oranını verirse gider onu alırım
  • korelilerin şu anda tek rakibi japonlardır.

    bana göre onları da yakaladılar ve geçiyorlar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.