Şimdi Ara

Lastiği Kaldırıma Vurdum Değişmeli miyim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
1
Favori
16.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Dün bir dalgınlık sonucu lastiği kaldırıma vurdum. Jant ve lastikte hasar oluştu.
    Sizce bu lastiği değiştirmeli miyim? Lastik Bridgestone Turanza ER300 - 205 55 R17
    Şu anda sıfır fiyatı 400 TL. Olay olduktan sonra mahalle arasında bir lastikçiye gösterdim, "bu hasar yüzeysel, sorun olmaz binebilirsin" dedi ama pek rahatlatıcı olmadı açıkcası.

    Bir sorum da şu: Bu lastiği alıp, belirli bir fiyata sayıp, sıfır fiyatında indirim yapılması gibi bir durum olabilir mi? Araç daha 5000 km'de.
    Jantın tamiri oluyor mu?

     Lastiği Kaldırıma Vurdum Değişmeli miyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barbo -- 17 Haziran 2015; 8:21:02 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastiği Kaldırıma Vurdum: Değiştirmeli miyim?

    Arabanın tekerini kaldırıma vurduktan sonra lastiğin durumunu değerlendirmek çok önemlidir. Lastiğin kaldırıma vurması sonucu oluşan hasar, sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir.

    Hasarı Kontrol Et

    Lastiğin kaldırıma vurması sonucu oluşan hasarı kontrol etmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Lastiğin yüzeyini çöküntü, yırtık veya şişkinlik gibi hasarlar için incele.
    • Lastiğin yanak kısmını hasar açısından kontrol et. Kaldırıma vurmak lastik yanaklarında darbelere neden olabilir.
    • Lastiğin havasını kontrol et. Hava kaçağı varsa, lastikte delinme veya çatlak olabilir.
    • Tekerleğin hizasını kontrol et. Kaldırıma vurmak, tekerleğin hizasını bozabilir.

    Ne Zaman Lastik Değiştirilmeli?

    Aşağıdaki durumlarda lastiğin değiştirilmesi gerekir:

    • Lastikte yırtık veya delik varsa
    • Lastiğin yanak kısmında büyük bir darbe veya şişkinlik varsa
    • Lastikte önemli ölçüde hava kaçağı varsa
    • Tekerleğin hizası ciddi şekilde bozulmuşsa

    Ne Zaman Lastik Onarılabilir?

    Aşağıdaki durumlarda lastik onarılabilir:

    • Lastikte küçük bir delinme veya çatlak varsa
    • Lastiğin yanak kısmındaki darbe veya şişkinlik küçükse
    • Lastikte çok az hava kaçağı varsa
    • Tekerleğin hizası hafifçe bozulmuşsa

    Profesyonel Görüş Al

    Lastiğin durumundan emin değilsen veya onarım olup olmadığı konusunda kararsızsan, bir lastik uzmanına danışman önemlidir. Uzman, lastiği kontrol edebilir ve değişiklik yapılması gerekip gerekmediğini belirleyebilir.

    Güvenli Sürüş için Lastik Bakımı

    Lastiklerin durumunu düzenli olarak kontrol etmek, güvenli sürüş için çok önemlidir. Lastiklerin hasarlı olup olmadığını kontrol etmek için aşağıdaki adımları izle:

    • Lastiklerin basıncını düzenli olarak kontrol et.
    • Lastiklerin sırt yüksekliğini kontrol et.
    • Lastiklerin aşınma ve yıpranma belirtilerini kontrol et.

    Lastiklerin düzenli olarak bakımı, sürüş güvenliğini artırır ve lastiklerin ömrünü uzatır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • değiştir,ölmüş o
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    değiştir,ölmüş o
    Balon yapmamış ama kimse o lastiğe garanti veremez. İçerden teller kırıldı mı, büküldü mü?
    Şehir içinde belki çok risk olmaz, ama uzun yolda ne olacağı bilinmez.

    Jant yamulmuşsa onun da düzeltilmesi gerekir. Balans ayarlarına tekrar baktırın. Hatta rot ayarlarını da kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Balon yapmamış ama kimse o lastiğe garanti veremez. İçerden teller kırıldı mı, büküldü mü?
    Şehir içinde belki çok risk olmaz, ama uzun yolda ne olacağı bilinmez.

    Jant yamulmuşsa onun da düzeltilmesi gerekir. Balans ayarlarına tekrar baktırın. Hatta rot ayarlarını da kontrol ettirin.

    Alıntıları Göster
    şehir içi belki sorun yaşamayabilirsin ama uzun yolda yüksek hızda başına iş açabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    Balon yapmamış ama kimse o lastiğe garanti veremez. İçerden teller kırıldı mı, büküldü mü?
    Şehir içinde belki çok risk olmaz, ama uzun yolda ne olacağı bilinmez.

    Jant yamulmuşsa onun da düzeltilmesi gerekir. Balans ayarlarına tekrar baktırın. Hatta rot ayarlarını da kontrol ettirin.

    Alıntıları Göster
    Hasar yüzeysel gibi duruyor ama mevzu bahis lastik olduundan gönül rahatlığı ile devam et , bin bu şekilde diyemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorpit

    şehir içi belki sorun yaşamayabilirsin ama uzun yolda yüksek hızda başına iş açabilir

    Alıntıları Göster
    lastik yanağının alt demirleri görünüyor. Yakın zamanda,seyir halinde, yük altında balon yapması veya yanaktan yarılması kaçınılmaz. Lastik yanağı ihmale gelmez. Değiştirin mutlaka.

    ayrıca böyle bir darbe ile jantınız yamulmuş, rot ayarınız vs de zarar görmüş olabilir.

    geçmiş olsun.
  • Aynı yerden tekrar bir darbeye maruz kalırsa fazlasıyla sıkıntı. Yedek lastiğinizin ölçüleri aynı ise onunla değişimi düşünebilirsiniz. Jantta çok sıkıntı yok gibi zaten esas darbeyi lastik almış. Çoğu aracın jant kenarlarında benzer ufak zedelenmeler görürsünüz zaten. Ama yine de kontrol ettirmek lazım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    lastik yanağının alt demirleri görünüyor. Yakın zamanda,seyir halinde, yük altında balon yapması veya yanaktan yarılması kaçınılmaz. Lastik yanağı ihmale gelmez. Değiştirin mutlaka.

    ayrıca böyle bir darbe ile jantınız yamulmuş, rot ayarınız vs de zarar görmüş olabilir.

    geçmiş olsun.

    Alıntıları Göster
    Büyük ihtimalle sağlamdır. Ben demirleri göremedim. Lastiği söktür. İyi bir lastikçi kontrol etsin. Kontrol ederken oradan esnetecek. Teller görünüyor mu, esnemesinde tel kırığı hissi var mı bakacak.

    Bu lastik artık nanemolla lastik. Kullanacaksanız kesinlikle arkaya takılmalı. Jant yamulmuşsa tamir gerektirir. Balans ayarınız da bozulmuş olabilir. Donanımlı bir lastikçi hepsini yapar.

    Geçmiş olsun tekrar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgn61

    Aynı yerden tekrar bir darbeye maruz kalırsa fazlasıyla sıkıntı. Yedek lastiğinizin ölçüleri aynı ise onunla değişimi düşünebilirsiniz. Jantta çok sıkıntı yok gibi zaten esas darbeyi lastik almış. Çoğu aracın jant kenarlarında benzer ufak zedelenmeler görürsünüz zaten. Ama yine de kontrol ettirmek lazım.
    o yanak ne kadar kalınmış
  • Bence değiştirin, lastiğin en zayıf noktası olacak. Hızla girilen kasis- çukur lastik patlaması yapabilir . Allah göstermesin süratli giderken patlama olursa size zor anlar geçirtebilir .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: usb

    Bence değiştirin, lastiğin en zayıf noktası olacak. Hızla girilen kasis- çukur lastik patlaması yapabilir . Allah göstermesin süratli giderken patlama olursa size zor anlar geçirtebilir .
    Bunu bize değil kendine sorman lazım soru da şu : Bu lastik en fazla olsun 150 tl , bu lastik benim canımdan önemli mi ? Riske girmeye değer mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    Bunu bize değil kendine sorman lazım soru da şu : Bu lastik en fazla olsun 150 tl , bu lastik benim canımdan önemli mi ? Riske girmeye değer mi ?

    Alıntıları Göster
    yüksek hızda sıkıntı oluşabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    Bunu bize değil kendine sorman lazım soru da şu : Bu lastik en fazla olsun 150 tl , bu lastik benim canımdan önemli mi ? Riske girmeye değer mi ?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler, lastiği değiştireceğim. Bu arada arka lastik bu. Araç Megane GT-Line.
    Önemli bir güvenlik sorunu yaratabilir, farkındayım. Lastiğin sıfır fiyatı 400 TL. Dediğiniz gibi candan önemli değil.
    Biraz yüksek fiyatı var. O sebeple biraz tereddüt ettim. 150 TL olsa hiç düşünmezdim zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barbo

    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkürler, lastiği değiştireceğim. Bu arada arka lastik bu. Araç Megane GT-Line.
    Önemli bir güvenlik sorunu yaratabilir, farkındayım. Lastiğin sıfır fiyatı 400 TL. Dediğiniz gibi candan önemli değil.
    Biraz yüksek fiyatı var. O sebeple biraz tereddüt ettim. 150 TL olsa hiç düşünmezdim zaten.

    Alıntıları Göster
    Hiç bir sıkıntı olmasa bile, o bölüm bir çukura ya da kaldırıma denk geldiği anda zayıf nokta olduğu için kopma riski yaşatacak. Ben olsam bu lastiği stepne yapardım. Şehir içinde bagajda bunu taşırdım.




  • Birde ön lastik patladığında direk takla sebebi 400 canından kıymetli mi değiştir gitsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hiç bir sıkıntı olmasa bile, o bölüm bir çukura ya da kaldırıma denk geldiği anda zayıf nokta olduğu için kopma riski yaşatacak. Ben olsam bu lastiği stepne yapardım. Şehir içinde bagajda bunu taşırdım.

    Alıntıları Göster
    iki sene önce biraz daha küçüğünü babam yaptı pat diye bi ses geldi, ama vurmadık galiba kaldırıma çıkıp inmişti, geçen sene araba sola çekiyor diyordu sonra lastiği arkaya aldırdı, bundan olabilir demekki
  • Barbo B kullanıcısına yanıt
    Ne olacağı belli olmaz bence ailenizin canını kendi canınızı tehlikeye atmayın 400tl için bnce değiştirin,sonra pişman olabilirsiniz.
  • Baska baslik acmadan ben de buradan sorayim arkadaslar..

    Ben de gecen gun ondeki araca carpmamak icin kaldirima 1,2 kez surtturerek aracimi durdurdum. Lastiklerim runflat oldugundan heralde hasar almadi ancak sag on jantim yukaridaki fotograftakinden biraz daha fazla hasar aldi. 1 cm derinliginde 2-3 cm uzunlugunda bi hasar olustu surtmeden dolayi. rot balansa sokmadim ancak yolda denedim cok kez. Direksiyonda bir titreme yok, araba 90-100 kmh hizlarda direksiyonu birakinca ip gibi gidiyor, bir sorun yok yani.

    Ama yine de jantin yamulmus olma ihtimali var midir?
  • cbascan kullanıcısına yanıt
    Bunu buradan söyleyemeyiz bence düzgün bir lastikçiye gidip baktırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Baska baslik acmadan ben de buradan sorayim arkadaslar..

    Ben de gecen gun ondeki araca carpmamak icin kaldirima 1,2 kez surtturerek aracimi durdurdum. Lastiklerim runflat oldugundan heralde hasar almadi ancak sag on jantim yukaridaki fotograftakinden biraz daha fazla hasar aldi. 1 cm derinliginde 2-3 cm uzunlugunda bi hasar olustu surtmeden dolayi. rot balansa sokmadim ancak yolda denedim cok kez. Direksiyonda bir titreme yok, araba 90-100 kmh hizlarda direksiyonu birakinca ip gibi gidiyor, bir sorun yok yani.

    Ama yine de jantin yamulmus olma ihtimali var midir?
    Benzer hata ile bizde yaklaşık 2 sene boyunca arabayı satana kadar dolaştık, bizim şansımıza bir şey olmadı ancak bu sizede olmayacak anlamına gelmez, biz o zaman maddi sebeplerden değişim yapmamıştık süreklide şehir içi kullandığımızdan çok sorun teşkil etmemişti, ama bence imkanınız var ise en temizi sıfırı ile değiştirmek çünkü lastik sizi yola bağlayan en önemli unsur en ufak bir hatada özelliklede yüksek hızlarda istenmeyen sonuçlar doğabilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.