Lastik basınçları konusunda kılavuzdaki veriler ile ilgili kafama takılan bir konu var. Araç fiorino 1.3 Mjet 75 bg. Orijinal lastikler 185/65/R15 Yüksüz iken önler 2.3 (33.3 psi) arkalar 2.2 (32 psi) Ortalama yük (tam tanım yapılmamış) önler 2.3 arkalar 2.1 bar Tam yük önler 2.3 arkalar 2.5 bar Ortalama yükte arkaların düşük basınçta olması ile ilgili bir açıklama yok. Daha önceden böyle bir basınç tablosu ile karşılaşmamıştım. Normalde yüksüz kullandığım için 2.3-2.2, kış lastiklerinde de 2.5-2.4 kullanıyorum. Anlayamadığım arkalar ortalama yükte neden düşük basınçta? Ayrıca maksimum hızda tam yük değerleri de dengesiz değil mi? Genelde binek araçlarda 4 lastik eşittir ya da önler bir kademe yüksek tutulur ağırlık merkezine göre, tam yükte de ikisi de eşittir yine. Burdaki ortalama yük mantığını çözemedim. Edit: XL lastikler için yük endeksi yüksek, basınç değerleri ile ilgili bir farklılık oluyor mu? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi luridline -- 5 Kasım 2020; 9:15:34 > |
Lastik basıncı hakkında
-
-
Lastiğin üzerinde ne değer yazıyorsa onu vuracaksin hava basincinin yükle fazla alakası yok.
Yol tutuşu yakıt tasarrufu vb. Şeyler için değeri neyse onu vur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Büyük ihtimalle yüksüz arkayada 2,1 yazıcaktı ancak baskı hatası olmuş.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yüksüzken 33-31, yüklüyken 33-35 bas gitsin. Uzun yol kullanımında da her lastiğe 1 psi fazla basmak tavsiye edilir.
Yükle fazla alakası yok diyen arkadaşa da aldırma.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar selamlar,
2014 model Nissan Qashqai 1.5 DCi black edition stsvım var. Bir konuda tavsiyenize ihtiyacım olacak.
Hali hazırda aracımda 235 50 19 lastikler mevcut. Fakat bu lastikler için kaç psi hava basmam gerektiğine dair tam bir fikrim yok. Hali hazırda önleri 33, arkaları 30 yaptım ama yol tutuşu çok başarılı değil. Bu konuda fikirlerinizi belirtir misiniz?
-
Depo kapağını açtığınızda hangi ebata hangi havayı basacağınız yazmıyor mu? Kafadan her arabaya 33 bas geç diyenleri dinlemeyin, ya sizin aracınızı aynı ebat lastikle kullanan birini bulun ya da kitapçığınızdan servisinizden vs öğrenmeye çalışın. Az hava basarsanız lastiğin ömründen yersiniz, çok basarsanız da lastik güvenli şekilde yolu tutamaz, dönüşlerde, frenlemede güvensiz hissettirir. Hatta gereksiz yere patinaja bile düşersiniz lastik yola iyi yapışmayacağı için.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Depo kapağında yazar dendiği gibi.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Yanıtlarınız için teşekkürler. Lastikler araçta en hassas olduğum kısımdır Bu sebeple her zaman kauçuk deseninden üreticisine, testlere az çok araştırırım. Sormak istediğim basıncı ne yapmam gerektiği değildi. Kılavuzdaki mantıksızlığı öğrenmek istemiştim. Lastik basıncının belirlenmesinde ağırlık ve sıcaklıkla doğrudan etkisi vardır.
Sorduğum kısımlara da cevap alamamışım. Araştıralım, burada kaynak belirterek paylaşırım.
-
Benim aracımın depo kapağı içerisinde yüklü ve yüksüz durumda hangi basınçla kullanılması gerektiği yazıyor. Sıcaklık konusunda söyleyebileceğim tek şey lastikler soğukken yani araç çok az yol yapmamışken en yakın benzinlikte şişirilmesi gerekiyor. Aklınızda farklı bir şey varsa ve bulduğunuz cevapları bizimle de paylaşın dediğiniz gibi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teşekkürler,
Aracı bir yolcu ile kullandığım için yüksüz basınçlarda kullanıyorum. Max hıza çıkmıyorum. Basıncımı mutlaka lastikler soğukken ayarlıyorum. Lastikler sıcak ise tolerans koyuyorum. Kışlıkları tam yükte ayarlıyorum. Konfor sebebi ile bazen arka lastikleri 1 psi düşük ayarlarım. Kışlıklarda ise 2.5-3 psi kadar fazla basıyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi luridline -- 28 Ocak 2022; 22:59:13 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bu lastik basıncı konusu çok yanlış anlaşılıyor. o değerler araç yüklenecekse bu basınç olmalı demek değil, yüklüyken lastiği şişiriyorsanız bu basınca şişirin demek.
-
nasıl yükle alakası yok ? benim sw araçta yüklü ve yüksüz basınç değerleri veriliyor . yüksüz 2 barsa yüklü 2.5 bar vuracaksın diyor, o ne ayak ?
-
Bundan emin mısınız?
Eğer öyleyse ben de yeni öğrenmiş oldum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
evet eminim. lastik şişirirken hangi koşulda ise o basınçla şişirmeniz lazım. böylece her koşulda aynı miktar havayı lastiğe basmış oluyorsunuz.
-
Eğer bu bilgi doğru ise, resmen aydınlandım. Mantıklı aslında sonuçta yüklü veya yüksüz iken hava basılan lastiklerin ölçümü, saatten yapılıyor. Onu da oluşturan lastiğin iç basıncı ile makine arasındaki basınç farkı. Yine de teyit etmek lazım
-
hocam siz bu bilgiyi nereden öğrendiniz, kitapçıkta vs. mi belirtilmiş
-
selamlar linkte uygun lastik ebatınla beraber uygun olan lastik hava basınçlarınıda görebilirsin.
lastikjantavm.comNissan QASHQAİ Lastik Hava Basıncı Kaç Olmalı? | Lastik Jant AVMhttps://www.lastikjantavm.com/nissan-qashqai-lastik-hava-basinci-kac-olmali
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X