Şimdi Ara

Lastik parçalanması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
2.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım Clio 2016 üzerinde gelen conti lastikler 40 bin km civarı yol yaptım 5 senelik ön 2 lastiği değiştirmiştim arka lastikler km düşük olduğu için dişleri de iyi değiştirmedim. Geçen ay kışlıkları çıkardım yazlıkları taktım Antalya'ya gideceğim için yolda arka Conti teker parçalandı. Lastikçi patlamıştı sen farketmeden gitmişsindir yoksa olmaz dedi ama pek kafama yatmadı çünkü akşam havasini kontrol ettim, Sabah sensör yakmadi daha 1 saat olmuştu yola çıkalı hadi patladı farketmedim bu kadar sürede tamamen havasız kalıp parçalanması olası değil. Sizin görüşünüz nedir?

    Eşit: lastikçi siboplar eskimiş onları değiştirmemiş lastikçi oradan patlamış olabilir dedi, tabi oradan patlarsa jantta direk kesmiş olabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 5510gokhan -- 18 Haziran 2022; 22:5:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ne olmuş 5 senelik lastiğe? Üstünde sayaç mı var 5 sene olur olmaz patlayacak? Zaten normalde 4-5 sene kullanılır lastikler. Hele 40 bin KM hiç bir şey değil. Benim arabadaki lastikler 38 bin km oldu daha 2 yaşındalar. Ne yapayım 40 bin olunca sapasağlam lastiği çöpe mi atayım?


    Ha lastik yüzeyinde kılcal çatlamalar vardır veya lastik yol tutmuyordur o zaman yaşına ve km'sine bakılmaksızın o lastik değiştirilir. İsterse 6 aylık olsun isterse 1000 km yapmış olsun değiştirilir.


    Ben bir dönem 11 yıllık lastikle gezdim. Evet tam 11 yıl! Dile kolay değil mi? Ama lastiğin dişleri yerindeydi, kılcal çatlaklar da yoktu. E yol tutuşu da yerindeydi kullandım. 7 yıllıktı aldığımda 4 kış çıkardı bana. Hiç de lastik kaynaklı tehlike yaşamadım, bilakis bir kaç kere manevra ile kurtardığım durumlarda da yüzüstü bırakmadı.


    Ha yine aynı ben şimdi tam hatırlamıyorum ama ya 2 ya 3 yıllık dişleri de güzel olan lastikle sıkıntı yaşadım. Her fren ABS'liydi, patinajsız kalkmak imkansızdı ama sizin mantığınızla hareket ettim. 4 yılı dolsun dedim, 20 ile duramadım kaza yaptım.  Ön tampon aşağı indi sinyal falan kırıldı.





    Bu 2007 üretimli lastik 2018'de arabanın altındaydı.


    Şu da bana kaza yaptıran dişleri yerinde olan yeni tarihli lastikti.





    Konuya gelecek olursam, eğer lastik daha önceden düşük hava ile kullanıldıysa yanakta yükün bindiği bölüm aşırı zayıflıyor. Sonra da oradan lastik parçalanıp gidebiliyor. Şu resimde o izleri görmek mümkün.


    Yine mesela başka bir otomobilde, sahibinin fark etmediği yarılma. Eğer araç lifte çıkmasa sizin başınıza gelen bu aracın başına da gelecekti:

    Yani lastikleri biraz takip etmek lazım. Kılcal çatlama var mı? Yolu hala tutuyor mu? Belki sizin lastik de bu yukarıdakiler gibiydi.

    Lastiğin yan duvarı bu kadar çatlaklarla doluyken bunu takıp birde kullanmaya çalışmak büyük cesaret


    5 senelik diyorsunuz birde 5 sene !


    2016 model araba üstündeki lastik ise 6 sene olmuş üstüne 40 bin km de yapılmış birde


    Eğer lastik almayacaksan trafiğe çıkma sat aracı kendine de başkalarına da tehlikesin

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Parçalanması: Nedenleri ve Önleme Yolları

    Lastik parçalanması, bir lastiğin kullanım sırasında parçalanması veya patlamasıdır. Bu, ani bir basınç kaybına neden olarak ciddi tehlikelere yol açabilir. Lastik parçalanması çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir ve bunları önlemek için adımlar atmak çok önemlidir.

    Lastik Parçalanmasının Nedenleri:

    • Tel Kırması: Lastiğin içindeki çelik tellerin hasar görmesi veya kırılması, parçalanmaya yol açabilir. Bu durum, bozuk yol koşulları, kaldırıma çarpma veya ağır yükler taşıma gibi faktörlerden kaynaklanabilir.
    • Yanak Hasarı: Lastiğin yanaklarının bordürlere, kaldırımlara veya diğer engellere çarpması, hasara ve sonrasında parçalanmaya neden olabilir.
    • Aşınma: Lastiklerin uzun süre kullanılması veya aşırı hızlarda sürülmesi, aşınmaya ve dolayısıyla parçalanma riskine neden olabilir.
    • Uygun Olmayan Bakım: Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol etmemek, hava basıncını doğrulamamak veya hasarları tespit etmemek parçalanma riskini artırabilir.
    • Defolu Üretim: Nadir durumlarda, lastiğin üretim esnasında oluşan kusurlar parçalanmaya neden olabilir.

    Lastik Parçalanmasını Önleme Yolları:

    • Kaliteli Lastikler Seçin: Saygın markalardan kaliteli lastikler seçmek, parçalanma riskini azaltmaya yardımcı olur.
    • Lastiklerinizi Düzenli Olarak Kontrol Edin: Lastiklerinizi düzenli olarak kontrol ederek herhangi bir hasar, aşınma veya hava basıncı kaybını tespit edebilirsiniz.
    • Hasarlı Lastikleri Hemen Değiştirin: Hasarlı lastikler derhal değiştirilmelidir. Onarım yapmaya çalışmak tehlikeli olabilir ve parçalanma riskini artırabilir.
    • Uygun Hava Basıncını Sağlayın: Lastiklerinize üretici tarafından önerilen hava basıncını sağlamak önemlidir. Yanlış hava basıncı parçalanmaya neden olabilir.
    • Dikkatli Sürün: Bozuk yol koşullarında, kaldırımlarda ve diğer engellerde dikkatli sürmek, lastik hasarını ve parçalanma riskini azaltır.

    Momo Lastik Hakkındaki Geribildirim:

    Momo, yüksek performanslı lastikler üreten bir markadır. Momo lastiklerinin kalitesiyle ilgili çeşitli görüşler bulunmaktadır. Bazı kullanıcılar Momo lastiklerinin dayanıklılık ve yol tutuşu açısından iyi olduğunu bildirirken, diğerleri bazı modellerde şikayetlere yer vermiştir. Momo marka lastiklerin yorumlarını araştırmak ve karar vermeden önce diğer kullanıcıların deneyimlerini dikkate almak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Lastik parçalanması
    Lastik parçalanması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lastiğin yan duvarı bu kadar çatlaklarla doluyken bunu takıp birde kullanmaya çalışmak büyük cesaret


    5 senelik diyorsunuz birde 5 sene !


    2016 model araba üstündeki lastik ise 6 sene olmuş üstüne 40 bin km de yapılmış birde


    Eğer lastik almayacaksan trafiğe çıkma sat aracı kendine de başkalarına da tehlikesin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk70 -- 18 Haziran 2022; 11:15:36 >
  • berk70 kullanıcısına yanıt

    Ne olmuş 5 senelik lastiğe? Üstünde sayaç mı var 5 sene olur olmaz patlayacak? Zaten normalde 4-5 sene kullanılır lastikler. Hele 40 bin KM hiç bir şey değil. Benim arabadaki lastikler 38 bin km oldu daha 2 yaşındalar. Ne yapayım 40 bin olunca sapasağlam lastiği çöpe mi atayım?


    Ha lastik yüzeyinde kılcal çatlamalar vardır veya lastik yol tutmuyordur o zaman yaşına ve km'sine bakılmaksızın o lastik değiştirilir. İsterse 6 aylık olsun isterse 1000 km yapmış olsun değiştirilir.


    Ben bir dönem 11 yıllık lastikle gezdim. Evet tam 11 yıl! Dile kolay değil mi? Ama lastiğin dişleri yerindeydi, kılcal çatlaklar da yoktu. E yol tutuşu da yerindeydi kullandım. 7 yıllıktı aldığımda 4 kış çıkardı bana. Hiç de lastik kaynaklı tehlike yaşamadım, bilakis bir kaç kere manevra ile kurtardığım durumlarda da yüzüstü bırakmadı.


    Ha yine aynı ben şimdi tam hatırlamıyorum ama ya 2 ya 3 yıllık dişleri de güzel olan lastikle sıkıntı yaşadım. Her fren ABS'liydi, patinajsız kalkmak imkansızdı ama sizin mantığınızla hareket ettim. 4 yılı dolsun dedim, 20 ile duramadım kaza yaptım. Lastik parçalanması Ön tampon aşağı indi sinyal falan kırıldı.


    Lastik parçalanması


    Lastik parçalanması
    Lastik parçalanması
    Lastik parçalanması



    Bu 2007 üretimli lastik 2018'de arabanın altındaydı.


    Lastik parçalanması

    Şu da bana kaza yaptıran dişleri yerinde olan yeni tarihli lastikti.





    Konuya gelecek olursam, eğer lastik daha önceden düşük hava ile kullanıldıysa yanakta yükün bindiği bölüm aşırı zayıflıyor. Sonra da oradan lastik parçalanıp gidebiliyor. Şu resimde o izleri görmek mümkün.


    Lastik parçalanması

    Yine mesela başka bir otomobilde, sahibinin fark etmediği yarılma. Eğer araç lifte çıkmasa sizin başınıza gelen bu aracın başına da gelecekti:

    Lastik parçalanması

    Yani lastikleri biraz takip etmek lazım. Kılcal çatlama var mı? Yolu hala tutuyor mu? Belki sizin lastik de bu yukarıdakiler gibiydi.





  • Konuya girmeden başlığa bakarak "kesin conti'dir" dedim. Yine yanılmadım Lastik parçalanması .

  • Contilerin alayı çabuk yirtiliyo 40 bin eyi gitmis bro kötü lastik


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berk70 kullanıcısına yanıt

    Sen iyi misin birader lastikte tabiki çatlak yoktu nerden biliyorsun patlamadan önceki halini zaten çatlak olsa lastikçi değiştir derdi ürün satmak isterdi, araç 2016 Haziran'da alındı yani doğduğunda 1 yaşında değilsin demi bunu biliyorsun? Tavsiyem uyup arabayı da satarım teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    doğru lastik basıncı ?
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • defiant82 kullanıcısına yanıt

    Öyle evet lastikçi de direk conti mi dedi, benim asıl merakım bu lastik nasıl patlamıştır direk yandan mı? Lastikçi normal patlamıştır sen üstünde gitmişsindir dedi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5510gokhan kullanıcısına yanıt

    Hocam olumsuz eleştirilere de tahammül edeceksiniz. Herkes aynı fikirde olmayabilir sizinle.


    Bi de başıma gelen bi olay vardı eskiden. 2 lastikde aynı alındı aynı tarihli olmasına rağmen biri saglamken ömürlü kılcal catlaklarla doluydu.

    Muhtemelen fabrikasyon bi hata vardı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt

    Eleştiriye açığım ama bildiğin ezberden yargılama yapmış ben zaten farklı bir şey sordum yargıla beni demedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    burada mesaj yazanların çoğu arabayı babasının cebinden çalıp kullananlar olduğu için böyle garip genellemeleri var . bunlarda kaprili el torku amcalarından duyma.

  • 5510gokhan kullanıcısına yanıt

    patlamış , kadar yüksek hızda öyle gitmişsin hiç çekmemiş o araba öylemi? sürücü mal yani, traktör sürer gibi sürüyor .

  • 5510gokhan kullanıcısına yanıt

    Lastikte çatlak olduğu fotoda gözüküyor


    2016 hazirandan bu güne 6 sene geçmiş çünkü 2022 den 2016yı çıkarttığınızda 6 yapıyor


    eğer 2016 senesinde olsaydık 2016 dan 2016 çıkartıp 0 elde edecektik


    Ama 2017 senesinde 1 yaşında

    2018de 2 yaşında

    2019da 3 yaşında

    2020de 4 yaşında

    2021de 5 yaşında

    2022 senesinde de 6 yaşında oluyor


    Birde 2016 haziranda aldığınız arabanın lastiklerinin 2016 haziranda üretildiğini mi sanıyorsunuz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berk70 -- 18 Haziran 2022; 20:57:5 >
  • berk70 kullanıcısına yanıt

    Lastikte çatlak yok çok dikkat ederim patlamış kesilmiş janttan nasıl anladın tebrik ederim. lastikçi bile bu lastik çatlamış demedi, hatta diğer lastik sağlam devam et dedi gene de değiştirdim . Lastik 2021 de kullanıldı en son yaz kış ayrı lastik. Üretim de 2016 evet.

    Neyse konum veya sorum bu değil zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim bir arkadaş 11 yıllık lastikleri kullanıyor, ilginç gerçekten.

  • Clio üstünde gelen Conti Eco Contact lastiklerle 90bin km yapan biliyorum. 40km bir şey değil o lastikler için. Farklı bir sebepten patlamıştır diye düşünüyorum. Lastik sök tak yaparken kenarlardan yaralamış olabilirler.

  • Continental premium contact 5 lastiği 5 yıl/96 bin km kullandım. Tel kırması harici bir sorun olmadı. Son dönemde balans tutmamaya başlamıştı. Diş derinliği de içerideki işaretlere gelmişti. Yol sesi haricinde bence mükemmel lastiklerdi.Yeni lastiklerimi bu nedenle premium contact 6 seçtim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hort yapayım kendi konuma (: aynı lastikçide yazın gene lastik değiştirdim lamba yaktı baktim ki 40 üstü basmış havayi. Şimdi geri bakıp düşününce o basınca yüklü araba ve hız eklenince parçalanması normal. Lastikçiden çıkınca direk benzin istasyonuna gitmek lazım kafalarına göre basıyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.